Novi Renault MÉGANE R.S.

 

Novi Renault MÉGANE R.S., ki je bil razkrit septembra 2017 na avtomobilski razstavi v Frankfurtu, so ljubitelji športne vožnje nestrpno pričakovali. MÉGANE R.S. tretjega rodu ima ambicije, da postane – kot njegovi predhodniki – merilo za športne različice kombi limuzin segmenta C, saj sta v njem združena celotno strokovno znanje in vsa strast Renault Sport.

Novi Renault MÉGANE R.S. je privlačen zaradi impresivnega videza in osredotočen na zmogljivosti, predvsem pa ne poskuša prikriti svojega športnega porekla in ponuja izjemno uživanje v vožnji tako po cesti kot tudi na zaprti stezi.

  • Podvozje združuje učinkovitost, okretnost, stabilnost in udobnost in je dopolnjeno s sistemom krmiljenja vseh štirih koles 4CONTROL ter štirimi blažilniki s hidravličnimi blokadami hoda.
  • Bencinski 1,8-litrski motor s turbo polnilnikom z največjo močjo 280 KM in največjim navorom 390 Nm je plod skupnega razvojnega dela inženirjev oddelkov Renault Sport Cars in Renault Sport Racing.
  • Kupci lahko izbirajo med štirimi izvedenkami, ki so prilagojene raznoliki rabi; na voljo sta dve vrsti menjalnika (ročni ali samodejni EDC) in dve vrsti podvozja (Sport in Cup);
  • Najsodobnejše tehnološke rešitve vključujejo žaromete R.S. Vision, sistem MULTI-SENSE in novo različico naprave R.S. Monitor.

PODVOZJE, KI ZDRUŽUJE ZMOGLJIVOSTI, OKRETNOST IN STABILNOST

Tehnologija 4CONTROL: ekskluzivna v tem segmentu

Kljub izjemnim voznim lastnostim Mégana III R.S. so inženirji, ki skrbijo za podvozje in obese, skrajne meje za Novi MÉGANE R.S. premaknili še višje z vgradnjo tehnologije 4CONTROL.

Ta sistem krmiljenja vseh štirih koles je serijski tako s podvozjem Sport kot tudi Cup in je edinstven v segmentu športnih kompaktnih avtomobilov.

Strokovnjaki Renault Sport za podvozje in obese so nastavitve sistema 4CONTROL temeljito predelali in jih prilagodili potrebam zmogljivega športnega avtomobila. S tem je poskrbljeno za občutenje še bolj učinkovite vožnje, med katero ima voznik občutek, da je avto dobesedno prilepljen na cesto.

Sistem 4CONTROL zagotavlja izjemno okretnost v tesnih ovinkih in impresivno stabilnost med hitro vožnjo skozi ovinke.

  • Pri nižji hitrosti se zadnji kolesi zasukata v nasprotno smer kot prednji, pri tem pa kot njunega odklona znaša največ 2,7 stopinje. Sistem 4CONTROL res pride do izraza na ovinkastih cestah, ko za posebno natančno vodljivost poskrbi za 20 odstotkov bolj direkten volan. Izbrane nastavitve zagotavljajo boljši vstop v ovinek in edinstveno "igrivost", ki je brez primere med avtomobili s pogonom na prednji kolesi.
  • Pri veliki hitrosti se prednji in zadnji kolesni par zasuka v isto smer, pri tem pa je kot odklona zadnjih koles omejen na eno stopinjo. Ob brezhibni usklajenosti zadnje preme voznik uživa v večji stabilnosti in sproščeni čeprav hkrati športno nabrušeni vožnji.
  • Preklop med dvema načinoma zasuka se zgodi pri hitrosti 60 km/h. Ob vklopljenem načinu vožnje Race se preklop zgodi pri hitrosti 100 km/h. Ta način je namenjen vožnji po dirkalnih stezah, kjer je hitrost v ovinkih višja, zato je parameter za preklop drugačen. Sistem 4CONTROL tako vozniku pomaga avtomobil usmeriti skozi ovinek po idealni liniji in pospeševanje že zelo zgodaj.

Dobri temelji, ki so rdeča nit vseh generacij

Mégane R.S. ima že od prvega rodu, ki je bil predstavljen leta 2004, prednjo premo z neodvisno krmilno osjo, ki je pravi simbol strokovnega znanja in izkušenj Renault Sport na področju podvozja in obes. Prednja prema z neodvisno krmilno osjo je bila sprva zasnovana za dirkalne avtomobile, potem pa so jo prilagodili za zmogljive avtomobile s pogonom na prednji kolesi, zlasti tiste z vgrajenim diferencialom z delno zaporo.

