Novi Porsche 911 – oblikovalska ikona in visokotehnološki športni avto

 

V Petree Hallu na avtomobilskem salonu v Los Angelesu je Porsche predstavil osmo generacijo 911. "Kalifornija je idealen kraj za predstavitev nove 911. Za Porsche je Kalifornija že desetletja drugi dom," je dejal Oliver Blume, predsednik uprave družbe Porsche AG. "Osma generacija modela 911 je še zmogljivejša, bolj emocionalna in učinkovitejša kot njeni predhodniki – z bogato izbiro digitalnih tehnologij. Kljub vsem novostim pa 911 ostaja to, kar je bila že na samem začetku: purističen športni avto, utripajoče srce Porscheja. Naša ikona."

Nezgrešljivo zvest Porschejevemu oblikovalskemu genetskemu zapisu, z bistveno bolj športnim videzom in s povsem novo notranjostjo, ki ji daje pečat 10,9-palčni zaslon na dotik: to je novi 911 – brezčasen in hkrati sodoben. Inteligentni elementi upravljanja in podvozja ter inovativni asistenčni sistemi združujejo superiorno in brezkompromisno dinamiko klasičnega športnega avtomobila z motorjem v zadku ter zahteve digitalnega sveta.

Najnovejša generacija šestvaljnih bokser motorjev s turbopolnilniki se predstavlja v izpopolnjeni in doslej najzmogljivejši izvedbi z močjo do 331 kW (450 KM) pri S modelih. Izboljšan postopek vbrizgavanja in nova razporeditev turbopolnilnikov s hladilnikom polnilnega zraka zvišujeta izkoristek v pogonu. Za prenos moči skrbi novo razviti 8-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko. Največja hitrost znaša zdaj 308 km/h (Carrera S*) oz. 306 km/h pri Carreri 4S s štirikolesnim pogonom. Od ostalih posebnosti velja omeniti funkcijo Porsche Wet Mode za varnejše vozne lastnosti na mokrih cestah, asistenco za nočni vid s toplotno kamero in celovito ponudbo povezljivosti, ki izkorišča inteligenco rojev. Ponudbo zaokrožajo tri ekskluzivne digitalne rešitve, ki se popolnoma ujemajo s kalifornijskim življenjskim slogom: aplikacija "Porsche Road Trip" za neobičajne ture, osebni pomočnik "Porsche 360+" in internetni emisijski kalkulator "Porsche Impact" za nevtralizacijo individualnega ogljičnega odtisa.

Detlev von Platen, direktor prodaje in marketinga v Porsche AG, poudarja pomen ameriškega trga za proizvajalca športnih avtomobilov: "Leta 2017 je bilo v ZDA prodanih več kot 55.000 Porschejev. Tudi v letu 2018 je naša ameriška prodajno-distribucijska družba Porsche Cars North America na dobri poti, da doseže nov rekord. Konec koncev noben drug model ne odraža ameriške ljubezni do Porscheja tako zelo kot 911. Vsak tretji Porsche, izdelan v Zuffenhausnu, se proda v ZDA."

Zunanji dizajn se zgleduje po zgodnjih generacijah 911
Zunanji dizajn daje občutek poznanosti, a je nedvoumno nov. 911 osme generacije ima širšo, samozavestnejšo in sodobnejšo podobo. Nad velikimi kolesi s premerom 20 palcev spredaj in 21 palcev zadaj se bočijo širši blatniki. Pri tem modeli s pogo-nom na zadnji kolesni par prevzemajo dosedanjo širino karoserije modelov s štiri-kolesnim pogonom. Zadnja prema je pridobila 44 mm. Za 45 mm širši sprednji del povzema klasično značilnost predhodnikov: daleč naprej potegnjen pokrov prtljaž-nega prostora z markantno poglobitvijo pred vetrobranskim steklom. Oba elementa podaljšujeta sprednji del in zagotavljata dinamiko. Obenem pa so novo razviti LED-žarometi pokazatelj tehnološkega napredka 911. Ti se skoraj brez reže vklapljajo v blatnike ter imajo za 911 značilno okroglo in pokončno obliko. Električno izvlečni kljuki, ki sta stično integrirani v vrata, poudarjata tajlirano in gladko stransko linijo. Na novo oblikovani zunanji ogledali sta optimirani za kar najmanjši piš vetra in sta opcijsko električno poklopni.

Na zadku prevladujeta znatno širši, variabilno pomični usmernik zraka in brezšivni, elegantni svetlobni pas. Navpične lamele odprtine za zajemanje zraka povzemajo linije zadnjega stekla. Tudi sredinsko nameščena tretja zavorna luč je integrirana v lamele. Ker pa jo dvignjeni usmernik zraka prekriva, je v usmerniku zraka še dodatna zavorna luč. Modeli s pogonom na zadnji kolesni par imajo črne lamele, medtem ko imajo modeli s štirikolesnim pogonom v mreži na zadku kromiran element. Razen sprednjega dela in zadka je celotna zunanja lupina vozila izdelana iz aluminija.

