Peugeot: 1.700.000 prodanih vozil po celem svetu v letu 2012

POMEMBNA DEJSTVA

  • 1.700.000 prodanih vozil v letu 2012
  • Znamka Peugeot na četrtem mestu v Evropi (osebna in lahka dostavna vozila)
  • 208: 221.000 vozil prodanih po celem svetu, št. 1 na francoskem trgu v mesecu decembru
  • Prodaja izven Evrope: 44 % od skupno prodanih vozil
  • Kitajska: 24 % porast prodaje (tržišče: + 7%)
  • Uspešno lansiranje modela 301
  • Prodor na trg vozil višjega cenovnega razreda: uspeh hibridne dizelske tehnologije HYbrid4 (19.000 naročil)

POVZETEK

Na evropskem trgu, ki je v fazi globalnega upada in na mednarodnih trgih, ki se soočajo z zelo kontrastnimi razmerami, je družba Automobiles Peugeot v letu 2012 zabeležila 1.700.000 prodanih novih vozil po celem svetu.

 Razlog za upad prodaje (-19,6 % v primerjavi z letom 2011) gre pripisati predvsem (za 313.000 enot) prekinitvi dobave posameznih delov vozil v Iran (Khodro), ki je nastala kot posledica zaostritve mednarodnih sankcij proti Iranu.

 S skupno 1.555.000 prodanimi enotami pa je prodaja novih vozil upadla samo za 6,1 % v primerjavi z letom 2011.

 Uspešna lansiranja: 208, ponudba HYbrid 4 in 301

Družba Automobiles Peugeot je v letu 2012 ohranila visok tempo lansiranja proizvodov: pet pomembnih lansiranj in lansiranja različnih modelov na mednarodnih trgih.

Model 208, ki ga proizvajajo v Franciji in na Slovaškem, je bil na vseh evropskih trgih lansiran spomladi 2012; v drugem polletju lanskega leta se je nadaljevala njegova širitev na mednarodne trge, ki bo v začetku leta 2013 zaključena s pričetkom prodaje v Rusiji ter začetkom proizvodnje in trženja v Braziliji.

V decembru 2012 se je model 208 zavihtel na 1. mesto med osebnimi vozili na francoskem trgu; v Evropi (novembra, kot zadnje zabeleženo referenčno obdobje) je kraljeval na čelu nižjega tržnega razreda na Nizozemskem in Portugalskem ter zasedel enega od prvih treh mest te kategorije v Belgiji, Španiji, Luksemburgu, Sloveniji ter na Irskem in Norveškem.

Ob koncu leta 2012 je naslednik legendarne Peugeotove serije 2, ki se ponaša s številnimi priznanji (Velika Britanija, Španija, Irska, Italija …) in nazivom finalista za evropski naziv "Car of the Year 2013", zabeležil že 221.000 prodanih enot od začetka lansiranja.

Za hibridno dizelsko tehnologijo, ki je bila premierno na svetu lansirana v začetku leta 2012 z modelom 3008 HYbrid4, nato pa še za model 508 RXH in limuzino 508 HYbrid4, se je do konca leta 2012 skupno odločilo več kot 19.000 kupcev. V zadnjem četrtletju 2012 so različice HYbrid4 v Evropi predstavljale 14 % naročenih vozil 3008 in 20 % naročenih vozil 508.

Cenovno dostopna in razkošna triprostorska limuzina 301 dolžine 4,44 metre, ki jo proizvajajo v španski tovarni Vigo, je bila zasnovana za zadostitev pričakovanj kupcev na hitro rastočih trgih. Na trgih, kjer je njena prodaja stekla jeseni (Turčija, srednja in vzhodna Evropa, Alžirija ...), je bila odlično sprejeta in je požela velik tržni uspeh.

Ko bo v letu 2013 prodaja tega modela stekla še v Rusiji in Ukrajini, na Bližnjem vzhodu ter na nekaterih trgih Afrike in Latinske Amerike, ter po pričetku proizvodnje in trženja na Kitajskem proti koncu leta 2013 si bomo za cilj modela 301 zadali prodati 150.000 enot po celem svetu v enem koledarskem letu.

Prodor na trg vozil višjega cenovnega razreda: vsak peti Peugeot je različica "Premium"

V letu 2012 je z več kot 279.000 enotami svetovna prodaja vozil "Premium" znamke Peugeot predstavljala skoraj petino skupne realizacije novih vozil.

