Prihaja druga generacija Audija Q5

 

  • Še bolj športna in vsestranska: prihaja druga generacija Audija Q5
  • Novi Audi Q5 pride v začetku leta 2017
  • Ob začetku prodaje na voljo pet motorjev
  • Novo: udobno zračno vzmetenje z uravnavanjem blaženja

Audi predstavlja novo izdajo svoje uspešnice: v začetku leta 2017 bo stekla prodaja druge generacije Audija Q5*. Ta športni terenec združuje športnost Audijevih limuzin z vsestranskim značajem in izjemno prilagod¬ljivo notranjostjo. Novi Audi Q5 v svojem segmentu znova uvaja nova merila – tako na področju povezljivosti kot tudi pri učinkovitosti in asistenčnih sistemih.

"Prvi Audi Q5 je bil v svojem razredu več let najbolje prodajani SUV na svetu. Snovanje njegovega naslednika zato ni bila lahka naloga, ki pa je bila zato še toliko večji izziv," je povedal Rupert Stadler, predsednik uprave družbe AUDI AG. "Z novim Q5 smo letvico dvignili še za malenkost više. Med njegove najpomembnejše inovacije štejejo pogon quattro s tehnologijo ultra, visoko učinkoviti motorji, zračno vzmetenje z uravnavanjem blaženja ter široka ponudba multimedijskih in asistenčnih sistemov."

Novi SUV se na cesti ponaša s športno in stabilno lego. Tridimenzionalno izoblikovana mreža hladilnika z masivnim enodelnim okvirom je prevladujoči element aerodinamično nizkega spred¬njega dela. Žarometi so po želji na voljo bodisi z LED-tehnologijo bodisi z visokoločljivostno matrično LED-tehnologijo z dinamičnimi smerniki.

Značilno za Audi: nakazuje pogon quattro
Markantno usločena in močno spodrezana ramenska linija razčlenjuje stransko silhueto vozila. Močno poudarjena kolesna ohišja nakazujejo stalni štirikolesni pogon quattro, nizki stekleni del vozila pa se hitro spet zniža. Tako kot na sprednjem delu tudi na zadku vodoravne linije poudar¬jajo občutek širine in prezentnosti. Zadnje luči so opcijsko prav tako na voljo z dinamičnimi smerniki. Pokrov prtljažnika zaobjema C-stebrička, kar je nasploh značilnost Audijevih modelov Q. V difuzor sta integrirani izpušni cevi.

Pri Audiju so za novi Q5 pripravili paleto 14 barv zunanjih lakov. Na voljo je pet novo zasnovanih paketov opreme – sport in design, športni paket S line, design selection in paket zunanje opreme S line. Vsak od njih po svoje vpliva na zunanji videz vozila: pri liniji design kontrastno sivi montaž¬ni elementi poudarjajo robustni značaj novega športnega terenca, medtem ko je Audi Q5 z linijo opreme sport v celoti lakiran v eni barvi.

Prihranek na masi: do 90 kilogramov lažji od prejšnjega modela
Dolžina 4,66 metra, širina 1,89 metra, višina 1,66 metra in medosna razdalja 2,82 metra – v primerjavi s prejšnjim modelom je novi Q5 pridobil pri domala vseh merah. Obenem se je njegova masa zmanjšala za do 90 kilogramov, odvisno od izbranega motorja. Jekla najvišje natezne trdnosti in aluminij tvorijo inteligentno kombinacijo materialov za konstrukcijo karoserije.

Tudi pri aerodinamiki se novi Q5 uvršča v vrh svojega razreda: pri štirivaljnih različicah z aero¬dinamično optimizirano zasnovo strehe znaša količnik zračnega upora cX = 0,30. Hrupa vetra je neverjetno malo, udobje vzmetenja pa je izjemno dobro – Audijev novi SUV voznika in potnike razvaja z najboljšo notranjo akustiko v svojem razredu.

Prostorna in široka: notranjost
V notranjosti je dovolj prostora za pet oseb, z najvažnejšimi merami pa novi model prekaša prejšnjega in tudi svoje tekmece. Vodoravno speljane linije poudarjajo občutek širine in udobja, čez celotno širino armaturne plošče se razpenja tridimenzionalno oblikovana dekorativna letev. Nova zasnova paketov opreme ponuja strankam širok izbor barv in materialov.

