Peugeot RCZ 1.6 VTi

Ponovno so prišli v modo športni kupeji po relativno dostopnih cenah in Peugeot RCZ je med njimi prava zvezda. RCZ je pogumno stopil med konkurenco s turbo bencinskim ali dizelskim motorjem.

Marsikdo bi se vprašal, kako gresta skupaj Peugeot in športni avtomobil. No, francosko podjetje ima dolgo zgodovino v avtomobilskem športu, vključno s formulo ena, ki je malce novejšega veka, in je trenutno eno glavnih igralcev v vzdržljivostnih avtomobilskih dirkah, z zlato lovoriko z 24-urne dirke Le Mans izpred nekaj let.

RCZ

Peugeot RCZ, Peugeotova vstopnica na tržišče športnih kupejev, je bil konceptualno predstavljen na Avtomobilskem sejmu v Frankfurtu, septembra 2007. Odziv je bil tako dober, da je avtomobil šel v izdelavo. Proizvodnjo je prevzela tovarna Magna Steyr v avstrijskem Gradcu.

Izjemno estetsko oblikovan, elegantno dokončan in v užitek za voziti, je Peugeot RCZ pri ceni na prvi pogled malce začinjen, a ko se vanj poglobimo, kmalu vidimo, da je le-ta upravičena in, v primerjavi s konkurenco, precej ugodna. Njegovo športno obliko dopolnjuje tehnološko dovršena steklena streha z dvojno izboklino, ki je kot pika na i.

Peugeot RCZ je v bistvu dvo-sedežni avtomobil, čeprav sta zadaj še dva zložljiva sedeža za otroka, v skrajni sili pa tudi za kakšnega odraslega.

Motor in vožnja

Če se odločite za nakup RCZ-ja, vam slovenski prodajalci ponujajo štiri izbire motorja: 1,6 litrski bencinski motor z 200 konjskimi močmi in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, 1,6 litrski motor s 156 konjskimi močmi in 6-stopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom, ter 1,6 litrski dizelski motor s 163 konjskimi močmi in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Vsi motorji zadostujejo standardom emisij Euro5. Sami smo imeli na testu bencinski motor z 200 konjskimi močmi.

1.6-litrski motor z 200 konjskimi močmi v celoti izkoristi kakovost podvozja vozila, doseže največji navor v vrednosti 255 Nm pri 1700 vrt/min in največjo moč v vrednosti 147 kW pri 5500 vrt/min. Pri vožnji nam pomaga indikator za pomoč pri prestavljanju, za čim boljšo izrabo goriva. Motor poskrbi za odlične pospeške, saj hitrost od 0 do 100 km/h doseže v 7,5 sekundah, v predzadnji prestavi pa od 80 km/h do 120 km/h potrebuje le 6,5 sekund. Proizvajalec obljublja, da naj bi naš testni RCZ na 100 kilometrov pri kombinirani vožnji v povprečju porabil 6,9 litrov, dejanska poraba na testu pa se je gibala okrog 7,3 - 7,6 litrov na 100 kilometrov, kar niti ni tako veliko odstopanje. Omenjeni model ima 159g/km emisij.

Na cesti se navor spremeni v močne pospeške in resnično, RCZ močno potegne tudi na vijugastih cestah, menjava prestav pa ni tako pogosta.

Všeč nam je bilo natančno krmiljenje, ki je poskrbelo za odlično odzivnost. (Peugeot RCZ uporablja močnejšo hidravlično električno črpalko kot 308). Tudi hrup je pri visokih hitrostih zelo majhen, zato je vožnja ne le udobna, ampak tudi tiha.

RCZ se pelje na prilagojeni verziji Peugeotove "Platforme 2", šasiji, ki si jo deli s Peugeotom 308. Vseeno pa ima RCZ znižano težišče, širši prednji in zadnji kolotek ter ojačano podvozje. Temu primerno so prilagojene tudi preme in amortizerji.

Notranjost

Za voznika je pravi športni avtomobil tisti, za katerega v trenutku, ko odpreš vrata in sedeš vanj veš, da sediš v športnem avtomobilu. Enostavno gre za splošen občutek, odnos med volanom, pedalkami in prestavno ročico, ki ti takoj ukaže: "Poženi me!" - in pri Peugeotu dobimo prav ta občutek.

Volan je na dotik krasen - oblečen v usnje, ravno prav robat, možno pa ga je prilagoditi po višini in globini.

RCZ postreže z elegantno oblikovanima prednjima sedežema in oblečena v Napa usnje. Sedeža sta ročno nastavljiva po globini, višini in nagibu, ter v križnem delu. Rezultat je odličen vozni položaj.

Armaturna plošča je zasnovana enostavno, a stilsko. Po želji kupca je lahko v celoti obdana z mehkim, tehnološko dovršenim materialom, lahko pa je obdana z gladkim usnjem z zrnato obdelano površino. Armatura je pregledna, na sredini je kot nekakšen modni dodatek analogna ura s kovinskimi vložki, ura pa je stilsko usklajena z merilniki instrumentne plošče.

Za dober zvok poskrbi šest zvočnikov in avtoradio s predvajalnikom zgoščenk in USB vhodom. Na voljo je tudi navigacijski sistem s 7 palčnim barvnim zaslonom, funkcija Juke box z 10 GB trdim diskom in bluetooth za prostoročno telefoniranje.

