Peugeot 308 SW 1.6

 

Atraktivni karavan z veliko panoramsko streho v velikosti 1,6 m2, Full LED lučmi, popolnoma belo usnjeno notranjostjo, ozvočenjem Denon in s prtljažnikom v velikosti 1.515 litrov, vse to je lahko le Peugeot 308 SW. Zna tudi samodejno parkirati vzvratno ter bočno in pri umirjeni vožnji porabi malo goriva. Motor dela dobro in že pri nizkih vrtljajih doseže 300 Nm navora. Ne smemo pa pozabiti niti na varnost, saj ima vgrajene vse sodobne varnostne sisteme.

Videz, prostornost in praktičnost

Peugeot 308SW v dolžino meri 4.585 milimetrov, kar nakazuje na družinski avto z veliko prostora v notranjosti. Nivo Allure je najbolj bogat paket opreme, a kljub temu je imel naš testni avtomobil še veliko dodatne opreme. Dodali so mu veliko panoramsko stekleno streho, ki je zaradi svoje velikosti zelo zanimiva. Karoserija je bila v posebni kovinski barvi KUMO (morda Encre). Spisek dodatne opreme je vseboval še dodatno zatemnjena stranska stekla in zadnje vetrobransko steklo ter 17-palčna lahka platišča v dveh barvah (poliran aluminij in siva barva). Kljuke vrat ter ogledala so v barvi karoserije. Na prednji maski so kromirane letvice, te se nahajajo tudi okoli stranskih stekel in meglenk. Obrobe lepo izstopajo na temno modri barvi karoserije. Na streho sta nameščena dva vzdolžna aluminijasta strešna nosilca, ki vizualno še povečata avtomobil .

Prednje in zadnje luči so v tehnologiji Full LED, ki imajo odlično svetilnost, zaradi česar se poveča tudi varnost na cesti.

Zadnje leto se v vseh Peugeotovih vozilih opazi, da so armaturno ploščo počistili vseh nepotrebnih gumbov. Večino teh so prenesli na 9.7-palčni barvni zaslon na dotik, saj večino funkcij (radio, potovalni računalnik, navigacijo, drugo multimedijo, klimo itd) upravljamo prav preko zaslona. Vendar pogrešamo kakšno bližnjico do določenih menijev ali funkcij, da bi bilo rokovanje z zaslonom med vožnjo malo lažje.

Pred voznikom so nameščeni elegantni inštrumenti v beli barvi. Volanski obroč je manjši kot smo ga vajeni pri ostalih znamkah, a to je filozofija Peugeota, da je manjši boljši. Kljub temu, da je manjši, voznik vseeno pod nobenim pogojem ne more v celoti videti vseh prikazovalnikov.

Testni Peugeot je imel notranjost v belem usnju (doplačilo 2.020 evrov) ter dodatno ojačana in zelo udobna prednja sedeža. Plastika v prednjem delu potniške kabine je mehka in na videz kvalitetna, zadaj pa je nekoliko slabša oz. v celoti trda. Omenili smo že, da streha ni klasična, ampak popolnoma steklena, kar naredi notranjost še dodatno bolj svetlo. Na sredinskem delu med prednjima sedežema je precej aluminija, kar poudari sodobnost vozila oz. notranjosti. Ročna zavora je preteklost, saj je na voljo le gumb za električno zavoro ter gumb za vklop/izklop vozila.

Zadnjo klop lahko podremo v razmerju 60:40, ta ima tudi sredinski naslon za roke ter odprtino za prevoz daljših predmetov. Prtljažnik ima 660 litrov prostora, lahko pa se razširi na 1.515 litrov. Pod prtljažnim dnom se skriva še 70 litrov odlagalnega prostora za drobnarije.

Varnost

Varnost pri 308 SW je brezhibna, saj ima vse sodobne varnostne sisteme in sicer: šest zračnih blazin, sistem za nadzor mrtvega kota, dinamični aktivni tempomat, sistem proti blokiranju koles (ABS), sistem za opozarjanje ob približevanju vozilu, sistem za nadzor stabilnosti (ESP), sistem za elektronsko porazdelitev zavorne sile (REF), sistem za pomoč pri zaviranju v sili (AFU), sistem za speljevanje na klancu (Hill Assist), nadzor tlaka v pnevmatikah (DSGI) in na zadnjih sedežih dva pritrdišča ISOFIX.

Vozne lastnosti

Peugeot 308 SW spada med karavane, kar pomeni, da ima tudi večjo medosno razdaljo kot 308 in posledično boljše vozne lastnosti. Medosna razdalja znaša 2.730 milimetrov (110 mm več). Karavan je zelo udoben s klasičnim Peugeot vzmetenjem, ki je bolj mehko kot trdo. Mehko vzmetenje pa je zelo dobrodošlo na slovenskih cestah, ki so žal v zelo slabem stanju.

