PSA Peugeot Citroen prodajni rezultati v letu 2012

- Prodanih 2.820.000 enot po celem svetu (-8,8 %).

- Skupno prodanih 2.965.000 novih vozil in posameznih delov skupine PSA (-16,5 % ob upoštevanju prekinitve dobave posameznih delov v Iran).

- Nagla rast deleža prodaje novih vozil v državah izven Evrope, ki je iz 33 % v letu 2011 narastel na 38 % v letu 2012.

- Skupina PSA Peugeot Citroën je ohranila vodilno mesto na področju emisij CO2 s povprečno vrednostjo 122,9 g/km.

- Uspešno lansiranje Peugeota 208.

- Po celem svetu je bilo od pričetka prodaje prodanih 300.000 Citroënov DS.

V letu 2012 je svetovni avtomobilski trg zabeležil nadvse nasprotujoče spremembe. Evropski trgi so se še naprej soočali z upadom prodaje (-8,6 % v 30. evropskih državah), medtem ko je prodaja na ruskem trgu zrastla za 10,1 %, na Kitajskem za 7,2 % in na latinsko-ameriškem trgu za 5,6 %.

V tem kontekstu je skupina PSA v svetovnem merilu prodala 2.820.000 novih vozil (-8,8 %) in skupno 2.965.000 novih vozil skupaj s posameznimi deli (-16,5 %).

Padec prodaje skupine PSA odseva krizo, s katero se sooča celoten evropski avtomobilski trg. Ta kriza je najbolj prizadela trge južne Evrope, ki so za skupino velikega pomena (Francija: -13,3 %, Španija: -14,9 %, Italija: -20,9 %). V skupno 30. evropskih državah je skupina PSA dosegla 12,7 % tržni delež. Če bi bil obseg trgov enak kot v letu 2011, bi tržni delež skupine PSA znašal 13 %.

Tako pa je odločitev skupine o prekinitvi prodaje posameznih delov v Iranu (457.900 enot v letu 2011), ki je bila sprejeta v mesecu februarju po zaostritvi mednarodnih sankcij in zaradi težav s financiranjem, ki so vplivale na plačila, občutno vplivala na prodajo skupine PSA v letu 2012.

Globalizacija skupine PSA je obrodila sadove: delež prodaje novih vozil v državah izven Evrope občutno narašča, tako da je s 24 % v letu 2009 in 33 % v letu 2011 narastel na 38 % v letu 2012. Skupina je okrepila svoj cilj realizirati 50 % prodaje izven Evrope v letu 2015.

Leto 2012 je zaznamovalo uspešno lansiranje Peugeota 208, ki je bil prodan v 221.000 primerkih. K povečanju prepoznavnosti je pripomoglo tudi trženje manjših trivaljnih bencinskih motorjev, ki je steklo poleti.

V Evropi je Peugeot 208 od junija dalje med dizelskimi motorji stalno na vodilnem položaju svojega tržnega razreda. Po zaslugi tega modela je Peugeot v drugem polletju leta postal vodilna blagovna znamka tega tržnega razreda v Evropi. Peugeot 208 pa je decembra v Franciji postal najbolje prodajano vozilo med vsemi kategorijami vozil.

Na dobri poti pa je tudi prodor na trg vozil višjega cenovnega razreda. Prodaja izvedenk vozil "Premium" se je v treh letih podvojila in sedaj predstavlja 18 % prodaje skupine PSA. K temu bodo prispevala tudi vozila, opremljena s hibridno dizelsko tehnologijo, ki jo je premierno na svetu lansirala ravno skupina PSA. Z 22.000 dobavljenimi vozili v letu 2012 je skupina PSA postala št. 2 na področju prodaje hibridnih vozil v Evropi. S hibridnim dizelskim motorjem je prodan vsak četrti Citroën DS5, vsak peti Peugeot 508 in vsak šesti Peugeot 3008.

Skupina PSA Peugeot Citroën je v Evropi ohranila položaj vodilnega na področju zmanjšanja emisij CO2 s povprečno vrednostjo 122,9 g CO2/km celotne njene prodajne palete vozil.

Frédéric Saint-Geours, generalni direktor Peugeot Citroën, je izjavil:

"Skupina je hudo utrpela trajni padec evropskih trgov. V tej situaciji se je naša strategija za globalizacijo izkazala za še toliko bolj smiselno in potrebno. To strategijo smo v letu 2012 dodatno pospešili in bomo v letu 2013 z njo nadaljevali ob povečanju prepoznavnosti skupine PSA na Kitajskem, v Latinski Ameriki in v Rusiji. Po napovedih naj bi bilo tudi leto 2013 za Evropo težko, toda mi imamo v ognju inovativna in atraktivna vozila. Skupina bo lahko izkoristila uspeh linije DS, Peugeota 208, vozil HYbrid4 in najbolj uspešne prodajne palete v Evropi na področju emisij CO2. Okoristila se bo lahko tudi z lansiranji novih modelov v letu 2013: Še nikoli prej ni skupina lansirala toliko novih modelov v enem samem koledarskem letu."