Peugeot Rifter L2 1.5 BlueHDi 100 Allure

Po uspešnemu Berlingu se je Peugeot odločil na trg poslati še novega Rifter-ja, pravi družinski avto, ki se odlikuje po prostornosti in varnosti. Za Rifter-ja so pripravili dve izvedenki L1 in L2, oba pa imata lahko sedem sedežev. Mi smo lahko preizkusili daljšo izvedenko L2 s petimi samostojnimi sedeži, ki se dobijo za doplačilo. Ta izvedenka meri v dolžino meri 4,753 m. V notranjosti je prostora za vse potnike na pretek, da ne govorimo o prtljažnem delu, ki se iz osnovnih 1.050 litrov lahko poveča na 1.672 litrov. Pod pokrovom motorja je bil vgrajen nov dizelski motor, ki smo ga upravljali s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Rifter se je izkazal tudi kot dolgoprogaš, ki nam je nudil udobno, zadovoljivo vožnjo.

Videz, prostornost in praktičnost

Rifter je na zunaj precej terenskega izgleda, vendar s terenci nima nič skupnega. Dodane ima precej zaščitne črne plastike, predvsem na boku. Na prednji in zadnji odbijač so mu dodali okrasno, sivo zaščitno plastiko, ki mu daje skorajda terenski značaj, iz nekoliko zadržane prednje maske pa izstopajo dnevne led luči. Iz rjave karoserije so vidne sive prtljažne prečke in zadaj veliko okno, ki ga lahko odpremo ločeno od prtljažnih vrat. Peugeot je zadnje luči oblikoval po levjih krempljih, ki so še plod klasične tehnologije. Karoserija je na voljo v osmih različnih barvah in platišča v velikosti 16 ali 17 palcev. Serijsko dobimo kovinska 16-palčna platišča, le pri GT Line 17-palčna lita. Opcijsko lahko tudi v nižjih nivojih izberemo lita.

Notranjost je izjemno prostorna in uporabna. Voznikov volan je manjših dimenzij in je na spodnji ter zgornji strani povsem raven. Rifter ima že poznani Peugeotov I-Cockpit. Če niste premajhne rasti je pogled na voznikove prikazovalnike dober, volan si lahko nastavimo po višini in globini. Potovalni računalnik prikaže kar nekaj uporabnih informacij, pa tudi neuporabnih. Tako bi namesto prikazovanja sile pospeševanja ter zaviranja nadomestili s čim bolj uporabnim. Velik sredinski 8-palčni zaslon je nekoliko bolj usmerjen proti vozniku za boljši pogled in lažje upravljanje. Na vsaki strani zaslona so ohranili po tri hitre »gumbe« na dotik. Sistem žal še ne pozna slovenskega jezika in dela dokaj počasi. Sistem za upravljanje klime je ločen od zaslona na dotik in s tem enostavnejši za uporabo. Prestavna ročica je postavljena na dobro mesto, ki omogoča lahkotno prestavljanje. Naš volan je bil oblečen v usnje in sedeži v tkanine Caracal.

Med prednja sedeža je nameščena visoka sredinska konzola z dvema predaloma, ki se ju lahko zapre. Eden je manjših dimenzij za drobnarije, drugi pa velik in prostoren. Spredaj pod strešnim predelom, nad voznikom in sovoznikom je pritrjena polica. Skratka v notranjosti imamo res veliko uporabnih odlagalnih prostorov.

V Rifter-ja lahko natovorimo izjemno dolge predmete do treh metrov, saj se lahko sovoznikov sedež preklopi naprej in s tem pridobimo meter dodatnega prostora. Prednost zadnjih samostojnih sedežev je ta, da jih lahko poljubno podiramo.

Izbira se lahko med krajšo L1 in daljšo L2 različico. Prva meri v dolžino 4.403m, druga za 0,35m več. Medosna razdalja je pri obeh enaka, razlika je le v prostornini prtljažnika. Manjša nudi 775 litrov prostora in večja 1.050 litrov. Po podrtju zadnje klopi oz. vseh samostojnih sedežev pa se prtljažni prostor poveča na 1.414 litra v primeru manjše različice oziroma na 1.672 litrov večje različice . To je le prostornina izmerjena do prtljažne police. Če bi upoštevali prostornino do stropa, se ta poveča iz 1.355 na 3.500 litrov. Podaljšana izvedenka L2 bi utegnila postati uporabna tudi za kakšno krajše kampiranje, saj se lahko zaradi velikega prtljažnika v njem tudi prespi v dvoje na napihljivem ležišču. Nakladalni rob prtljažnika je nizek, kar omogoča lahkotno natovarjanje koles ali težjih predmetov.