Zadnja sedeža se stilsko ujemata s prednjima, nahajata pa se v središču zgradbe stropa. Dvojna izboklina stropa je tako precej uporabna, saj omogoča dodatno višino in več prostora za potnike na zadnjih sedežev. Kljub temu pa je RCZ še vedno dvosed in daljših voženj potnikom na zadnjih sedežih ne bi priporočali.

Prtljažnik je presenetljivo prostoren - 384 litrov s postavljenima zadnjima sedežema ali 760 litrov z zloženima sedežema. Na dnu so tudi manjši predali, v katere lahko pospravimo drobnarije, da se nam me vožnjo ne vozijo sem in tja.

Zunanjost

Za tiste, ki ste obtičali v preteklosti in še vedno mislite, da Peugeot ne zna oblikovati modernega avtomobila - pomislite še enkrat! RCZ je tukaj! In tudi 508, 308 in 308CC, če smo natančni. Francoski velikan je obrnil nov list in na trg pošilja nove modele, ki so se na lestvici glamurja vsekakor povzpeli visoko.

Pri RCZ-ju je treba začeti pri strehi in zadnjem oknu - dizajn z dvojno izboklino je resnično narejen s tehnologijo 21. stoletja. Gre za videz, ki izstopa in ki lovi poglede skoraj vsakega mimoidočega.

Od spredaj so Peugeotovi oblikovalci bistroumno združili izjemno moderen videz športnega avtomobila s klasičnim stilom znamke. Po videzu je precej športno agresiven, s športno oblikovanim pokrovom motorja, prednjim spojlerjem, rešetko okrasne maske in izstopajočima bi-xenonskima žarometoma, ki se raztezata vzdolž pokrova motorja.

Pogled s strani odlikuje ostro zavita streha, drzno oblikovana stranska črta in izstopajoča zadnja blatnika, ki z 19-inčnimi platišči še posebej poskrbita za pravi športni videz.  Zaobljen prtljažnik z velikimi, svetlo-rdečimi zadnjimi žarometi v obliki levjega kremplja ter dvojne kromirane izpušne cevi pa pričarajo res eleganten pogled od zadaj.

Peugeot RCZ se ponaša tudi z dvostopenjskim spojlerjem za zadnjim oknom, ki se uporablja glede na hitrost vozila in zagotavlja optimalen pretok zraka in aerodinamičnost.  Prvi položaj (19 stopinj) je v uporabi med 55km/h in 145km/h, pri višji hitrosti pa se vklopi drugi položaj (34 stopinj).

Varnost

Peugeot RCZ v skladu s svojo filozofijo ponuja številno opremo za zagotovitev maksimalne varnosti. Njegova oblika zagotavlja odlično lego na cesti in učinkovito absorbira energijo pri čelnih in bočnih trčenjih.

Za varnost med vožnjo tako poskrbijo zavorni sistem in ESP, elektronski nadzor pogona, dve prednji varnostni blazini, dve bočni varnostni blazini, varnostni pasovi z omejevalnikom zatezne sile in premični spojler.

Za samo varnost vozila pa poskrbi protivlomna alarmna naprava in pomoč pri parkiranju spredaj.

Končna ocena

Audijev elegantni TT je končno dobil svojega tekmeca v Peugeotovem estetsko dovršenem RCZ-ju. Njegova streha z dvojno izboklino ni le inovativna, temveč spominja tudi na današnje Peugeotove La Mans dirkalnike - to pa je resnično športen videz. Enako je z notranjostjo, saj jo odlikuje športni luksuz in občutek pravega športnega avtomobila.

Z RCZ-jem je vožnja udobna tako med tednom, ko se vozimo v službo, kot tudi med vikendi, ko se zapeljemo na krajši ali daljši izlet. Cena osnovnega modela se začne pri 27.000 €, model s popolno opremo pa doseže nekje okrog 35.000 €. Kar je bistveno ugodneje od konkurenčnega TT-ja, čigar cena osnovnega modela se pri 35.000 € šele dobro začne. Če torej kupujete v tej kategoriji, ne vzemite v obzir le bistveno dražjega Audija TT, saj Peugeot RCZ prav nič ne zaostaja, z njim pa boste doživeli pravo izkušnjo športnega avtomobila.

Za naše uredništvo je Peugeot z RCZ-jem zadel v polno in kupili bi ga brez pomisleka.

Plusi: izjemen videz, prava športna, notranja oprema, udobna vožnja.

Minusi: neuporabni zadnji sedeži (popolnoma nepotrebni), (pre)majhna posoda za gorivo.

Specifikacije:

Motor: 1.6-litre turbo, štiri cilindri

Moč: 147 kW pri 5500 rpm

Navor: 255 Nm pri 1700 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon: 2-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, ABS

Največja hitrost: 235 km/h

0-100km/h: 7,5 s

Emisije CO2: 155 g/km

Povprečna poraba: 7,6l/100km

Prostornina posode za gorivo: 55L

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: EBD, BA, ESP, ASR, 4 x zračne blazine

Prostornina prtljažnika: 384/760l

Obračalni krog: 10.6 m

Masa vozila: 1372kg

Platišča: 19 inčev