Porsche zabeležil dodatno izboljšanje prometa in poslovnega izida

 

 

Uspešno tretje četrtletje: v prvih devetih mesecih leta 2018 je družba Porsche AG še dodatno povečala poslovni izid iz poslovanja, promet, prodajo končnim kupcem in število zaposlenih. Poslovni izid iz poslovanja se je v primerjavi z enakim obdobjem lanskega leta povečal za enajst odstotkov in je znašal 3,3 milijarde evrov, promet pa je bil večji za 12 odstotkov in je dosegel vrednost 19,1 milijarde evrov. Operativni donos iz poslovanja je znašal 17,4 odstotka. Prodaja končnim kup-cem se je dvignila za šest odstotkov, kar pomeni, da je podjetje do konca septembra dobavilo 196.562 vozil. Število zaposlenih je zraslo za osem odstotkov in je doseglo številko 31.753.

"Predvsem pri Panameri in našem legendarnem modelu 911 smo zabeležili znaten porast povpraševanja," je povedal Oliver Blume, predsednik uprave Porsche AG. "Zasluga za te dosežke gre našim zaposlenim, s katerimi se približujemo rekordnemu številu 32.000. Približno četrtina od 1.200 delovnih mest za naš prvi povsem električ¬no gnani športni avtomobil Taycan je že zasedena. Potem ko je nadzorni svet zdaj prižgal zeleno luč za model Taycan Cross Turismo – serijsko različico našega drugega električnega športnega modela, bomo zaposlili še 300 ljudi več," je dejal Blume.

Kot je povedal Lutz Meschke, podpredsednik uprave in direktor za področje financ in IT pri Porscheju, je poslovni izid ob koncu tretjega četrtletja še zlasti rezultat pozitiv-nih učinkov modelskega portfelja in povečanega obsega prodaje. Obremenitve pa so izhajale iz negativnih valutnih nihanj in visokih investicij v elektrifikacijo ter vstopa na nova poslovna področja.

"Takšen rezultat nam daje zagon za finiš do konca leta, ki bo za nas velik izziv," je dejal Meschke. "Poleg gospodarske in politične negotovosti nas zaposluje tudi prehod na nov preizkusni postopek WLTP in filtre za trdne delce za bencinske motorje ter ukinitev dizelskih motorjev." Nova zakonodaja o izpušnih plinih velja v Evropi od 1. septembra. V okviru tega prehoda bodo novi modeli na trg prihajali zaporedoma, zato bo nekaj časa produktna ponudba na voljo v omejenem obsegu.

Pri prodaji končnim kupcem je Porsche v prvih devetih mesecih leta 2018 v Evropi zabeležil še posebej veliko rast: ta je znašala devet odstotkov, dobavljenih je bilo 66.551 vozil. Na globalni ravni pa je proizvajalec športnih avtomobilov število pro-danih vozil povečal za šest odstotkov (na 196.562). Samo v Nemčiji se je prodaja povečala za 13 odstotkov, na 24.709 vozil. Toda tudi na Porschejevem največjem posamičnem trgu, na Kitajskem, je bila rast 4-odstotna – za vozilo znamke Porsche se je odločilo 56.254 kupcev.

Za največ odstotkov se je povečala prodaja Panamere: ta štirivratni športni avto je do konca septembra prepričal 60 odstotkov več kupcev. Od tega je bilo v Evropi več kot 60 odstotkov vozil opremljenih s priključnim hibridnim pogonom. Dvomestno rast je z 19 odstotki zabeležil tudi model 911. Najbolje prodajana modela znamke še naprej ostajata Macan z 68.050 prodanimi vozili in Cayenne z 49.715 enotami.

Porsche pričakuje, da bo pri prodaji končnim kupcem v celotnem letu 2018 spet dosegel rekordno raven iz preteklega leta; lani so kupcem dobavili 246.375 vozil. Kljub velikim izzivom v četrtem četrtletju podjetje v poslovnem letu 2018 zaradi boljših učinkov modelskega portfelja pričakuje povečanje prometa v primerjavi z lanskim letom. Pri prihodkih iz poslovanja bodo poskušali doseči stabilno vrednost, primerljivo z lanskim letom. Nespremenjen ostaja tudi strateški cilj – 15-odstotni operativni donos iz poslovanja.