Novi Peugeot 508 SW

Zgolj nekaj mesecev po lansiranju radikalne petvratne limuzine, Peugeot javnosti predstavlja izvedenko SW novega PeugeotA 508. Gre za korenito spremembo. Novi Peugeot 508 SW, ki bo spreobrnil ustaljene zapovedi visoko konkurenčnega trga karavanov iz segmenta D, črpa svoj navdih iz sveta izvedenk shooting brake. Po zaslugi nizke in dinamične oblike karoserije je Peugeot 508 SW pridobil nadvse prodoren dizajn. Vozilo uspešno združuje športno eleganco in praktične rešitve, s katerimi ponuja obilo prostora za potnike ter velik in enostavno dostopen prtljažnik. Opremljeno je z voznikovim mestom Peugeot i-Cockpit® najnovejše generacije, zahvaljujoč zmernemu premeru obračalnega kroga pa bo kot za šalo premagovalo vse terene: od strogega mestnega jedra do prostranih avtocest. Podvozje novega PeugeotA 508 SW, ki nosi v sebi vse gene znamke, hkrati zagotavlja izjemno stabilno lego na cesti in učinkovit nadzor nad premiki karoserije. Njegova zasnova, ki se osredotoča na učinkovitost, varnost in visokorazredno udobje namiguje na intenzivne občutke.

Segment, v katerem prevladujejo karavani

Avtomobilski segment D v Evropi šteje 1.400.000 vozil. V zadnjih desetih letih so karavani zavzemali večinski delež tega segmenta in to navkljub nenehni rasti ponudb in karoserijskih različic, zlasti SUV-jev. V Evropi je vsako tretje prodano vozilo segmenta D karavan.

Ponudbo tega segmenta delimo na tradicionalne velike karavane, povečinoma od proizvajalcev vozil za širok krog potrošnikov, in na vozila premium, ki združujejo praktične rešitve karavana z veliko bolj dinamičnim dizajnom.

PeugeotOVA odločitev je jasna in nedvoumna: zasnovati predmet poželenja in spreobrniti klasične zapovedi ter investirati v atletsko in moderno morfološko zgradbo, ki so si jo do sedaj prisvajali le nekateri avtomobilski proizvajalci visokega razreda.

Prodoren dizajn

Od modela Peugeot 504 dalje, ki je bil zasnovan pred zdaj že petdesetimi leti, Peugeot razvija svoje karavane na podlagi karoserijskih potez petvratnih limuzin. Iz tega naslova je novi Peugeot 508 SW pridobil vse stilske poteze radikalnega dizajna petvratne limuzine. Z novimi razmerji pa je njegova oblika karoserije postala izjemno dinamična.

Po zaslugi uporabnih nosilnih drogov strešnega prtljažnika, ki se stilsko ujemajo z oblikovno zasnovo karoserije, je vozilo skoraj tako nizko kot petvratna limuzina, saj v višino meri komaj 1,42 m. To pomeni skoraj 6 centimetrov manj kot pri prejšnji generaciji, kar prispeva k optimalni aerodinamičnosti hkrati pa zagotavlja dovolj prostora nad glavami potnikov na zadnjih sedežih, da ustreza standardom tega segmenta.

V dolžino meri 4,78 metrov (zgolj 3 centimetre več kot petvratna limuzina in 5 centimetrov manj kot prejšnja generacija), s profila pa nam novi Peugeot 508 SW razkriva napete in tekoče linije, nad katerimi se razteza nizka in usločena linija strehe.

Zaradi vrat brez okvira, ki so za karavana proizvajalca vozil za širok krog potrošnikov zares edinstvena lastnost, je oblika karoserije videti stanjšana in bolj dinamična, hkrati pa so njene steklene površine v nižjem položaju. Velikost rež in naleganj je bila maksimalno zmanjšana na podlagi vrhunskega strokovnega znanja, dimenzije pnevmatik so bile optimalne prilagojene, da idealno zapolnijo blatniške koše, strešna antena je bila ukinjena (odslej je vgravirana). Oblika karoserije je mišičasto izklesana in spominja na modele visokega razreda.

Prednji del je tako kot pri petvratni limuzini zares veličasten. Žarometi Full LED in vertikalno razporejen svetlobni podpis dnevnih luči na opalne diode LED dajejo novemu PeugeotU 508 SW mogočno in ekskluzivno identiteto, ki jo dodatno poudarjata logotip leva na sredini okrasne maske in oznaka "508" na nosu pokrova motornega prostora.

