Prodajni rezultati za skupino Renault v letu 2012

Skupina Renault uspešno izvaja svojo strategijo odločnega mednarodnega razvoja.

V letu 2012 je Skupina z 1.279.598 prodanimi vozili (+ 9,1 %) dosegla nov rekord v prodaji izven Evrope. Prvič v zgodovini je Skupina več kot polovico svoje prodaje dosegla izven Evrope.

Vendar ta mednaroden uspeh ni mogel nadomestiti 18-odstotnega upada prodaje v Evropi.

S skupno 2.550.286 prodanimi vozili je bila lani prodaja Skupine po vsem svetu za 6,3 odstotka manjša kot v letu 2011.

Pomembni dogodki in dejstva za Skupino Renault v letu 2012

  • Na mednarodni ravni: Skupina je dosegla nove rekorde v prodajnih količinah in tržnih deležih na območjih Amerike in Evrazije. Brazilija in Rusija sta zdaj na drugem oziroma tretjem mestu med najpomembnejšimi trgi Skupine.
  • V Evropi je ob kriznih razmerah na trgu (- 8,6 %) ter prizadevanju za obrambo marž in prestrukturiranju prodajne ponudbe v Veliki Britaniji Skupina dosegla 9,1-odstoten tržni delež (upad za 1 odstotno točko), z 1.270.688 prodanimi vozili pa za 18 odstotkov manjšo prodajo.
  • Renault je v letu 2012 svojo ponudbo električnih vozil razširil z modelom Twizy, ki je našel že več kot 9.000 kupcev. Zahvaljujoč modeloma Fluence Z.E. in Kangoo Z.E. je Renault z 28-odstotnim deležem trga električnih vozil vodilna znamka v tem segmentu v Evropi.
  • Novi Clio, ki so ga v Evropi in Turčiji začeli prodajati v zadnjem četrtletju lanskega leta, je pri kupcih dosegel uspeh.
  • Na trgu lahkih gospodarskih vozil (LGV) je znamka Renault povečala svoj tržni delež na mednarodnih trgih in v Evropi, kjer je bila s 15,5-odstotnim deležem že 15. leto zapored vodilna znamka na trgu.

"Strategija za mednarodni razvoj Skupine rojeva sadove. V letu 2012 smo dosegli nov rekord v prodaji na mednarodnih trgih z znamkama Renault in Dacia. Kljub temu pa ta uspeh ni mogel povsem nadomestiti upada naše prodaje v Evropi. V tržnih razmerah, ki so bile slabše od predvidevanj, smo se posvetili predvsem obrambi marž,” je pojasnil Jérôme Stoll, podpredsednik in komercialni direktor Renaulta.

Prodaja po znamkah

  • Prodaja znamke Renault je v primerjavi z letom 2011 upadla za 6 odstotkov, čeprav je izven Evrope odločno zrasla za 13,9 odstotka. Z 2.124.773 prodanimi vozili ima znamka 83-odstoten delež skupne prodaje Skupine.
  • Dacia je prodajo povečala za 4,8 odstotka na 359.822 vozil, k čemur je odločno pripomogla razširitev ponudbe v letu 2012 z novimi modeli – enoprostornikom Lodgy, prvim lahkim dostavnikom Dokker ter prenovljenima Sanderom in Loganom.
  • Prodaja znamke Renault Samsung Motors je lani upadla za 44,4 odstotka na 65.691 avtomobilov. Znamka se je lotila prestrukturiranja prodajno-servisne mreže in ponudbe izdelkov, da bi že v letu 2013 dosegla ponoven vzpon. Novi SM5, prvi model, ki je na trg prišel po uvedbi ukrepov z imenom Revival Plan, je ob začetku prodaje dosegel dober uspeh.

V Evropi: trg v krizi in neugodna tržna mešanica

Na trgu, ki je v krizi, je prodaja Skupine upadla za 18 odstotkov, njen tržni delež pa je znašal 9,1 odstotka (upad za 1 odstotno točko). Znamka Renault je na tretjem mestu po prodaji osebnih avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil (OA+LGV).

  • Znamka Renault je močno izpostavljena v Franciji in južnoevropskih državah, kjer je prodaja znamke trpela zaradi močnega upada prodaje na teh trgih.

Hkrati je znamka nadaljevala z leta 2011 sprejeto komercialno politiko varovanja marž za vsako vozilo:

1. S prestrukturiranjem svoje komercialne dejavnosti v Veliki Britaniji (2,4-odstoten tržen delež, upad za 1,6 odstotne točke).

2. Z nadaljevanjem pravične politike cen in prodajnih poti kljub okoliščinam z zelo močnimi pritiski na cene in kljub staranju modelov pred uvedbo Novega Clia.

  • Renault je bil že 15. leto zapored vodilna znamka v segmentu LGV s 15,5-odstotnim tržnim deležem.
  • Renault je postal prva avtomobilska znamka s kar štirimi modeli električnih vozil in je bil lani v Evropi z 28-odstotnim tržnim deležem na prvem mestu v tem segmentu.
  • Znamka Dacia je razširila svojo ponudbo z uvedbo modela Lodgy in dosegla 1,6-odstoten tržni delež, kar pomeni rast za 0,1 odstotne točke. V Franciji je Dacia šesta najuspešnejša znamka, lani pa je svoj tržni delež povečala za 0,1 odstotne točke na 3,7 odstotka. V Španiji je tržni delež znamke zrasel za 0,6 odstotne točke na 2,3 odstotka.
  • V Franciji je znamka Renault kljub 24,7-odstotnemu upadu prodaje ostala na prvem mestu po prodaji osebnih avtomobilov. Twingo, Mégane in Scénic so bili vodilni modeli v svojih segmentih. V prodaji LGV je bil Renault z 32,1-odstotnim tržnim deležem in kljub 10,1-odstotnemu upadu novih registracij prevladujoča znamka na trgu. Kangoo, Master in Clio Serviser so bili trije najbolje prodajani med vsemi modeli na trgu lahkih gospodarskih vozil.

Izven Evrope: povečanje prodaje za 9,1 odstotka potrjuje mednarodno rast Skupine

  • Prodaja Skupine izven Evrope je dosegla že 50,2 odstotka celotne prodaje, kar je za 7,1 odstotne točke več kot v letu 2011, ko je ta delež znašal 43,1 odstotka.
  • Z 1.279.598 prodanimi vozili je Skupina dosegla nov prodajni rekord in napredovala na vseh območjih. Mednarodna rast je bila spodbujena z izdelki, ki so prilagojeni potrebam kupcev na mednarodnih trgih (modeli Pulse, Scala, Novo Clio, Novi SM5, itn.), ter z lokalno proizvodnjo modelov s konstrukcijsko osnovo M0 (Duster, Logan). Brazilija in Rusija sta postala drugi in tretji najpomembnejši trg Skupine.
  • Renault je v Rusiji zdaj tretja avtomobilska znamka. V Braziliji je peta z letno prodajo, ki je že krepko presegla mejo 200.000 vozil letno.
  • Prodaja LGV na mednarodnih trgih je zrasla za 14,6 odstotka na 99.690 vozil (29,6 odstotka vse prodaje LGV, kar pomeni rast za 5,6 odstotne točke).