Novi Audi A8: nova definicija prednosti

 

Novi Audi A8 predstavlja prihodnost luksuznega razreda. Četrta generacija paradnega modela znamke je ponovno referenca za prednost v tehniki –z novim oblikovalskim slogom, inovativnim konceptom upravljanja z dotikom in dosledno elektrifikacijo pogona. Povrhu je Audi A8 prvi serijski avtomobil na svetu, ki je bil razvit za visoko-avtomatizirano vožnjo. Od leta 2018 bodo avtonomne vozne funkcije, kot so parkirni pilot, garažni pilot in pilot za zastoje, postopoma postale del serijske opreme.

Nove oblikovne poteze znamke: zunanji dizajn in karoserija

Športna eleganca, visoka kakovost in napreden status –Audi A8 s svojim zunanjim dizajnom zaznamuje začetek nove dobe za vso znamko. Njegov sprednji del s širokim, pokončnim enodelnim okvirom mreže hladilnika, skladna, atletska zasnova trupa in zadek z neprekinjenim pasom luči izžarevajo suverenost–tako v standardni različici, ki v dolžino meri 5,17m, kot tudi v različici A8L s 13cm daljšo medosno razdaljo. V širino novi A8 meri 1,95m, v višino pa 1,47m oziroma 1,49m (A8 L).

Napredni značaj novega Audijevega paradnega modela pride še posebej dobro do izraza ob pogledu od strani. Nizka strešna kupola limuzini daje pridih športnosti, razpotegnjene linije poudarjajo njeno dolžino. Za napetost poskrbi pokončni sprednji del v kombinaciji z rahlo poševnimzadkom. Proporci v enaki meri poudarjajo sprednji in zadnji kolesi, diskretna mišičasta zasnova nad kolesnimi ohišji nakazuje pogon quattro. Tudi osvetlitev je najsodobnejša, zlasti v najbolj izpopolnjeni različici s HD matričnimi LED-žarometi z Audijevimi laserskimi lučmi in zadnjimi lučmi v OLED-tehnologiji. Te voznika pričakajo in se od njega poslovijo z dinamičnimi svetlobnimi animacijami.

Karoserija novega Audija A8 sledi načelu konstrukcije Audi Space Frame. 58 odstotkov karoserije je sestavljene iz aluminijastih delov, ki so v primerjavi s predhodnim modelom bistveno trdnejši. Potniška celica je izdelana iz toplotno preoblikovanih jeklenih komponent, ki jih dopolnjuje vzvojno izjemno toga zadnja stena ultravisoke trdnosti, izdelana iz plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni(CFRP). Magnezijev povezovalni stabilizator vzmetnih nog dopolnjuje koncept lahke gradnje. S kombinacijo štirih različnih materialov ta luksuzna limuzina pomeni novo stopnjo kombiniranja materialov, od katerega ima stranka neposredno korist –in to ne le glede teže. Suverena togost karoserije je osnova za natančno krmiljenje, vrhunsko vozno udobje in nizko raven hrupa v notranjosti vozila.

Prostorna, čista, sodobna: notranjost

Notranjost Audija A8 je podobna izjemno prostornemu, razkošnemu salonu. V primerjavi s predhodnikom je pri obeh karoserijskih različicah za 32 milimetrov daljša. Notranjost je namenoma oblikovana v prečiščenem slogu, njena arhitektura je strogo zasnovana v vodoravni smeri. Linijska in ambientna osvetlitev v temi elegantno poudarja izrazite oblikovalske linije. V zadnjem delu vozila so nove, izjemno natančne matrične LED-bralne lučke. Ponudba opreme in materialov nudi široko paleto možnosti in hkrati v vsaki podrobnosti odraža najvišjo rokodelsko kakovost –od perforacij na sedežnih prevlekah do dekorativnih električno pomičnih zaslonk nad prezračevalnimi šobami in žametno mehkega usnja komfortnih vzglavnikov.

Najrazkošnejše mesto v novem Audijevem paradnem modelu je zadaj desno –tam je v Audiju A8L po želji lahko vgrajen sedež s počivalno funkcijo s številnimi možnostmi nastavljanja in oporo za noge na hrbtišču sovoznikovega sedeža. Na tem sedežu si lahko potnik v več stopnjah ogreje in zmasira stopala. V paket sedeža s počivalno funkcijo poleg tega spadajo masaža hrbta, komfortni vzglavniki z električno nastavljivo višino, opore za stopala, dolga sredinska konzola–opcijsko s poklopnima mizicama z dvojno nastavljivim naklonom, 4-conska avtomatska klimatska naprava, dva Audijeva tablična računalnika, ki opravljata vlogo sistema Rear Seat Entertainment, in daljinski upravljalnik za zadnji del vozila Rear Seat Remote. S to novo upravljalno enoto lahko potniki na zadnjih sedežih z dotikom upravljajo veliko komfortnih in multimedijskih funkcij ter diskretno opravljajo telefonske pogovore. Daljinski upravljalnik za zadnji del vozila (Rear Seat Remote) z OLED-zaslonom je približno tako velik kot pametni telefon, nameščen je v sredinskem naslonu za roke in ga je mogoče odstraniti.