Zadnji del namiguje na moč in moderen videz s horizontalno okrasno letvijo v svetleče črni barvi, ki jo obdajajo tridimenzionalne zadnje luči Full LED, ki so povzete od petvratne limuzine. Luči svetijo tako podnevi kot ponoči s prilagodljivo jakostjo, tako da so barvni "levji kremplji" nenehno dobro vidni. Pogled pa pritegnejo tudi zaradi spremenljivega videza, odvisno od tega, ali jih gledamo s profila ali z zadnje strani. Kromano dvojno ustje izpušne cevi vozilo skoraj prilepi ob podlago in dodatno poudarja njegov športen značaj.

Do prtljažnega prostora je možno dostopiti skozi priročna prtljažna vrata (ki so lahko motorizirana in prostoročna). Prag prtljažnika je nizek in širok (6 cm nižji kot pri petvratni limuzini z oddaljenostjo zgolj 63,5 cm od tal in 2,4 cm širši). Zložljivo napenjalno pregrado na hitro razpremo in nemudoma se nam razkrije celotna površina prtljažnika, ki pod napenjalno pregrado znaša 530 litrov. Pregrada ima enostavno zasnovo in je nadvse uporabna. Prostornina pod napenjalno pregrado prtljažnika je skoraj enaka kot pri predhodniku (560 litrov).

Poleg tega, da je okvir vrat prtljažnega prostora nadvse priročen je bil v predelu praga tudi ojačan z okrasno oblogo iz nerjavnega jekla za še lažje nakladanje prtljage. Nivo opreme GT ima na podu nameščena vodila iz aluminija in mrežo za zadrževanje prtljage, s katero lahko učinkovito razporedimo prtljažni prostor.

Modularnost je ena od osnovnih lastnosti karavana, zato je novi Peugeot 508 SW opremljen z zadnjo sedežno klopjo, ki je deljiva v razmerju 2/3 – 1/3 in ima funkcijo Magic Flat. Ta sistem omogoča takojšen preklop obeh delov zadnje sedežne klopi s premikom enostavno dostopnih vzvodov na stranicah prtljažnega prostora. Rezultat tega je skoraj raven pod, pri čemer se celotna prostornina za nakladanje poveča na 1780 litrov.

Neprimerljiv potniški prostor, ki ga poveličuje voznikovo mesto Peugeot i-Cockpit®

Po zgledu nove petvratne limuzine Peugeot 508 je tudi različica SW opremljena z najnovejšo interpretacijo voznikovega mesta Peugeot i-Cockpit®.

Zaradi skrbno dodelanih podrobnosti, natančnih spojev in precizno izbranih materialov voznikovo mesto novega PeugeotA 508 SW brez pomisleka ustvari visoko tehnološko izpopolnjen in nadvse zaželen ambient, ki je prežet z eleganco.

Vse to je možno po zaslugi:

  • kompaktnega volana, prekritega s polnim zrnastim usnjem (s perforiranim vzorcem pri nivojih GT Line in GT),
  • električne impulzne prestavne ročice samodejnega menjalnika, ki je integrirana v sredinsko konzolo, na kateri se skrivajo številna odlagalna mesta,
  • velike dekorativne površine na armaturni plošči, sredinski konzoli in ploščah vrat, ki so pri nekaterih nivojih opreme okrašeni z oblogo v videzu ogljikovih vlaken ali naravnega lesa (siv hrastov les pri nivojih GT Line/GT in les tipa zebrano izključno za nivo opreme GT),
  • matiranega kroma na volanu, oblogah vrat, zračnikih in tudi na sedmih klavirskih tipkah (toggle switches) oziroma na okviru sredinskega zaslona na dotik,
  • žametaste obloge v notranjosti predala za drobnarije na sopotnikovi strani (vsi nivoji) in odlagalna mesta v stranskih prednjih vratih (pri nivojih GT Line in GT).

Razporeditev in prostornost odlagalnih mest sta bili deležni čisto posebne pozornosti. V predal za drobnarije s prezračevanjem lahko odložimo dve 1,5-litrski plastenki, v vsak predal v vratih po eno litrsko plastenko in dve pol litrski plastenki v sredinski predal pod naslonom za roke (poleg držal za kozarec). Po zaslugi domiselne površine v obliki profila za kable je možno na veliko površino za odlaganje v neposredni bližini prestavne ročice menjalnika EAT8 enostavno odložiti tudi največje pametne telefone (če se ne polnijo na površini za indukcijsko polnjenje pod konzolo).

