Renault Kadjar Black Edition TCE 150 EDC

Na test smo dobili najbolj opremljenega Kadjar-ja iz nivoja opreme Black Edition, ki ima skoraj vse, kar ponuja Renault. Preizkusili smo  nov turbo bencinski motor prostornine 1,3-litra, ki je nadomestil večjega 1,6, ima pa skoraj enako moč. Vozili smo že prejšnjo različico motorja s prostornino 1,6-litra, ki je bil povezan s šest stopenjskim ročnim menjalnikom, novi Kadjar pa je imel samodejni sedem stopenjski menjalnik, od katerega smo pričakovali več. Menjalnik je bil nekoliko zaspan in ne prav dobro uglašen z motorjem. Zaradi najvišjega nivoja opreme je bila notranjost in zunanjost precej dodelana. Zaradi višjega sedalnega položaja je vožnja prijetna in potnikom ponudi več udobja.

Videz, prostornost in praktičnost

Karoserija testnega Kadjar-ja je bila obarvana v Rdečo Flamme, ki je ena od treh posebnih barv. Drugi dve sta Bela Perla in Modra Iron. Pripravili so še pet kovinskih barv in eno navadno Ledeniško Belo. Če smo bolj natančni, so Kadjar-ja prenovili in ni nov model. S prenovo so osvežili sprednjo masko, kjer odbijač bolj izstopa, novi so led žarometi, dnevne luči in meglenke obrobljene s kromom. Zadnjim lučem, ki so že v led tehnologiji, so po novem  dodali še led smernike. Nov je še  zadnji odbijač z vgrajenimi podolgovatimi meglenkami. Osnovni nivo opreme ima 16-palčna jeklena platišča, nivo višje ima lahka 17-palčna in zadnja dva nivoja imata velika, 19-palčna.

Po novem ima notranjost novo ambientalno osvetlitev, sedeže so izboljšali in dodali več okrasnih, sivih dodatkov. Stikala za upravljanje stranskih oken na vratih so nova, nov je 7-palčni zaslon na dotik, kateremu so dodali še tipke na dotik. Voznik si lahko sredinski naslon prilagaja po potrebi in potniki zadaj si lahko preko USB ali 12V vtičnice polnijo mobilne telefone. Ker je bil testni Kadjar iz najvišjega nivoja opreme, so bili sedeži oblečeno v črno alkantaro in umetnim usnjem. Usnje je zarobljeno z rdečimi šivi. Prednja sedeža sta ogrevana in voznikov je nastavljiv električno v vse smeri. Armatura je oblikovana preprosto, brez nepotrebnih odprtin ali robov. Voznikovi števci so digitalni, trikraki volan ima nameščene vse hitre gumbe. Gumbi za upravljanje klime so multifunkcijski in sodobnejšega videza. Na sredinski konzoli lahko odložimo dve 0,5 litrski plastenki in pod naslonom za roke še nekaj večjih predmetov. Na vratnih »žepih« je prostora bolj malo. Velika steklena streha naredi temno notranjost bolj svetlo. Posebnost ali prednost sovoznikovega sedeža je, da ga lahko poklopimo naprej in s tem dobimo precej uporabnega prostora za prevoz daljših predmetov.

Manjši potniki se zadaj ne bodo pritoževali nad prostornostjo, tisti višje rasti pa znajo imeti nekaj težav. Prostornina prtljažnika s prenovo ostaja enaka in ohranja 472 litrov. Prtljažno dno je dvojno in prilagodljivo. Povečamo ga lahko na 1.478 litrov. Klop je deljiva 60:40 in jo lahko enostavno podremo iz prtljažnega dela, kjer so namestili ročki.

Varnost

Glede varnostnih sistemov Renault ni ravno pri vrhu in počasi caplja za konkurenco. V osnovnem nivoju ima sistem za nadzor stabilnosti ESP, zavorni sistem ABS, šest zračnih blazin, dve Isofix pritrdišči zadaj, nadzor zdrsa pogonskih koles ASR,  pomoč pri parkiranju spredaj in zadaj, sistem za opozorilo o prekoračitvi hitrosti. V nivoju Black Edition je dodan še bočni senzor in sistem za nadzor mrtvega kota. Pogrešali smo radarski tempomat.

Vozne lastnosti

Najvišji nivo opreme prinese tudi eno slabost, če lahko temu tako rečemo. Kadjar-ja so obuli v velika 19-palčna kolesa, kar je lepo videti, vendar se v praksi ne izkaže najbolje, saj postane vožnja poskočna in ne preveč udobna. Sami bi se zadovoljili že s 17-palčnimi, ki jih dobimo v nivoju Limited, vse kar je več, bo vplivalo na udobje. Podvozje so izboljšali in posodobili, na kar ni pripomb. Tudi pri vožnji po ovinkih, ne prihaja do nikakršnega nagibanja in Kadjar se pelje odlično. Obvolanskih ročk za prestavljanje nima, a voznik ima možnost ročno prestavljati s prestavno ročico med prestavami. Mi smo vse skupaj prepustili samodejnemu menjalniku, da je opravil vse potrebno. Do sedaj smo bili z vsakim Renaultovim  samodejnim menjalnikom  precej zadovoljni, a tokrat ni delal povsem,  kot bi moral. Prestavljanje je bilo dokaj počasno,  sploh pri mestni vožnji smo imeli občutek, da je »zmeden« in ne povsem prepričan o tem ali naj prestavi v višjo ali nižjo.

