Peugeot 208 1.2 VTi

Peugeotu ni noben avtomobil bil bolj pomemben kot je njegov tekmovalec v kategoriji kompaktov. Verzija 205 iz leta 1980 je igrala veliko vlogo pri ponovni oživitvi podjetja, medtem ko so modelov 206 prodali kar 7,7 milijonov po celem svetu. Naslednik 207 ni bil tako zelo uspešen in prav zaradi tega je Peugeot v 208 vložil toliko več truda in naredil prvovrsten majhen avtomobil.

Čeprav je v kategoriji kompaktov konkurenca velika kot še nikoli, je to področje, ki se nenehno razvija in tudi Peugeot je 208 oblikoval s tem pristopom, pristopom napredka in modernosti. Francosko podjetje trdi, da je njihov cilj ''drugi avtomobil'' in ženski trg.

Peugeot je pri 208 popravil težavo, ki je pestila predhodnika 207, in sicer povečano težo. Zadovoljitev novih varnostnih pogojev in cel kup moderne elektronike avtomobilu vsekakor doda težo. Kljub temu pa je 208 za 110 kilogramov lažji od 207, zaradi tega pa ni nič manj varen in z nič manj opreme.

Mehanično se 208 drži oblike običajnega majhnega avtomobila z veliko izbiro motorjev, vključno z novim tri-cilindrskim motorjem, ki se pri Peugeotu pojavi prvič

Kar se tiče oblike je 208 storil velik korak naprej v primerjavi z 207. Ne le, da je zunanjost zelo privlačna in športna, tudi notranjost je zelo moderna z velikim zaslonom na dotik in nenavadno postavitvijo merilnikov, katere naj bi voznik gledal preko volanskega obroča, namesto skozi njega.

Prostornost in praktičnost

Namen Peugeota je bil povečati prostornost v vozilu in zmanjšati skupno velikost. In lahko rečemo, da je pri tem bil več kot uspešen. Kljub temu, da je avtomobil sedem centimetrov krajši od 207, se je prostornina prtljažnega prostora povečala in sicer iz 270 litrov na 285 litrov. Oblikovalci avtomobila so pri dolžini prihranili predvsem zaradi kratkega prednjega dela, ki bo morda komu deloval prekratek, vendar se kljub temu sklada s celotno podobo avtomobila. Tudi zasnova kabine je dobra, z zelo prostornim predalom pred sovoznikom in številnimi drugimi odlagalnimi prostori

Nadzorna plošča

Najpomembnejši element oblike 208 je odločitev, da so merilnike postavili na vrh armaturne plošče, da jih voznik gleda nad volanskim obročem. Vendar pa to zna biti težava za večje voznike, saj če dvigneš volanski obroč, si prekriješ del instrumentne plošče. Jasno je, da je ciljna skupina 208 verjetno ženska populacija, saj ženske zagotovo ne bodo imele težav z višino volanskega obroča in pogledom na instrumentno ploščo. To ugotovitev pa podpira tudi zelo majhen volanski obroč, ki bi v rokah konkretnega moškega izgledal precej smešno. Tega se je pač treba navaditi, saj volan zahteva nižji položaj kot običajno. Instrumenti so sicer elegantno oblikovani, plastika armaturne plošče je spodobna, gumbi na konzoli pa ne le, da lepo izgledajo, so tudi zelo praktični.

Udobje

Kar se tiče uživanja v vožnji, 208 poskrbi za kvalitetno vožnjo in ublaži vse tresljaje zaradi neravne podlage. Tudi za blaženje hrupa je poskrbljeno, čeprav je to odvisno od vrste izbranega motorja. Veter se postopoma začne slišati med vožnjo na avtocesti pri višjih hitrostih. Sedeži v 208 so udobni, saj je hrbtno naslonjalo dovolj veliko, prav tako pa je dovolj bočne opore. Zadnji sedeži so sicer udobni, vendar v primeru, da spredaj sedita večja sopotnika, za potujoče na zadnjih sedežih ostane bolj malo prostora. Vendar se moramo opomniti, da gre vseeno za kompakta.

Varnost

Varčevanje s težo vozila nikakor ni šlo na račun varnosti. Avtomobil je bočno ojačan, vsi modeli pa so opremljeni s sistemom za dinamični nadzor stabilnosti (ESP), sistemom za krmiljenje spodrsavanja pogonskih koles (ASR), dinamično kontrolo stabilnosti (CDS), pomočjo pri zaviranju v sili (AFU) in elektronskim razdelilnikom zavorne sile (REF). Seveda pa je 208 opremljen še s štirimi zračnimi blazinami. Vsi modeli 208 so opremljeni z daljinskim centralnim zaklepanjem, alarm pa je na voljo kot dodatna oprema. Varnost vozila pa je nedavno potrdil še NCAP test, na katerem si je 208 prislužil pet zvezdic.

