Peugeot 208 1.4 VTi

V lanskem letu smo že preizkusili Peugeotovega malčka 208 1.2, a tokrat smo lahko preizkusili še model z močnejšim motorjem 1.4, ki je vsekakor bolj prijazen za vožnjo in bolj poskočen. Razlika v sami porabi je minimalna ( cc. 0.5l/100km). Ko vozilo obremenimo s težo, v klanec precej boljše "vleče", prav tako bolje "potegne" pri prehitevanju na avtocesti.

Mehanično se 208 drži oblike običajnega majhnega avtomobila z veliko izbiro motorjev, vključno z novim tri-cilindrskim motorjem, ki se pri Peugeotu pojavi prvič.

Kar se tiče oblike je 208 storil velik korak naprej v primerjavi z 207 in konkurenco. Marsikatera ženska ali moška glava se na ulici obrne za 208-ko. Ne le, da je zunanjost zelo privlačna in športna, tudi notranjost je zelo moderna z velikim zaslonom na dotik, velikim panoramskim oknom in elegantnimi LED lučmi. Moti le nenavadna postavitev merilnikov, katere naj bi voznik gledal preko volanskega obroča, namesto skozi njega.

Prostornost in praktičnost

Namen Peugeota je bil povečati prostornost v vozilu in zmanjšati skupno velikost. In lahko rečemo, da je pri tem bil več kot uspešen. Kljub temu, da je avtomobil sedem centimetrov krajši od 207, se je prostornina prtljažnega prostora povečala in sicer iz 270 litrov na 285 litrov. Oblikovalci avtomobila so pri dolžini prihranili predvsem zaradi kratkega prednjega dela, ki bo morda komu deloval prekratek, vendar se kljub temu sklada s celotno podobo avtomobila. Tudi zasnova kabine je dobra, z zelo prostornim predalom pred sovoznikom in številnimi drugimi odlagalnimi prostori.

Nadzorna plošča

Najpomembnejši element oblike 208 je odločitev, da so merilnike postavili na vrh armaturne plošče, da jih voznik gleda nad volanskim obročem. Vendar pa to zna biti težava za večje voznike, saj če dvigneš volanski obroč, si prekriješ del instrumentne plošče. Jasno je, da je ciljna skupina 208 verjetno ženska populacija, saj ženske zagotovo ne bodo imele težav z višino volanskega obroča in pogledom na instrumentno ploščo. To ugotovitev pa podpira tudi zelo majhen volanski obroč, ki bi v rokah konkretnega moškega izgledal precej smešno. Tega se je pač treba navaditi, saj volan zahteva nižji položaj kot običajno. Instrumenti so sicer elegantno oblikovani, plastika armaturne plošče je spodobna, gumbi na konzoli pa ne le, da lepo izgledajo, so tudi zelo praktični.

Udobje

Kar se tiče uživanja v vožnji, 208 poskrbi za kvalitetno vožnjo in ublaži vse tresljaje zaradi neravne podlage. Tudi za blaženje hrupa je poskrbljeno, čeprav je to odvisno od vrste izbranega motorja. Veter se postopoma začne slišati med vožnjo na avtocesti pri višjih hitrostih. Sedeži v 208 so udobni, saj je hrbtno naslonjalo dovolj veliko, prav tako pa je dovolj bočne opore. Zadnji sedeži so sicer udobni, vendar v primeru, da spredaj sedita večja sopotnika, za potujoče na zadnjih sedežih ostane bolj malo prostora. Vendar se moramo opomniti, da gre vseeno za kompakta.

Varnost

Varčevanje s težo vozila nikakor ni šlo na račun varnosti. Avtomobil je bočno ojačan, vsi modeli pa so opremljeni s sistemom za dinamični nadzor stabilnosti (ESP), sistemom za krmiljenje spodrsavanja pogonskih koles (ASR), dinamično kontrolo stabilnosti (CDS), pomočjo pri zaviranju v sili (AFU) in elektronskim razdelilnikom zavorne sile (REF). Seveda pa je 208 opremljen še s štirimi zračnimi blazinami. Vsi modeli 208 so opremljeni z daljinskim centralnim zaklepanjem, alarm je na voljo kot dodatna oprema. Varnost vozila pa je nedavno potrdil še NCAP test, na katerem si je 208 prislužil pet zvezdic.

