Novi IONIQ: Hyundaijev revolucionarni okolju prijazni model sedaj s številnimi posodobitvami


Posodobljena različica prvega vozila na svetu, ki je na voljo s tremi elektrificiranimi pogonskimi sklopi, kupcem omogoča izbiro okolju prijaznega vozila, ki kar najbolj ustreza njihovim potrebam.
• Novi IONIQ Electric z izboljšano baterijo kapacitete 38,3 kWh: 36 % večja kapaciteta omogoča skupno kar 311 kilometrov dosega (merilni cikel WLTP).
• Od predstavitve modela v letu 2016 je na ceste zapeljalo že več kot 60.000 IONIQ-ov, posodobljena različica pa bo okolju prijazno mobilnost približala še več voznikom.

Hyundai je svojemu revolucionarnemu okolju prijaznemu modelu IONIQ namenil obsežno oblikovno prevetritev ter številne posodobitve na področju povezljivosti. IONIQ, ki je na ceste zapeljal leta 2016, predstavlja prvi avtomobil, za katerega so bile že v razvojni fazi predvidene tri različne pogonske različice – hibrid, priključni hibrid in popolnoma električni model. Novi IONIQ to ponudbo sedaj dviga še na višjo raven, saj ji dodaja še številne nove tehnologije in osvežen dizajn. Medtem, ko številne znamke šele pričenjajo z razvojem svojih prvih ekološko naravnanih vozil, Hyundai tako še dodatno potrjuje primat na področju okolju prijazne mobilnosti.

Novi IONIQ se ponaša z najnaprednejšimi funkcijami povezljivosti, naborom aktivnih varnostnih pripomočkov SmartSense™ in najnaprednejšimi infozabavnimi sistemi. Za nameček sta bili tako zunanjost kot tudi notranjost vozila deležni številnih oblikovnih posodobitev, voznike pa bo nedvomno razveselila tudi 36 % večja kapaciteta baterije, ki po novem znaša 38,3 kWh.

Novi IONIQ gradi na uspehu svojega predhodnika, ki ga nadgrajuje tako na področju oblike kot tudi funkcij povezljivosti. IONIQ utira nove poti na področju okolju prijazne mobilnosti, saj kupcem po zaslugi svojih praktičnih in za uporabo preprostih tehnologij ponuja vse, kar potrebujejo.

Novi IONIQ s tremi pogonskimi sklopi ponuja inovativno rešitev na področju mobilnosti

Z več kot 60.000 prodanimi vozili od leta 2016 se je IONIQ uveljavil kot eden izmed temeljnih modelov Hyundaijeve flote naprednih vozil, s katerimi znamka ustvarja prihodnost na področju mobilnosti. Del slednje sta tudi model NEXO, ki s pogonom na vodikove celice orje ledino na področju novih alternativnih goriv in Kona Electric. Hyundai pa je po zaslugi tako raznovrstne palete “zelenih” vozil postal tudi proizvajalec z najširšo paleto pogonskih sklopov. Posodobljeni IONIQ tako predstavlja logičen korak naprej v širjenju družine okolju prijaznih vozil in prizadevanjih, da bi čistejšo mobilnost omogočili še več voznikom.

Kot prvo vozilo, zasnovano za vgradnjo kar treh različnih elektrificiranih pogonskih sklopov, novi IONIQ nadaljuje s svojo prvotno misijo, saj kupcem omogoča izbiro okolju prijaznega pogona, ki najbolj ustreza njihovim potrebam.

Kapaciteta baterije novega IONIQ-a je po prenovi zrasla z 28 kWh na 38,3 kWh, kar voznikom omogoča, da z enim polnjenjem pokrijejo večjo razdaljo. Po novem je tako kar 36 % večja kot pri prejšnjem modelu, s čimer omogoča skupno 311 km dosega (merilni cikel WLTP). Električni motor v IONIQ-u sedaj razvije 100 kw (136 KM) in 295 Nm navora, opremljen pa je s serijskim 7,2-kW polnilcem, ki predstavlja nadgradnjo obstoječega 6,6 kW modela in je namenjen hitremu polnjenju (tip 2). S pomočjo hitre polnilnice moči 100 kW je baterijo mogoče v zgolj 54 minutah napolniti do 80%.

Nova IONIQ Hybrid in IONIQ Plug-in sta opremljena z 1,6-litrskim bencinskim štirivaljnikom Kappa GDI z direktnim vbrizgom, ki razvije 77,2 kW (105 KM) in 147 Nm navora. V hibridni različici se mu je pridružil elektromotor z 32 kW (43,5 KM) in maksimalnim navorom 170 Nm, ki ga poganja litij-ionska polimerna baterija kapacitete 1,56 kWh, nameščena pod zadnjimi sedeži. Na drugi strani električni motor v priključnem hibridu razvije 44,5 kW (60,5 KM) in maksimalno 170 Nm navora, ki ju črpa iz litij-ionske polimerne baterije kapacitete 8,9 kWh. V kombinaciji z 1,6-litrskim agregatom tako obe različici razvijeta 103,6 kW (141 konjskih moči) in do 265 Nm navora. Elektrčni motor IONIQ-a Hybrid omogoča popolnoma električno vožnjo do 120 km/h. Vozniki, ki se bodo odločili za priključno verzijo, pa lahko računajo na 63 kilometrov dosega v popolnoma električnem načinu (merilni cikel WLTP).

