Novi Renault Clio pete generacije

Renault predstavlja novega Cliota, peto generacijo ikonskega avtomobila, ki je že dosegel 15 milijonov prodanih primerkov. Od prve predstavitve leta 1990 je Clio postal prodajna uspešnica Skupine Renault po svetu. Clio je bil večkrat najbolj priljubljeni avtomobil v Franciji kot katerikoli drug model, od leta 2013 pa je tudi vodilni avtomobil segmenta B v Evropi. Od leta 2012 do 2018 je prodaja Clia vedno znova rasla glede na leto prej, kar je izjemen prodajni dosežek. Od vključno leta 1995 naprej je Clio vseskozi tudi najbolj prodajani avtomobil v Sloveniji.

Novi Clio s petimi zvezdicami Euro NCAP nadaljuje tradicijo povsem varnega in svojemu času prilagojenega avtomobila. Z zelo dinamičnimi voznimi lastnostmi, lego na cesti in visoko ravnijo kakovosti od zasnove pa vse do serijske izdelave se lahko novi Clio pohvali, da je najboljši Clio doslej.

Bolj moderen in bolj atletski novi Clio ima gensko zasnovo, ki je zaslužna za skoraj 30 let uspehov tega modela. Tako nadgrajuje odlike vsake od predhodnih štirih generacij in začenja novo, težko pričakovano poglavje te sijajne sage.

  •  Od Clia I velja, da “ima vse, kar imajo veliki”. Enako kot leta 1990 predstavljeni prvi Clio ima tudi novi Clio tehnologije avtomobilov višjega razreda, kot sta Mégane in Espace.
  •  Od Clia II prevzema zelo visoka merila za prostornost in udobje.
  •  Enako kot Clio III prinaša nove razsežnosti na področju zaznavne kakovosti.
  •  Po Cliu IV pa povzema močno izrazno obliko, ki je dala navdih za celotno ponudbo Renaulta in je znamki zagotovila prepoznaven pečat.

Po dvojnem načelu »evolucija + revolucija« zasnovani novi Clio pravila postavlja na novo, saj ima bolj zrelo zunanjo podobo, v notranjosti pa je doživel temeljito preobrazbo. Bolj izklesane poteze in odločnejši prednji del novemu Cliu zagotavljajo vitalnost in modernost, ob tem pa je prepoznaven že na prvi pogled, čeprav je 100 odstotkov njegovih delov povsem novih. Znotraj je revolucija zasnove več kot očitna. Povsem na novo zasnovan potniški prostor se navdihuje pri avtomobilih višjega segmenta tako pri zaznavni kakovosti kot pri ponujenih tehnologijah. Slednje so namenjene vsem uporabnikom, saj jim zagotavljajo poenostavitev rabe in življenja na vsakdanjih poteh.

Novi Clio je čelni model strateškega načrta “Drive the Future (2017-2022)” Skupine Renault (na povezavi je gradivo v angleščini). Ta načrt, predstavljen jeseni 2017, vsebuje tri ključne cilje.

  •  Elektrika: do leta 2022 bo imela Skupina Renault v svoji ponudbi 12 elektrificiranih modelov. Novi Clio bo prvi med njimi s hibridnim pogonskim sklopom E-TECH, ki temelji na tehnologiji, ki jo je razvil Renault.
  •  Povezljivost: prav tako do leta 2022 bo 100 odstotkov vozil na ključnih trgih podjetja povezljivih. Novi Clio izvrstno ponazarja ta zagon z novo povezljivo multimedijsko napravo, ki je bila razvita v okviru Zveze Renault-Nissan-Mitsubishi.
  •  Avtonomija: do leta 2022 bo Skupina Renault trgu ponudila 15 modelov, ki bodo opremljeni s tehnologijo za avtonomno vožnjo. Novi Clio bo pionir na tem področju, saj bo razna pomagala za vožnjo, ki vodijo k sistemu povsem avtonomne vožnje, približal širokemu krogu kupcev.

Novi Clio je v samem jedru strategije krepitve sinergij v okviru Zveze. Ta strategija sloni zlasti na razvoju skupnih tehnologij in uporabi novih konstrukcijskih osnov po vzoru osnove CMF-B, ki jo uvaja ravno novi Clio, ter nove arhitekture električne in elektronske opreme. Ta konstrukcijska osnova omogoča vključitev najnovejšega tehnološkega razvoja po nareku novih tržnih potreb.