Odzivno in inteligentno: upravljanje

V Audiju A8 znamka Audi svoja visoka merila kakovosti z revolucionarnim konceptom upravljanja prinaša v digitalno dobo. Vrtljivo-pritisnega regulatorja in sledilne ploščice predhodnika ni več–namesto koncepta MMI touch je zdaj tu MMI touch response. Osrednji del armaturne plošče je 10,1-palčni zaslon na dotik, ki je v izključenem stanju zaradi svojega črnega videza skoraj neopazno integriran v črno visokosijajno ploščo. Ko sistem zaženemo, se prikaže upravljalna površina –z novo, poudarjeno grafiko. Struktura menijev je intuitivna in se zgleduje po sodobnih pametnih telefonih. Uporabnik lahko pomembne ikone poljubno razvršča.

Voznik upravlja multimedijski sistem na velikem zaslonu. Drugi zaslon na dotik na konzoli sredinskega tunela je namenjen za upravljanje klimatiziranja in funkcij za udobje ter za vnos besedila s prepoznavanjem pisave. Ko voznik na enem od zaslonov aktivira kakšno funkcijo, v potrditev zasliši in začuti klik. Impulznastane, ko elektromagnet komaj opazno –približno za debelino človeškega lasu –pomakne vstran zaslon, ki je vpet na vzmeteh. Sočasno majhen zvočnik predvaja značilen klik. Audi s tem odpira novo poglavje na področju uporabniške izkušnje.

Poleg tega je Audi A8 inteligenten sogovornik. Voznik lahko z novim glasovnim uprav-ljanjem z naravnimi glasovnimi ukazi aktivira številne funkcije v vozilu. Informacije o ciljih in medijih so nameščene v vozilu ali pa se s hitrostjo omrežja LTE pretakajo iz oblaka. Voznik lahko svoje glasovne ukaze poljubno ubesedi –glasovno upravljanje razume stavek, kot je npr. po nemško: "Fahre mich zum Hotel Adlon in Berlin." (slov. "Zapelji me do hotela Adlon v Berlinu.") Pametni upravljalnik dialoga po potrebi postavi povratna vprašanja, dovoli popravke, ponudi možnosti izbire in sprejme tudi, če mu skočimo v besedo. Koncept upravljanja dopolnjujeta večfunkcijski volan in opcijski projicirni zaslon.

 Številne nove rešitve: multimedijski sistemi in Audi connect

Kot najbolj izpopolnjenja medijska centrala je na voljo MMI navigacija plus. Za njo stoji modularna multimedijska platforma, in sicer njena najnovejša različica: MIB2+. Vdelan ima najnovejši procesor K1, ki ga izdeluje Audijev partner NVIDIA. Dodatni čip K1 generi-ra grafike na Audijevem virtualnem prikazovalniku, ki se ponaša s polno HD-ločljivostjo 1.920 x 720 točk. Modul za prenos podatkov Audi connect skupaj z dostopno točko za WLAN v avto prinaša hitri standard mobilne tehnologije LTE Advanced –svetovna novost.

Obsežno izpopolnjena navigacija v novem Audiju A8 se uči sama na podlagi prevoženih poti in lahko tako vozniku postreže s pametnimi predlogi. Izračunavanje poteka prek interneta na strežnikih ponudnika kartografskih innavigacijskih podatkov HERE, ki za ta namen vključuje v realnem času razpoložljive podatke o celotni prometni situaciji. V zemljevid so poleg tega vključeni tudi podrobni 3D-modeli številnih evropskih velemest.

Ponudba storitev Audi connect je resnično široka. Sega namreč od novega hibridnega radia, ki glede na zmožnost sprejema neopazno preklaplja med sprejemniki UKV, DAB in spletnimi postajami, pa vse do Klica v sili in Servisnega klica. Z Informacijami o promet-nih znakih in Informacijami o nevarnostih nabor vključuje dve inovativni storitvi Car-to-X, ki uporabljata inteligenco rojev Audijeve flote. Naslednje leto bo znamka to nadgradila s storitvijo On-Street Parking, ki bo s podatki, pridobljenimi na podlagi inteligence rojev, olajšala iskanje parkirnih mest.

