Peugeot 5008 Allure BlueHDi EAT6

 

Pri Peugeotu so izkoristili trend mestnih terencev in svojega starega družinskega enosprostorca prilagodili željam kupcev, ki si vse bolj želijo višjega sedenja. S pametno izgradnjo 5008 niso prav nič žrtvovali notranjega prostora, kar pomeni, da je še vedno družinski avto, ki omogoča prevoz sedmih potnikov in veliko prtljage pri pet sedežniku. Od predhodnega modela so korenito izboljšali vozne lastnosti, notranjost popolnoma prenovili in poskrbeli za atraktivni videz. Žal ima še vedno nekaj hib, ki se prenašajo iz 3008.

Videz, prostornost in praktičnost

Ostre halogenske luči v kombinaciji dnevnih LED luči, dolg pokrov motorja in večja kromirana mreža zelo poudarjajo zunanjost. Zadaj je zelo strmo, manjše vetrobransko steklo in na zunanjem delu zadka pokončni svetlobni podpis v slogu Peugeota. Medtem ko marsikateri veliki križanec na zunaj izgleda velik, znotraj pa ne je pri 5008 ravno obratno. Strešno linijo so lepo zaključili s poliranim kromom in na streho dodali še strešni letvi. Testna 5008 je bila iz nivoja opreme Allure s čimer dobi spodnjo zaščito prednjega in zadnjega odbijača, dodatno zatemnjena zadnja stranska stekla in zaključek stranskih vrat iz nerjavečega jekla. Naš je bil obarvan v kovinski barvi Emerald Crystal in obut v 18-palčna lahka platišča.

Za prostorno notranjost se lahko zahvalimo konstruktorjem, ki so uporabili pametno zasnovo. Ne smemo pozabiti na drugo vrsto sedežev, saj so trije samostojni in vsakega od teh lahko ločeno nastavljamo in vsi imajo ISOFIX pritrdišča za otroške sedeže. Tisti, ki želijo sedem sedežno 5008 morajo za tretjo vrsto doplačati 830 evrov. Zadnja dva sedeža sta vsekakor namenjena mlajšim potnikom.

Atraktiven dizajn, dobri materiali in prostornost poskrbijo za dobro počutje vseh potnikov. Uporabili so znani i-Cockpit, ki smo ga prvič spoznali pri 3008. Na armaturi sta dva večja zaslona. Prvi 12,3-palčni je za voznikovim volanom, ki prikazuje čisto grafiko. Uporabnik si lahko sam prilagodi izgled merilnikov in katere informacije se mu bodo prikazovale. Drugi je nekoliko manjši in meri 8-palcev preko katerega nadziramo nastavitve vozila, klimo, navigacijo, zvok, pametni telefon ipd. Pod sredinskim zaslonom sta reži za zrak in nekaj hitrih gumbom.

Slika vzvratne kamere na manjšem zaslonu zaostaja, kot tudi pogled 360* ni dober. Vse skupaj je sistematično in logično razporejeno, kar omogoča vsem uporabnikom lahkotno uporabo vseh sistemov. Odlagalnih mest je dovolj. Potniki v drugi vrsti imajo tudi na voljo »mizici« in stranska senčnika. Notranjost je osvetljena z LED osvetlitvijo.

Prtljažnik je zelo uporaben in prostoren. Zagotovili s kar 2.150 litrov prostora in pri vsakodnevni uporabi vozila z drugo vrsto sedežev imamo 952 litrov. Tisti, ki ne dodate tretje vrste sedežev, je pod prtljažnim dnom še več prostora oz. nekje za okoli 108 litrov. Tudi ko podremo vse sedeže je dno v celoti popolnoma ravno.

Varnost

Peugeot 5008 ima serijsko vgrajenih šest zračnih varnostnih blazin, sistem za nadzor stabilnosti ESP, prosti spodrsavanju pogonskih koles ARS, zavorni sistem ABS, za opozarjanje pri nenamerni menjavo voznega pasu in opozorilo za prekoračen čas vožnje. Našemu testnemu vozilu so dodali paket VarnostPlus za 740 evrov, s čimer pridobimo sistem za samodejno zaviranje v sili, aktivni tempomat, sistem za nadzor mrtvih kotov, opozorilnik na voznikovo nepozornost in opozorilo na nevarnost naleta.

Vozne lastnosti

Trend velikih platišč se pri družinskih vozilih povečuje iz leta v leto in s tem tudi zmanjšuje udobje. Peugeot 5008 je imel obuta že serijsko 18-palčna lahka platišča, ki izgledajo super. Je že res, da je s tem vožnja bolj čvrsta, a se vse neravnine toliko bolj prenašajo v potniško kabino in naše zadnjice. Vožnja po avtocesti in mestu je mirna in zelo tiha. V notranjost prihaja zelo malo hrupa. Oblikovalcem je uspelo narediti dober položaj voznika za volanom, da ima ta še vedno dober pogled na vse zaslone in lahkoten dostop do gumbov.

