Nova posebna razstava “50 let Porscheja 917 – Colours of Speed”

V letošnjem letu praznuje 50-letnico eden od najpomembnejših dirkalnikov v Porschejevi zgodovini avtomotošporta: Porsche 917. Ta jubilej bodo v Porschejevem muzeju počastili z obsežno posebno razstavo. Pod naslovom "50 let Porscheja 917 – Colours of Speed" bo od 14. maja do 15. septembra na ogled 14 eksponatov – med njimi deset modelov 917 s skupaj 7.490 konjskimi močmi.

Na prvotno stanje iz leta 1969 rekonstruirani model 917-001
Kot športni avtomobil skupine 4 je bil model 917 zasnovan posebej za 24 ur Le Mansa in za svetovno prvenstvo znamk. Številka ena je nastala leta 1969 kot prvi od skupno 25 primerkov, ki so bili potrebni za homologacijo. Model 917-001 označuje začetek neprekosljivo uspešne serije in zato predstavlja vrhunec posebne razstave. Muzejski mehaniki, nekdanji tehniki in inženirji iz Zuffenhausna in Weissacha, zgodovinski arhiv družbe Porsche AG in partnerska podjetja so več kot leto dni sodelovali pri projektu njegove rekonstrukcije. Zdaj je nared v takšnem stanju, kakršnega so 12. marca 1969 svetovni javnosti predstavili na ženevskem avtomobilskem salonu.

Kompaktni 917 – zmagovalec Le Mansa v letih 1970 in 1971
Druga dva osrednja eksponata posebne razstave sta oba zmagovalna dirkalnika s 24 ur Le Mansa v letih 1970 in 1971. Hansu Herrmannu in Richardu Attwoodu je leta 1970 v dirkalniku 917 KH s startno številko 23 v svetovno znanem rdeče-belem salzburškem dizajnu uspelo doseči prvo od 19 skupnih zmag, ki jih je Porsche osvojil na dirkališču ob reki Sarthe. Naslednje leto sta Helmut Marko in Gijs van Lennep uspela ponoviti ta uspeh. S povprečno hitrostjo 222,3 km/h in prevoženo razdaljo 5.335 kilometrov sta postavila dva rekorda, ki sta se potem obdržala kar 39 let. 

Podrobna predstavitev impresivne tehnike Porscheja 917
Poleg še sedmih primerkov modela 917 – med njimi so 917 PA Spyder, ki je postal poskusni avto s 16-valjnim motorjem, ter različice s podaljšanim zadkom in turbo-pogonom – je na posebni razstavi podrobno predstavljena tudi tehnika. Številni manjši eksponati, kot so ročična gred, tekalne garniture, odmikalne gredi in turbopolnilniki, ponazarjajo visoko umetnost 12-valjnika, ki ga je zasnoval Hans Mezger. Komponente iz steklenih vlaken iz faze restavriranja primerka 917-001 pričajo o tedanjem visokem nivoju izdelave karoserij. 

Prenos tehnologij iz tekmovalnega športa v serijsko proizvodnjo je bil realiziran z modelom 911 Turbo. Potem ko so turbotehnologijo pred tem uspešno uporabili v 917/10 in 917/30, so jo v Porschejev serijski športni avtomobil prvič vgradili leta 1974. Nedolgo zatem – za modelsko leto 1978 – je model 911 Turbo nazadnje dobil tudi zavorni sistem, kakršen je bil v zelo podobni obliki razvit za 917. Zavorne klešče so bile realizirane kot konstrukcija z zavornimi čeljustmi, kot pri dirkalniku so bile izdelane iz aluminija in so imele štiri bate.

917 kot navdih za Porschejeve inženirje in oblikovalce
O tem, kako zelo se je model 917 več desetletij obdržal tudi v glavah Porschejevih inženirjev in oblikovalcev, pričata še dva eksponata: iz leta 1970 izvira studijski model v merilu 1:4, ki predstavlja enega od osnutkov, ki so nastali pri razvoju primerka 917/20 z vzdevkom "Sau" (pujs). Ta model so sodelavci tedanjega glavnega oblikovalca Anatola Lapina nadgradili v vizionarsko vozilo prihodnosti, ki ima poleg aerodinamične karoserije celo že računalniško enoto.

Več kot 40 let pozneje so se oblikovalci ponovno spomnili modela 917 – tokrat v obliki oblikovalske študije z oznako "917 Living Legend", ki jo bo Porschejev muzej v okviru posebne razstave prvič predstavil javnosti. Ta model iz plastelina v merilu 1:1 je nastal leta 2013, ko se je Porsche vrnil v tekmovalni razred LMP1 in s tem na vzdržljivostna tekmovanja. Majhna skupina oblikovalcev, strokovnjakov za aero-dinamiko in notranje dimenzije, tehnikov za podvozje in pogon je v samo šestih mesecih zasnovala ta poklon legendarnemu 917 s startno številko 23 v "salzburškem dizajnu".

Interaktivni elementi in jubilejna knjiga
Obiskovalci bodo "dirkalnik stoletja" spoznali s skupno šestimi zbirkami orodij: poleg impresivne tehnike modela 917 bodo spoznali tudi dirkalni cirkus tedanjih časov, sponzorske aktivnosti znamke in prenos tehnologij iz 917 v kasnejše dirkalne in serijske modele. Interaktivne medijske postaje bodo obiskovalcem pomagale podoživljati zgodovino modela 917 – večpredstavnostno, z vznemirljivimi filmskimi prizori s takratnih tekmovanj.

Posebno razstavo Porschejevega muzeja, ki se ponaša z doslej največjim skupnim številom konjskih moči, zaokrožajo številni plakati s tekmovanj in manjši razstavni kosi. Ob 50. obletnici kultnega dirkalnika bo v muzejski trgovini naprodaj tudi poseben izbor artiklov na temo 917, med njimi jubilejna knjiga "Colours of Speed – 50 let Porscheja 917" iz serije "Edition Porsche Museum" in predpasnik za peko na žaru, ki je bil izdelan v spomin na unikatni 917/20, ki se ga je prijel vzdevek "Sau" (pujs).