Prednjo premo za Novi MÉGANE R.S. so temeljito prenovili, da so geometrijo prilagodili 19-palčnim platiščem in povečali njeno togost. Novi Renault MÉGANE R.S. je na voljo s podvozjem Sport ali Cup. Tako lahko kupci izbirajo med dvema tipoma voznih lastnosti, ki sta plod različnih nastavitev in parametrov (vzmeti, blažilniki, blokade hoda, togost stabilizatorja).

Podvozje Sport je zasnovano za kar največjo učinkovitost na cesti, zato je Novi MÉGANE R.S. z njim vsestransko uporaben na vseh vrstah cestišč, vključno z najslabšimi in najmanj ravnimi. To podvozje vključuje nove blažilnike in elektronsko krmiljen sistem razporejanja navora. Ta z delovanjem na vsako od zavor na prednjih kolesih posebej omejuje podkrmarjenje in izboljšuje oprijem koles ob izhodu iz ovinka.

Podvozje Cup je prilagojeno za intenzivno športno rabo in še zlasti za vožnjo po dirkališčih, zato ima za 10 odstotkov trše blažilnike in nov diferencial Torsen® z mehansko delno zaporo. V primerjavi s predhodnikom ima ta novi diferencial drugačne nastavitve, zato izboljšuje vozne lastnosti v vseh fazah.

  • Med upočasnjevanjem nižja stopnja prenosa (25 % v primerjavi s 30 % v Méganu III R.S.) pomeni, da je avtomobil bolj natančno vodljiv v ovinek.
  • Med pospeševanjem večja stopnja prenosa (45 % v primerjavi z 38 % v Méganu III R.S.) poveča prenos moči in omejuje podkrmarjenje, ki je prirojeno avtomobilom s pogonom na prednji kolesi.

Hvaljen je bil že v Méganu III R.S., zdaj pa je zavorni sistem še izboljšan, vozniku zagotavlja večjo moč zaviranja, boljšo vzdržljivost in tako več zaupanja v avtomobil. Premer prednjih zavornih kolutov je povečan na 355 mm (+ 15 mm v primerjavi s predhodnikom). S podvozjem Cup so za doplačilo na voljo zavorni koluti iz kombinacije aluminija in litega železa, ki težo vsakega kolesa zmanjšajo za 1,8 kg, hkrati pa se med intenzivno rabo boljše hladijo. Nastavitev zavorne stopalke je podrejena natančnosti odmerjanja pritiska, da voznik ohranja popoln nadzor, še zlasti na dirkališču.

Hidravlične blokade hoda vseh štirih blažilnikov

Druga popolna novost na podvozju Novega MÉGANA R.S. je skrita v njegovih obesah. Tudi tam je Renault Sport uporabil najboljše in vse štiri blažilnike opremil s hidravličnimi blokadami hoda.

Navdih za to tehnologijo izhaja iz relija, gre pa za "blažilnik, ki je vgrajen znotraj blažilnika". Malo pred koncem hoda blažilnika drugi bat ublaži premik kolesa vse do blokade hoda. Z razpršitvijo energije ne da bi jo prenesel na kolo, kar bi se zgodilo z navadno blokado hoda, kompresijske hidravlične blokade pomagajo preprečevati učinek odboja in nihanja, s tem pa omogočajo optimalen nadzor stika med pnevmatiko in cestiščem.

Poleg tega, da zagotavljajo večjo udobnost ob vsakdanjih cestnih neravninah (hitrostnih ovirah, pokrovih kanalov ipd.), hidravlične blokade tudi filtrirajo motnje pri veliki hitrosti.

  • S podvozjem Sport je športna vožnja enostavnejša in na vrhunski ravni tega razreda.
  • S podvozjem Cup gre za izboljšanje športnih voznih lastnosti, z manj odstopanji od smeri in motenj za voznika.

NOVA GENERACIJA MOTORJEV IN MENJALNIKOV

Povsem nov 1,8-litrski motor s turbo polnilnikom, plod sinergij v okviru Zveze

Novi Renault MÉGANE R.S. uvaja novo izvedenko 1,8-litrskega motorja s turbo polnilnikom in neposrednim vbrizgavanjem goriva, ki je plod sinergij Zveze Renault-Nissan. Ta izvedenka največjo moč 280 KM (205 kW) doseže pri 6.000 vrtljajih na minuto, največji navor 390 Nm pa v območju od 2.400 do 4.800 vrtljajev na minuto. Navor je ključni faktor za užitek v vožnji in udobje in ta avto ima vrhunski navor v svojem razredu.

