Novi Mercedes-Benz GLE

 

Novi Mercedes-Benz GLE ni le izjemno dinamičen in udobnejši na cesti, temveč se še bolje kot doslej znajde tudi na terenu. Njegova zunanjost izraža moč, karizmo in hkrati poskrbi za najboljšo aerodinamičnost v segmentu z vrednostjo cw od 0,29. Notranjost je še prostornejša; druga vrsta sedežev je električno nastavljiva (opcijsko), na željo je na voljo tudi tretja vrsta sedežev. Vozilo GLE vsebuje številne inovacije. Kot prvo na svetu uporablja aktivni sistem vzmetenja E-ACTIVE BODY CONTROL na 48-voltni osnovi, ki mu omogoča, da premaga tudi najtežji teren. Novi sistemi za pomoč vozniku dodatno zvišajo stopnjo aktivne varnosti. Informacijsko-razvedrilni sistem se lahko pohvali z večjimi zasloni in je opcijsko na voljo z barvnim projekcijskim zaslonom head-up v ločljivosti 720 x 240 slikovnih pik ter multimedijskim sistemom MBUX, ki prepoznava gibe dlani in rok ter tako podpira voznikovo in sovoznikovo upravljanje vozila. Novi Mercedes-Benz GLE bo na voljo z dvema vrstama motorjev.

GLE 300 d 4MATIC z močjo 180 kW (245 KM) in 500 Nm navora je na voljo kot prva dizelska izvedba iz aktualne družine motorjev (kombinirana poraba goriva:  6,4–6,1 l/100 km; kombinirani izpusti CO2: 169–161 g/km)[1]. Zaradi dodatno razširjenih tehnologij za uravnavanje emisij zmogljivi štirivaljni motor ostaja pod vsemi omejitvami emisij in občutno presega predpise standardov tudi v zahtevnih voznih razmerah in okoljskih pogojih.

Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC kot prvi bencinski model poganja šestvaljni motor, ki je sistematično elektrificiran z 48-voltno tehnologijo (kombinirana poraba goriva: 9,4–8,3 l/100 km; kombinirani izpusti CO2:
214–190 g/km)2, in je na voljo ob lansiranju na trg. Podatki o zmogljivosti: moč 270 kW (367 KM) in 500 Nm navora, z dodatnimi 250 Nm navora in 16 kW/22 KM na voljo prek tehnologije EQ Boost za kratek čas.

V paketu AIRMATIC (2034,90 EUR) aktivni sistem blaženja v povezavi s sodobnim zračnim vzmetenjem tvori inteligentno komfortno vzmetenje, ki se lahko samodejno prilagaja voznim razmeram, hitrosti in natovorjenosti.
E-ACTIVE BODY CONTROL je vrhunec vzmetenja: združitev udobja, natančnosti in dinamike v kombinaciji z edinstvenimi značilnostmi za terensko vožnjo. To vključuje povsem aktivno, elektrohidravlično vzmetenje na 48-voltni osnovi, štiri vozne programe DYNAMIC SELECT vključno z načinom za osvoboditev vozila in glede na drugo opremo tudi ROAD SURFACE SCAN ter tristopenjsko funkcijo nagibanja v ovinku.

Paket tehnologij za terensko vožnjo je inovativna kombinacija za lahko vožnjo po vseh poteh, tako na cesti kot na terenu. Med njegove komponente spada popolnoma variabilen, brezstopenjski vsekolesni pogon, ki združuje dinamične prednosti navora na zahtevo s prestavnim razmerjem s počasno prestavno stopnjo. Druge funkcije so še uravnavanje hitrosti pri vožnji po strmini navzdol, terenski ABS s specifično optimizacijo za ceste v slabih razmerah in tehnična zaščita za celotno podvozje. Poleg tega je na voljo vozni program DYNAMIC SELECT z razširjeno funkcionalnostjo.

Priklopna naprava je električno zložljiva in pomična. S sistemom AIRMATIC lahko vozilo GLE vleče maso 3,5 tone. Pri tem asistent za priklopno vozilo zagotavlja podporo pri vzvratni vožnji.

