Novi Hyundai i30 Fastback N

  • Novi i30 Fastback N združuje prefinjeno eleganco in vozniški užitek, ki ga zagotavlja oznaka N.
  • Prvi športni petvratni kupe v segmentu C – avtomobil, ki navdušuje tako z vznemirljivostjo v vožnji kot s svojo eleganco.
  • Po izjemnem uspehu, ki ga je Hyundai zabeležil po predstavitvi petvratne različice modela i30 N, znamka z novim čistokrvnim športnikom v svoji evropski ponudbi širi ponudbo.
  • Novi i30 Fastback N je bil razvit v Namyangu, kalil pa se je na slovitem Nürburgringu. Črka "N" v njegovem imenu simbolizira šikano, del steze, ki je bistveno zaznamoval razvoj Hyundaijevih športnih vozil.
  • Vrhunska moč: 2,0-litrski turbobencinski štirivaljnik razvije do 202 kW (275 KM) in 378 Nm navora (s funkcijo Overboost), ponaša pa se z visoko odzivnostjo in linearnim razvojem moči.
  • Dodatki, ki zagotavljajo vrhunsko športnost: elektronsko nadzorovana delna zapora diferenciala (N Corner Carving Differential), elektronsko nadzorovano vzmetenje (ECS), funkcija za nadzor vrtljajev (Rev-matching), sistem nadzora speljevanja (Launch Control), športne pnevmatike, merilec vmesnih časov, vznemirljiv zvok in še več.
  • Za izjemno prilagodljivost poskrbi sistem za izbiro načina vožnje N Grin Control.
  • Dizajn, ki izžareva zmogljivost in eleganco: i30 Fastback N krasijo agresivno oblikovana prednji in zadnji odbijač z izdatnimi odprtinami za dovod zraka in markantnima rdečima obrobama, aerodinamično oblikovan zgornji del vrat prtljažnika v bleščeče črni barvi, nizko nameščena zadnja meglenka trikotne oblike, dušilec zvoka z dvema izpušnima cevema, 18- ali 19-palčna platišča ter opcijska karoserija v ekskluzivni barvi Shadow Gray.
  • Ker je količnik zračnega upora novega i30 Fastback N še 7% nižji kot pri petvratnemu i30 N, je še bolj aerodinamičen, obenem pa zagotavlja nižjo raven hrupa in manjšo porabo.

Hyundai ponudbo športnih modelov z oznako N dopolnjuje z novim i30 Fastback N, ki je v Evropi že drugi v vrsti Hyundaijevih visoko zmogljivih vozil. Obenem gre za prvi petvratni športni kupe v segmentu C, s čimer ni le edinstven med svojimi tekmeci, temveč tudi uspešno dokazuje, da pri Hyundaiju znajo razmišljati izven ustaljenih okvirjev. Bistvo modela i30 Fastback N je v izjemnem sožitju uglajene elegance, ki krasi izvedbo Fastback ter vznemirljiva vozniška izkušnja, ki zaznamuje že petvratno različico Hyundaijeve tridesetice. Novinec namreč sledi izjemnemu uspehu petvratnega i30 N, ki je na trg vstopil konec leta 2017 ter presegel vsa prodajna pričakovanja – do konca leta 2018 so pri Hyundaiju prejeli več kot 9.000 naročil.

Privlačni kralj zavojev

Pri razvoju novega i30 Fastback N sta glavno vlogo odigrali trpežnost materialov in dirkaška nastrojenost. Ko se voznik z njim poda na stezo, lahko zato pričakuje, da bo avtomobil kos prav vsakemu izzivu. Njegove zavore so nared za najtežje obremenitve, saj jih dodatno hladi tok zraka, ki prehaja skozi šobe na prednjem odbijaču. Sistem Launch Control, ki lahko vzdržuje med 3.600 in 4.900 vrtljajev na minuto, kar najbolj olajša speljevanje z mesta, saj nadzira navor motorja. Za večjo vzvojno čvrstost vozila so tu posebna opora, ki se nahaja za zadnjo sedežno klopjo ter dodatni spoji na karoseriji.

