Renault Kadjar Iconic Energy dCi 130 4WD

 

Le kaj naj bi pomenilo Iconic? Nič nezemeljskega. Renault je svojemu novemu mestnemu terencu Kadjarju dodal novo ime za najvišji nivo opreme, ki nakazuje pridih prestiža. Kadjar je od tal oddaljen 200 mm, ima štirikolesni pogon, multimedijski sistem R-Link2, usnjeno notranjost in nič kaj terenska 19-palčna črna platišča, ki služijo lepemu zunanjemu videzu. Poganja ga dizelski motor prostornine 1.6-litra, ki je na trenutke s 130 konji prešibek.

Videz, prostornost in praktičnost

Renault je za vse svoje nove modele začel uporabljati nov koncept prednjih mask, ki postajajo bolj robustne in agresivnega videza. Prenovljen in povečan je tudi logotip Renaulta. Med novosti štejemo še opremljenost z izključno LED lučmi, ki so del serijske opreme od opremljenosti Bose Edition naprej. Velik svetlobni "podpis" so mu dodali z novimi LED dnevnimi lučmi, ki so v oblike ležeče črke U. Zaradi terenskih genov so vsi blatniki, pragova in oba odbijača dodatno zaščiteni pred morebitnimi poškodbami na brezpotjih. Testni Kadjar je bil črne barve, ki mu zelo pristaja, saj tako vsi kromirani dodatki in srebrni strešni nosilci še bolj izstopajo.

Črna 19-palčna lahka platišča so lepa na pogled, a se v praksi izkažejo, da niso preveč uporabna, saj prenašajo preveč udarcev na karoserijo in zmanjšajo udobje med vožnjo. Zadnja stekla so dodatno zatemnili, nad zadnje vetrobransko steklo pa so namestili še krajši zračni spojler. Zadek vozila je nežnih linij, medtem ko je prednji del precej bolj napadalen.

Notranjost je presenetljivo razkošna in zgrajena kompaktno. Po dolgem času med vožnjo po malce bolj razgibanih cestah nismo zaznali nikakršnih čričkov. Večina plastike je na otip mehke in kvalitetnega videza, a to le v prednjem delu vozila, zadaj se zgodba žal nekoliko spremeni. Vsi sedeži, volan in prestavna ročica so v usnju in robljeni z rdečimi šivi. Voznikovi prikazovalniki so digitalni in po želji jim lahko nastavljamo različne barve in videz. Volan je multifunkcijski, vsi gumbi pa so osvetljeni za lažje upravljanje v nočnem času.

Na sredini armature je nameščen 7-palčni zaslon na dotik, ki je odziven in deluje hitro. Preko sistema R-Link2 lahko dejansko upravljamo v vsemi sistemi in aplikacijami v vozilu. Mehansko upravljamo samo še klimatsko napravo in stranska stekla. Naslon za roko ima skrit dvonivojski odlagalni prostor, malce bolj skrita pa sta tudi gumba za gretje prednjih sedežev. Poleg vsega naštetega ima Kadjar še ročno prestavno ročico, elektronsko zavoro, gumb za tempomat in vrtljiv gumb za upravljanje pogonskega sklopa. V notranjosti je dovolj prostora za štiri visoke odrasle osebe, ki udobno sedijo. Ker je imel testni Kadjar top opremo Iconic, smo pričakovali, da bo imel samozatemnitveno vzvratno ogledalo, a ga žal nima (na voljo za doplačilo 650 evrov).

Ker Kadjarja uvrščamo med mestne terence, je prtljažno dno nekoliko višje kot pri običajnih vozilih. Kar pomeni, da bomo morali uporabiti več moči za natovarjanje težjih nakupovalnih vrečk ali drugih večjih predmetov. Dno lahko prilagajamo svojim potrebam in mu z vmesno polico nastavljamo višino ( za dobrih 70 milimetrov gor-dol).

Kadjar ima  472 litrov prostora v prtljažniku, ki se lahko poveča na 1.478 litrov, kar zadovolji še tako zahtevne lastnike. Zadnjo klop lahko podremo v razmerju 60:40 ali pa nanjo pritrdimo dva otroška sedeža.

Varnost

Na testih EURO NCAP je Kadjar osvojil vseh pet zvezdic za varnost. Ker gre za najvišji nivo opreme Iconic, je ta opremljen z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi. Med drugim je to sistem za opozarjanje pri zapustitvi voznega pasu z zelo nadležnim zvokom, ki ga sami vedno izključimo, sistem samodejno zaviranje v sili (AEBS), sistem za mrtvi kot, sistem, ki opozarja na oviro z boka, ABS, ESP, ASR, BAS, HillAssist, ISOFIX in šest zračnih blazin.

Vozne lastnosti

Sedalni položaj voznika in sovoznika je dober, saj imata oba dober pogled pred vozilo, na druga vozila pa gledata nekoliko z višine. Tu in tam se lahko pripeti, da voznik pri vzvratni vožnji zaradi manjših stranskih stekel kaj spregleda, a brez skrbi. Na voljo je tudi vzvratna kamera, ki zriše pot vzvratne vožnje.

Vožnja po vsakodnevnih opravkih je pretrda zaradi velikih koles, ki merijo kar 19-palcev, pnevmatike pa so dimenzij 225/45. Kolesa zmanjšajo udobje, zato bi sami izbrali 17 palčna platišča. V zavojih se kljub višjemu težišču Kadjar dobro drži. Volan je odziven in natančen, zato voznik dobi vse potrebne informacije za še boljšo in dinamično vožnjo.