Varnost

Testni Rifter je opremljen z različnimi varnostnimi sistemi in pomagali vozniku. Med njih prištevamo sistem za prepoznavanje prometnih znakov, aktivni sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, zadaj na vsakem sedežu svoj Isofix pritrdišče za otroški sedež. Vgrajenih ima šest zračnih blazin, sistem za nadzor tlaka, pomoč za speljevanje iz klanca (HillAssist) in še ESP, ARS, ABS, AFU.

Iz seznama dodatne opreme mu lahko dodamo še sistem za nadzor mrtvega kota v kombinaciji prednjih parkirnih senzorjev, Paket Varnost Plus, ki vključuje sistem za samodejno preklapljanje med kratkimi in dolgimi lučmi, razširjen sistem za prepoznavanje prometnih znakov z možnostjo prilagajanja hitrosti in sistem za prepoznavanje utrujenosti voznika. V Paketu Pomoč vozniku sta dodana sistem Varnost Plus ter aktivni tempomat, ki deluje do hitrosti 30km/h.

Vozne lastnosti

Zahtevnejši uporabniki lahko izboljšajo vozne lastnosti in povečajo varnost s sistemom GripControl za doplačilo 500 €. Ta omogoča pet načinov vožnje, različni oprijem glede na podlago, pnevmatike M+S in dodatno pomagalo vozniku Hill Descent Control za spust po klancu navzdol. Verjetno bo Rifter večino časa preživel na cesti in glede na to, da je po večini namenjen družinam, so mu vzmetenje odlično nastavili. Vzmetenje lepo blaži vse udarne jame, skozi ovinke se ne nagiba preveč in se nekako tudi ne pričakuje divjanja skozi ovinke. Volan je dovolj natančen in lahkoten za uporabo.

Preglednost okoli vozila je dobra, voznik ima dober pogled v vse smeri. K    lahkotnejšemu parkiranju pripomorejo prednji in zadnji parkirni senzorji ter vzvratna parkirna kamera. Kakovost projicirane slike na 8-palčnem zaslonu je precej slaba in podpovprečna glede na konkurenco. K minusom bi prišteli še svetilnost klasičnih žarometov, pri katerih smo v nočnem času dobili občutek, kot bi imeli v žarometih sveče in ne žarnic. Morda bi lahko dodali na seznam dodatne opreme vsaj bi-ksenonske žaromete, če že ne led žarometov.

Informacije o motorju

Peugeot je pripravil za Rifretja L1 in L2 samo en bencinski motor s prostornino 1.2-litra in 110 konji. Dizelski motor je prav tako samo eden, s tem, da je več izbire pri moči motorja. Najšibkejši ima 75 konjev, sledi mu 102 konjski in najmočnejši jih nudi 130. Prva dva upravljamo s petstopenjskim ročnim menjalnikom, močnejšega s šest in z doplačilom lahko tudi s samodejnim osem stopenjskim. Nov dizelski motor izpolnjuje že vse nove standarde in spada v razred Euro 6.2. Na prevožen kilometer izpusti 114g emisij CO2.

Naš testni Rifter L2 je imel pod pokrovom najšibkejši dizelski motor, kar se je tudi poznalo na vožnji. V primeru, da smo ga nekoliko bolj obremenili s prtljago, je motor že trpel in smo morali hitro prestaviti v nižjo. Pri vsakodnevni uporabi praznega vozila motor teče precej gladko in varčno. Motor z močjo 102 konjev je dosegljivih pri 3.500 vrtljajih in 250Nm navora pri 1.750 vrtljajih. Najvišja hitrost je 170km/h. Zanimivo bi bilo preizkusiti samodejni menjalnik, saj do danes te priložnosti še nismo imeli. Kljub temu, da smo morali Rifter-ja kdaj pa kdaj priganjati, voziti v nižji prestavi in s tem v višjih vrtljajih, je bila poraba še vedno zelo nizka glede na konkurenco pa celo med najnižjimi. Francoski dizelski motorji znajo biti zelo varčni. Po končanem testu je potovalni računalnik prikazal povprečno porabo 5,4 l/100km, kar je odličen rezultat. Glede na to, da gre cena goriva zadnje mesece v nebo, lahko družina ali manjši podjetnik na račun varčnosti vožnje precej privarčuje.