Model 508, vključno z različicami HYbrid4, je bil prodan v 121.000 primerkih, še posebej v Evropi in na Kitajskem; Crossover 3008 / 3008 HYbrid4 je prepričal 109.000 kupcev, medtem ko je bilo dobavljenih kar 9000 primerkov modela 4008 SUV, katerega prodaja je stekla spomladi 2012. Športni kupe RCZ, ki je dobro opažen med kupci, je bil prodan v 11.000 primerkih.

Peugeot v Evropi (EGS + EFTA + Hrvaška):

S številko 955.000 registriranih osebnih in lahkih dostavnih vozil, ki se je v primerjavi z letom 2011 zmanjšala za 12,6 % na evropskem trgu v fazi velikega upada (- 8,6 %), je Peugeot na tem območju zabeležil 6,8 % tržni delež (7,1 % v letu 2011) in obdržal 4. mesto na lestvici blagovnih znamk, ki ga je zasedel leta 2010.

Vzrok za padec Peugeotovega tržnega deleža v Evropi glede na leto 2011 je treba iskati predvsem v prvem polletju leta (- 0,6 točke); v drugem polletju pa je bil tržni delež zelo stabilen (6,7 %).

Med osebnimi vozili (797.000 registriranih enot, -13 %) je bilo možno z uspešnim lansiranjem modela 208, napredkom modela 508 in zadovoljivimi rezultati modela 3008 zgolj delno nadomestiti pričakovani upad prodaje modelov 206+, 207 in 308; Peugeot je leto 2012 zaključil s 6,3 % tržnim deležem (6,7 % v letu 2011).

Na trgu lahkih dostavnih vozil je blagovni znamki po zaslugi manjšega upada prodane količine (158.000 registriranih vozil), kot se je zgodil na trgu, uspelo povečati svoj tržni delež na 10,7 % (10,4 % v letu 2011) in se povzpeti na 4. mesto (6. mesto v letu 2011) evropske lestvice blagovnih znamk.

Vzhodna Evropa (18 držav)

Na vzhodno-evropskem trgu osebnih in lahkih dostavnih vozil, ki je doživel 8,7 % upad, je Peugeot registriral 906.000 vozil, kar predstavlja 6,9 % tržni delež (7,2 % v letu 2011).

K uspešnosti blagovne znamke je vplivala velika izpostavljenost Peugeota na francoskem trgu in na trgih južne Evrope (Španija, Grčija, Italija, Portugalska).

V Franciji,kjer je prodaja na trgu osebnih in lahkih dostavnih vozil upadla za 13,3 % v primerjavi z letom 2011, se je Peugeot odrezal kot najbolj uspešna francoska blagovna znamka s skupno prodanimi 369.136 vozili in 16,2 % tržnim deležem.

Po lansiranju vseh bencinskih motorjev v juliju je Peugeotu uspelo v drugem polletju leta vzpostaviti dobro dinamiko modela 208. Trojček 206+, 207+ in 208 je skupno realiziral 6,9 % tržni delež in uvrstil Peugeot na vodilno mesto nižjega tržnega razreda v letu 2012.

V tržnem razredu enoprostorskih vozil in družinskih limuzin (C in D) se je blagovna znamka izkazala z dobro dinamiko svojih modelov. Modela 3008 in 5008 sta zasedla vodilno mesto v svojem tržnem razredu oziroma skupaj osvojila 3,5 % tržni delež. In nazadnje še model 508, katerega izbor se je povečal ob lansiranju dveh hibridnih modelov, pa je ohranil vodilno mesto svojega tržnega razreda oziroma dosegel 1,4 % tržni delež in več kot 25.950 prodanih enot.

V Veliki Britaniji,ki je edini evropski trg s pozitivno dinamiko, jePeugeot napredoval tako z vidika prodane količine (121.000) kot tudi z vidika tržnega deleža (5,3 % v primerjavi s 5,2 % v letu 2011), kar gre pripisati predvsem uspehu modelov 107, 208, 508 in dostavnih vozil.

V Italiji, kjer je prodaja upadla za 21 %, je Peugeot (79.000 registriranih vozil) povečal svoj tržni delež na 5,2 % v primerjavi s 4,8 % iz leta prej in pridobil dve mesti na lestvici blagovnih znamk (5. mesto v primerjavi s 7. mestom v letu 2011) po zaslugi uspešnega lansiranja modela 208 in dobrih rezultatov modela 508.

