Prodajni rezultati Citroen v letu 2012, nadaljujemo s prodorom na trg vozil višjega cenovnega razreda in širitvijo na tržišča zunaj EU.

V letu 2012 je CITROËN potrdil svoje udejstvovanje na vseh področjih s tremi novimi prodajnimi modeli (C4 Aircross, C-Elysée in C4 L), šestimi stilskimi prenovami osebnih in lahkih gospodarskih vozil (C1, C3 Picasso, C5, C8, Berlingo in Jumpy) in osmim naslovom konstruktorja na svetovnem prvenstvu v reliju, WRC. Letošnje leto je zaznamovalo nadaljevanje širitve znamke na trge zunaj Evrope, med drugim na Kitajsko, ki je Citroënovo drugo največje tržče. S 300.000 prodanimi vozili linije DS in z najbogatejšim in najsodobnejšim izborom C doslej je CITROËN potrdil tudi svoj prodor na trg vozil višjega cenovnega razreda.

citroen

Pomembna dejstva v letu 2012

  • Blagovna znamka, ki se širi na mednarodno raven
  • Zunaj Evrope: 36 % celotne svetovne prodaje znamke, kar je 3 točke več v enem letu
  • Kitajska: 224.000 prodanih vozil iz izbora C, kar predstavlja 2,5-odstotno rast, in trženje linije DS kot prestižne blagovne znamke v okviru specializirane trgovske mreže
  • Dve novi kompaktni limuzini v središču pričakovanj mednarodnih kupcev: CITROËN C-Elysée, ki je vstopil na trg Turčije in Alžirije, in C4 L, ki smo ga predstavili na Kitajskem.
  • Uspešno začet prodor na trg vozil višjega cenovnega razreda
    • 300.000 prodanih vozil linije DS od njenega lansiranja. Linija DS se trži po vsem svetu in predstavlja več kot 10 % CITROËNOVE prodaje na svetovni ravni oziroma 18 % naročil v Evropi.
  • Porast prodaje prestižnejših vozil za 3 točke (linija DS, C5, C6, C4 Aircross, C-Crosser), kar predstavlja 18 % skupne prodaje znamke.
  • CITROËN DS PRIVILÈGE: prestižni klub za kupce avtomobilov DS. Klub, ki je bil leta 2012 odprt v Franciji, nato še Italiji in Veliki Britaniji, šteje že več kot 14.000 članov.
  • "Créative Technologie", kreativna tehnologija v službi strank in skrbi za okolje
    • CITROËN MULTICITY: v Nemčiji vzpostavitev ponudbe, v Franciji 2 novi storitvi, skupine za skupno vožnjo do različnih ciljev in izposojo vozila med več fizičnimi osebami. Smo prva avtomobilska blagovna znamka s tovrstno ponudbo v Evropi. Ideja žanje uspeh, saj smo doslej našteli 2.800.000 obiskov in 24.000 transakcij.
    • Hybrid4: eden od štirih v Evropi prodanih avtomobilov CITROËN DS5 ima vgrajeno hibridno dizelsko tehnologijo (91 g CO2/km in 3,5 l/100 km).
    • Električna vozila: po "električni odisejadi", Odyssée Electrique, ki je bila prva pot okrog sveta s serijskim električnim avtomobilom, se je prodaja avtomobila CITROËN C-ZERO v primerjavi z letom 2011 podvojila (doslej je bilo naročenih že več kot 6.000 teh vozil).
    • CO2: s povprečnimi izpusti 123,7 g/km*, kar je 2,5 g manj kot leta 2011, znamka dokazuje učinkovitost svojih rešitev, ki jih ponuja za varovanje okolja (izpopolnjeni motorji z notranjim izgorevanjem, tehnologija električnih vozil "full Electric", mikrohibridna tehnologija e-HDi in pravi hibridi Hybrid4).

*27 evropskih držav – 10 mesecev leta 2012

  • WRC: CITROËN se je vpisal med legende avtomobilskega športa
    • 8. naslov svetovnega prvaka med konstruktorji za CITROËN
    • 9. naslov svetovnega prvaka za dirkača Sébastiena Loeba in Daniela Eleno

 

  1. 1.      Rezultati za leto 2012 

V letu 2012 je CITROËN po vsem svetu prodal 1.265.000 vozil, kar je -11,9 % v primerjavi z letom 2011.

Ta upad v prodaji znamke je predvsem posledica krize, ki je prizadela evropski avtomobilski trg; ta je v letu 2012 upadel za 8,6 %. Južnoevropski trgi, na katerih je bila znamka doslej najmočnejša, so bili najbolj prizadeti (Francija: -13,3 %, Španija: -14,9 %, Italija: -20,9 %, Portugalska: -40,9 %). Registracije CITROËNOVIH vozil so v Evropi upadle za 13,4 %. V teh težkih razmerah je znamka vseeno izboljšala svoj tržni delež v več zahodnih državah (Združeno kraljestvo, Italija in Španija za osebna vozila) in utrdila svoje 6. mesto na lestvici znamk v Evropi.