Gumb ECO bi najraje odstranili, saj od njega ni nobene koristi. Ob vklopu funkcije ECO program motorju odvzame preveč moči. Da niti ne omenjamo, kako je, če istočasno vklopimo klimatsko napravo. Če želite hitro prehitevati ali voziti bolj dinamično, vas čaka precej prestavljanja gor in dol.

Ne smemo pa pozabiti tudi na kaj koristnega. Pri Kadjarju je to vrtljivi gumb na osrednjem delu, s katerim upravljamo pogonski sklop. Izbiramo lahko med tremi načini pogona: 2WD, AUTO ali LOCK.

Pri 2WD je pogon ves čas samo na prednji osi. Če gumb prestavimo na AUTO, se na voznikovem informacijskem sistemu pojavi nov znak 4WD in slika prednje in zadnje osi. Poleg osi se izpisujejo tudi odstotki, ki povedo, koliko moči je na določeni osi med vožnjo.

Način LOCK pa uporabljamo v težjih pogojih in počasni vožnji, saj ta deluje v razmerju 50:50 in do najvišje hitrosti 55km/h. Če presežemo omenjeno hitrost, se sistem spremeni v AUTO.

Kdor se tu in tam zapelje tudi na brezpotja ali ima vikend v gorah, bo lahko štirikolesni pogon pošteno izkoristil. A ne smemo pozabiti, da je Kadjar še vedno le mestni terenec in ne pravi "offroad" terenec. Štirikolesni pogon ne dela čudežev, z njim pa tudi ne moremo voziti nič kaj hitreje.

Informacije o motorju

Dizelski motor prostornine 1.6-litra je sedaj skoraj da že nadomestil starega dizelaša 1.5-litra, ki je delal zelo dobro. Znal je varčevati in iz sebe je kljub majhni prostornini iztisnil veliko. Zdajšnji 1.6-litrski motor je trenutno na voljo pri vseh novih modelih Renaulta, motorji pa se med sabo razlikujejo le po številu konjev. Testni Kadjar je imel 130 konjev, kar se nam je za maso 1.611 kilogramov zdelo premalo. Za lahkotnejše prehitevanje bi jih potreboval vsaj še 30. Navor 320 Nm je "dosegljiv" že pri 1.750 vrt./min. Dizelski motor na prevožen kilometer izpusti 128 g emisij CO2, kar ga uvršča v razred EURO 6b. Kot vsi novi motorji je tudi ta opremljen s sistemom Stop&Start, ki deluje dobro in hitro.

Na gumb ECO pa kar pozabite, saj ta odvzame preveč moči za normalno vožnjo. Menjalnik je ročni šest stopenjski, ima kratke hode in deluje lahkotno. Na testu smo dosegli minimalno porabo 5,6 litra, a pri vsakodnevni uporabi lahko pričakujete vsaj porabo 6 litrov na sto kilometrov. R-Link ima nameščen program ECOpro, ki ocenjuje voznikovo vožnjo in način vožnje (pospeševanje, predvidevanje in prestavljanje). Pri vseh treh smo dosegli oceno pet in skupno oceno 89 točk od 100.

Končno mnenje

Renault je s svojim mestnim terencem Kadjarjem malce premešal karte konkurenci. Pristaši francoskih znamk imajo sedaj na voljo novega mestnega terenca drzne oblike, s prepoznavnimi LED dnevnimi lučmi in prednjimi ter zadnjimi LED žarometi. Izbiramo lahko med devetimi barvami zunanjosti, šestimi vrstami platišč in številno dodatno opremo.

Notranjost novega Kadjarja je zasnovana popolnoma na novo in je izdelana kvalitetno. Usnjena notranjost doda k luksuznemu videzu vozila. Prostora za potnike je dovolj, malce manj pa je prostora za drobnarije, saj že na vratih težko odložimo plastenko pol litrsko plastenko. Prtljažnik zadovolji vse potrebe ob prevozu večjih predmetov, med katere štejemo tudi kolo za odrasle.

Zvok sistema BOSE je res kvaliteten in vsakič znova s težkim srcem zapustimo vozilo s takšnim ozvočenjem. Dizelski motor je lahko varčen, a hkrati zaspan, saj mu manjka nekaj konjev. Pogonski sklop je zadovoljil vse naše potrebe in pričakovanja po brezpotjih.

Cena novega Kadjarja se prične pri 19.900 evrih in konča pri 29.690 evrih. Za doplačilo 800 evrov, si lahko podaljšamo garancijo za 5 let (100.000km) ali pa sklenemo pogodbo o vzdrževanju, ki se giblje od 680 do 871 evrov (odvisno od različice Kadjarja).

Plusi: štirikolesni pogon, kompaktna notranjost, LED žarometi, sodoben izgled, sovoznikov sedež se lahko preklopi.

Minusi: zaspan motor, cena, ni samozatemnitvenega vzvratnega ogledala, prevelika platišča in radarskega tempomata.

Cena testnega vozila: 30.080 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski turbodizelski EURO 6b

Moč: 96 kW (136 KM) pri 4.000 vrt/min

Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 190 km/h

0-100 km/h: 10,5 s

Emisije CO2: 129 g/km

Povprečna poraba: 6 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 55 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost:  ABS, ESP, ASR, BAS, AEBS , HillAssist, 2xISOFIX, 6 zračnih blazin

Euro NCAP: pet zvezdic

Prostornina prtljažnika: 472/1.478 litrov

Obračalni krog: 10,72 m

Masa vozila: 1.611 kg

Platišča: 19 palcev (225/45)