Črka N simbolizira šikano, del dirkalne steze, na kateri i30 Fastback N postreže z maksimalnim oprijemom, vrhunsko vodljivostjo in izjemnim občutkom za volanom. Hyundaijev elegantni petvratni športni kupe naravnost obožuje zavoje. Njegovo srce predstavlja 2,0-litrski turbobencinski agregat, ki razvije kar do 202 kW (275 KM) in 378 Nm navora (s funkcijo Overboost). Za izjemno predstavo na zaviti cesti skrbi elektronsko nadzorovana delna zapora diferenciala, ki vozniku omogoča, da v zavojih doseže maksimalno hitrost in mu od vstopa v zavoj pa vse do ponovnega pospeška pri prehodu iz slednjega pričara nepozabne občutke. K popolni izkušnji v vsaki situaciji prispeva tudi elektronsko nadzorovano vzmetenje (ECS), ki med pospeševanjem, zaviranjem ter v zavojih samodejno prilagaja nastavitve podvozja glede na razmere. Kot pomemben adut se posebej na stezi izkaže čvrsta karoserija. Vrhunski oprijem med športno vožnjo pri i30 Fastback N zagotavljajo 18-palčne pnevmatike Michelin, opcijsko pa so na voljo tudi Pirellijeve 19-palčne športne pnevmatike, razvite posebej za serijo N (serijsko na voljo v paketu N Performance).

Edinstven petvratni športni kupe

Novi i30 Fastback N je vse prej kot vsakdanji petvratni kupe. Je športnik, ki med tednom vsako pot prepoji z eleganco, ob koncu tedna pa se odlično izkaže na dirkalni stezi. Za takšno izkušnjo je ključen sistem N Grin Control, ki omogoča izbiro med petimi različnimi načini vožnje: Eco, Normal, Sport, N in N Custom. Med njimi se preklaplja s pomočjo posebnih tipk na volanskem obroču. Vsak od načinov prikroji delovanje motorja, vzmetenja, samozapornega diferenciala, sistema ESC, funkcije Rev-matching in krmiljenja ter prilagodi zvok motorja, s čimer popolnoma spremeni značaj vozila. Voznik obenem preko tipke na volanskem obroču aktivira funkcijo Rev Matching, ki poveča število obratov pri prestavljanju navzdol.

Od vstopa na trg je petvratni i30 N osvojil zavidljivo število stopničk na številnih dirkah turnih avtomobilov, tako na regionalni kot mednarodni ravni. Niso mu ušle niti številne laskave nagrade, saj ga je revija Auto Bild okronala za športni avtomobil leta 2018, revija Autocar mu je podelila naslov “Game Changer 2018”, na prireditvi UK Car of The Year je bil izbran za zmagovalca v kategoriji “Best Hot Hatch”, revija What Car? ga je proglasila za najboljšo športno kombilimuzino v cenovnem razredu 20 - 30.000 £, revija GQ pa mu je podelila posebno nagrado, imenovano “Life and Seoul of the Party”. Petvratno različico so obenem večkrat temeljito testirali na stezah Nordschleife in Vallelunga (dirkališče v bližini Rima), da bi preverili, kako se odreže v primerjavi s svojim dirkaškim bratom. Nova generacija modela i30 TCR je poleg tega uspešno opravila testiranja na štirikilometrski stezi blizu Valencie. Tako nikakor ne preseneča dejstvo, da je petvratni i30 N s svojimi jasno izraženimi dirkaškimi geni prepričal že več kot 9.000 kupcev širom Evrope. Novi i30 Fastback N sedaj vse adute, ki jih je petvratni brat predstavil v C segment, nadgrajuje še z eleganco, obenem pa ohranja dirkaško surovost, ki je prepričala že veliko število voznikov.