Paket ENERGIZING Plus ponuja zelo visoko raven udobja. Z inovativno inteligenco združuje številne vrhunske različice opreme, ki so na voljo ločeno, ter vključuje sedeže za nastavitev več položajev za voznika in sovoznika, klimatizacijo sedežev za voznika in sovoznika z ogrevanjem in prezračevanjem sedežev, komfortni paket za ogrevanje (za prijetno toploto z vseh strani), paket AIR-BALANCE (odišavljenje, ionizacija in čiščenje zraka) ter šest programov ENERGIZING Comfort in funkcijo ENERGIZING COACH za inteligentno predizbiro programov ENERGIZING Comfort, ki ustrezajo voznim razmeram in voznikovim željam. Vključena je tudi ambientna osvetlitev, ki se spreminja glede na program.

Udobje in podpora pri vožnji: večnamenskost

Vozilo GLE je s paketom z asistentom za vožnjo korak bližje k avtonomni vožnji. Ta zagotavlja podporo, ko je glede na situacijo treba prilagajati hitrost, upravljati volan ali menjati vozni pas, in celo ob nevarnosti trka. Med komponente spadajo aktivni asistent za ohranjanje razdalje DISTRONIC, aktivni asistent za omejitev hitrosti, razširjeni samodejni ponovni zagon na avtocestah, prilagajanje hitrosti na podlagi poti s funkcijo za konec kolone, aktivni krmilni asistent, aktivni asistent za menjavo voznega pasu, aktivni asistent za zaustavitev v sil, funkcija za odstavni pas; aktivni zavorni asistent, funkcija za zavijanje in prečni promet, funkcija zaviranja v sili pri koncu kolone, asistent za krmiljenje pri izmikanju; aktivni asistent za ohranjanje smeri, aktivni asistent za mrtvi kot, funkcija opozarjanja na izhod; PRE-SAFE® PLUS in asistent za prepoznavanje prometnih znakov. Paket z asistentom Plus za vožnjo ponuja najvišjo mero udobja in varnosti. Poleg tega vsebuje asistent za zaustavljanje in speljevanje, ki zagotavlja podporo pri vožnji v počasnem prometu. Ob bočnem trku ponuja dodatno zaščito sistem PRE-SAFE® Impulse Side.

Podrobnosti z velikim učinkom: GLE misli na vas

Povsem električno in nastavljivo drugo vrsto sedežev odlikujeta prilagodljivost in udobje: prtljažni prostor je mogoče prilagodljivo povečati in zadnje sedeže je mogoče nastaviti za individualno udobje.
S pripomočkom za dostop EASY-ENTRY električna nastavitev omogoča tudi dostop do tretje vrste sedežev za 2 osebi.

Prilagodljivi žarometi MULTIBEAM LED z diodami LED, ki se individualno krmilijo, se hitro odzivajo na prometne razmere. Med funkcije spadajo prilagodljivi asistent Plus za dolge luči (omogoča trajne dolge luči brez zaslepitve nasproti vozečih vozil); dolge luči ULTRA RANGE (povečanje dosega do najvišje dovoljene vrednosti); luči za osvetlitev notranje strani ovinka in funkcija aktivnih luči (opcijsko osvetli vidno polje glede na vozne razmere); razširjene meglenke, luči za vožnjo v mestu, luči za podeželsko cesto, luči za avtocesto in luči za vožnjo v slabem vremenu.

Sistem prilagodljivih brisalnikov vetrobranskega stekla MAGIC VISION CONTROL zagotavlja popolno vidljivost – tudi med brisanjem. Brisalniki vetrobranskega stekla uporabljajo inteligentne, ogrevane dovajalnike vode. Ti napršijo tekočino za spiranje na vetrobransko steklo neposredno pred ogrevane metlice brisalnikov, točno tam, kjer je potrebna.

Ogrevano vetrobransko steklo hitro in udobno zagotovi dobro vidljivost v hladnih dneh – prikladno prek pritiska gumba in brez nadležnega strganja vetrobranskega stekla. Nevidni sistem ogrevanja, ki je vgrajen v vetrobranskem steklu, hitro odtali led, tako da ga je mogoče preprosto odstraniti z brisalniki vetrobranskega stekla, in preprečuje nabiranje kondenzata.