Prek nove aplikacije myAudi si lahko stranka neposredno ogleda mnoge storitve Audi connect. Aplikacija avto poveže s pametnim telefonom. Tako na primer nova navigacija myAudi omogoča, da na pametnem telefonu načrtujemo pot in da na njem zaženemo navigiranje. Ko uporabnik vstopi v svoj A8, se vodenje do cilja nadaljuje na zaslonu v armaturni plošči. Ko stranka na koncu izstopi iz vozila, ga pametni telefon vodi do naslednjega cilja –peš ali z javnim mestnim prevozom.

Za novo doživetje prostora skrbi sistem Bang & Olufsen Advanced Sound System: njegov občudovanja vredni 3D-zvok z informacijami o višinah je sedaj prvič na voljo tudi na zadnjih sedežih. Glasba se razvija točno tako, kot je bila posneta v koncertni dvorani. Po zaslugi predala za telefon (Audi phonebox) in tehnologije VoLTE (Voice-over-LTE) tudi telefonija v novem A8 dosega novo raven –tako pri upravljanju kot pri kakovosti zvoka in povezave.

Avtomatizirana vožnja: trije novi sistemi Audi AI

Novi Audi A8 je kot prvi serijski avto na svetu zasnovan za visokoavtomatizirano vožnjo 3.stopnje. Na avtocestah in večpasovnih cestah za motorna vozila s fizično ločenimi pasovi Audi AI pilot za zastoje prevzame nalogo vožnje v gostem prometu pri hitrosti do 60 km/h. Sistem upravlja speljevanje, pospeševanje, obračanje volana in zaviranje po svojem voznem pasu. Če voznik s pritiskom na tipko AI na sredinski konzoli aktivira pilota za zastoje, lahko za dalj časa odmakne nogo s pedala za plin in roke z volana. V primerjavi z 2. stopnjo avtomatizirane vožnje je razlika ta, da vozniku avtomobila ni več treba stalno nadzorovati in se lahko glede na veljavne nacionalne predpise posveti kateri od aktivnosti, ki jih podpira multimedijski sistem v avtu. Pri tem mora voznik ohraniti toliko pozornosti, da spet prevzame nalogo vožnje, ko ga sistem na to opozori.

Za uvedbo Audi AI pilota za zastoje v vsako posamezno državo bosta poleg razjasnitve zakonskih pogojev potrebna še specifična prilagoditev in testiranje sistema. Po vsem svetu bo treba tudi upoštevati različne homologacijske postopke in roke za te postopke. Audi bo zato funkcijo pilota za zastoje v obseg serijske opreme v novem Audiju A8 uvajal postopoma, odvisno od nacionalnih zakonodaj.

K novim sistemom Audi AI spadata tudi Audi AI (daljinsko vodeni) parkirni pilot in Audi AI daljinsko vodeni garažni pilot. Z njima postane parkiranje nadvse udobno, saj sistema vozilo samodejno zapeljeta na bočno ali prečno parkirno mesto in v garažo ter nazaj ven. Voznik sicer manever nadzoruje, ni pa mu treba sedeti v vozilu –sistema namreč zažene prek pametnega telefona z novo aplikacijo myAudi. Druga možnost je, da voznik aktivira  Audi AI parkirnega pilot a s tipko AI na sredinski konzoli, ko še sedi za volanom.

Za temi novimi naprednimi sistemi stoji centralni krmilnik asistenčnih sistemov, še ena Audijeva vrhunska inovacija. Velik je približno kot tablični računalnik, njegova naloga pa je stalno združevanje podatkov, ki jih zbirajo senzorji, v diferenciran model okolice. Poleg radarskih senzorjev, sprednje kamere in ultrazvočnih senzorjev Audi za to –kot prvi proizvajalec avtomobilov nasploh–uporablja tudi laserski čitalnik. Združevanje podatkov koristi ne le sistemom Audi AI, temveč tudi asistenčnim sistemom. Novi A8 jih ima več kot 40, med njimi novo asistenco za križišča, ki zazna vozila iz prečne smeri. Vsak sistem črpa podatke iz modela okolice in se zaradi njegove izjemne natančnosti še izboljšuje.