Novi IONIQ dviguje raven povezljivosti

Z novim IONIQ-om je luč sveta ugledal Hyundaijev sistem eCall, ki samodejno aktivira klic v sili, če zazna sprožitev zračnih blazin ali pritisk na tipko nad vzvratnim ogledalom. Sistem pristojni reševalni službi posreduje podatke o vozilu, času nesreče in smeri vožnje, vključi pa tudi informacije o trku, ki so jih zaznali senzorji vozila.

Za nameček so kupcem, ki se bodo odločili za novega IONIQ-a s satelitsko navigacijo, na voljo tudi storitve LIVE. Prejeli bodo 5-letno brezplačno naročnino na aktualna obvestila o vremenskih razmerah, stanju v prometu, točkah nadzora prometa (kjer je to zakonsko omogočeno), prostih parkiriščih, bližnjih salonih Hyundai, pa tudi o okoliških polnilnih postajah ter zanimivih krajih.

Opcijski avdio video navigacijski (AVN) sistem na 10,25-palčnem zaslonu lahko prikaže vrsto uporabnih informacij. Posodobljeni zaslon na dotik je moč prilagoditi tako, da omogoča prikaz dveh menijev hkrati, obenem pa podpira tudi gradnike in ikone. Poleg serijske podpore za storitvi Android AutoTM in Apple CarPlayTM, ki sta na voljo tudi z osnovnim multimedijskim sistemom, nova funkcija Multi-Bluetooth (na voljo z 10,25-palčnim zaslonom in sistemom AVN) potnikom v novem IONIQ-u omogoča, da z infozabavnim vmesnikom povežejo kar dve mobilni napravi naenkrat ter tako preprosto delijo glasbo s pomočjo povezave Bluetooth.

Posodobljena notranjost

Novi IONIQ ne prinaša le številnih praktičnih funkcij, temveč se ponaša tudi z novo oblikovano notranjostjo, ki še poudari njegov eleganten značaj. Kupci lahko izbirajo med serijskim črnim oblazinjenjem in štirimi preostalimi barvnimi opcijami – Black, Gray two-tone, Red Umber (na voljo le za hibrid in priključni hibrid) in Electric Shadow (le za električno različico). Armaturno ploščo pa krasijo temni kromirani vložki.

Pod 10,25-palčnim zaslonom blesti nova nadzorna plošča klimatske naprave, ki je odeta v elegantno ohišje v svetleče črni barvi. Nove tipke na dotik omogočajo intuitivno upravljanje z ventilacijo, gretjem in delovanjem klimatske naprave. Obenem je visokoločljivi 7-palčni zaslon instrumentne plošče v električnem IONIQ-u (opcijsko je na voljo tudi v ostalih dveh izvedenkah) nadgrajen in ponuja različne barve osvetlitve, ki ponazarjajo različne načine vožnje. Nadgradnjo kabine odlično zaokroža ambientalna osvetlitev v modri barvi, ki krasi voznikov del armaturne plošče in centralno konzolo.

Posodobitev zunanjosti

Prednji del IONIQ-a v hibridni ter priključno-hibridni različici se ponaša z novim vzorcem rešetke v maski hladilnika, medtem ko električni model prav tako odlikuje nov dizajn zaprte maske. Vse tri različice imajo posodobljen prednji odbijač s srebrno letvico na dnu, dnevne luči ter vložki v zadnjem odbijaču pa so odeti v antracitno sivo, kar še poudari dinamičen značaj vozila. Grafika prednjih žarometov v LED izvedbi, LED dnevnih ter zadnjih luči je popolnoma nova, tako da je prenovljeni model ponoči takoj moč prepoznati. A posodobitev ni le lepotna, temveč omogoča tudi boljšo vidljivost in s tem večjo varnost.
Modela IONIQ Plug-in in Electric sta na voljo s prenovljenimi 16-palčnimi aluminijastimi platišči, kupci modela IONIQ Hybrid pa lahko izbirajo med novimi 15- ali 17-palčnimi platišči.

Novi IONIQ je na voljo v devetih barvah karoserije, med katerimi so tudi popolnoma novi odtenki, in sicer Fluidic Metal, Electric Shadow, Liquid Sand in Typhoon Silver. Ostali odtenki karoserije, ki so še na voljo, pa so Phantom Black, Polar White, Iron Gray, Intense Blue in Fiery Red.