Nova, izjemno učinkovita klimatska naprava je na voljo v dveh različicah. Serijski je trikraki večfunkcijski volan, opcijsko pa so na voljo še dodatne funkcije, kot je denimo ogrevanje volana. Ponudba sedežev vključuje veliko izvedb, vključno z možnostjo pnevmatske masažne funkcije. Opcijska ambientna osvetlitev (serijska pri paketu design selection) v temi s 30 različnimi barvami v vozilu ustvarja zanimive poudarke. Kakovost izdelave novega Q5 ne pozna nobenih kompro¬misov.

Naslonjalo zadnje sedežne klopi je v novem Audiju Q5 razdeljeno na tri segmente, po želji je  pomično v vzdolžni smeri in nastavljivo po naklonu. Glede na položaj zadnjega naslonjala ponuja prtljažnik v osnovi od 550 do 610 litrov prostornine, kar je 10 litrov več kot prejšnji model.
Pri podrti zadnji sedežni klopi se prostornina poveča na 1.550 litrov. Natovarjanje prtljažnika olajšujejo domiselne rešitve, kot so serijska prilagodljivo zložljiva podloga, opcijsko senzorsko krmiljenje električnega odpiranja pokrova prtljažnika in ročno spuščanje prtljažnika z opcijskim zračnim vzmetenjem.

Enostavno in logično: upravljanje in zaslon
Upravljanje Audijevega novega SUV-ja je intuitivno, zaznamujejo pa ga predvsem tri velike novosti. Opcijski Audijev virtualni prikazovalnik na visokoločljivostnem 12,3-palčnem zaslonu omogoča prikaz briljantne grafike. Voznik lahko izbira med dvema vrstama prikazov – klasičnim z velikimi okroglimi instrumenti ali režimom, pri katerem prevladujejo navigacijski zemljevid in seznami. Prav tako opcijski projicirni sistem zaslona na vetrobransko steklo projicira najvažnejše podatke o vožnji.

Kot glavni upravljalni element služi MMI-terminal v sredinski konzoli. Pri najbolj izpopolnjenji različici multimedijskega sistema, MMI navigaciji plus s funkcijo MMI touch in 8,3-palčnim zaslonom, je površina vrtljivo-pritisnega regulatorja zasnovana za vnos ukazov na dotik. Sistem prepozna ročno pisavo in poteze, ki jih poznamo od drugih elektronskih naprav, npr. za zumi¬ra¬nje. Če je novi Q5 opremljen z avtomatskim menjalnikom, ima vgrajen večji MMI all-in-touch z zaznavnim odzivanjem.

Upravljalna logika MMI se z ravnimi hierarhičnimi nivoji zgleduje po aktualnih pametnih tele¬fonih in med drugim omogoča tudi inteligentno iskanje z vnosom poljubnega besedila. Novi, naravni sistem glasovnega upravljanja obdeluje tudi vnose iz vsakdanje rabe jezika. Poleg tega v novem Audiju Q5 večfunkcijski volan plus deluje kot tretji nivo upravljanja. Po želji vam pri Audiju v vozilo vgradijo novo razviti projicirni sistem zaslona, ki na vetrobransko steklo v obliki hitro razumljivih simbolov in številk projicira relevantne podatke, tudi iz asistenčnih sistemov.

Audijeva navigacija: "osebna asistenca za poti"
Novi Audi Q5 tako kot Q7 in A4 vključuje samoučečo "osebno asistenco za poti". Če uporabnik aktivira to funkcijo, se navigacijski sistem sproti uči voziti po pogostih relacijah in do pogostih ciljev ter to informacijo poveže z mestom parkiranja in časom dneva.