Testni Peugeot je imel nameščena 17-palčna platišča, kar je še vedno sprejemljivo glede udobja. Pri večjih pa se lahko kljub mehkemu vzmetenju hitro poslovimo od udobja.  Volan je majhen, po našem mnenju celo premajhen, saj ni tistega pravega občutka pri vožnji. Verjetno je krivo to, da ga nimamo v stalni lasti, saj bi se navadili na majhnost, a kljub temu v tednu dni ni ponudil tistih pravih povratnih informacij med vožnjo.

Na osrednjem delu med voznikom in sovoznikom je gumb s črko S. S pritiskom nanj vozilo proizvede več navora, več moči , hkrati pa postane stopalka za plin bolj odzivna, motor pa bolj poskočen.

Zaradi aktivnega dinamičnega tempomata je lahko vožnja po avtocesti pravo udobje, saj ta poskrbi za večjo varnost, hkrati pa ves čas vzdržuje varnostno razdaljo pred spredaj vozečim vozilom. V kolikor sistem zazna premajhno varnostno razdaljo, ta prične samodejno zmanjševati nastavljeno potovalno hitrost. Aktivni dinamični tempomat pride prav kadar ni veliko prometa na avtocesti, saj drugače ves čas zmanjšuje in pospešuje.

Informacije o motorju

Dizelski motor BlueHDI uvrščamo v razred Euro6. Na prevoženi kilometer v ozračje izpusti le 102 gramov emisij Co2 in 0,0812 NOx (dušikov oksid). Prostornina motorja je 1.6-litra in pri 3.500 vrt./min doseže največjo moč 120 konjev. Ima dokaj visok navor 300 Nm pri 1.750 vrt./min, kar se lepo pozna pri vožnji, ker je ta lahkotna, avtomobil pa hitro poskoči. Šest stopenjski menjalnik deluje brezhibno. Z mesta do 100 km/h potrebuje 12,5 sekund. Motor je opremljen s sistemom Stop&Start, ki s svojim delovanjem zmanjša porabo goriva in je bolj eko vozilo. Na testu smo imeli zelo raznoliko vožnjo in na koncu testa nam je potovalni računalnik prikazal povprečno porabo 5,1l/100km.

Končno mnenje

Peugeot 308 SW Allure 1.6 BlueHDi s 120 konji je pravi zapeljivec in dober sopotnik za družine. Ima veliko prostora v prtljažnem delu (660 litrov), ki pa ga po potrebi lahko razširimo na 1.515 litrov. S tem lahko družina brez težav odide na daljše počitnice. Poleg udobja in prostorne notranjosti ima vgrajen tudi dizelski motor, ki je zelo varčen. Testni Peugeot je imel dodane veliko dodatne opreme, kar je k osnovni ceni prineslo še dodatnih 6.803 evrov. Model Allure s to dodatno opremo si bodo verjetno lahko privoščila podjetja za službeno vozilo, saj je za družinski proračun takšna cena kar velik zalogaj.

Osnovni model se po ceniku prične pri 16.710 evrih (bencinski motor 1.2-litra s 110 KM). Za dizelski motor je potrebno dodati še 1.350 evrov. Pri opremi lahko izbiramo med tremi nivoji: Access, Active in Allure. Pri srednji opremi se cene gibljejo med 18.110 do 23.460 evri.

Če se odločite za Peugeot financiranje, pridobi vaše vozilo pet letno garancijo in še nižjo ceno vozila v vrednosti 5.502 evrov (razlika v ceni za testno vozilo za končno stranko s Peugeot financiranjem in staro za novo).

Plusi: poraba goriva, ozvočenje Denon, zvočna izolacija kabine, LED luči, velika panoramska streha, prostorna notranjost.

Minusi: cena, pogled na voznikove števce, občutljivi beli sedeži.

Cena testnega vozila: 30.783 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski štirivaljni EURO6

Moč: 88 kW (120 KM) pri 3.500 vrt./min

Navor: 300 pri 1.750 vrt./min

Menjalnik: samodejni šest stopenjski

Pogon: na sprednji kolesi

Največja hitrost: 189 km/h

0-100 km/h: 10,6 s

Emisije CO2: 102 g

Povprečna poraba: 5,1l/100km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost:  DSC, TCS, ABS, EBD, EBA, ESS, SCBS, RVM, pomoč pri speljevanju v strmini, dvojni varnostni blazini spredaj, sprednje in zadnje varnostne zavese, stranski zračni blazini spredaj, Skyactive karoserija, 2 x ISOFIX

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 660/1.515 litrov

Obračalni krog: 10 m

Masa vozila: 1.295 kg

Platišča: 17-palčna iz lahke litine (225/45)