Prenovljeni Hyundai i20 1,0 T-GDI Style

Hyundai kaže svoje mišice konkurenci tudi s svojim drugim najmanjšim avtomobilom, ki je vse bolj privlačen in sodoben. S prenovo je dobil zunanje lepotne popravke, v notranjosti  izboljšane materiale in vgradnjo sodobnejših sistemov ter več varnostnih sistemov. Med motorji sta ostala le še dva bencinska motorja 1,25 in 1,0-litra. Žal dizelski motor 1,4 ni več na voljo. I20 je postal bistveno boljši od svojega predhodnika, predvsem če pri nakupu izberemo samodejni 7-stopenjski menjalnik, ki deluje tekoče in odlično. Z vsemi prenovami, je i20 zagotovo postal najboljši avtomobil v svojem razredu, kjer dobimo največ za svoj denar.

Videz, prostornost in praktičnost

Osveženi i20 je postal bolj odrasel. Oba odbijača so popolnoma prenovili, spredaj izstopa bolj vidna kaskadna maska hladilnika, nova spodnja linija in preoblikovane meglenke. Iz strani ostaja nespremenjen, zadaj pa so prestavili pozicijo registrske tablice iz odbijača na prtljažna vrata. Zadnje LED luči so dobile novo obliko in novo grafično podobo. Novost je dvobarvna kombinacija karoserije, kjer je lahko streha črna v kombinaciji sedmih barv karoserije. Tako imamo na izbiro 7 različnih barvnih kombinacij in 11 enobarvnih karoserij.

Notranjost i20 je bila vedno prostorna in udobna. Sedaj so pripravili novo paleto oblazinjenja sedežev in nove barve dodatkov. Velik 7-palčni zaslon v armaturi je nov in se mu prav lepo poda. Veseli nas, da so uporabili klasično postavitev, ki je vdelana v armaturo in ne samostojno na vrhu. Voznikovi merilniki so vizualno izboljšani,  zaslon potovalnega računalnika je v barvah. Zaslona dobimo serijsko v najvišjem nivoju opreme,  v nižjem nivoju pa sta dosegljiva za doplačilo 850 €. V najnižji nivo opreme je opcijsko vključen manjši 5-palčni zaslon z avtoradijem.  

Kljub temu, da ima velik multimedijski zaslon, so se odločili, da mu ne vdelajo navigacije TomTom, pač pa AndroidAuto, ki v Sloveniji še ne dela in je vprašljivo, če sploh kdaj bo.

Na vratnih žepih je prostora za eno plastenko in nekaj manjših predmetov, med sedežema je prostora za dve kavi to go in za odlaganje mobitela. Pod sredinskim naslonom za roko je še manjši odlagalni del, ki je fiksen, zato ni tako uporaben kot bi si želeli. Multifunkcijski volan je oblečen v usnje in zarobljen z rdečimi šivi. Za udobno potovanje bo dovolj prostora za štiri odrasle osebe.

Prtljažnik ima možnost nastavljanja dna, ki je dvojno. Priložena mreža skrbi, da se prtljaga ne vozi sem in tja. Ob uporabi zadnje klopi nam prtljažni del nudi 326 litrov prostora, po podrtju klopi se ta poveča na 1.042 litrov. Prtljažnik je zelo uporaben zaradi ravnega dna. Klop pa je deljiva v rezmerju 40:60.

Varnost

Prenovljeni i20 ni bil še nikoli tako varen in tako opremljen glede varnostnih sistemov. V osnovi je že opremljen z vsemi sodobnimi sistemi, ki jih pri drugih znamkah v prvem nivoju ni. Seveda so za tiste bolj zahtevne uporabnike pripravili še varnostni paket Smart Sense, ki ima dolg seznam varnostnih sistemov in pomagal vozniku.

Prvi nivo opreme Life ima serijsko šest zračnih blazin, zavorni sistem ABS, sistem za stabilnost vozila ESP&VSM, ojačevalnik zavorne sile BAS, pomoč pri speljevanju iz klanca HAC, nadzor tlaka v pnevmatikah, sistem, ki opozori voznika za nami v primeru zaviranja v sili.

V varnostnem paketu Smart Sense so sistemi za samodejno upravljanje dolgih luči, za ohrananje voznega pasu LKAS, sistem, ki ves čas nadzoruje zbranost voznika DAA in v kolikor zazna utrujenost, če voznik npr. preveč »vijuga«, ga ta opozori na potreben počitek. Ima še sistem, ki voznika opozori na morebiten trk FCW in sistem za zaviranje v sili AEB.

Vozne lastnosti

Vožnja ostaja še vedno tako čvrsta kot doslej. Morda je za malenkost mehkejša vožnja pri modelu z nižjo opremo, kjer ima manjša platišča in višji presek pnevmatik. Pelje se ga odlično in suvereno. Volan je nastavljen dobro, je zelo direkten in zaradi svoje dolžine štirih metrov okreten. Skozi ovinke smo ga kaj hitro peljali prehito in so zadnji potniki »pokazali« rdeči karton, da je treba peljati bolj umirjeno. Mi smo za volanom resnično uživali in ves čas vožnje preživeli z nasmehom.  Obračalni krog je 10,2 metra. Za dobro ustavljanje ima i20 spredaj in zadaj zavorne diske, ki primejo odlično.