Vodilni varnostni paket v segmentu

Za popolno kombinacijo udobja in varnosti je novi IONIQ opremljen s širokim naborom varnostnih tehnologij, združenih pod oznako SmartSense. Ti napredni asistenčni sistemi neprestano nadzirajo okolico vozila, oprezajo za potencialnimi nevarnostmi in tveganji ter voznika opozarjajo nanje.

Vodilni varnostni paket v novem IONIQ-u vključuje sistem za opozarjanje na nevarnost naleta in preprečevanje slednjega, ki lahko zaznava tudi pešce in kolesarje, pa tudi sistem za opozarjanje na voznikovo nezbranost. Serijsko sta v varnostno opremo vključena tudi sistem za pomoč pri ohranjanju voznega pasu in sistem za samodejno zasenčenje dolgih žarometov. Opcijsko je na voljo sistem za ohranjanje voznega pasu, ki vozilo ohranja na sredini pasu in tako vozniku omogoča, da tudi v prometni konici varno upravlja z vozilom. Tu je še inteligentni sistem za prepoznavanje prometnih znakov, ki s pomočjo kamere in informacij navigacijskega sistema obvešča o trenutnih omejitvah hitrosti ter zaporah cest.

S pomočjo radarja, ki zaznava razdaljo do vozila spredaj, pametni sistem za prednastavitev hitrosti s funkcijo Stop&Go ter opozorilnikom na speljevanje vozila spredaj ohranja prednastavljeno razdaljo do spredaj vozečega vozila, obenem pa samodejno zaustavlja vozilo in speljuje glede na razmere v prometu. Dodatne varnostne opcije vključujejo sistem za nadzor mrtvih kotov in sistem za preprečevanje trka s strani.

Pomočnik za ekološko vožnjo (sistem ECO-DAS): najnaprednejša tehnologija za nižjo porabo goriva

Nov IONIQ je v različicah Plug-in in Hybrid opremljen s pomočnikom za ekološko vožnjo (ECO-DAS), ki pomaga znižati porabo goriva. Integrirani sistem za pomoč pri vožnji analizira informacije s cestišča in podatke informacijskega sistema ter voznika opozarja, kdaj se bliža zaviranje (denimo ob spremembi smeri, v bližini križišč ali prehodov za pešce ter izvozov na avtocesto, …). Na ta način sistem niža porabo ter zmanjšuje potrebo po zaviranju. Sistem za pomoč pri vožnji je moč aktivirati v načinu ECO, in sicer med hitrostima 40 in 160 km/h.

Tehnologija ECO-DAS vključuje tudi sistem za upravljanje z energijo, ki nadzoruje praznjenje in polnjenje baterije pri vožnji v klanec ali po slednjem navzdol, s čimer zagotavlja kar najučinkovitejšo izrabo električne energije. Ko sistem predvidi, da se bliža vzpon, rahlo poviša moč delovanja motorja, s čimer napolni baterijo. Če je baterija dovolj napolnjena, pa sistem pred vožnjo navzdol prav tako poviša moč delovanja električnega motorja, s čimer zopet zmanjša porabo goriva. Baterija se nato pri spustu ponovno napolni s pomočjo regenerativnega zaviranja.

Zagotovljen užitek v vožnji

Po zaslugi dinamičnih voznih lastnosti in zmogljivosti, ki jih združuje IONIQ, lahko vozniki uživajo v kombinaciji vozniškega užitka in kakovostnega hibridnega pogona. Za gladko pretikanje skrbi odzivni 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvojno sklopko. Kupci novega IONIQ-a bodo nedvomno cenili tudi nizko težišče vozila, h kateremu prispeva nizko nameščena baterija in pripomore k še večji dozi vozniškega užitka.
Hibrid in priključni hibrid v načinu vožnje Eco ponujata nastavljivo regenerativno zaviranje, ki voznikom omogoča, da s pomočjo obvolanskih ročic sami nastavijo jakost tovrstnega zaviranja. V športnem načinu vožnje pa ročici služita za ročno pretikanje.

Prav tako kot njegovo tesno sorodnico Kono Electric tudi novega IONIQ-a Electric odlikuje kar najučinkovitejša uporaba funkcije regenerativnega zaviranja, saj omogoča vožnjo z uporabo le ene stopalke. Voznik lahko vozilo namesto s pritiskom na zavorni pedal zaustavi s potegom za levo obvolansko ročico. S pomočjo funkcije pametnega regenerativnega zaviranja se stopnja rekuperacije pri vožnji v prostem teku samodejno prilagaja glede na naklon cestišča in stanje v prometu.

Novi IONIQ Electric ponuja tudi način vožnje Eco+, ki dopolnjuje že uveljavljene načine Eco, Comfort in Sport. S pomočjo načina Eco+ lahko voznik zmanjša porabo energije oziroma je kar največji delež prihrani, nato pa jo s pridom izkoristi v morebitnih zasilnih situacijah.