Sistem se, medtem ko je aktiviran, uči ravnanja uporabnika in mu na tej podlagi pri naslednji vožnji posreduje predloge za optimizirano planiranje poti – tudi če vodenje do cilja sploh ni aktivirano. Navigacijski sistem pri izračunavanju poti upošteva tri najverjetnejše cilje in pri tem poleg časa prispetja na cilj upošteva tudi trenutno gostoto prometa. Tako na primer uporabniku v določenih pogojih predlaga, naj aktivira navigacijo, da si bo lahko ogledal potencialne alter¬nativne poti. Voznik se sam odloči, ali bo to funkcijo vključil ali ne. Poleg tega ima možnost brisanja shranjenih ciljev. Če je funkcija izključena, sistem ciljev ne shrani, prav tako ne upošteva niti izbrisanih ciljev niti prevoženih poti.

Na internetu preko LTE: MMI navigacija plus
MMI navigacija plus z opcijo Audi connect ima integriran LTE-modul in dostopno točko za WLAN – potniki lahko do interneta dostopajo z do osmih mobilnih naprav. Audi connect s fiksno vgra¬jeno SIM-kartico, tj. Audi connect SIM s pavšalno tarifo za prenos podatkov, omogoča udobno gostovanje v Evropi za številne storitve iz nabora Audi connect. Za dostopno točko WLAN lahko po privlačnih cenah po potrebi prav tako zakupite podatkovne pakete, vklj. z možnostjo gosto¬vanja v EU.

Brezplačna aplikacija Audi MMI connect omogoča vzpostavitev tesne povezave med avto¬mobilom in pametnim telefonom oz. pametno uro ter uporabo raznih storitev. Mednje sodi preverjanje najvažnejših statusov vozila na daljavo, spletno pretakanje medijskih vsebin in prenos koledarja s pametnega telefona v MMI.

Vrhunska dodatna oprema: multimedijski moduli
Predal za telefon (Audi phone box) poveže pametni telefon z avtomobilsko anteno in zagotavlja optimalno kakovost sprejema, poleg tega omogoča indukcijsko polnjenje pametnih telefonov, ki podpirajo standard Qi. Avdiosistem Bang & Olufsen z novim 3D zvokom zajema tudi prostorsko dimenzijo višine. Prav tako nova tablica (Audi tablet) se uporablja kot prenosni sistem RSE (Rear Seat Entertainment). Z vmesnikom za pametne telefone (Audi smartphone interface) poleg tega v novi Q5 prihajata tudi tehnologiji Apple CarPlay in Android Auto.

Asistenčni in varnostni sistemi
Tudi pri asistenčnih sistemih se novi Audi Q5 s širokim naborom vrhunskih tehnologij uvršča v sam vrh svojega segmenta. Z inteligentno uigranostjo predstavljajo ti sistemi še en korak v smeri avtonomne vožnje. Združeni so v tri pakete – Pot, Mesto in Parkiranje.

Prediktivna asistenca za učinkovitost vozniku z načrtnimi informacijami o bližnji okolici pomaga pri varčni porabi goriva. Sistem adaptive cruise control (ACC) z asistenco za zastoje lahko v gostem prometu deloma prevzame tudi nalogo vrtenja volana. Audi active lane assist pomaga ohranjati želeno smer vožnje na voznem pasu. Prikaz oddaljenosti voznika opozori, če se zmanjša nastavljena varnostna razdalja.

Asistenca za prečni promet zadaj, opozorilni sistem za izstopanje, asistenca za ovire in asistenca za zavijanje levo so ostale novosti, ki veliko pripomorejo k večji varnosti. Enako velja za sisteme pre sense – Audi pre sense city, ki opozarja pred pešci in vozili ter v okviru sistemskih omejitev sproži avtomatsko zaviranje v sili, je del serijske opreme. Ponudbo dopolnjujejo parkirni sistem
s krmilno avtomatiko, s kamero podprto prepoznavanje prometnih znakov in asistenca za nad¬zorovani spust.

Močna peterica: agregati TDI in TFSI
Novi Audi Q5 bodo v Evropi začeli prodajati s petimi močnimi in učinkovitimi motorji: štirimi
TDI-ji in enim TFSI-jem. Njihova moč se je povečala za do 20 kW (27 KM), pri čemer pa se je poraba goriva znatno zmanjšala. V novem Q5 so še posebej učinkoviti 2,0-litrski motorji TDI z močjo 110 kW (150 KM), 120 kW (163 KM) in 140 kW (190 KM).