Vozne lastnosti

Ker je Peugeot meril na širok spekter kupcev, še posebej na mlajšo populacijo, naj bi bil 208 zabaven za voziti. In res, tudi je. K temu brez dvoma pripomore tudi presenetljivo majhen volanski obroč, saj je 208 zelo odziven in dinamičen, vožnja preko ovinkov pa je nevtralna in brez presenečenj. Do hitrosti 100 km/h potrebuje 11,9 sekund, kar je za majhnega kompakta zelo temperamentno, zmore pa tudi bolj športno vožnjo. Zahvaljujoč dobri aerodinamičnosti se francoski malček na avtocesti obnaša samozavestno. Motor je zelo prilagodljiv, zato se solidna hitrost doseže tudi brez pretiranega prestavljanja prestavne ročice. V realnih pogojih je redko treba iti nad 5000 vrtljajev/min. Prednost tega motorja je zmerna poraba goriva, saj smo na testu izmerili povprečno porabo 5,6l/100km.

Kvaliteta in videz

Peugeot se je zelo potrudil, da je v zadnjih letih dvignil kvaliteto vozil in končni rezultat 208 potrjuje prav to. Notranjost vozila so naredili svetlo in prijetno za potnike. Veliko je zanimivih linij, kromiranih delov oz. svetlečih vložkov v temnejši barvi kot je sama notranjost. V primerjavi z drugimi vozili v svojem razredu, jih 208 po videzu večinoma prekaša. Čeprav je na prvi pogled precej nežen, saj ga odlikujejo precej ukrivljene linije, pa prav to daje avtomobilu nekaj novega in drugačnega.

Parkiranje

Z 208 je parkiranje zelo enostavno, saj ga lahko parkiramo v vsako "luknjo" na mestnih ulicah. V dolžino meri 3962 cm in je praktično zelo okreten. K temu pripomore zelo dober servo volan. Na zadnjih odbijačih so parkirni senzorji, kateri nas opozarjajo na nevarnosti, ki jih ne vidimo skozi okno ali na bližajoče se parkirano vozilo.

Informacije o motorju

Tokratni model je imel bencinski 1.4-litrski motor (95KM), z navorom 136Nm. Vozilo ima dobro tono in je s tem motorjem dosti bolj živahno kot z nižjo različico, z 1.2-litrskim motorjem. Tudi poraba je dokaj nizka in se giblje okoli 5,6 do 6l/100km, tako da je morda že potrebno razmisliti, če se dizelski motor sploh izplača kupiti. Treba je pretehtati, koliko kilometrov se letno opravi in za kakšno vožnjo ga uporabljamo.

Končno mnenje

Peugeot 208 poglede privlači z atraktivnim zunanjim videzom in elegantno notranjostjo ter velikim panoramskim oknom. Dovršeni detajli in odlična dinamika vožnje prispevata k temu, da je avtomobil zabavno voziti, brez, da bi preveč zapravili za gorivo. Če odmislimo malce vprašljivo nameščene merilnike, bi moral 208 biti na seznamu vsakega, ki se odloča za nakup manjšega avtomobila. Prav tako kot nad prvim testnim modelom, z 1.2 litrskim motorjem, smo bili navdušeni tudi nad drugim. Oba sta seveda enako privlačna in elegantna, le da ima model z 1.4 litrskim motorjem še tisto dodatno moč, za katero niti nismo vedeli, da jo želimo. Cena osnovnega modela se začne pri 10.190 €, cena najdražjega modela pa je okoli 21.850€.

Plusi: atraktiven videz, dober servo volan, lep notranji dizajn, udobna vožnja.

Minusi: vidljivost merilnikov, malo prostora pri stopalkah za plin in zavore

Specifikacije:

Motor: 1.4-litre, štiri cilindri

Moč: 70 kW pri 6000rpm

Navor: 136 Nm pri 4000 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 5

Pogon: 2-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, ABS, zadaj bobni

Največja hitrost: 188 km/h

0-100km/h: 11,9 s

Emisije CO2: 135 g/km

Povprečna poraba: 5,6l/100km

Prostornina posode za gorivo: 50L

Gorivo: Bencin

Zavore: ABS

Varnost: ABS, EBD, ASR, ESP, 4 x zračne blazine

Prostornina prtljažnika: 285/1076l

Obračalni krog: 10.4 m

Masa vozila: 1070kg

Platišča: 16 inčev