Novi Clio je pionir nove generacije modelov znamke Renault in ima tudi svojo različico R.S. Line, ki jo navdihuje Renault Sport, ter različico z oznako INITIALE PARIS z novo oblikovno usmeritvijo.

Potreben je le trenutek, da bi opazili. Zaznavna kakovost in ergonomija voznikovega mesta sta bila na vrhu seznama ekip snovalcev notranjosti novega Clia. Plemeniti materiali, mehko obložene armaturna plošča, obloge vrat in obroba osrednje konzole, skrbna obdelava notranje opreme; prostor za potnike je dobil novo razsežnost zaznavne kakovosti. V prid prostornosti bolj kompaktno zasnovan »Smart Cockpit« novega Clia je osredotočen na voznika in vključuje več tehnologij. Njegova valovita oblika poudarja vtis širine avtomobila. Opremljen je z največjimi zasloni v tem segmentu in ponuja izrazito moderno ergonomičnost v prid bolj poglobljeni vozniški izkušnji. Novi Clio tudi skrbi, da so edinstvene novosti v segmentu dosegljive širokemu krogu kupcev, med njimi električna parkirna zavora, ki je posebno uporabna pri mestni vožnji.

Novi Clio je podedoval čutne obline predhodnika, a je z vseh strani še bolj eleganten in dinamičen. Ob ohranitvi elegantnega profila je bolj izrazen; spredaj s pokrovom motorja z vzdolžnimi gubami, ki poudarjajo videz izklesane postave, večjo masko, bolj vpadljiv prednjim odbijačem z zelo zajetno in izrazno srednjo odprtino, ki skrbi za učinkovito hlajenje motorja. Kar zadeva zunanje mere, je novi Clio sicer za 12 mm krajši (dolžina 4.050 mm, širina 1.798 mm), a kljub temu znotraj prostornejši. Karoserija (višina 1.440 mm) je v prid boljše aerodinamičnosti in športnosti spuščena za od 8 mm do 48 mm na robu zadnjega krilca. Dinamičnost podobe novega modela lahk0o še dodatno okrepijo 17-palčna platišča (glede na izvedenko). Podrobnosti, kot je radijska antena v obliki plavuti morskega psa, luči z izključno svetilnimi diodami, poravnani robovi prtljažnih vrat in kromaste obrobe bočnih oken zagotavljajo bolj moderen zunanji videz novega Clia in tako kot notranjost izžareva izboljšano raven zaznavne kakovosti.

Renault Sport z novim Cliom uvaja oznako R.S. Line, ki bo postopoma nadomestila sedanjo oznako GT-Line. Slednja je bila eden pionirjev na področju paketov opreme za bolj športen videz in močna opora strategiji ponudbe Renault Sport na vseh trgih od leta 2010. Nova oznaka R.S. Line z razvojem in obogatitvijo vsebine prinaša več kot le novo ime.

Oznaka INITIALE PARIS je na voljo na mnogih modelih znamke Renault (Captur, Scénic, Talisman, Koleos in Espace), zdaj pa s popolnoma novim oblikovnim pristopom sega še na Novi Clio in njegovim kupcem ponuja najboljše iz zakladnice strokovnega znanja znamke Renault.

Novi Clio je na voljo s široko paleto bencinskih motorjev – vsi so za ta model novost – in dizelskih motorjev z razponom največje moči od 75 KM pa vse do 130 KM. Ti motorji imajo najsodobnejšo tehnologijo, s katero izpolnjujejo najnovejše veljavne norme in se ponašajo s porabo goriva in izpusti na ravni najboljših modelov v tem segmentu.

Poleg tega bo novi Clio prvi model Skupine Renault, ki bo imel hibriden pogonski sklop, poimenovan E-TECH, ki bo na voljo od leta 2020. Kupci bodo optimalno rešitev zase lahko našli v ponudbi devetih kombinacij motorjev in menjalnikov.

Z motorjema 1,0 TCe in 1,3 TCe, ki sta bila razvita v okviru Zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, ter s pri Renaultu razvitim pogonskim sklopom E-TECH je novi Clio brezhibno utelešenje sinergij, ki so v jedru strategije Skupine Renault in njenih partnerjev v Zvezi.

Novi Clio ima najbolj celovit nabor vozniških pomagal v svojem segmentu, katerih glavni namen je olajšanje vožnje, povečanje varnosti in potovanje narediti bolj sproščeno. Ti sistemi so razdeljeni v tri sklope: Vožnja, Parkiranje (združeni so pod oznako Renault EASY DRIVE) in Varnost.