Prednja potnika se lahko namestita na ergonomsko oblikovana in školjkasta sedeža (z oznako AGR) in izbirata med petimi programi za večtočkovno masažo. V ponudbi je pester izbor bogatih in razkošnih vrst oblazinjenja, kot na primer Alcantara® ali polno zrnasto napa usnje. Slednje je na voljo v dveh barvah: črni ali vijolično rdeči (imenovani Sellier).

Potniki na zadnjih sedežih pa imajo na voljo sedežno klop, katere naslonjalo lahko za več udobja nagnemo pod kotom do 27°. Nad glavami potnikov je za 4 centimetre več prostora kot pri petvratni limuzini, potniki pa lahko uživajo tudi v panoramskem strešnem oknu za visoko osvetljeno notranjost.

Zadnja vrata brez okvira, v katera je vdelano zadnje vogalno steklo, omogočajo širok in enostaven dostop do zadnje sedežne klopi.

Tako kot vsa ostala osvetlitev v potniškem prostoru imajo tudi individualne bralne lučke, ki so integrirane v strop, diode LED in upravljanje na dotik.

Visokokakovosten sistem Hi-Fi je razvil FOCAL®, slavni francoski proizvajalec akustičnih sistemov. Sistem zajema 10 zvočnikov z ekskluzivnimi tehnologijami FOCAL®, ki po notranjosti vozila idealno porazdelijo čist in razločen zvok. V vsa štiri vrata so vgrajeni visokotonski zvočniki, prekriti z nesijajno kovinsko mrežico.

Notranjost novega PeugeotA 508 SW potrjuje občutek kakovosti in odličnosti, ki ga vozilo kaže navzven. To odličnost izkazuje tudi številna oprema za udobje in varnost.

Optimalna varnost po zaslugi novih tehnologij za pomoč pri vožnji

Novi Peugeot 508 SW ponuja pester izbor sistemov za pomoč pri vožnji zadnje generacije, ki ustrezajo zadnjim kriterijem organizacije EuroNCAP. Novosti v primerjavi z ostalimi modeli iz PeugeotOVEGA prodajnega programa:

  • sistem za vidljivost ponoči (Night vision), kot prava inovacija tega segmenta. Sistem deluje v povezavi z infrardečo kamero in zaznava živa bitja pred vozilom ponoči ali ob slabši vidljivosti. Sistem zaznava v dometu do 200-250 metrov, torej onstran dometa dolgih luči. Infrardeča slika se prikaže na digitalni instrumentni plošči in posledično v voznikovem vidnem polju za maksimalno varnost pri vsakodnevni vožnji;
  • prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop & Go (s samodejnim menjalnikom EAT8) z nastavljivo referenčno vrednostjo razdalje med vozili. Med vožnjo v koloni se vozilo samodejno ponovno zažene, če se je zaustavilo za manj kot 3 sekunde. V nasprotnem primeru pa ja možno funkcijo ponovno sprožiti z enim samim pritiskom na pedal za plin ali na skrajni del obvolanske ročice. Funkcija je na voljo od 0 km/h dalje;
  • pomoč pri zadržanju na voznem pasu z možnostjo izbire položaja na voznem pasu s strani voznika (v povezavi s prilagodljivim tempomatom Stop & Go);
  • Full Park Assist s funkcijo za varovanje zunanjih površin Flankguard (izključno skupaj s samodejnim menjalnikom EAT8). V tem primeru sistem za uvoz in izvoz iz parkirnega mesta samodejno krmili volan, pedal za plin in zavoro;
  • žarometi Full LED s funkcijo za osvetlitev v ovinku;
  • zadnje luči ARS (s prilagodljivo jakostjo osvetlitve), ki so stalno vklopljene.

Poleg omenjenih novosti ima novi Peugeot 508 SW še številne druge sisteme za pomoč pri vožnji:

  • samodejno zaviranje v sili zadnje generacije (zaznava pešce in kolesarje, podnevi in ponoči, do hitrosti 5 km/h) in opozorilnik na nevarnost naleta,
  • aktivni opozorilnik na nenamerno menjavo voznega pasu (ali prekoračitev talne črte) s popravkom smeri vožnje od 65 km/h dalje,
  • opozorilnik na voznikovo nepozornost ocenjuje stanje voznikove pozornosti na daljših vožnjah in pri hitrosti višji od 65 km/h, in sicer z analiziranjem mikro premikov volana,
  • samodejni preklop dolgih luči,
  • prepoznavanje prometnih znakov za omejitev hitrosti in priporočeno hitrost,
  • razširjeni sistem za prepoznavanje prometnih znakov (Stop, enosmerna cesta),
  • aktivni sistem za nadzor mrtvega kota (s popravkom smeri vožnje). Funkcija je na voljo od 12 km/h dalje.

