Prenovljen Mercedes-Benz razreda C

 

  • Mercedes-Benz razreda C se je v zadnjih letih prepričljivo utrdil kot najbolj zaželen med vsemi »zvezdniki«. Samo lani so jih po vsem svetu prodali več kot štiristo tisoč, od leta 1982 pa je našel že več kot 9,5 milijona lastnikov. Ob svoji 25-letnici je bil deležen številnih posodobitev in postal bolj dinamičen kot kadarkoli prej.

Razred C je v petem letu proizvodnje najuspešnejši model znamke Mercedes-Benz in se lahko pohvali z vrsto izboljšav. V štirih letih, do vključno konec 2017, se lahko pohvali s svetovno prodajo 415.000 modelov limuzin in karavanov. K uspehu pripomoreta tudi kupe in kabriolet. V Sloveniji je bilo prodanih 700 modelov trenutne generacije, v letu 2018 pa se pričakuje prodaja več kot 100 novih avtomobilov prenovljenega razreda C.

Pri videzu je poudarek na preoblikovanju sprednjega dela avtomobila ter na spremenjeni obliki žarometov in zadnjih luči, popolnoma nova je tudi arhitektura elektronike. Uporabniki avtomobila bodo odslej lahko uživali tudi prednosti uporabniške izkušnje z opcijskim povsem digitalnim prikazovalnikom inštrumentov in multimedijskega sistema. Asistenčni sistemi so na ravni razreda S, za izjemno vozno izkušnjo pa poskrbijo zmogljivi in varčni pogonski agregati v kombinaciji z 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom 9G-TRONIC, ki ponujajo tudi določene funkcije hibridnih vozil.

Enako kot pri predhodniku razred C nudi tri linije opreme: AVANTGARDE, EXCLUSIVE in AMG Line. V okviru vseh linij so pridobili nov izgled odbijači, AVANTGARDE ima novo okrasno letev v kromu, EXCLUSIVE tridelno okrasno letev v kromu, pri AMG Line pa je novost diamantna motorna maska z vstavki v kromu in stranske odprtine s črnimi letvicami. Tudi zadnji odbijači se razlikujejo po geometriji in okvirjih izpušnih cevi, odvisno od opreme. Visokozmogljivi LED žarometi izstopajo z dvodelnim dizajnom, le - ti pa so v ponudbi tudi v tehnologiji ULTRABEAM LED, ki s prilagodljivo svetilnostjo skrbijo za večjo varnost in svetijo do 650 metrov. Zanimiv detajl limuzine so zadnje luči v znamenju črke »C«. Razred C je mogoče dobiti z 20 novimi dizajni platišč in tremi novimi laki (Mojave srebrna, Emeraldno zelena in Grafitno siva).

Prefinjena, a hkrati športna notranjost, z gladkimi linijami izžareva sodobno razkošje. Kot njegova starejša brata ima sedaj tudi razred C volan s polji na dotik, ki poenostavijo uporabniško izkušnjo z upravljanjem funkcij vozila. Za lažji pregled poskrbita opcijski povsem digitalni 12,3-palčni kombiniran inštrument in 10,25-palčni sredinski zaslon v visoki definiciji. Druge novosti obsegajo gumb za zagon v videzu turbin, ambientalna osvetlitev v 64 barvah, vzvratna kamera z ločljivostjo 1280 x 720 slikovnih pik, opcijski zvočni sistem z 9 zvočniki in 225 W moči, širši izbor okrasnih elementov in barvnih kombinacij oblazinjenja. Za boljše počutje je prvič v tem segmentu na voljo masaža sedežev in t. i. funkcija ENERGIZING, ki združuje različne komfortne sisteme, kot so klimatska naprava, gretje in hlajenje sedežev, ambientalna osvetlitev, vonjave in glasba. Skupaj tvori šest 10-minutnih programov za izboljšano počutje in večjo budnost med vožnjo.

Varnost je vedno v ospredju znamke Mercedes-Benz. Nov razred C je opremljen z najnovejšimi inteligentnimi sistemi za pomoč pri vožnji.  Z aktivnim asistentom za ohranjanje razdalje DISTRONIC lahko vozilo na jasno označenih cestah samodejno do 30 sekund vozi do hitrosti 210 km/h, brez voznikovega posredovanja. Voznik mora s prijemom volana zgolj potrditi svojo prisotnost. Sistem si pomaga tudi z zemljevidi in podatki navigacije, kjer v primeru bližajočega se ovinka, križišča ali krožišča, zmanjša hitrost.

Elektrifikacija se nadaljuje. Predstavlja se nova generacija štirivaljnih bencinskih motorjev. Pogonska izvedba z oznako C 200 (tudi 4MATIC) z 1,5-litrskim bencinskim motorjem in močjo 135 kW (184 KM) prinaša tehnologijo EQ Boost. Motor deluje v sodelovanju z 48-voltnim električnim sistemom in jermensko gnanim alternatorjem. Tehnologija EQ Boost prinaša funkcije, ki pripomorejo k še dodatnemu zmanjšanju porabe goriva, hkrati pa je omogočena večja agilnost in izboljšano udobje. Pri pospeševanju je pridobljenih dodatnih 10 kW (14 KM) moči, s čimer je mogoče hitreje pospeševati, izboljšano pa je tudi udobje med pretikanjem, saj se prej doseže idealno število vrtljajev. Druge prednosti obsegajo rekuperacijo kinetične energije, prevzem določenih odjemalcev energije (npr. električna vodna črpalka), možnost drsenja z zaustavljenim motorjem, zaviranje z inteligentno zaustavitvijo motorja in skoraj neslišni vklop motorja, z zelo malo tresljaji.

Prisotna je tudi tehnologija iz razreda E. Najsodobnejši dizelski motor je zdaj moč najti v pogonskih izvedbah C 180 d, C 200 d, C 220 d in C 300 d z razponom moči od 90-180 kW (122-245 KM). Izvedba motorja uporablja postopek stopenjskega zgorevanja (angl. stepped-bowl combustion), ki so ga razvili pri znamki Mercedes-Benz in je dobil ime po stopničasti obliki vdolbine zgorevalnega prostora v batu. Ostale inovacije vključujejo lažjo gradnjo z aluminijastim blokom motorja in jeklenih batov ter izpopolnjeni premaz sten valjev NANOSLIDE®. Motor je kompaktnejši od predhodnika, zmanjšuje 25-odstotkov notranjega trenja in ima komponente, ki so relevantne za zmanjševanje emisij, nameščene neposredno na motorju. Posledično se sistem za naknadno obdelavo izpušnih plinov po hladnem zagonu hitreje ogreje na delovno temperaturo, ima majhno izgubo toplote in zato izvrstne delovne pogoje.

Seveda ne gre brez Mercedes-AMG. V ponudbi sta najmočnejši različici Mercedes-AMG C 63 in 63 S, ki navdušujeta s 4,0-litrskim V8 biturbo motorjem in 350 kW (476 KM) ter 375 kW (510 KM) moči. Vmesna športna izvedba Mercedes-AMG C 43 pa s 3,0-litrskim V6 biturbo motorjem z močjo 287 kW (390 KM) in štirikolesnim pogonom 4MATIC. Novost pri vozilih AMG so opcijsko dodatni gumbi ob volanu za izbiro voznega programa, delovanje podvozja, nastavitve načina pretikanja in izpušnega sistema.