Odzivno krmiljenje s sistemom R-MDPS

Novi i30 Fastback N s svojim neverjetno natančnim krmiljenjem postavlja nove mejnike. Ponaša se z direktno na volansko os nameščenim servo ojačevalnikom volana (tehnologija R-MDPS), ki vozilu pri visokih hitrostih zagotavlja stabilnost, pri nižjih hitrostih pa se odlikuje z odlično odzivnostjo. Električni servo ojačevalnik poleg tega navduši z izjemno učinkovitostjo, ki še posebej pride do izraza na dirkališču in ob uporabi pnevmatik za stezo.

Prednja os N Power Sense

Prednja os N Power Sense se v primerjavi s tisto v običajni različici modela i30 Fastback ponaša z večjo vzdolžno trdnostjo. Številne prilagoditve sestavnih delov vzmetenja in šasije pa poskrbijo za še izjemnejši oprijem. Tako se moč motorja učinkovito prenaša na cesto, voznik pa ima v vsakem trenutku na voljo dovolj povratnih informacij in se lahko v vseh pogojih prepusti čarom dinamične vožnje.

Posebna ojačitev za zadnjima sedežema

Karoserija klasičnega i30 Fastback s svojo izjemno togostjo ponuja odlično osnovo za izjemno raven vzvojne čvrstosti. Po zaslugi močne in lahke karoserije, v kateri je kar 51 odstotkov ultra lahkega jekla visoke trdnosti avtomobil omogoča dinamičnejšo vožnjo, obenem pa prispeva k izboljšani pasivni varnosti. Za še več vzvojne čvrstosti je na voljo opcijska ojačitev, nameščena za zadnjo sedežno klopjo. Slednja pripomore h kar 6 odstotkov večji togosti karoserije in tako prepreči, da bi se karoserija vozila pri vožnji skozi zavoje zvijala.

Sistem “Launch Control”

Novi i30 Fastback N je opremljen s sistemom za nadzor speljevanja (Launch Control). Le-ta pri speljevanju z mesta nadzira navor motorja in tako vozniku omogoča, da se po stezi požene kot profesionalni dirkač. Launch Control je mogoče uporabiti v športnem načinu vožnje N: ob izključenem sistemu ESC z nogo na pedalu sklopke je potrebno do konca pohoditi stopalko za plin, v naslednjih petih sekundah pa nato izpustiti sklopko. Po uporabi je funkcija zopet na voljo po treh minutah ohlajanja. Obenem je mogoče v tem načinu določiti najvišje število vrtljajev – ti se lahko nahajajo med 3.600 in 4.900 vrtljajev na minuto.

Funkcija “Rev Matching”

Funkcija Rev-matching samodejno poveča število vrtljajev motorja ter tako uskladi hitrost vrtenja motorja in vstopne gredi. Ko voznik prestavi iz višje v nižjo prestavo tako, glede na izbrani način vožnje, omogoča bolj gladko in dinamično prestavljanje navzdol. Funkcijo Rev-matching se aktivira s pritiskom na tipko na desni strani volanskega obroča.

Elektronsko nadzorovano vzmetenje (ECS)

Novi i30 Fastback N s funkcijo prilagajanja blaženja omogoča optimalno vodljivost in stabilnost v vseh pogojih. Vzmetenje je mogoče prilagoditi za prevoz po opravkih ali za razgrajanje na dirkališču. Elektromagnetni ventil zagotavlja takojšnje in izjemno natančno prilagajanje trdote podvozja, saj vozniku omogoča, da slednjo spreminja zgolj s pritiskom na gumb.

