Renault Koleos 2.0 dCi 4×4

Pred časom je Renault na trg poslal nekoliko preoblikovanega Koleosa, ki spada med terenska vozila. Prve razlike so opazne na sprednjem in zadnjem delu vozila, nekaj novosti pa je tudi v notranjosti vozila, ki je morda malo bolj prijazna družinskim uporabnikom. Vozilo ima Renaultov motor prostornine 2.0 dCi, s 150KM ali 175KM.

Koleos je nekoliko višji od svojih kolegov in prav zato je vozilo pridobilo na boljši vidljivosti in dobri preglednosti. V ovinkih ni veliko nagibanja in amortizerji lepo absorbirajo tako ovinke kot tudi nepravilnosti na cestišču. Sprednja sedeža sta zelo udobna, zato je vozilo primerno tudi za daljše poti ali družinske izlete, ki trajajo tudi več kot štiri ure. Sami smo preizkusili vozilo na daljši relaciji in po dobrih štirih urah sedenja za volanom smo se počutili, kot da bi šele dobro pričeli z vožnjo.

Po daljši vožnji smo vozilo preizkusili tudi na brezpotjih oz. poligonu, ki je namenjeno testom terenskih vozil. Zanimalo nas je, kaj zmore in ugotovili smo, da je Koleos vozilo, ki spada med zmogljivejša terenska vozila. V takšnih pogojih pride v ospredje pogon na vsa štiri kolesa in sistem, ki pomaga pri speljevanju v klanec ali pomaga pri spustu po klancu navzdol. Koleos ima nepogrešljiv štirikolesni pogon - platformo, ki ga je podedoval od svojega kolega X-Traila.

V notranjosti vozila lahko občutimo francoski navdih pri obliki in uporabi materialov. Francozi so znani po svojih estetsko izbranih zunanjih linijah, linijah armature in ostalih pripadajočih delih v notranjosti vozila, ki so izdelani zelo okusno. Na prvi pogled res pomislimo, da so uporabili ceneno, trdo plastiko, a ko si vzamemo nekoliko več časa in jo otipamo, lahko ugotovimo, da ni tako. V oči nam takoj pade moderna in elegantna inštrumentna plošča, kjer je potovalni računalnik, števec vrtljajev, hitrosti, temperatura motorja in drugi komandni števci. Na volanskem obroču so gumbi za nastavitve potovalnega računalnika, ob volanskem obroču pa ročica za avtoradio in telefonijo.

Na sredinski armaturni plošči se nahaja dokaj velik navigacijski zaslon z navigacijskim sistemom Tomtom, proti sredinski konzoli pa je radio s 3D zvokom, CD-MP3 predvajalnik, avtomatska dvopodročna klimatska naprava, gumb za nastavitev vrste pogona (2WD ali 4WD), regulatorja in omejevalnika za hitrost, gumb za nadzor hitrosti pri spustu navzdol, reža za vklop-izklop vozila, reža za prostoročno Renaultovo kartico, menjalna ročica s šestimi prestavami, vsi gumbi za navigacijsko napravo ter stikalo za zavoro zadnjih koles. Pri vsakem izklopu se avtomatično vklopi tudi zavora zadnjih koles.

Medtem ko sta prednja sedeža zelo udobna, je nekoliko manj udobna zadnja klop. V kolikor sedete zadaj in ste malce večje rasti, potnika spredaj pa sedeže potisneta čisto nazaj, vam za noge ostane bore malo prostora. Razpoložljiv prostor znaša okoli 25 centimetrov, kar zna biti problematično pri daljših potovanjih. Vsekakor pa lahko naredimo kompromis in sprednja sedeža prestavimo malce naprej in tako vsi nekaj pridobijo.

V vozilu lahko najdemo kar nekaj odlagalnih površin, velik predal pred sovoznikovim sedežem in velik prostor med sedežema oz. naslon za roko. Prtljažni prostor se ponaša s  450 litri prostora. Za prijaznejšo uporabo le tega so pri Renautu zadnja vrata oblikovali v dveh delih, da lahko za manjše stvari odpremo le zgornji, stekleni del, za večje tovore pa še spodnji del. Tako pridobimo ravno površino prtljažnega prostora, kamor lahko z lahkoto potisnemo težji, večji tovor.

Koleos spada med varna vozila, sej je na NCAP osvojil vseh pet zvezdic za varnost. V notranjosti vozila lahko poleg šestih zračnih blazin najdemo še sistem pomoči pri zaviranju v sili, nadzor stabilnosti, nadzor pri vožnji po klancu navzdol, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, nadzor proti spodrsavanju vseh štirih koles in sistem za pritrditev otroških sedežev ISOFIX.

Zunanjost vozila krasijo Bi-ksenonski žarometi, platišča iz lahke litine, 17'' ali 18'', zaščita podvozja (spredaj - zadaj), meglenke in smerokazi na poklopnih vzvratnih ogledalih.

Pri vseh naštetih podatkih pa sta najbolj pomembna še zadnja dva. Poraba goriva in cena. Vozilo ima za svojo veličino in težo zmerno porabo in sicer 7,9l/100km. Če potegnemo črto, lahko za dobrih 26.000 € kupimo zmogljivega, varčnega, lepo oblikovanega terenca z vso Renaulotovo tehnologijo, ki postreže z udobno vožnjo na cestah in izven njih.

Plusi: pogon, menjalnik, dobre vozne zmogljivosti na off road, velik prtlažnik.

Minusi: na videz plastična notranjost, šibko delovanje klime.

Specifikacije:

Motor: 2.0-litre, štiri cilindri

Moč: 127 kW pri 3750 rpm

Navor: 320 Nm 1.750 in 2.500 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon: 2 in 4 kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski ABS

Največja hitrost: 191 km/h

0-100km/h: 12,4 s

Emisije CO2: 166 g/km

Povprečna poraba: 7,9 L/100km

Prostornina posode za gorivo: 65L

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: 6x zračne blazine, ABS, ESP, TCS

Prostornina prtljažnika: 450/1380L

Obračalni krog: 11,6 m

Masa vozila: 1730kg

Platišča: 17 inčev