Za dosego želenih zmogljivosti so strokovnjaki za motorje pri Renault Sport zasnovali popolnoma novo glavo motorja z okrepljeno strukturo in učinkovitejšim hlajenjem, ki zagotavlja, da se vročina razprši čim bližje zgorevalnim prostorom. Za zasnovo je poskrbela delovna skupina, v kateri so bili najboljši strokovnjaki Renault Sport Cars, Renault Sport Racing in iz Technocentre Renault1. Z uporabo opreme za kalkulacije in simulacije v Viry-Châtillonu so čas razvoja skrajšali na le šest mesecev.

Pozornost so namenili tudi turbo polnilniku z dvojno spiralo (Twin Scroll), kakršen je bil vgrajen že v Mégane III R.S. Ta tehnologija pomaga izboljšati navor pri nizkih vrtljajih.

Za povečanje dovoda svežega zraka so preoblikovali dovod zraka in dodali še eno vstopnik zraka in novega filtrirnega elementa z večjo prostornino.

Prav tako s ciljem izboljšanja zmogljivosti ima Novi MÉGANE R.S. v motorju površine prevlečene s snovmi, ki so prevzete iz dirkalnikov in super športnih avtomobilov, na primer odmikače ventilov s prevleko iz amorfnega ogljika, srajčke valjev pa zrcalno polirano vroče nabrizgano jekleno prevleko stene valja (Mirror Bore Coating).

Ta moderen motor ima z verigo gnani odmični gredi in se ponaša tudi z zmanjšanima izpustom CO2 in porabo goriva (- 11 % oziroma – 8 % v primerjavi z Méganom III R.S.).

Celovita ponudba: ročen ali samodejen EDC menjalnik

Ročni šeststopenjski menjalnik, ki so ga lastniki Mégana III R.S. množično hvalili, je na voljo tudi v Novem MÉGANU R.S.

Po novem je na voljo tudi samodejni šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko EDC. Tega že vgrajujejo v več modelov Renault, a so ga zaradi skrbi za popolno zanesljivost okrepili, da bo zdržal velik navor in visoke vrtljaje motorja tega športnega avtomobila. Na osnovi zastavljenih ciljev za pospeške z mesta, pospeševanje med vožnjo in za največjo hitrost so inženirji Renault Sport določili nova prestavna razmerja in specifične parametre prestavljanja, ki so povezani z raznimi načini delovanja sistema MULTI-SENSE in se prilagajajo vsem slogom vožnje.

Menjalnik EDC se lahko upravlja tako kot v dirkalnikih: s prestavnima lopaticama ob volanu. Hitrost in način prestavljanja je odvisen od izbranega načina delovanja sistema MULTI-SENSE.

  • Comfort in Normal: mehko prestavljanje, brez vseh sunkov;
  • Sport: hitrejše prestavljanje ob okrepljenem zvoku motorja;
  • Race: absolutna učinkovitost brez kompromisov zaradi udobja in s še hitrejšim prestavljanjem.

V načinih Sport in Race ima menjalnik EDC še naslednje funkcije:

  • Večstopenjsko prestavljanje navzdol (Multi Change Down): med zaviranjem v ročnem načinu ta funkcija omogoča prestavljanje navzdol za več prestav hkrati s pritiskom in držanjem leve lopatice. Tako je izbrana najbolj primerna prestava za kar najbolj učinkovit izhod iz ovinka.
  • Optimalno speljevanje z mesta (Launch Control): sklopka in turbo polnilnik sta pripravljena vnaprej, kar omogoča tako hitro speljevanje kot z dirkalnikom. V načinu vožnje Sport sistem za nadzor oprijema koles vozniku še dodatno pomaga pri iskanju kar najboljšega možnega oprijema tudi na bolj spolzki podlagi.

KO OBLIKA IZPRIČUJE TUDI ZMOGLJIVOSTI …

Širša koloteka in iz avtomobilskega športa povzete funkcije

Novi MÉGANE R.S. ima zelo izrazen in športen videz, a je njegova oblika podrejena zmogljivostim vse do zadnje podrobnosti. Specifičen videz bokov pomeni, da sta blatnika spredaj za 60 mm, zadaj pa za 45 mm širša kot pri Méganu GT. V primerjavi s slednjim ima Novi MÉGANE R.S. tudi manjšo oddaljenost od tal (za 5 mm), poleg tega pa nova 18- ali 19-palčna platišča, kar pomeni drugačna oblikovna razmerja, ki avtomobilu zagotavljajo bolj naravno agresiven videz.