Končno mnenje

Pri Peugeotu za Rifterja stavijo na dizelski motor, saj je v ponudbi samo ena različica bencinskega. Dizelski motor ne porabi veliko goriv. V primeru, da izberete najmočnejšo različico, se bo poraba dvignila le za kakšen deciliter, motor pa precej bolj poskočen in zmogljiv. Nad vožnjo nimamo pripomb. Izpolnil je vsa pričakovanja glede na tip vozila, preglednost je dobra, voznikov položaj dobro prilagodljiv in tudi pri vožnji na daljše poti precej udoben. Kamor koli pogledamo najdemo nek prostor za odlaganje manjših ali večjih predmetov. Zadaj je bila klop sestavljena iz treh ločenih sedežev, ki smo jih lahko samostojno podirali glede na trenutne potrebe. Zadnji potniki imajo na obeh straneh drsna vrata, ki se odpirajo na široko, rokovanje pa je lahkotno. Pri iskanju ustreznega parkirišča moramo upoštevati, da so zadnja vrata zelo velika in da zavzamejo precej prostora pri odpiranju. Na določeni točki so vrata precej težka za odpiranje.

Novi Peugeot Rifter je na voljo v treh nivojih opreme Active, Allure in GT Line. Najbolj opremljeni je dražji od Allure za 1.550 evrov, a prinaša veliko dodatne opreme, med katero štejemo dvo področno samodejno klimo, za zagon vozila in vstop v vozilo ne potrebujemo ključa, v drugi vrsti so vsi trije sedeži ločeni z možnostjo ločenega podiranja, več je odlagalnih mest, zadnja stekla so zatemnjena, platišča so v velikosti 17-palcev in še veliko druge uporabne opreme bi lahko našteli. Razlika v ceni med L1 in L2 izvedenko je le 700 evrov. Najcenejši Rifter se po ceniku prične pri 18.250 evrih in glede na nivo opreme povečuje za dobrega tisočaka. Najdražji na ceniku je GT Line, s samodejnim 8-stopenjskim menjalnikom za 26.300 evrov. Kupci si lahko iz dolgega spiska dodatne opreme izberejo še marsikaj.

Žal je Peugeot še ena tistih znamk, ki nudi na svoja vozila le 2 leti tovarniške garancije ali 100.000 prevoženih kilometrov. V primeru, da se stranka odloči za nakup preko Peugeot Financiranja pa se jamstvo podaljša za tri leta, vendar prevoženi kilometri ostajajo enaki. Kdor na letni ravni ne prevozi veliko kilometrov, mu bo to jamstvo koristilo, v nasprotnem primeru bo brez pomena. V času trajanja garancije lahko lastniki v primeru okvare koristijo Peugeot Assistenco vse dni, 24 ur na dan.

Plusi: varčen motor, enostavno vstopanje za vse potnike, prostoren prtljažnik in kabina, veliko odlagalnih mest, na zadnjih vratih prtljažnika možnost odprtja samo okna, preglednost okoli vozila.

Minusi: svetilnost žarometov, moč motorja, počasen zaslon, trda-cenena plastika.

Cena testnega vozila: 19.848 evrov (ob nakupu s Peugeot Financiranjem)

Cena testnega vozila: 22.910 evrov (z enkratnim plačilom)

Specifikacije

Motor: 1.5-litrski turbo dizelski EURO 6d

Moč: 75 kW (102 KM) pri 3.500 vrt/min

Navor: 250 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: pet

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 170 km/h

0-100 km/h: 12,5 s

Emisije CO2: 113 g/km

Povprečna poraba: 5,4 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ESP, ASR, ABS, AFU, Hill Assist, 6 zračnih blazin, sistem za preprečevanje nenamernega zapuščanje voznega pasu, Active Safety Break, 4xIsofix pritrdišča.

Prostornina prtljažnika: 1.050/1.672 litrov

Obračalni krog: 10,8 m

Masa vozila: 1.666 kg

Platišča: 16 palična (215/65)