Oba najzmogljivejša motorja združujeta polno moč in učinkovito delovanje. Izpopolnjeni motor 2.0 TFSI razvije moč 185 kW (252 KM), pri tem pa se na 100 kilometrov zadovolji s 6,8 litra bencina, kar ustreza emisiji CO2 154 gramov na kilometer. Temeljito je predelan tudi agregat 3.0 TDI, ki doseže moč 210 kW (286 KM) in navor 620 Nm.

Vsestranski in učinkovit: prenos moči
Pogonski sklop SUV-ja, ki se uvršča v srednji avtomobilski razred, je v celoti razvit na novo – to velja tudi za 6-stopenjski ročni menjalnik, 7-stopenjski S tronic in 8-stopenjski tiptronic (samo pri 3.0 TDI). Oba avtomatska menjalnika vključujeta funkcijo prostega teka, ki prispeva k varčni porabi goriva. Voznik ju lahko upravlja z izbirno ročico ali obvolanskima tipkama, v obeh primerih pa prenos signalov poteka po elektronski poti.

Novi pogonski sklop quattro s tehnologijo ultra je za motorja 2.0 TDI s 120 kW (163 KM) in 140 kW (190 KM) ter za motor 2.0 TFSI s 185 kW (252 KM) serijski, pri osnovnem dizelskem motorju z močjo 110 kW (150 KM) pa je na voljo opcijsko. Quattro s tehnologijo ultra odklopi pogon zadnjih koles, vedno kadar ta ni potreben, in ga po potrebi spet proaktivno vklopi. Ta novi koncept povečuje učinkovitost, ne da bi se zato zmanjšali vlečna sila in vozna dinamika.

Tako pri pogonu spredaj kot tudi pri pogonu quattro krmilne lastnosti optimizira porazdeljevanje navora po posameznih kolesih. Ta inteligentna programska rešitev vedno zagotavlja dinamično, natančno in nadzorovano izkušnjo vožnje. Za dizelski motor V6 ponuja Audi tudi opcijski športni diferencial na zadnji premi, ki moč glede na potrebe porazdeljuje med levim in desnim kolesom ter s tem zagotavlja maksimalno vozno dinamiko – to je še ena od novosti te modelske serije in med konkurenco.

Združevanje nasprotij: podvozje
Novi Audi Q5 se odlikuje z voznim značajem, ki med seboj združuje povsem različne lastnosti – je športen in obenem neizmerno udoben. Osnovo za to predstavljajo novo razviti petvodilni premi in prav tako novo elektromehansko servokrmiljenje. Opcijsko je na voljo dinamično krmiljenje, pri katerem se prenos krmilne sile spreminja glede na hitrost vožnje in kot zasuka volana.

Pri vzmetenju in blaženju sta na voljo dva izvedbena nivoja. Podvozje z uravnavanjem blaženja nudi izjemno širok razpon med udobjem in dinamiko, pri čemer voznik nastavitve lahko izbira preko sistema Audi drive select.
Novo vzmetenje adaptive air suspension lahko poleg uravnavanja blaženja petstopenjsko prilagaja tudi odmik karoserije od tal. Oba sistema sta, tako kot tudi športni diferencial za
Audi Q5 3.0 TDI, vključena v nov osrednji krmilnik za podvozje.

Pri serijskem sistemu Audi drive select, ki zajema različne tehnološke module, lahko voznik izbira med do sedmimi voznimi režimi. Nova režima lift/offroad in allroad optimalno poudarjata terenski značaj Audija Q5.

Audijev novi SUV je tovarniško opremljen s 17-palčnimi aluminijastimi platišči. Pri linijah opreme design in sport so platišča 18-palčna, pri športnem paketu S line in pri paketu Audi design selection pa 19-palčna. Opcijsko so na voljo platišča s premerom do 21 palcev.

Novi Audi Q5 proizvajajo v novo zgrajeni tovarni v Mehiki. V prodajne salone v Nemčiji in drugih evropskih državah bo zapeljal v začetku leta 2017. Osnovna cena ob vstopu na trg bo znašala 45.100 evrov, velja pa za model Q5 2.0 TDI 120 kW quattro S tronic.