Med novimi funkcijami, ki bogatijo funkcionalnosti novega Clia, sta tudi 360-stopinjska kamera in sistem aktivne pomoči pri zaviranju v sili z zaznavanjem kolesarjev in pešcev; oba sta novost v ponudbi Renaulta. Višek tega nabora je pomočnik za promet in vožnjo po avtocesti (Highway & Traffic Jam Companion), ki je edinstven v segmentu vsestranskih mestnih avtomobilov. Ta napreden sistem pomoči vozniku je prvi korak k povsem avtonomnemu avtomobilu.

Zahvaljujoč predvsem celoviti ponudbi pomagal za vožnjo je novi Clio na preskusih Euro NCAP za svojo varnost prejel oceno 5 zvezdic. S tem je postal 22. vozilo Skupine Renault z najvišjo oceno. Za novi Clio je uporabljena povsem nova konstrukcijska osnova Zveze CMF-B, zato ima optimizirano zgradbo karoserije, prenovljeno zgradbo sedežev in pritrdišča varnostnih pasov prilagojena optimalnemu zadrževanju teles potnikov vseh rasti, na vseh sedežih, moških in žensk, s pirotehničnimi zategovalniki in omejevalniki zatezne sile. Kot vsestranski mestni avtomobil novi Clio tako v vseh svojih različicah ponuja najboljšo varnost, s čimer potrjuje strokovno zanje Renaulta na področju varnosti za vse potnike in druge udeležence v prometu.

V okviru svoje želje, da tehnologijo avtonomne vožnje približa kar največjemu krogu ljudi, bo Skupina Renault do izteka svojega strateškega načrta “Drive the Future” ponudila 15 vozil s temi tehnologijami. Novi Clio je prvi med njimi.

Skupina Renault sledi svoji strategij, po kateri naj bi povezljivost in z njo povezane storitve ponudila v vseh svojih vozilih. Novi Clio je tako opremljen z izboljšano različico sistema Renault EASY CONNECT. Sestavlja ga povsem nova multimedijska naprava Renault EASY LINK, ki jo dopolnjuje aplikacija My Renault. Namen tega sistema, ki združuje svet aplikacij, platform in povezljivih storitev, je olajšati nove uporabe povezljive mobilnosti, tako znotraj kot tudi zunaj vozila: upravljanje z vozili na daljavo, bolj natančno in enostavnejše določanje poti, integracija povezljivih svetov voznika in potnikov v avtomobilu.

Zahvaljujoč temu novemu ekosistemu se Renault EASY CONNECT prilagaja vsakemu uporabniku in bo postopoma obogaten z novimi storitvami na vseh multimedijskih napravah s tem sistemom.

Novi Clio je uspešno razrešil zahtevno prostorsko enačbo; čeprav je za 12 milimetrov krajši od predhodnika, potnikom znotraj ponuja več prostora od njega. K temu je treba prišteti še za ta segment rekordno prostornino prtljažnika (391 litrov) in raznih odlagalnih mest (26 litrov).

V skrbi za kar najboljše počutje v avtomobilu se novi Clio odlikuje z zasnovo “Smart Cockpit”, ki avtomobilistom zagotavlja bolj poglobljeno vožnjo, in s funkcijami za povečanje udobja in ugodja vseh potnikov. Sistem MULTI-SENSE, ki je že uveljavljen v modelih višjih razredov (Mégane, Talisman in Espace), je prvikrat na voljo tudi v modelu Clio. Novi Clio je opremljen tudi z vrhunsko zvočno napravo BOSE, ki je bila uvedena z prejšnjo generacijo modela, a je zdaj povsem prenovljena in ponuja še bolj bogato zvočno sliko.

Clio je bil že od prve generacije naprej sinonim za vsestransko uporaben avtomobil, ki je bil enako domač na mestnih ulicah kot na podeželskih cestah.  Uživanje v vožnji zagotavlja tudi novi Clio. Ta se ponaša s še boljšima udobjem in okretnostjo zahvaljujoč novi modularni konstrukcijski osnovi CMF-B, ki je bila razvita v okviru Zveze, in novemu posebej prilagojenemu podvozju. Poglavitni cilj je bil narediti novega Clia kar se da udobnega tako za voznika kot za potnike, hkrati pa ohraniti njegove dinamične lastnosti in stabilno lego.