Informacije o motorju

V Kadjar-ja so po novem dali nov bencinski motor prostornine 1,3-litra in našemu testnemu še sedem stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Menjalnik je pravšenj za potovanja, pri mestni vožnji pa ima nekaj težav s prestavljanjem oz. je prepočasen. Imeli smo občutek kot, da računalnik pozabi javiti sistemu, da mora prestaviti. Motor je kljub manjši prostornini dovolj močan in bo zadovoljil vse malo manj zahtevne voznike. Motor premore 160 konjev in 260Nm navora pri nizkih vrtljajih oz. že pri 1.750 vrtljajih. Najvišja hitrost, ki jo doseže Kadjar je 210km/h in na prevožen kilometer izpusti od 148 do 159 emisij CO2. Povprečna poraba na testu se je gibala pri 6,3 litrih, a pri vožnji po mestu, kjer je menjalnik deloval nekoliko ne tekoče, se je zvišala 7,5 litrov. Glede na to, da ima motor sedaj manjšo prostornino v primerjavi s preteklim testom, ki smo ga naredili z 1,6-litrskim motorjem, novi motor nima nič manjše porabe, kvečjemu večjo za deciliter ali dva.

Kupci lahko izbirajo med dvema bencinskima in dizelskima motorjema. Prvi ima moč 140 ali 160 konjev in dizelski 115 ali 150 konjev. 

Končno mnenje

Renault Kadjar spada v C segment športnih terencev, kjer je konkurenca zelo močna. Ta segment je že nekaj časa zelo popularen in prodajni graf še kar raste. Nekateri segmenti počasi izginjajo, a športni terenci so za enkrat še vedno IN.

Kadjar ima v najvišjem nivoju Black Edition kar nekaj bonbončkov, a glede na velika platišča, bi se mu lahko odrekli. Glede prevelikih platišč smo že nekajkrat napisali, da so videti lepa, a se precej izgubi na udobju. Po našem mnenju so za družinske potrebe idealna 17-palčna platišča. Kadjar ima prijetno notranjost, je dovolj prostoren za družinske potrebe, prednost je še sovoznikov sedež, ki se ga lahko poklopi. Po prenovi so vozne lastnosti boljše. Nekaj pripomb bi imeli na samodejni menjalnik, ki ni bil ravno usklajen z motorjem.

Pri motorjih se je zgodilo največ novosti, kjer sta na voljo bencinska motorja 1,3-litra TCe FAP s 140 ali 160 konji. Prvega upravljamo z ročnim in drugega s samodejnim menjalnikom. Dizelska motorja sta postala za malenkost močnejša. Šibkejši 1,5-litra ima 115 in močnejši 1,8-litrski 150 konjev. Štirikolesni pogon bo moč imeti le na najmočnejšem dizelskem motorju. Sedem stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko imamo lahko pri šibkejših motorjih, a le pri višjih nivojih opreme. 

Za Kadjar-ja so pripravili štiri nivoje opreme: Life, Limited, Bose in posebno serijo BlackEdition. Najcenejši se po ceniku začne pri 20.490 evrih in počasi stopnjuje po dva tisočaka navzgor. Dizelski motor je dražji za 1.300 evrov in model s samodejnim menjalnikom za 1.500 evrov. Štirikolesna izvedenka bo dobavljiva z opremo Bose in Black Edition.

Kot vsi novi modeli ima tudi Kadjar možnost podaljšanja jamstva na 5 let ali 100.000 kilometrov. V primeru, da se odločite za nakup preko Renault financiranja,  je ta opcija brezplačna. Nekateri se odločijo za sklenitev pogodbe za vzdrževanje vozila za obdobje petih let. Cena je odvisna glede na izbran motor in pogon.

Plusi: : led žarometi, vožnja, motor, prostornost spredaj.

Minusi: majhen zaslon, škripajoča sredinska konzola, samodejni menjalnik.

Cena testnega vozila: 29.870 evrov

Specifikacije

Motor: 1.3-litrski turbo 

Moč: 117 kW (160 KM) pri 5.000 vrt/min.

Navor: 260 Nm pri 1.750 vrt/min.

Menjalnik: samodejni

Prestav: sedem

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 210 km/h

0-100 km/h: 9,3 s

Emisije CO2: 135 g/km

Povprečna poraba: 6,3/100 km

Prostornina posode za gorivo: 55 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: DCBS, HDC, ESP, ABS z EBD, TPMS, 6-zračnih varnostnih blazin, 2xIsofix, zavorna asistenca.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 472-1.478 litrov

Obračalni krog: 10,7 m

Masa vozila: 1.535 kg

Platišča: 19-palčna (225/45)