Porschejev prvi električni športni avto se bo imenoval Taycan.

 

Prihodnost je vse bliže. Naslednje leto bo stekla proizvodnja Porschejevega modela z izključno električnim pogonom. Ta je zdaj dobil tudi ime: iz konceptne študije "Mission E" – to ime se zdaj uporablja za celotno Porschejevo električno ofenzivo – je postal Taycan. Ta beseda pomeni "živahen, mlad konj" in se torej navezuje na osrednji del Porschejevega grba: tega od leta 1952 krasi poskočen žrebec. "Naš novi električni športni avto je močan in delaven; to je vozilo, ki vztrajno premaguje dolge razdalje in je sinonim za svobodo," je povedal Oliver Blume, predsednik uprave družbe Porsche AG. Enako sporoča ime, ki izvira iz orientalskega jezikovnega prostora: prihaja prvi električni športni avto, ki bo imel dušo znamke Porsche. Ime za svojo prvo serijo z izključno električnim pogonom je proizvajalec športnih avtomobilov iz nemškega Stuttgarta objavil v okviru slovesnosti ob 70. obletnici športnih avtomobilov znamke Porsche.

Električni športni avto z dvema sinhronskima motorjema s stalnim vzbujanjem (PSM) in s sistemsko močjo več kot 440 kW (600 KM) za pospešek do 100 km/h potrebuje manj kot 3,5 sekunde, za pospešek do 200 km/h pa manj kot 12 sekund. Poleg tega je njegova trajna moč večja kot pri kateremkoli električnem avtomobilu doslej, kar omogoča večkratno zaporedno pospeševanje brez zmanjšanja moči. Največji doseg (po kriterijih NEVC) znaša več kot 500 kilometrov. Vozilo s štirikolesnim pogonom ima 800-voltno arhitekturo in je opremljen s sistemom, ki omogoča napajanje v omrežju za hitro polnjenje. Tu je v pribl. štirih minutah mogoče napolniti toliko energije, kot jo vozilo potrebuje za doseg 100 kilometrov (po kriterijih NEVC).

Besedna imena s pomenom
Besedna imena imajo pri Porscheju praviloma konkretno povezavo z ustreznim modelom in njegovimi lastnostmi: ime Boxster nakazuje zvezo med bokser motorjem in modelsko izvedbo roadster, Cayenne simbolizira ostrino, moč, Cayman je zagrizen in živahen, Panamera je več kot GT (gran turismo) in bi kot takšna lahko zmagala tudi na vztrajnostni dirki Carrera Panamericana. Ime Macan izvira iz indonezijske besede za tigra in združuje lastnosti, kot so gibkost, moč, občudovanje in dinamičnost.

Podvojitev prihodnjih vlaganj
Porsche bo do leta 2022 v električno mobilnost investiral več kot šest milijard evrov. S tem bo podjetje podvojilo prvotno načrtovane izdatke. Od dodatnih treh milijard evrov bodo okrog 500 milijonov evrov namenili za razvoj izvedb in izpeljank Taycana, dobro milijardo evrov bodo vložili v elektrifikacijo in hibridizacijo obstoječe produktne palete, več sto milijonov evrov bo šlo za izgradnjo tovarn, 700 milijonov evrov pa bodo investirali v nove tehnologije, polnilno infrastrukturo in pametno mobilnost.

Obsežne adaptacije in širitve v matični tovarni v Zuffenhausnu
V Porschejevi matični tovarni v Zuffenhausnu je v teku postavitev nove lakirnice in lastne montažne linije za model Taycan ter premične konstrukcije za transport lakiranih karoserij in pogonskih enot do končne montaže. Obstoječo tovarno motorjev bodo povečali za proizvodnjo elektromotorjev, karosernico pa bodo razširili. Dodati je treba tudi vlaganja v razvojni center v Weissachu. Z uvedbo Taycana bo tako samo v Zuffenhausnu ustvarjenih okrog 1.200 novih delovnih mest.

Jubilej "70 let Porschejevih športnih avtomobilov"
Proizvajalec športnih avtomobilov bo jubilej v letu 2018 obeležil s številnimi aktivnostmi. 16. in 17. junija, ob koncu tedna, se bodo lahko Porschejevi sodelavci, okoliški prebivalci in drugi navdušenci udeležili javnega slavja, ki bo potekalo v tovarni in njeni okolici v Zuffenhausnu. Pripravili so akcije za obiskovalce vseh generacij, vodene oglede tovarne, glasbo, foodtrucke z ulično prehrano, avtomoto¬šport v živo s prenosom dirke 24 ur Le Mansa in prenos nogometne tekme za svetovno prvenstvo med Nemčijo in Mehiko. Vstopnine ni.