MBUX v sklopu serijske opreme: velika izkušnja v notranjosti

  • GLE je opremljen z najnovejšo generacijo multimedijskega sistema MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Izboljšave v primerjavi z razredom A, v katerem je bil ta revolucionarni sistem prvič predstavljen, vključujejo dva velika serijsko vgrajena 12,3-palčna/31,2-centimetrska zaslona, ki z namestitvijo drug zraven drugega ustvarjata impresiven širokozaslonski videz.
  • Uporabnik ima na voljo štiri različne sloge, ki jih lahko izbere glede na svoje počutje ali izbrano notranjost vozila: Modern Classic, Sport, Progressive, Discreet.
  • Opcijski asistent za notranjost MBUX omogoča tudi intuitivno, naravno delovanje različnih komfortnih funkcij in funkcij MBUX s prepoznavanjem kretenj. Kamera na konzoli na stropu zaznava premike voznikovih in sovoznikovih dlani in rok. Ko se dlan približa zaslonu na dotik ali polju, občutljivemu na dotik, v sredinski konzoli, se medijski prikazovalnik spremeni in posamezni elementi se označijo. Sistem razloči voznikovo dlan od sovoznikove in tako ve, za čigav sedež mora na primer vklopiti masažno funkcijo. Poleg tega so na voljo funkcije, ki se upravljajo s preprostimi kretnjami rok: na primer, luč za branje lahko vklopimo ali izklopimo tako, da iztegnemo roko proti notranjemu ogledalu. Voznik in sovoznik lahko ločeno programirata svoje priljubljene funkcije.
  • Splošno delovanje sistema MBUX je bilo izboljšano na številne načine. Med drugim so bili na novo oblikovani meniji za nastavitve in asistent za prvo nastavitev je bil izpopolnjen.
  • Edinstvena značilnost sistema MBUX – Mercedes-Benz User Experience je njegova sposobnost učenja z umetno inteligenco. MBUX s svojimi prediktivnimi funkcijami na primer lahko predvidi, kaj uporabnik želi. Na primer, če voznik ob torkih med vožnjo domov pogosto telefonira materi, se mu bo na ta dan na prikazovalniku kot predlog izpisala njena številka. Voznik, ki ob določenem času preklopi na radijsko postajo z novicami, dobi ta predlog.
  • Druge prednosti vključujejo upravljanje medijskega prikazovalnika na dotik kot del serijske opreme in uporabo tehnologije razširjene resničnosti za prikaz navigacijskega sistema: videoposnetek okolice je opremljen s koristnimi navigacijskimi informacijami, na primer puščice ali hišne številke se samodejno dodajo na sliko medijskega prikazovalnika. Tako voznik lažje poišče določeno hišno številko ali najde pravo stransko cesto, na katero mora zaviti.
  • Inteligentno glasovno upravljanje z razumevanjem naravnega govora je bilo prav tako izboljšano in se na primer vklopi s ključno besedo »Hey Mercedes (hej, Mercedes)«. Sistem zdaj razume veliko kompleksnejše ukaze in vprašanja, vendar zaenkrat le v treh najbolj uporabljenih jezikih – mandarinščini, ameriški angleščini in nemščini.
  • Na voljo je tudi projekcijski zaslon head-up nove generacije, ki z ločljivostjo 720 x 240 slikovnih pik in daljšo projekcijsko razdaljo postavlja nove standarde. Pomembne informacije se projicirajo na vetrobransko steklo, zato lahko ostane voznik bolj osredotočen na dogajanje v prometu. Poleg tega je takšen prikaz tudi manj utrudljiv za voznikove oči, saj se jim ni treba ves čas prilagajati za gledanje od blizu in gledanje od daleč. Sistem leč in ogledal projicira barvno sliko velikosti približno 45 x 15 cm na vetrobransko steklo. Voznik ima občutek, da slika lebdi nad pokrovom motorja na razdalji približno treh metrov. Navidezna slika, ki je zdaj več kot dvakrat večja, je 20 odstotkov svetlejša, da zagotavlja večjo razločnost pri močni svetlobi, in ima prostor za prikaz dodatnih informacij, na primer o trenutnem zvočnem viru, trenutnem telefonskem klicu ter o sprejemu in stanju napolnjenosti baterije priključenega telefona. Če je vklopljeno vodenje po poteh, prikazuje tudi čas prihoda in razdaljo do cilja. Voznik lahko izbere informacije, ki se mu zdijo pomembne, med drugim dodatne podatke v zvezi s terensko vožnjo, kot so naklon vozila, porazdelitev navora in pospeševalne sile.