Peugeot Partner Teepe

 

Peugeot Partner Tepee ni tovorno vozilo, toda v sebi ima nekaj teh genov. Notranjost je opremljena s sedmimi sedeži, ki jih lahko poljubno podiramo ali odstranimo iz vozila. V potniški kabini je prostora v izobilju, saj je kabina visoka, prostorna in svetla, kadar pa ne uporabljamo druge in tretje vrste, ima Partner Tepee skupaj kar 3.000 litrov prostora. Avanturisti lahko ta prostor izkoristijo tudi za prenočišče. Izbiramo lahko med dvema bencinskima in tremi dizelskimi motorju BlueHDI, ki so precej varčni. Partner je med drugim primeren tudi za tiste družine, ki potrebujejo več sedežev in več prostora za prtljago ter enostaven prehod skozi dvojna stranska drsna vrata.

Videz, prostornost in praktičnost

Novi Partner Tepee je malce osvežen s prenovljeno masko, novimi dnevnimi LED lučmi, poudarjenimi prezračevalnimi režami z dodatkom kroma in meglenkami, obdanimi s črno plastiko. Prenovljeni so tudi žarometi. Ogledala in odbijači so v barvi karoserije (siva aluminium za 416 €). Na strehi so že serijsko nameščeni črni vzdolžni strešni nosilci. Kupec lahko izbira med devetimi barvami karoserije. Pri tem nivoju opreme je vozilo obuto v 16-palčna kovinska platišča s pokrovi.

Glede na nivo opreme se razlikuje tudi notranjost. Kupci lahko tako izbirajo med šestimi različnimi interieri (barva blaga, armature in dodatki). Potniška različica je bolj privlačna, kljub temu, da je še vedno precej podobna gospodarskemu vozilu. Vsa plastika je trda in robustna, prezračevalne šobe okrogle, armatura pa bolj kvadrataste oblike. Vsi sedeži so udobni in imajo možnost posamične nastavitve. Voznikov in sovoznikov sedež sta velika in pod seboj skrivata še predal za shranjevanje manjših predmetov. V vozilu je veliko odlagalnih površin, tudi tistih bolj skritih. Večja, zaprta "škatla" se nahaja med voznikovim in sovoznikovim sedežem, nad njima pa je še podstrešna polica. Tudi na armaturi je predal, drugod pa je še več manjših odlagalnih mest. Prezračevalne šobe so okrogle in razbijejo monotonost.

Armatura ne izstopa preveč in kdo bi rekel, da je celo malo zastarela. Na osrednji del so vgradili sedem palčni zaslon za navigacijo (557 €) in dvopodročno avtomatsko klimatsko napravo. Ročno zavoro bi lahko nadomestili z elektronsko, saj se to težje uporablja zaradi sredinskega naslona za roke. Voznikovi števci so malce pusti, potovalni računalnik pa je v zastareli oranžni barvi.

Drsna stranska vrata so neprecenljiva na ozkih parkiriščih. Mi smo se jih hitro navadili in jih zdaj kar malo pogrešamo.

Partner Tepee s sedmimi sedeži (doplačilo 1.061 evrov za dva sedeža v tretji vrsti) je praktičen za družine ali popotnike, ki si želijo veliko prostora. Pri uporabi petih sedežev ima vozilo 675 litrov prostora, če pa odstranimo drugo in tretjo vrsto sedežev pa kar 3.000 litrov! Prtljažno dno je nizko in ravno pravo za enostavno nalaganje v prtljažnik.

Pri odpiranju prtljažnih vrat moramo biti zelo pazljivi glede tega, kako daleč parkiramo od stene ali od sosednjega avtomobila, saj so ta zelo velika in potrebujejo veliko prostora, da jih odpremo. Za lažjo uporabo pa lahko stekleno okno na prtljažnih vratih odpremo samostojno.

Varnost

Peugeot Partner Tepee pri varnosti ni najboljši in ga žal ne moremo primerjati s sodobnimi osebnimi vozili, ki so trenutno na trgu. Peugeot ima pri vseh svojih vozilih dobre ocene, toda Tepee je izmed vseh najslabši. Na neodvisnih testih Euro NCAP je dosegel samo tri varnostne zvezdice, kljub temu, da so ga opremili s sistemom za nadzor stabilnosti (ESP), sistemom proti zdrsu pogonskih koles (ASR), sistemu za pomoč pri speljevanju v klanec, z zavornim sistemom ABS, šestimi zračnimi blazinami (štiri serijske, stranski pa za doplačilo 233 evrov), za doplačilo 375 evrov pa lahko dokupimo še sistem za samodejno zaviranje v mestu (Active City Brake). Upajmo, da bo Peugeot za družinsko vozilo v prihodnosti naredil korak naprej in izboljšal rezultate na Euro NCAP-u.