Na mednarodni ravni je situacija zelo raznolika, vendar prodaja znamke zunaj Evrope obsega že 36-odstotni delež prodaje znamke v svetovnem merilu, kar je 3 točke več kot leta 2011.

  • Kitajska, vodilni avtomobilski trg v svetu in drugi največji trg za znamko, predstavlja več kot polovico CITROËNOVE prodaje zunaj Evrope (kar je 18 % prodaje v svetovnem merilu).
  • S svojo prvo mešano družbo, Dong Feng CITROËN, je znamka v letu 2012 dobavila 224.000 vozil (+2,5 %), čeprav v tem času ni lansirala nobenega novega modela. Leta 2013 bosta izbor C obogatila avtomobila CITROËN C4 L in C-Elysée, stilsko prenovljeni C-QUATRE pa je že leta 2012 zabeležil zgodovinski rezultat s skoraj 120.000 prodanimi vozili. Za C5 je bilo to najboljše leto doslej z več kot 37.000 prodanimi vozili, kar je 17 % več kot leta 2011. Ta dinamika je vplivala tudi na prodajno servisno mrežo, v kateri je odslej 56 prodajnih mest več (skupaj torej 404 prodajna mesta ‘4S’), poleg tega pa še središče CITROËN Experience Center v Šanghaju. To je pred kratkim odprta nova konceptna trgovina in nekakšna predstavitvena vitrina znamke.
  • S svojo drugo mešano družbo, Changan DS, je CITROËN leta 2012 na Kitajskem v prodajo prvič ponudil linijo DS, in sicer je junija kupcem najprej ponudil avtomobila DS4 in DS5, septembra pa še DS3. Odprtih je tudi že 25 ekskluzivnih prodajnih mest za linijo DS (med drugim dve v Pekingu, dve v Šanghaju, po ena v Shenzhenu, Kantonu ...). Modeli linije DS z DS5 na čelu v tisku in pri kupcih žanjejo velik uspeh. Prvi kupci linije DS na Kitajskem večinoma spadajo v novo generacijo sodobne, poslovno usmerjene elite, ki jo močno privlači prestižna ponudba linije DS na trgu: inovacije, prefinjenost in pariški prestiž.
  • V Rusiji je CITROËN prodajo povečal hitreje od rasti trga (+18,9 % na trgu s +10,1-odstotno rastjo), s čimer je svoj tržni delež povečal za 0,1 točke. V letu 2012 so bili na trgu prvič predstavljeni trije modeli: CITROËN C4 Aircross, DS4 in DS5. Na letni ravni linija DS že predstavlja 10 % prodaje znamke, pri tem zelo lep uspeh dosega DS4.
  • V Latinski Ameriki je bilo leto 2012 za znamko leto sprememb in preobrazbe:
    • na proizvodni lokaciji Porto Real so potekala dela za povečanje proizvodnih zmogljivosti,
    • v drugi polovici leta je avtomobil C3, ki je za znamko predstavljal 35 % prodaje, nadomestil novi C3,
    • linijo DS uvažajo po celotnem območju, in sicer DS3 in DS5 v Braziliji ter DS3 in DS4 v Argentini,
    • v Sao Paolu je bil odprt CITROËN Experience Center, prva konceptna trgovina (t.i. flagship) znamke izven Evrope.
  • V ostalih delih sveta
    • Pri znamki smo sklenili 5 novih pogodb z uvozniki (Hong Kong, Južna Koreja ...), s čimer je znamka odslej prisotna v več kot 90 državah.
    • Na Japonskem CITROËN beleži več kot 20-odstotno rast in poleg tega odličen uspeh linije DS (več kot 1.500 prodanih vozil).
    • Uspešno lansiranje CITROËNA C-Elysée, saj so v Alžiriji sprejeli že skoraj 3.000 naročil, v Turčiji pa 2.000.

 

  1. 2.     Obeti za leto 2013

Okrepljena širitev na mednarodne trge

  • Nadaljevanje z lansiranjem avtomobilov CITROËN C-Elysée in C4 L, dveh limuzin razreda C (tretjina prodanih vozil v svetovnem merilu), namenjenih hitro rastočim mednarodnim trgom, predvsem Kitajski in Rusiji, ki sta strateškega pomena za mednarodno širitev znamke.
  • Nova faza na Kitajskem s proizvodnjo avtomobila DS5 na proizvodni lokaciji Shenzhen v 2. polovici leta.

Prodor na trg vozil višjega cenovnega razreda za celotno znamko

  • Izbor C: dve pomembnejši lansiranji, in sicer nadomestitev avtomobilov C4 Picasso in Grand C4 Picasso v 2. polovici leta
  • Linija DS: lansiranje CITROËNA DS3 Cabrio in otvoritev konceptne trgovine DS v Šanghaju

Vedno več tehnologij v službi dobrega počutja in skrbi za okolje

  • Lansiranje izvedenke Full Electric novega Berlinga
  • Lansiranje novih bencinskih motorjev PureTech v vozilih CITROËN C3, DS3 in C-Elysée: nova družina bencinskih motorjev z 68 do 82 KM, ki ponujajo udobje in povprečno 25 % manjšo porabo goriva in izpuste CO2 (v primerjavi z motorji prejšnje generacije).