Novo zasnovana notranjost z jasnimi linijami
Notranjosti dajejo pečat čiste in ravne linije armaturne plošče z nazaj zamaknjenim nivojem instrumentov. Tej zasnovi so botrovale 911 iz 70. let prejšnjega stoletja. Armaturna plošča tako kot pri izvorni 911 poteka prek celotne širine med dvema vodoravnima nivojema. Poleg na sredino umeščenega merilnika vrtljajev voznika z dogajanjem seznanjata dva tanka zaslona brez okvirja v prosti obliki. Osred¬nji zaslon sistema Porsche Communication Management (PCM) zdaj v diago¬nalo meri 10,9 palca in ga je mogoče upravljati hitro in varno. Pod njim usidrana upravljalna enota s petimi tipkami v videzu klasičnih stikal ustvarja povezavo do sredinske konzole s površino na dotik. Tudi sedeži so temeljito prenovljeni. Zaradi nove zasnove je masa vozila za približno 3 kg manjša, spremenjena geometrija pa v predelu ramen nudi občutno večjo stransko oporo. Čeprav je sedež vgrajen 5 mm nižje in ima minimalno tanjše sedišče, je sedežno udobje izboljšano.

Na področju digitalizacije je model 911 s stalno povezljivostjo ter novimi funkcijami in storitvami naredil naslednji velik korak v prihodnost. PCM med drugim serijsko vključuje online navigacijo, ki temelji na inteligenci rojev, in storitve Porsche Connect Plus.

Novi asistenčni sistemi za več varnosti in udobja
Porsche je kot svetovno novost razvil serijski Wet Mode. Funkcija prepozna mokroto na cesti, ustrezno vnaprej prilagodi nastavitve regulacijskih sistemov in opozori voznika. Voznik lahko vozilo potem s pritiskom na tipko ali s stikalom Mode na volanu (paket Sport Chrono) prilagodi tako, da je vožnja čim bolj varna. Prav tako serijska opozorilna in zavorna asistenca s pomočjo kamere prepozna nevarnost trčenj s premikajočimi se objekti in po potrebi sproži zaviranje v sili. Za model 911 je prvič kot opcija v ponudbi asistenca za nočni vid s toplotno kamero. Po želji je na voljo tempostat, ki vključuje avtomatsko uravnavanje razdalje, funkcijo stop-and-go, reverzibilno zaščito za potnike in novo vrsto funkcije avtonomnega zadrževanja vozila.

Naslednja generacija šestvaljnih bokser motorjev
Z novim 911 prihaja tudi nova generacija šestvaljnih bokser motorjev s turbo-polnilniki. Ključni element poleg izpolnjevanja novih emisijskih standardov s filtrom za trdne delce je bilo nadaljnje povečanje zmogljivosti. Novi, večji, simetrično zasnovani turbopolnilniki z električno krmiljenimi ventili obvodnega kanala, povsem na novo zasnovan hladilnik polnilnega zraka in prvič uporabljeni piezo vbrizgalni ventili so prispevali k nadaljnjemu izboljšanju karakteristik motorjev: odzivnosti, zmogljivosti, krivulje navora, stanovitnosti in elastičnosti. Poleg povečanja moči za 22 kW (30 KM) na 331 kW (450 KM) pri 6.500 vrt./min motor Carrere S razvije za 30 Nm višji navor (530 Nm). Na voljo je v širokem območju od 2.300 do 5.000 vrt./min.

Za 911 Carrero S bo treba v Nemčiji odšteti od 120.125 EUR, za 911 Carrero 4S pa od 127.979 EUR (ceni vključujeta DDV in deželno opremo). Oba nova modela je že mogoče naročiti.

Legendarni Porsche 911 tudi na zapestju
Porsche Design je v čast novi generaciji 911 izdelal posebno serijo ur, ki je omejena na 911 primerkov – 911 Chronograph Timeless Machine Limited Edition. Puristična zasnova ure in oblika ohišja iz titana odsevata edinstveni dizajn avto¬mobilske ikone. Tudi velika črna številčnica izhaja iz motornega vzornika. Beli kazalci in oznake zagotavljajo najboljšo čitljivost tako v voznikovi kabini kot tudi na zapestju. Totalizator ob 6. uri z oznakami pri 3/6/9 in 11 spominja na legendarni športni model. Enako velja za silhueto linije "flyline" na številčnici in pašček, ki je izdelan iz original¬nega Porschejevega usnja, uporabljenega za notranjost vozila. Posebna serija bo na voljo od aprila 2019 v ekskluzivni škatlici, priložena pa bo tudi posebna plaketa.