Vozne lastnosti

Partner Tepee je zaživel kot kombi in žal se ga še vedno vozi kot kombi. Ima visoko težišče (najvišji del kabine seže do 1.801 mm), vzmetenje pa je precej mehko. V ovinkih se zaradi prej omenjenih lastnosti nagiba, pri močnem zaviranju pa se "postavi" na prednja kolesa. Krmiljenje je še vedno težko in ne nudi veliko informacij o vozilu med vožnjo. Prednost pri parkiranju so velike steklene površine ter sprednji in zadnji parkirni senzorji. Za 300 evrov lahko dokupimo še parkirno kamero za enostavnejše vzvratno parkiranje.

Informacije o motorju

Pod pokrovom motorja našega testnega Peugeota se je skrival 1.6-litrski turbodizelski BlueHDi motor, ki je imel 120 konjskih moči z dodanim sistemom Stop&Start. Motor se uvršča v emisijski razred EURO6 in na prevožen kilometer v ozračje izpusti 115 g emisij CO2. Pri 1.750 vrt./min doseže že visokih 300 Nm navora, kar se občuti pri sami vožnji, da je prijetna in brez težav pospešuje v klance. Najvišja hitrost Tepee je 176 km/h. Motor je opremljen s šest stopenjskim ročnim menjalnikom, ki deluje povprečno. Motor teče lepo, ekonomično, po potrebi pa lahko tudi poskoči. Na testu smo imeli povprečno porabo dizelskega goriva 5,9l/100km. Posoda za gorivo meri 53 litrov, vgrajen pa je še ločeni rezervoar (17 litrov) za dodatek AdBlue, ki naj bi zmanjšal porabo goriva in obrabo motorja. AdBlue dodatek dolije pooblaščeni serviser na rednem servisu.

Končno mnenje

Peugeot Partner Tepee je avtomobil, ki ga najlažje opišemo z eno besedo - praktičen. Ima prostorno potniško kabino, ki je nekoliko bolj gospodarska, toda ima kljub temu sedem sedežev, ki so neodvisni in zelo udobni. Če res rabimo veliko prostora, ga lahko vsega skupaj pridobimo 3.000 litrov. V drugi vrsti imajo potniki na voljo zložljivi mizici, najpomembnejša pa se nam zdijo dvojna drsna stranska vrata.

Kupci lahko izbirajo med dvema bencinskima motorjema (98 in 120 KM) in tremi dizelskimi (75, 100 in 120 KM). Motor s 100 KM lahko opremimo še s sistemom Stop&Start ali pa izberemo šest stopenjski robotizirani menjalnik. Med kupci je verjetno najbolj razširjen dizelski motor BlueHDi, ki je tudi ekonomičen.

Zadnja leta francoski avtomobili ne slovijo po vrhunski zanesljivosti in kakovostni izdelavi, a kljub temu so pripravljeni dati 5-letno garancijo ali 100.000 kilometrov pri nakupu vozila preko Peugeot financiranja. Za tiste, ki se ne odločite za to možnost pa velja splošna dvoletna garancija ali 100.000 kilometrov.

Model z bencinskim motorjem in osnovno opremo je po ceniku 14.903 evrov, vsak nivo višje pa je dražji za slabih 3.000 evrov. Tisti najbolj opremljeni z bencinskim motorjem vas bo stal 19.650 evrov.

Z dizelskim motorjem se cena začne pri 16.683 evrih, nadaljuje pri okoli 20.000 evrih in zaključi, brez pretirane dodatne opreme, pri 22.530 evrih.

Plusi: sedem sedežev, stranska drsna vrata, motor, prostornost..

Minusi: trda notranja plastika, vzmetenje, garancija samo 2 leti, odstranjevanje sedežev.

Cena testnega vozila: 19.062 evrov (akcija je veljala do 31.8.2016), redna cena 25.721,66 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski EURO6

Moč: 88 kW pri 3.500 vrt/min

Navor: 300 Nm pri 1.750 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: 6

Pogon: 2 kolesni

Zavore: spredaj, zadaj zračno hlajeni diski

Največja hitrost: 176 km/h

0-100km/h: 13,9 s

Emisije CO2: 115 g/km

Povprečna poraba: 5,9 l/100km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: ESP, ABS, ASR, šest zračnih blazin.

Euro NCAP: tri zvezdice

Prostornina prtljažnika: 675/ 3.000 litrov

Obračalni krog: 11 m

Masa vozila: 1.429 kg

Platišča: 16 palcev (205/55)