Pogled naprej in na stran je dober, a pogled nazaj je zelo omejen zaradi majhnega okna. Tako lahko parkiranje  postane prava nočna mora, zato je pametno poleg parkirnih senzorjev izbrati iz seznama dodatne opreme še vzratno kamero in 360 stopinjski pogled okoli vozila. Sistem je že dobrodošel, a od vsega začetka ne dela kot bi moral. Slika zelo zaostaja in se odpira postopoma.

Majhen volan je bil v prvih dneh nenavaden in nismo imeli pravega občutka nad nadzorom vozila. Preden smo vozilo vrnili smo se ga ravno navadili in pričeli uživati v vožnji tako, da ni tako slab kot smo s prva mislili. S časoma dobi voznik veliko svobode in samozavesti.

Tako kot pri 3008, tudi pri 5008 ni štirikolesnega pogona, temveč so mu dodali napredni sistem z petimi programi za nadzor prednjih koles. Ima tudi sistem za nadzorovan, samodejni spust po strmini. Avtomatski menjalnik prestavlja gladko. Poleg ročice sta še gumba elektronske zavore in Sport. Ob pritisku na gumb Sport postane vožnja bolj dinamična.

Informacije motorja

Izbiramo lahko me štirimi motorji, dvema bencinskima in dizelskima. Mi smo imeli pod pokrovom dizelski motor BlueHDi prostornine 1,6-litra in 120 konjev. Največji navor je 300Nm, ki je dosegljiv pri 1.750 vrtljajih. Motor uvrščamo v EURO 6 in na prevožen kilometer izpusti 118g emisij CO2 in 0,039NOx. Lahko zatrdimo, da je ta motor izmed konkurence najbolj varčen in še vedno zmogljiv. K bolj lahkotni, tekoči vožnji pripomore 6-stopenjski avtomatski menjalnik. Največja hitrost vozila je 184 km/h in iz mesta do 100km/h rabi 13,6s. Prostornina posode za gorivo je okoli 53 litrov in bo zadostovala vsaj za 900 kilometrov. Poraba na testu se je gibala od 5,2 do 5,5l/100km.

Končno mnenje

Ne glede na to, ali vam je 5008 všeč ali ne, je priljubljenost mestnih terencev vsak dan večja. Peugeot je tako združil dva različna segmenta v enega in to jim je resnično uspelo z novo 5008. Ta je razkošen, prijeten za vožnjo, znotraj atraktivnega videza in izdelan za družinske potrebe. Tehnološko je dovršen in se vidi francoski navdih pri oblikovanju.

Za izgradnjo notranjosti so uporabili različne materiale in ti so kvalitetni. Odličen i-Cocpit nudi vozniku dober pogled na zaslon in vse ima na dosegu rok. Prostora bo za vse potnike dovolj, gre pohvaliti drugo vrsto, kjer so vgrajeni trije samostojni sedeži. Prtljažnik ima do 2042 litrov prostora.

Konkurentje so mu Škoda Kodiaq, Nissan X-Trail, Citroen Grand C4 Picasso in Renault Grand Scenic, saj vsi ti imajo lahko tudi sedem sedežev.

Med slovenskimi kupci je še vedno največ zanimanja za dizelski motor in to 1.6 BlueHDI 120, sledi mu 2.0 180 EAT6 BlueHDI in na koncu 1.2 Pure Tech 130. Več kot polovica kupcev se odloči za nivo opreme Allure, sledi ji GT line, 20 odstotkov za najvišji nivo GT in samo 10 odstotkov za Active.

Vstopna cena 5008 je 22.798 evrov. V Sloveniji je na voljo pet nivojev opreme Access, Active, Allure, GTLine in GT. Peugeot 5008 ima žal še vedno samo dvoletno tovarniško garancijo. V primeru, da se odločite za Peugeot financiranje pridobite petletno garancijo ali 100.000 km, karkoli se zgodi prej.

Plusi: atraktivna zunanjost in notranjost, udobje, poraba, zavore, vozne lastnosti, zvočna izolacija potniške kabine.

Minusi: ni LED žarometov, počasen sistem, zapiranje prtljažnih vrat, sistem start&stop.

Cena testnega vozila: 32.524 evrov (v primeru financiranja 29.410)

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski turbodizelski Euro6

Moč: 88 kW (120 KM) pri 5.500 vrt/min.

Navor: 300 Nm pri 1.750 vrt/min.

Menjalnik: samodejni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 184 km/h

0-100 km/h: 11,9 s

Emisije CO2: 118 g/km

Povprečna poraba: 5,4 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost:

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 952/2.042/2.150 litrov

Obračalni krog: 11,1 m

Masa vozila: 1.589 kg

Platišča: 18-palična (225/55)