To izrazito obliko še poudarjajo mnogi elementi iz dirkaškega sveta, ki Novi MÉGANE R.S. že na prvi pogled pomagajo uvrstiti v sfero zelo zmogljivih športnih avtomobilov.

  • Široka reža za zajem zraka v prednjem odbijaču ima tudi aerodinamično lamelo v slogu F1, to oblikovno značilnost avtomobilov Renault Sport, ki opominja na udeležbo znamke v formuli 1. Satinirana temno siva kovinska barva te lamele je v močnem kontrastu s sijajem karoserije.
  • Maska ima posebno reliefno satasto mrežo v slogu Renault Sport.
  • Izklesanima in čutnima stranicama serijskega Renaulta Mégane dajeta dodaten poudarek širša koloteka spredaj in zadaj.
  • Reže za odvod zraka na zadnjem robu blatnikov optimizirajo pretok zraka skozi blatniške koše.
  • Posebna obroba pragov na straneh tvori vizualno povezavo med prednjim in zadnjim delom, črna lamela pod njima pa spominja na raven pod dirkalnika formule 1.
  • Krilce zadaj je preoblikovano v prid boljši aerodinamičnosti. Pokončna zavihka poudarjata širino avtomobila, obenem pa z izboljšanim odvajanjem prečnih zračnih tokov povečujeta aerodinamično učinkovitost.
  • Zadnji odbijač ima vgrajen difuzor in značilno sredinsko nameščeno izpušno cev, ki je postala prepoznaven znak Mégana R.S., poudarjena pa je z okrasno obrobo.
  • Difuzor je bolj učinkovit kot v prejšnji generaciji. Ob tem, da okrepi športen videz zunanjosti, ta aerodinamični dodatek pripomore k povečanju sil, ki avtomobil med vožnjo tiščijo k tlom.
  • Zavorne čeljusti Brembo® so s podvozjem Cup rdeče lakirane in jih poznavalski ljubitelji lahko takoj prepoznajo.

Oranžna Tonic: bleščeče športna karoserijska barva!

Novi MÉGANE R.S. izstopa tudi z emblematično karoserijsko barvo, oranžno Tonic, ki dopolnjuje že uveljavljeno ponudbo karoserijskih barv Renault Sport. Ta nova barva je bila, enako tako kot pred njo že rumena Sirius, deležna posebnega razvoja, s katerim so ji zagotovili edinstven sijaj in odseve, zaradi česar pride značaj avtomobila še bolj do izraza.

Notranjost je urejena v povsem športnem slogu.

  • Športna prednja sedeža z integriranima vzglavnikoma poudarjata občutek kokpita.
  • Na voljo sta dve vrsti prevlek: iz tkanine oglene barve ali iz umetnega semiša Alcantara®2.
  • Rdeči okrasni šivi na ogleno črnih prevlekah3 v notranjost vnašajo izrazito športen občutek.
  • Posebnost so tudi aluminijaste stopalke in posebno oblikovana prestavna ročica.

Posebna skrb je bila posvečena obliki in materialom sedežev, da bi našli najboljši kompromis med udobjem, ki je potrebno na vsakdanjih vožnjah in oporo, ki je potrebna za vožnjo po dirkališču.

TEHNOLOGIJA V SLUŽBI ZMOGLJIVOSTI

R.S. Monitor: enostavnejši in zmogljivejši

Naprava R.S. Monitor za telemetrijo in zbiranje podatkov o vožnji ima zdaj popolnoma prenovljeno in bolj ergonomično zasnovo, ponuja pa tudi razširjene funkcije, zato je voznik Novega MÉGANA R.S. deležen novih izkušenj. Ta naprava je na voljo v dveh izvedenkah.

  • Ob naročilu avtomobila specificirana naprava S. Monitor zbira in obdeluje podatke približno štiridesetih senzorjev, ki so razporejeni po avtomobilu. Tako je možen na zaslonu na dotik naprave R-Link 2 sproten prikaz celega niza parametrov avtomobila: pospeševanja, zaviranja, zasuka volana, delovanja sistema 4CONTROL, temperatur, tlakov itn.
  • Brez primere v tem segmentu je naprava S. Monitor Expert, ki omogoča video snemanje vožnje in nalaganje telemetrijskih podatkov na ta posnetek, ki tako postane izvrsten primer obogatene resničnosti. Takšni video posnetki dodatno obogatijo voznikovo doživljanje vožnje z Novim MÉGANOM R.S., s pomočjo aplikacij za pametne telefone iOS in Android pa jih lahko tudi nemudoma deli preko družbenih omrežij.