Preden smo ga odpeljali z dvorišča, smo v dokumentih izbrskali informacijo o motorju pod podkrovoma, kjer smo prebrali, da gre za trivaljni litrski mlinček. Že po nekaj sto metrih pa smo bili presenečeni in navdušeni hkrati in še bolj ko smo ugotovili, kaj vse ta avto dela sam. Opremili so ga s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko, ki deluje odlično. Vse lepo in prav, da je novi I20 skoraj popoln, do popolnosti mu manjka le še boljša izolacija potniške kabine, s čimer bi bila vožnja na avtocesti bolj prijetna in tiha.

Kljub temu, da avto ni velik, ima i20  spredaj in zadaj vgrajene parkirne senzorj in na 7-palčnem ekranu lahko voznik spremlja svojo vzvratno pot. Ekran je dobre ločljivosti, ko preklapljamo med aplikacijami, a to navdušenje malce uplahne ob vklopu vzvratne kamere. Kamera ni tako dobre ločljivosti in v mraku postane slika zrnata.

Informacije o motorju

Že v uvodu smo omenili, da so za i20 umaknili ponudbo dizelskega motorja, kajti po predvidevanjih naj ne bi obstajal velik odstotek zainteresiranih kupcev, čeprav je motor zelo varčen in v povprečju porabi le okoli 4,6l/100km. Prenovljeni i20 ima na izbiro dva bencinska motorja 1,25-litri in 1,0-litrski. Prvi ima dve opciji moči 75 in 84 konji. 1,0-litrski pa ima 100 in 120 konjev. Najmočnejši motor ima ročni 6-stopenjski menjalnik, ostali pa 5-stopenjski. Novost je ta, da si lahko kupec z doplačilom pri motorju 1,0-litra izbere 7-stopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko. Vsi motorji so opremljeni z sistemom Stop&Go, ki zmanjšuje izpust emisij CO2.

Našega je poganjal šibkejši turbobencinski motor 1,0-litra in 100 konjev v povezavi s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom, katerega ne moremo prehvaliti. V primeru, da bi se odločali med ročnim in samodejnim, bi bili takoj pripravljeni doplačati 1.290 € za samodejnega. Na testu je potovalni računalnik prikazal porabo 5,5 litra, pri ročnem izračunu pa smo prišli do 5,9 l/100km.

Končno mnenje

Od zadnjega testa i20 je minilo že kar nekaj let in v vsem tem času se je malček korenito spremenil. Opremili so ga z vsemi sodobnimi varnostnimi sistemi, s katerimi se srečujemo pri večjih, boljših vozilih. Znotraj bo dovolj prostora za dnevne potrebe in tudi za počitnice, v kolikor ga uporablja par. Zadnjo klop lahko podremo, s čimer pridobimo ravno prtljažno dno in skupno do 1.042 litrov prostora, kar bi moralo zadostovati za prtljago. I20 bo odlčna izbira tako glede udobja kot uporabnosti.

Trdimo, da je i20 v svojem razredu najboljši in bo z svojim šarmom osvojil marsikatero srce. Če se odločate za nakup, vam toplo priporočamo, da preizkusite obe motorni različici in če je le možno tudi tistega z sedemstopenjskim DCT menjalnikom. Pelje se ga odlično in kljub mlinčku pod pokrovom motorja je turbobencinski motor prostornine 1.0 zelo zmogljiv.

Kot že vsa Hyundajeva vozila ima tudi i20 štiri nivoje opreme Life, Comfort, Style in Premium, s čimer si bo lahko vsak kupec izbral nekaj zase, glede na finančne zmogljivosti in želje. Nivo Comfort ima že vse kar potrebujemo in ga je moč kupiti že za 11.890 €. Najcenejši je za slabega tisočaka cenejši in vsi ostali so dražji. Močnejši turbobencinski motor prostornine 1.0 litra z najvišjim nivojem opreme je po ceniku 15.840 evrov. Malčku lahko dodamo panoramsko streho, pametni ključ, dvobarvno karoserijo, usnjene sedeže in še veliko ostale dodatne opreme.

Hyundai ima 5 letno garancijo brez omejitve kilometrov in 12 let na prerjavenje.

Plusi: delovanje samodejnega menjalnika, vozne lastnosti, zmogljivost motorja in nizka poraba, notranji materiali, avtomatske dolge luči.

Minusi: hrup v notranjosti, ergonomija sedežev, kakovost slike vzvratne kamere.

Cena testnega vozila: 17.190 evrov

Specifikacije

Motor: 1.0-litrski turbobencinski EURO 6d

Moč: 73,6 kW (100 KM) pri 4.500 vrt/min

Navor: 171,6 Nm od 1.500 do 4.000 vrt/min

Menjalnik: samodejni menjalnik z dvojno sklopko DCT

Prestave: sedem

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 190 km/h

0-100 km/h: 11,4 s

Emisije CO2: 118 g/km

Povprečna poraba:  5,5 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ABS, ESP&VSM, BAS, HAC, ESS, TPMS, 2xISOFIX, FCW, AEB, LKAS, DAA, HBA in 6 zračnih blazin.

Prostornina prtljažnika: 326/1.042 litrov

Obračalni krog: 10,2 m

Masa vozila: 1.268 kg

Platišča: 16 palična (195/55)