Novi Hyundai i30 Fastback N

Kaj imata skupnega i30 Fastback N in Nurburgring? I30 Fastback se je tu kalil in njuna skupna točka je šikana N, po kateri je dobil i30 svoj zaščitni znak. Na tem dirkališču so pri Hyundaiu razvili odličnega športnika in dosegli odlične razultate glede na moč in tip vozila. Pod pokrovom motorja so ukrotili 275 »konjev« in 378Nm navora pri uporabi Overboosta. Vozne lastnosti so vrhunske in Hyundaiev športnik zmore marsikaj, ne smemo pa pozabiti na »omejitve« voznika. Za i30-tico Fastbacka N se bo obrnila marsikatera glava, če že ne zaradi svoje športne atraktivnosti, pa zaradi atraktivnega zvoka zadnjih izpušnih cevi. Za vsakega konja bo treba odšteti 124,30 € in športni i30 Fastback N Performance bo vaš.

Videz, prostornost in praktičnost

Hyundai i30 Fastback spada v C segment in že z dodano oznako N nakazuje, da je nekaj več kot le klasični kupe. Pokrov je večji, spuščen naprej, maska nakazuje na agresivnost vozila.  Prednji odbijač so oblikovali športno, spodnje krilce obarvali v črno, zračniki motorja so večji. Spredaj ima luči skromnega izgleda v obliki vodoravne črte, čeprav bi si takšen športnik zaslužil atraktivne led luči. Čisto drugačna zgodba glede luči je zadaj, saj so ju oblikovali v obliki črke C. Poleg luči tu izstopa še črn zračni spojler, dvojna izpušna cev, spodnji zračni difuzor in meglenka v obliki trikotnika. Iz strani se bohotijo velika 19-palčna platišča iz katereih »sevajo« rdeče, športne zavorne čeljusti in veliki diski. Za športnika so pripravili pester nabor različnih barv karoserij.

Športni duh se prenese v notranjost in to opazimo v trenutku, ko odpremo vrata. Dodali so mu rdeče obrobe okoli zračnikov, na volan rdeč logo N, vse pa obrobili z rdečimi šivi. Sedeže so oblekli v kombinacijo usnja in blaga. Upravljanje sedežev pa je elektronsko v vse smeri. Ugotovili smo, da I30 Fastback ni dolgo-prograš, ker smo se kljub vsem možnim nastavitvam sedežev začeli po prevoženih 500 km presedati in iskati boljši položaj sedenja.

Trend postavitve glavnega zaslona se nadaljuje in tudi v i30 Fastbacku, kjer stoji na vrhu armature. 8-palčni barvni zaslon na dotik ima povprečno ločljivost in grafika ni moderna. Tu se spremlja navigacijo, povežemo se s pametnimi telefoni, za 150€ doplačila lahko poslušamo radijske frekvence v DAB tehnologiji. Za 90€ lahko brezzično polnimo pameten telefon. Voznikovi števci so analogni in na sredini ima barvni potovalni računalnik. Volan je trikraki, opremljen z vsemi klasičnimi gumbi in dvema dodatnima za izbiro programa vožnje in upravljanje sistema Performance.

Plastika je v notranjosti pretežno mehka na otip, a bi lahko kljub temu kakšen kos zamenjali za bolj kvalitetno. Prostora bo za vse potnike dovolj, odlagalnih mest je nekaj, žal pa si voznik ne bo mogel nastavljati naslona za roko, ki je fiksen.

Zadnjo klop lahko kljub športnemu avtomobilu podremo v razmerju 60:40, a pri popolnem podrtju hodi v napoto ojačitveni drog in stopnička podrtih sedežev. Dno je lepe kockaste oblike in pri uporabi zadnje klopi imamo 436 litrov prostora, ki se ga poveča na 1.351 litrov. Pod dnom imamo še nakaj odlagalnega prostora.

Varnost

Hyundai že vrsto let vlaga veliko v varnost svojih novih vozil. Trenutno je najbolj varnostno dovršen novi SantaFe in njemu sledi i30 Fastback N. Vgradili so mu šest zračnih blazin, opozorilni sistem ob zaviranju v sili, nadzor stabilnosti, ojačevalnik zavorne sile, zaorni sistem ABS, sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem za zaviranje v sili, za pomoč pri speljevanju iz klanca, prepoznavanje prometnih znakov, sistem za zbranost voznika in nadzor tlaka v pnevmatikah.

Vozne lastnosti

Hyundai i30 Fastback N spada v kategorijo pravih športnikov, saj so Hyundaievi inženirji uporabili vse svoje znanje, da so naredili resnično dober športni avto in hkrati ljudski za vsakodnevno vožnjo. Kljub temu, da smo v času razcveta športnih mestnih terencev je nekaj takih voznikov, ki si želijo voziti športne zverine. Izkušen voznik ima nad vozilom popoln nadzor, v vsakem trenutku ima vse podatke na »dlani«, točno ve, kako se vozilo odziva glede na cesto. I30 ima popolen krmilni sistem, saj ima poseben servo R-MDPS sistem, ki omogoča maksimalno odzivnost in odlično natančnost.

Na volan so umestili »čudežen« gumb z odtisnjeno zastavico, ki aktivira vse športne sisteme oz. pomagala, ki pripomorejo k varni in športni vožnji. En od sistemov je Launch Control, ki omogoča hitro speljevanje z mesta, lahko bi rekli, da nas sistem dobesedno izstreli z mesta. Tu predvsem trpijo pnevmatike in na dolgi rok sklopka. Voznik si lahko v športnem programu poljubno nastavi vzmetenje, motor, zvok izpuha, volanski mehanizem, menjalnik in še kaj bi se našlo. V prednastavljenih programih vožnje, se ti sistemi samodejno nastavijo glede na program. Izpušni sitem najbolj »rohni« med 2.500 in 3.000 vrtljaji, a do kakšnega poka kot pri nekaterih podobnih vozilih ga nismo privedli.