Kdor želi z napravo R.S. Monitor Expert storiti še korak naprej, lahko zbrane podatke prenese na spletno mesto R.S. Replay. Tam lahko svoje vožnje predvaja, jih proučuje iz kroga v krog vse do najmanjše podrobnosti in primerja z drugimi uporabniki v skupnosti Renault Sport.

R.S. Vision: izredno zmogljiva svetila po receptu Renault Sport

Z Novim Cliom R.S. predstavljeni sistem žarometov s svetilnimi diodami in več odsevniki imenovan R.S. Vision ima Novi MÉGANE R.S. že v serijski opremi. Luči z vzorcem kariraste zastavice so vgrajene v prednji odbijač ob straneh lamele F1.

V tem tržnem segmentu edinstven sistem R.S. Vision izpolnjuje potrebo po zmogljivih in učinkovitih svetilih in je tako na ravni drugih funkcionalnosti, ki jih ponuja Novi MÉGANE R.S.

Ta sistem ima po devet svetilnih diod v vsakem bloku, ki združuje štiri osvetljevalne funkcije, vse zelo učinkovite: parkirne luči, luči za osvetlitev ovinka, meglenke in dolge luči (nezasenčen snop).

Svetlobni snop dolgih luči seže 460 metrov daleč4 (za 17 odstotkov več kot Mégane III R.S.) in odlično dopolnjuje žarometa z izključno svetilnimi diodami (Full-LED). Prvikrat svetili v obliki nasproti obrnjenih črk C opravljata tudi funkcijo smernikov.

Sistem MULTI-SENSE: občutenje športne vožnje po meri

Nadzorovanje odzivnosti motorja, prilagajanje delovanja stopalke za plin, način prestavljanja5 in trdota volana so parametri, s katerimi sistem MULTI-SENSE občutenje vožnje prilagaja osebnim željam glede na okoliščine. Na voljo je pet vrst delovanja.

  • Comfort z nastavitvami odzivnosti motorja in delovanja menjalnika5, ki zmanjšuje porabo goriva;
  • Normal pomeni uravnovešenost med udobjem, zvočnimi lastnostmi in varnostjo ter ima idealno določeno mejo vklopa sistema za nadzor stabilnosti (ESP) za vsakdanje vožnje;
  • Sport za več športnega užitka ponuja živahnejšo odzivnost s prijetno poudarjenim zvokom motorja, tršim volanom in malo kasnejšim vklapljanjem sistema ESP;
  • Race je namenjen vožnji po dirkališču, sistem ESP je popolnoma izklopljen, nastavitve delovanja sistema 4CONTROL pa zagotavljajo še večjo okretnost;
  • Perso je način, v katerem vsak voznik lahko izbere nastavitve delovanja tehnologij in pripomočkov za vožnjo po lastnih željah.

Do vseh načinov se dostopa preko zaslona na dotik naprave R-Link 2. Poseben gumb R.S. Drive ponuja bližnjico do vklopa načina Sport (s kratkim pritiskom) in Race (s pritiskom in držanjem).

Uporaba tehnologij za bolj vsestransko uporabnost

Poleg športnega značaja in izjemnih zmogljivosti je Novi Renault MÉGANE R.S. tako vsestranski športen avtomobil, da je popolnoma primeren tudi za vsakdanje vožnje.

Vgrajene ima napredne tehnologije za udobje in varnost, ki so znane že iz modela Renault Mégane.

  • Zložljiv barvni zaslon v višini oči, ki kaže hitrost, napotke navigacije in pripomočkov za vožnjo;
  • Približno ducat pripomočkov za vožnjo (ADAS), med njimi prilagodljiv regulator hitrosti (ACC), aktiven sistem pomoči pri zaviranju v sili (AEBS), opozorilnik na varnostno razdaljo (DW), opozorilnik za prehitro vožnjo s prepoznavo prometnih znakov (OSP + TSR), opozorilnik za mrtve kote (BSW), kamero za vzvratno vožnjo in sistem za prostoročno parkiranje (Easy Park Assist).
  • Tablična naprava R-Link 2 z zaslonom na dotik – bodisi vodoravnim 7-palčnim ali pokončnim 8,7-palčnim – ponuja tudi možnost upravljanja z vsemi funkcijami avtomobila: vklop ali izklop pripomočkov za vožnjo, spreminjanje nastavitev sistema MULTI-SENSE, R.S. Monitor itn.
  • Zvočna naprava po meri je bila razvita skupaj z inženirji podjetja Bose®, ima spredaj osrednji zvočnik, po vsem potniškem prostoru razporejenih še osem zvočnikov in v prtljažnik nameščen nizkotonec, s čimer ponuja natančno, jasno in uravnovešeno reprodukcijo zvoka.