V Španiji se je blagovna znamka povzpela na 2. mesto (3. mesto v letu 2011) z 68.000 registriranimi vozili in stabilnim 8,7 % tržnim deležem.

V Nemčiji je Peugeot zabeležil 82.000 registriranih vozil (-13 %) in 2,5 % tržni delež.

V številnih drugih zahodno-evropskih državah je blagovna znamka med registriranimi osebnimi in lahkimi dostavnimi vozili obdržala mesto med prvimi tremi, kot na primer v Belgiji in Luksemburgu, na Nizozemskem, Portugalskem in Danskem.

Srednja in vzhodna Evropa 

Na trgih srednje in vzhodne Evrope, ki so doživeli 7,7 % globalni upad, je Peugeot v letu 2012 zabeležil 49.000 registriranih vozil oziroma 5,4 % tržni delež (5,5 % v letu 2011); pri tem pa velja omeniti, da se je tržni delež v nekaterih državah povečal. Med temi so Slovenija (10 %), Hrvaška (9,3 %) in Poljska (5,2 %), kot najpomembnejše tržišče tega območja.

Mednarodna širitev: velika rast na Kitajskem, v Argentini in Alžiriji

Ob nastopu novega leta 2013, v katerem nas ob Peugeotovi širitvi na mednarodne trge čakajo številna pomembnejša lansiranja, povečanje moči modela 208, prvo polno leto prodaje modela 301 in lansiranje modela 2008 z mednarodnimi cilji, lahko povzamemo, da je znamka Peugeot v letu 2012 dosegla več izjemnih uspehov na hitro rastočih trgih.

Na Kitajskem, ki je v svetovnem merilu najpomembnejši avtomobilski trg, je Peugeot v letu 2012 doživel 24,2 % povečanje prodaje, kar je skoraj štirikrat več od porasta trga: z 216.000 prodanimi enotami je pridobil 1,7 % tržni delež v primerjavi z 1,4 % tržnim deležem v letu 2011 – novi rekordni vrednosti blagovne znamke tako z vidika prodajne količine kot tudi tržnega deleža.

S tem dosežkom, ki je nastal kot plod uspeha celotne Peugeotove ponudbe na kitajskem trgu in še posebej po zaslugi treh novih modelov, katerih proizvodnja in trženje sta stekla v zadnjih treh letih (408, 508, triprostorska limuzina 308), se Peugeot uvršča med tri najhitreje rastoče blagovne znamke na kitajskem trgu.

V Latinski Ameriki, kjer je bilo leta 2012 prodanih 174.000 vozil pa so rezultati blagovne znamke povsem nasprotni: rast v Argentini in Čilu, zmeren upad v Mehiki in prehodno leto v Braziliji tik pred začetkom proizvodnje modela 208 v tovarni Porto Real in trženja, ki bo steklo spomladi 2013.

Še posebej velja poudariti dosežke znamke Peugeot v Argentini: z 81.000 registriranimi vozili je blagovna znamka prodajo povečala za 8,5 % in to na trgu v rahlem upadu oziroma dosegla 10 % tržni delež (+0,9 točke).

V Afriki je znamka Peugeot v letu 2012 doživela rast predvsem v državah severne Afrike (Alžirija, Maroko, Tunizija), in sicer 5,5 % tržno rast v Maroku (Peugeot je vodilna tuja blagovna znamka) in 1,8 % v Tuniziji (vodilna znamka na trgu).

Izmed teh treh držav pa najbolj izstopa Alžirija: na drugem največjem afriškem avtomobilskem trgu, ki je v letu 2012 doživel občutno rast (+45 %), je Peugeotova prodaja poskočila kar za 95 %, tako da je znamka realizirala 65.000 prodanih enot in dosegla 14,5 % tržni delež (+3,5 točke glede na leto 2011), s čimer se je uvrstila na 2. mesto tega trga.

V letu 2012 je Peugeot z 39 % prodanimi novimi vozili izven Evrope (608.000) glede na 33 % leto poprej (555.000) nadaljeval s širitvijo na mednarodne trge.

Če upoštevamo celotno prodajo (nova vozila in posamezni deli), pa Peugeotov mednarodni delež prodaje doseže celo 44 %.