Vozne lastnosti

Ker je Peugeot meril na širok spekter kupcev, še posebej na mlajšo populacijo, naj bi bil 208 zabaven za voziti. In res, tudi je. K temu brez dvoma pripomore tudi presenetljivo majhen volanski obroč, saj je 208 zelo odziven in dinamičen, vožnja preko ovinkov pa je nevtralna in brez presenečenj. Do hitrosti 100 km/h potrebuje 12,2 sekund, kar je za majhnega kompakta zelo temperamentno, zmore pa tudi bolj športno vožnjo. Zahvaljujoč dobri aerodinamičnosti se francoski malček na avtocesti obnaša samozavestno. Z lahkoto ohranja hitrosti od 140 do 150 km/h, s pritiskom na plin pa je pripravljen tudi na večjo hitrost. Motor je zelo prilagodljiv, zato se solidna hitrost doseže tudi brez pretiranega prestavljanja prestavne ročice. V realnih pogojih je redko treba iti nad 5000 vrtljajev/min. Prednost tega motorja je zmerna poraba goriva, saj smo na testu izmerili povprečno porabo 5,1l/100km. Testni Peugeot 208 je bil opremljen z 1,2-litrskim bencinskim motorjem s 82 konjskimi močmi.

Kvaliteta in videz

Peugeot se je zelo potrudil, da je v zadnjih letih dvignil kvaliteto vozil in končni rezultat 208 potrjuje prav to. Čeprav vso plastiko znotraj vozila ne bi definirali kot "mehko na otip" pa ostala oprema, uporaba kromiranega videza in črni detajli dodajo k elegantnosti notranjosti. V primerjavi z drugimi vozili v svojem razredu, jih 208 po videzu večinoma prekaša, še vedno pa je ohranil precej podobnosti z 205. Čeprav je na prvi pogled precej nežen, saj ga odlikujejo precej ukrivljene linije, pa prav to daje avtomobilu nekaj novega in drugačnega.

Parkiranje

Z relativno kompaktnimi dimenzijami in majhnim volanskim obročem je 208 precej enostavno parkirati na manjša parkirna mesta. Debela blazina na zadnjem sedežu malce ovira vidljivost, vendar so na voljo tudi parkirni senzorji - v sklopu dodatne opreme pri modelih Active.

Informacije o motorju

Bencinski motorji: 1.0-litrski (68b KM), 1.2-litrski (82 KM), 1.4-litrski (95 KM), 1.6-litrski (120 KM in 156 KM). Dizelski motorji:1.4-litrski (68 KM), 1.6-litrski (92 KM in 115 KM). Možnosti menjalnikov: pet stopenjski menjalniki pri vseh bencinskih motorjih, razen pri 1,6-litrskem s 156 KM, ki ima šest prestav. Šest prestav pa imata tudi dizelska motorja z 92 KM in 115 KM. Oblazinjenje, ki je na voljo je Access, Active in Allure.

Končno mnenje

V primerjavi s prejšnjim modelom se zdi, da je 208 naredil velik korak naprej. Poglede privlači z atraktivnim zunanjim videzom in elegantno notranjostjo. Dovršeni detajli in odlična dinamika vožnje prispevata k temu, da je avtomobil zabavno voziti, brez, da bi preveč zapravili za gorivo. Če odmislimo malce vprašljivo nameščene merilnike, bi moral 208 biti na seznamu vsakega, ki se odloča za nakup manjšega avtomobila. Ženski del našega uredništva je bil nad njim vsekakor navdušen pa tudi moški del je moral priznati, da "na tem malčku enostavno nekaj je". Cena osnovnega modela se začne pri 10.190 €, cena najdražjega modela pa je okoli 21.850€.

Plusi: izjemen videz, notranja oprema, udobna vožnja.

Minusi:  šibek motor, vidljivost merilnikov

Specifikacije:

Motor: 1.2-litre turbo, štiri cilindri

Moč: 60 kW pri 5750rpm

Navor: 118 Nm pri 2750 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 5

Pogon: 2-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, ABS, zadaj bobni

Največja hitrost: 175 km/h

0-100km/h: 12,2 s

Emisije CO2: 104 g/km

Povprečna poraba: 5,1l/100km

Prostornina posode za gorivo: 50L

Gorivo: Bencin

Zavore: ABS

Varnost: ABS, EBD, ASR, ESP, 4 x zračne blazine

Prostornina prtljažnika: 285/1076l

Obračalni krog: 10.4 m

Masa vozila: 966kg

Platišča: 16 inčev