Paket N Performance ima dodano delno elektronsko zaporo diferenciala, ki še poveča oprijem pri vožnji skozi ovinke. Ko smo ga peljali po ovinkih, se ta drži kot bi vozili po tirnicah in ne po cesti. Obut je v športne pnevmatike Z-Zero dimenzij 235/53/19, ki naj bi bile razvite ravno za i30 Fastback N. Zaradi nizkega preseka pnevmatik se vsaka luknja zelo občuti in pri vsakodnevni vožnji trpi udobje. Tisti vozniki, ki jih zanimajo podatki o športni vožnji, jih lahko spremljajo v N programu. Vidna je g-sila, navor, poraba konjev, štoparica ipd.  

Informacije o motorju

Za novi i30 Fastback so pripravili dve motorni izvedenki glede na moč. Šibkejši ima 250 »konjev« in močnejši N Performance 275 »konjev«. Pri obeh je motor prostornine 2.0-litra. Mi smo lahko preizusili močnejšega z navorom 353 Nm in s souporabo Overboost-a se za nekaj trenutkov poveča na 378 Nm. To pride prav le za hitrejše speljevanje z mesta, ki znaša 6,1 sekunde do sto. Največjo moč doseže pri 6.000 vrtljajih.

Pri vsakodnevni vožnji, vožnji v programu Eco, se lahko prestavlja že med 1.800 in 1.900 vrtljaji. Na prevožen kilometer je 178 gramov emisij CO2 in motor spada še v Euro6. Menjalnik je ročni, šest-stopenjski, ki se ga odlično upravlja. Hodi so kratki in natančni. Poraba je čisto odvisna od samega voznika in v katerem programu se vozi. Na testu smo prevozili okoli 1.200 kilometrov in najnižjo porabo smo dosegli v programu Eco, na daljšem potovanju po avtocesti, ki je znašala 7,7 litra. Vozili smo strogo po predpisih in s tempomatom. V trenutku, ko smo način vožnje prestavili v Sport in vozili s težjo nogo, se je poraba dvignila na 10 litrov. Največjo porabo 12 litrov in več smo dosegli pri ponavljajočem dinamičnem speljevanju in vrtenju motorja v višje vrtjaje. Glede na skupne prevožene kilometre in porabljeno gorivo smo naredili ročni izračun realne porabe in smo prišli na povprečno 8,1 litrov, kar sploh ni tako slabo za takšnega športnika.

Končno mnenje

Hyundai ima v svoji paleti 18 različnih modelov vozil med katere štejemo mestnega malčka i10, družinskega karavana i40, uspešnega mestnega športnega terenca Tucson, električno Kono, ki je zmožna prevoziti tudi več kot 400 kilometrov z enim polnjenjem in sedaj še dva športnika.

Novi pet vratni i30 in Fastback sta dopolnila njihovo paleto vozil. Testni kupe zmore veliko, saj ima pod pokrovom kar nekaj konjev in vgrajenih veliko športnih sistemov. Kljub svojim športnim karakteristikam, ga je moč voziti tudi vsak dan, po vsakodnevnih opravilih, a se moramo navaditi na čvrstost podvozja in nizkopresečnih pnevmatik, saj gre za športnika in ne družinskega enoprostorca.

Športna vožnja lahko postane zelo vznemerljiva, a je potrebna velika mera pameti, da se ne znajdemo v kakšnem jarku, kljub vsem varnostnim sistemom. Za varno in hitro ustavljanje poskrbijo veliki zavorni diski, spredaj 18 in zadaj 17 palčni.

Nivoja opreme sta dva N in N performance. Prvi se cenovno prične pri 29.190 €, ki se mu lahko doda še kar veliko dodatne opreme, a če želimo popolnega športnika, priporočamo, da že v začetku izberete N Performance, za katerega odštejemo 34.190 €. Športnega Fastbacka izdelujejo na Češkem. Garancija kljub športnosti ostaja 5 let, brez omejitve kilometrov.

Večji servisni interval je na dve leti ali 30.000 kilometrov. Na eno leto ali 15.000 kilometrov se menja samo motorno olje. Strošek menjave olja je 76,98 evrov. Za prvi večji servis je potrebno odšteti 184,09 evrov, drugi 395,85 evrov in tretji na 90.000 kilometrov 184,09 evrov.

Plusi: : športne zmogljivosti, odlične vozne lastnosti, veliko športnih pomagal vozniku, zunanja atraktivnost, varnost, uporaben prtljažnik za družinske izlete..

Minusi: neprijetna vonjava v notranjosti od plastike

Cena testnega vozila: 34.190 evrov

Specifikacije

Motor: 2.0-litrski turbobencinski

Moč: 202kW (275 KM) pri 6.000 vrt/min.

Navor: 353 Nm od 1.500 do 4.700 vrt/min. (378 Nm v Overboost)

Menjalnik: ročni

Prestav: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 250 km/h

0-100 km/h: 6,1 s

Emisije CO2: 178 g/km

Povprečna poraba: 8,1l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 53 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: ABS, ABE, LKA, DAW, BAS, ESC, HAC, ESS, TPMS, SLIF, R-MDPS, 6-zračnih blazin.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 436-1.351 litrov

Obračalni krog: 10,6 m

Masa vozila: 1.561 kg

Platišča: 19-palična (235/35)