Povezljivost je v notranjosti novega PeugeotA 508 SW vsesplošno prisotna po zaslugi naslednje opreme:

  • povezljivi navigacijski sistem 3D s storitvami TomTom® Traffic;
  • funkcijo Mirror Screen, združljivo s protokoli Mirrorlink®, Android Auto™, Apple Carplay™ in z vgrajeno funkcijo za glasovno prepoznavanje (prek pametnega telefona);
  • indukcijsko polnjenje pametnega telefona (naprave združljive s standardom Qi); 
  • 4 vhodi USB: dva spredaj, dva v odlagalnem mestu pod prestavno ročico samodejnega menjalnika in dva na zadnjem delu sredinske konzole za potnike v drugi vrsti sedežev;
  • Peugeot Connect SOS in asistenca, sistem za samodejni klic v sili;
  • paketi Peugeot Connect kot skupek uporabnih storitev na daljavo za vzdrževanje vozila.

Edinstvene in instinktivne izkušnje v vožnji

Za znamko Peugeot so občutki v vožnji sestavni del njenega genetskega zapisa. Novi Peugeot 508 SW je bil kot njen pravi tehnološki zastavonoša deležen najboljšega strokovno podkovanega znanja inženirjev skupine PSA:

  • vgradnja konstrukcijske osnove EMP2: zmanjšanje mase (povprečno 70 kg manj kot pri prejšnji generaciji) v prid porabi goriva, pasivni varnosti in zmogljivostim;
  • uvedba nove tehnike varjenja karoserije, ojačane s 24 metri strukturnega lepila, kar zagotavlja večjo togost in jamstvo za boljšo vzdržljivost;
  • vgradnja mostu motorja z elastičnimi ležaji za optimalno blaženje vzmetenja (odvisno od izvedenke);
  • vgradnja večtočkovne zadnje preme v kombinaciji s krmiljenim vzmetenjem s prilagodljivim blaženjem – Active Suspension Control (serijsko pri GT);
  • uvedba novega 8-stopenjskega samodejnega menjalnika EAT8 z električnim in impulznim pretikanjem za vse nivoje opreme.

Na čisto vseh področjih, najsibodi na področju arhitekturne zgradbe vozila, obdelave površin, optimizacije dimenzij, zmanjšanja mase, aerodinamičnosti ali pa pogonskih sklopov smo vložili ves naš trud, da bi zagotovili intenzivne užitke v vožnji in dosegli najnižje vrednosti emisij CO2.

Za novega PeugeotA 508 SW je na voljo nova generacija motorjev PureTech in BlueHDi (s tehnologijo SCR pri vseh izvedenkah), ki se vgrajujejo tudi v petvratno limuzino.

  • Med bencinskimi motorji sta na voljo dve različici na osnovi motorja PureTech s prostornino 1,6 l
  • Med dizelskimi motorji so na voljo štiri različice BlueHDi s prostornino 1,5 l in 2,0 l

Vsi našteti motorji so že pridobili homologacijo po standardu "Euro6.d temp", ki že vnaprej izpolnjuje zahteve standarda Euro6.d, ki bo stopil v veljavo januarja 2020 in zlasti tiste, ki se nanašajo na emisije dušikovih oksidov. Vrednosti emisij CO2 so med najboljšimi v kategoriji (Best in Class) in upoštevajo nove tehnične rešitve postopka WLTP, s katerim se namerava uskladiti homologirane vrednosti porabe in vrednosti porabe pri dejanski rabi.
Pri družini PureTech v načinu ECO samodejni menjalnik EAT8 samodejno preide v nevtralni način delovanja (freewheeling). Funkcija je na voljo v razponu med 25 in 130 km/h, kadar pogoji to dopuščajo. Sistem odobri vklop tega načina, kadar ne zazna pritiska na pedala. Omenjeni način se vzpostavi povsem brez voznikovega posredovanja ter zmanjša notranje trenje menjalnika in zniža porabo goriva za približno 3 %.

Paleti motorjev se bo v drugi polovici leta 2019 pridružila zmogljiva bencinska izvedenka Hybride Plug-In z razširjenim načinom delovanja z ničnimi emisijami (ZEV) do 50 km (po ciklu WLTP), hkrati pa bo obdržala enako prostornino prtljažnika, saj se ležišče za baterije nahaja pod sedežem v 2. vrsti.

Tako kot petvratno limuzino bodo tudi novega PeugeotA 508 SW proizvajali v tovarni v Mulhouseu in bo že ob lansiranju nosil oznako "Origine France Garantie" (proizvedeno v Franciji z garancijo).