Z blago hibridno tehnologijo za še večjo učinkovitost: pogoni

Novi A8 na evropski trg vstopa z dvema močno izpopolnjenima turbomotorjema V6: s 3,0-litrskim motorjem TDI, A8 50 TDI (poraba goriva v l/100 km, komb.: 5,8–5,6; emisija CO2 v g/km, komb.: 152–145*), in s 3,0-litrskim motorjem TFSI, A8 55 TFSI (poraba goriva v l/100 km, komb.: 7,8–7,5;emisija CO2v g/km, komb.: 178–171*). Dizelski motor ima moč 210 kW (286 KM), bencinski pa 250 kW (340 KM). Nadaljnji motorji vse do priključnohibridne različice bodo na voljo od leta 2018 naprej.

Novi Audi A8 bo prvič serijsko opremljen z elektrificiranim pogonskim sklopom. Motorji bodo v ta namen opremljeni z blago hibridno tehnologijo: z jermenskim zagonskim alternatorjemin litij-ionsko baterijo s kapaciteto 11 Ah. S tem lahko novi A8 pri hitrosti od 55 do 160 km/h jadra z izključenim motorjem. Do 40 sekund vozi povsem brez emisij. Takoj ko voznik spet doda plin, jermenski zagonski alternator hitro in izjemno udobno ponovno zažene motor. Novi 48-voltni sistem, ki ima v novem Audiju A8 prvič vlogo glavnega električnega omrežja, omogoča visoko rekuperacijsko moč do 12kW, poleg tega omogoča funkcijo start-stop že od hitrosti 22 km/h naprej. V seštevku ti ukrepi znižujejo porabo za do 0,7 litra na 100 kilometrov v območju najpogostejšega delovanja.

Vsi motorji so kombinirani s hitro in mehko delujočim 8-stopenjskim menjalnikom tiptronic. Ta vključuje prilagodljivi torzijski blažilnik, ki omogoča nižje število vrtljajev, in električno oljno črpalko za menjavanje prestav med fazami jadranja. Stalni štirikolesni pogon quattro s samozapornim sredinskim diferencialom je serijski, pri vseh motorjih z blago hibridno tehnologijo (MHEV) pa vam ga po želji dopolnijo s športnim diferencialom. Ta aktivno porazdeljuje pogonski navor med zadnjima kolesoma in s tem prispeva k športnejšim in stabilnejšim krmilnim lastnostim vozila.

Nova dimenzija: podvozje

Dinamično štirikolesno krmiljenje, Audi AI aktivno podvozje, elektronska platforma podvozja –Audi je podvozje svojega novega paradnega modela v celoti zasnoval na novo. Zaradi revolucionarnih tehnologij in sistemov uravnavanja je to še udobnejše, športnejše in varnejše. Dinamično štirikolesno krmiljenje na nov o raziskuje meje fizikalno možnega, saj omogoča, da se kot zasuka na sprednji premi uravnava neodvisno od kota zasuka na zadnji premi. Takšno krmiljenje združuje skoraj brezzakasnitveno odzivnost in krmilne lastnosti s suvereno vozno stabilnostjo.  * Podatki so odvisni od izbranih platišč/pnevmatik in karoserijske različice.

Pri drugi novi tehnologiji, Audi AI aktivnem podvozju, gre za popolnoma aktiven elektro-mehanski sistem vzmetenja. Glede na voznikovo željo in vozno situacijo lahko s pomočjo električnih izvajalnikov vsako kolo posebej obremeni ali razbremeni in s tem optimalno izravnava nadgradnjo. Karakteristika podvozja tako sega od mehkega kotalnega udobja klasične luksuzne limuzine do dinamičnosti športnega avtomobila. Audi AI aktivno podvozje prejema signale za delovanje regulacijskih funkcij od elektronske platforme podvozja, centralnega krmilnika za podvozje, ki uravnava tudi dinamično štirikolesno krmiljenje, športni diferencial in zračno vzmetenje. Pogonsko energijo črpa iz novega 48-voltnega glavnega električnega omrežja.

Če je novi A8 opremljen tudi s sistemom pre sense 360 o s centralnim združevanjem senzorskih podatkov v centralnem krmilniku asistenčnih sistemov, Audi AI aktivno podvozje poleg tega povečuje tudi pasivno varnost. Če grozi bočno trčenje pri hitrosti, večji od 25 km/h, se karoserija bliskovito privzdigne za do 80 milimetrov. Soudeleženec v nezgodi tako trči ob tisti predel limuzine, ki je še odpornejši. Deformacija potniške celice in obremenitev potnikov, predvsem v predelu prsi in trebuha, je lahko zato tudi do 50 odstotkov manjša kot pri bočnem trčenju brez privzdiga podvozja.

Osnovna cena: 107.500 evrov

Proizvodnja novega Audija A8 in A8 L bo potekala v Neckarsulmu.Osnovna cena za limuzino s standardno medosno razdaljo znaša 107.500 evrov, cena za A8 L pa od 113.770 evrov.