Mojstrovina iz Zuffenahusna – sedem generacij kultnega športnika
Na mednarodnem avtomobilskem salonu (IAA) v Frankfurtu se rodi legenda. To se zgodi 12. septembra 1963: Porsche predstavi težko pričakovanega naslednika serije 356 – športni avtomobil, s katerim se je 15 let pred tem v Gmündu v Avstriji začela zgodovina znamke avtomobilskega proizvajalca. Do konca življenjskega cikla izvorne 911, sprva imenovane 901, izdelajo 111.995 primerkov.

Deset let pozneje, leta 1973, pride na trg korenito spremenjeni 911 serije G. Veliko sprememb uvedejo zaradi strožjih varnostnih predpisov v ZDA, ki so pomemben izvozni trg. Avtomobilski proizvajalec iz Stuttgarta pri svojem vrhunskem modelu uvede zmogljive turbomotorje, vsi modeli dobijo pocinkano karoserijo, poleg Targe pa na trg pripelje še kabrioletsko različico 911 in speedsterja. Do leta 1989 proizvedejo 198.496 primerkov Porscheja 911 serije G.

Njegov naslednik, interno imenovan tip 964, pride na trg že leta 1988. Kako napredna je nova 911, pokaže že prva modelska različica generacije 964: s Carrero 4 je v modelsko serijo prvič vključen štirikolesni pogon. Porsche ga je zasnoval za visokozmogljivi športni avtomobil 959. Leta 1989 sledi 911 Carrera 2 s pogonom zadaj. Poleg kupeja sta javnosti hkrati prvič predstavljeni kabrioletska različica in Targa. Tudi zanju velja: pod znano, praktično le z integriranimi odbijači modificirano karoserijo je tip 964 85-odstotno sestavljen iz novo zasnovanih delov. Od oktobra 1993, po 63.762 Porschejih 911 tretje generacije, izdelanih v šestih letih, je pripravljen naslednik.

Četrta generacija 911, tip 993, spada med najbolj zaželene različice. Porsche ga sprva ponuja samo v izvedbah Coupé in Cabriolet. Targa doživi premiero šele leta 1995, vendar z novim konceptom: namesto snemljivega strešnega dela ima zdaj veliko stekleno streho, ki je električno pomična in se lahko spusti pod zadnje steklo. Leta 1998 se po 68.881 izdelanih vozilih zaključi poglavje zračno hlajenih motorjev.

S peto generacijo modela 911 si je Porsche leta 1997 drznil narediti konec zračno hlajenim motorjem. Tip 996 predstavlja največjo prelomnico v družinskem drevesu avtomobilske klasike. Podjetje je v gospodarskem preobratu. Po 34 letih proizvajalec športnih avtomobilov z generacijo 996 demonstrira novo celovito usmeritev svoje ikone. V središču so že pri predhodniku začeto zmanjšanje proizvodnih stroškov, med drugim z optimalno kompatibilnostjo delov z drugimi modelskimi vrstami, kot je novi Boxster, ter posodobljeni varnostni in emisijski predpisi. Proizvodnja se konča šele leta 2005. S 175.262 primerki je tip 996 dolgo spregledana uspešnica v več kot 40 letni zgodovini 911.

Kot tip 997 se Porsche 911 od leta 2004 ponaša s takšno raznolikostjo, kot je še ni bilo: na voljo je v izvedbah Coupé in Targa, Cabriolet in Speedster, z zadnjim in štirikolesnim pogonom, z vitko in razširjeno karoserijo, s tekočinsko hlajenim atmo-sferskim ali turbomotorjem, kot GTS ali v športnih izvedbah GT2, GT2 RS, GT3 ter v dveh izvedbah RS GT3. Vključno s posebnimi modeli ponudba obsega 24 modelskih izvedb – dopolnjujejo pa jo tudi številne možnosti prilagoditev po meri. Z 213.004 primerki tudi šesta generacija 911 doseže proizvodni rekord.

Od leta 2011 uteleša tip 991 do sedaj najvišjo razvojno stopnjo Porscheja 911. V njem se na poseben način zrcali glavni motiv proizvajalca športnih avtomobilov: želja po najvišji učinkovitosti. To se kaže na vseh področjih, začelo pa se je z drznejšim dizajnom. S svojo kompaktnejšo silhueto, napetimi površinami in dovršenimi detajli ima 991 tako mogočno lego kot še nobena dotedanja generacija 911 – učinek, ki ga lahko pripišemo tudi širšemu koloteku in za deset centimetrov podaljšani medosni razdalji. Tu je seveda še prilagodljiva aerodinamika, ki jo 911 kot prvi Porschejev serijski športni avtomobil prevzame od superšportnega hibrida 918 Spyder. Model 911 generacije 991 je pravi prodajni hit v zgodovini 911. Do 31. 10. 2018 so izdelali 217.930 primerkov. Skupno je Porsche od začetka proizvodnje leta 1963 do danes izdelal že 1.049.330 serijskih 911.