Elektronsko nadzorovana delna zapora diferenciala (v paketu N Performance)

Novi i30 Fastback N svojo suverenost v zavojih dolguje naboru najnovejših tehnologij, med katere spada tudi elektronsko nadzorovana delna zapora diferenciala. Slednja omogoča prednjima kolesoma, da se vrtita z različno hitrostjo, vendar je razlika med njima omejena. Vsako od njiju prejme drugačno količino navora, ki jo določa prenos obremenitve od notranjega proti zunanjemu kolesu. Omogoča, da i30 Fastback N v zavojih doseže maksimalno hitrost in vozniku, od vstopa v zavoj pa vse do ponovnega pospeška pri prehodu iz slednjega, omogoča popolno zabavo.

Popoln nadzor nad zvokom

Po zaslugi elektronskega generatorja zvoka (ESG) in aktivne lopute dušilca novi i30 Fastback N med vožnjo pričara vznemirljivo zvočno kuliso. Elektronski generator zvoka, nameščen pod karoserijo vozila, kabino napolni s športnim grmenjem, ki se izpod vetrobranskega stekla razširi po potniški kabini in poskrbi za pravo dirkaško vzdušje. Slednjega dopolnjuje aktivna loputa dušilca (v paketu N Performance). Ta vozniku omogoča, da glede na način vožnje prilagaja zvok, ki prihaja iz izpuhov, saj se slednji spreminja glede na velikost odprtine, ki jo ustvari loputa. Sistem je usklajen z generatorjem zvoka, tako da v vsakem trenutku prispeva k popolnemu športnemu vzdušju.

Izbira načina vožnje s sistemom “N Grin Control”

Vozniki novega i30 Fastback N lahko s pomočjo sistema N Grin Control izbirajo med petimi različnimi načini vožnje in sicer med načini Eco, Normal, Sport, N in N Custom. Med slednjimi se preklaplja s pomočjo dveh posebnih tipk na volanskem obroču. Vsak od načinov prikroji delovanje motorja, vzmetenja, samozapornega diferenciala, sistema ESC, funkcije Rev-matching in krmiljenja ter prilagodi zvok motorja, s čimer popolnoma spremeni značaj vozila. Način N Custom omogoča vozniku, da s kombiniranjem nastavitev iz načinov Eco, Normal, Sport in Sport+ prilagodi delovanje vseh sistemov za izboljšanje zmogljivosti glede na svoje potrebe in razmere na cesti.

Izbira motorjev

Novega i30 Fastback N poganja 2,0-litrski prisilno polnjeni bencinski agregat, ki je na voljo v dveh različicah, obe pa sta združeni s pogonom na prednji kolesi. V standardni verziji motor razvije 184 kW (250 KM / kombinirana poraba po NEDC: 7,7 l/100 km; kombinirani izpust CO2: 176 g/km). S paketom N Performance, namenjenim največjim navdušencem, pa kar 202 kW (275 KM / kombinirana poraba po NEDC: 7,8 l/100 km; kombinirani izpust CO2: 178 g/km), medtem ko največji navor znaša 353 Nm, najvišja hitrost pa 250 km/h. Funkcija Overboost, ki se aktivira, ko motor doseže maksimalen navor, slednjega poveča na 378 Nm, saj za nekaj sekund pospeši delovanje turbopolnilnika.

Paket N Performance vključuje elektronsko nadzorovano delno zaporo diferenciala, ki omogoča izjemen oprijem. Skupaj s prilagodljivim izpušnim sistemom z aktivno loputo dušilca med vožnjo pričarata čisto prave dirkaške občutke. Vsak novi i30 Fastback N s paketom N Performance je tako opremljen s Pirellijevimi 19-palčnimi pnevmatikami P-Zero (235/35 R19), razvitimi posebej za modele Hyundai N.

Športnik, ki beleži vse Tisti, ki obožujejo hitro šviganje skozi zavoje, bodo lahko v novem i30 Fastback N vse podatke o svoji vožnji spremljali na osrednjem zaslonu multimedijske enote. Ta postreže z informacijami o trenutni moči motorja, navoru, delovanju turbopolnilnika, ponuja pa tudi števec krogov in štoparico.