Predelava vozila na avtoplin

Ste že kdaj pomislili, da porabite preveč denarja za pogon vašega vozila in začeli razmišljati o alternativi? Lahko se odločite za manjšo predelavo vozila in vgradite avtoplin, s tem pa prihranite pri porabi bencina ali dizla. Predeluje se predvsem bencinske motorje, možno je predelati tudi dizelskega, a tu je vprašljiva ekonomičnost vgradnje in vseh stroškov, ki jih imamo z vgradnjo.

Avtoplin lahko najdemo tudi pod kratico LPG (liquefied petroleum gas), kar v slovenščini pomeni utekočinjeni naftni plin (zmes propana in butana).

Veliko ljudi najprej pomisli na varnost sistemov ob nesreči ali pri vsakdanji uporabi, a rečemo lahko, da so take skrbi odveč. Sistemi so zelo varni pri poškodbah v nesrečah in požarih, saj je plinski rezervoar iz jekla in kar 20x močnejši in odpornejši od klasičnih rezervoarjev v vozilih.

Ponekod lahko zasledimo, da naj bi avtoplin škodil motorju, vendar avtoplin kvečjemu pozitivno vpliva na motor. Trajnost motorja se poveča za 35% v primerjavi z motorjem, ki za pogonsko gorivo uporablja bencin. Delovanje motorja je tišje, cilindri motorja se manj obrabljajo, motorno olje je bolj trajno, trajnost katalizatorja in lamda sonde pa se kar podvoji. Izpušni plini so tudi čistejši in študije kažejo, da pri predelavi sodobnega avtomobila na avtoplin dosežemo naslednje rezultate:

- 34% znižanje dušikovega oksida, LPG avtoplin

- 15% znižanje ogljikovega dioksida,

- 50% znižanje ogljikovega monoksida,

- do 40% znižanje smoga,

- skoraj nič emisij ogljikovodikov,

- skoraj nič emisij žveplovega dioksida,

- skoraj nič emisij ostalih toksinov.

Predelava na bencinskem motorju zajema:

- dodatni jekleni rezervoar z večnamenskim ventilom za shranjevanje plina (tekoča faza), ki je nameščen v prtljažnem prostoru (lahko izbiramo med valjastim – cilindričnim rezervoarjem, ki zaseda del prtljažnega prostora ter toroidno izvedbo rezervoarja, ki ga namestimo v prostor, namenjen rezervnemu kolesu),

- polnilni ventil, ki se ga najpogosteje namesti na spodnji del zadnjega odbijača ali v primeru, da je za vratci, ki pokrivajo priključek za polnjenje z bencinom dovolj prostora, lahko tudi na tem mestu,

-dovodne plinske cevi, ki povezujejo rezervoar prek električnega varnostnega ventila z motornim prostorom, v katerem je nameščen uparjalnik (ogrevan s hladilno tekočino), ki utekočinjen plin uparja v plinasto stanje in nadzoruje pretok plina,

- filter na dveh mestih,

- stikalo za preklop s kontrolno ploščo in kazalom nivoja plina, ki je nameščen v notranjosti vozila,

- računalnik za optimalno doziranje plina, kar zmanjšuje porabo in povečuje zmogljivost vozila.

Servisni cikli se opravljajo vsakih 20.000 km ali enkrat letno. Cena servisa znaša od 35€ naprej. Za vgradnjo plinskega sistema porabijo nekje med 6 do 8h.

V Sloveniji se s predelavo že nekaj časa ukvarja priznano podjetje Plineks d.o.o., ki je osvojilo že vrsto SQ certifikatov kakovosti. Ponujajo 21 različnih svetovno priznanih avto plinskih sistemov in izbiramo lahko med srednje ter visoko kakovostnimi sistemi.

Srednje kakovostni sistemi imajo deklarirano izgubo moči med 0-8%, prav tako pa sorazmerno več porabijo. Vsi trije profesionalni sistemi se gibljejo pod 2%. Možna so manjša odstopanja, a prišli so do zaključka, da večja odstopanja niso možna oz. iz izkušenj in meritev s profesionalnimi inštrumenti so ta nekje do 0,7%.

Sami sistemi imajo življenjsko dobo od 14 do 25 let. Prednost samega sistema je, da je prenosljiv in ga lahko prenesemo v drugo vozilo ne glede na motor ali število valjev. To dejansko pomeni, da je mogoče prenesti celoten avtoplinski sistem iz npr. 1.2 kubičnega motorja s štirimi valji v bistveno močnejši motor z osmimi, desetimi valji. Pri sami demontaži in ponovni montaži na nov motor seveda pride do minimalnih stroškov, ki se gibljejo od 240€ naprej.

Srednje kakovostni sistem ima garancijsko dobo 2 leti, profesionalni sistem pa kar od 3 do 5 let.

Stroški vgradnje oz. predelave vozila se z ECO subvencijo gibajo od 940€ do 1940€, odvisno od vrste sistema, ki ga izberete. V ceni so že vključeni vsi homologacijski dokumenti, ter elektronski sistemi za mazanje in hlajenje ventilov, ki skrbijo za podaljšanje življenjske dobe agregata.

Več si lahko preberete, ogledate ali povprašate strokovnjake na www.plineks.si