Nova Mazda CX-30

Novo Mazdo CX-30 lahko glede dimenzij umestimo med že znana, uspešna modela CX-3 in CX5. Od prvega ima daljšo medosno razdaljo za 85mm in 45mm krajšo od CX-5. Zaradi večje medosne razdalje je notranjost precej prostorna in zadnji potniki imajo več prostora za noge. Poskrbeli so, da se zadaj preprosto vstopa in izstopa. CX-30 je od tal oddaljena 175mm, dolga 4395mm in visoka 1540mm. Prtljažnik ima prostornine 430 litrov in s tem od CX-5 manjšega le za 70 litrov.

Za notranjost so izbrali še bolj kakovostne materiale kot do sedaj in za oblazinjenje uporabili sivo blago ali pa črno oz. belo usnje. Za Mazdo CX-30 so pripravili prav posebno barvno kombinacijo notranjosti Mornarsko modro, ki zgleda res dobro. Armatura je popolnoma nova, oblikovano dinamično, voznikovi prikazovalniki sodobni in sredinski zaslon večjih dimenzij. Za dober zvok še vedno skrbi ozvočenje Bose in 8 zvočnikov. Za doplačilo se ga lahko nadgradi na 12 zvočnikov.

Oblikovalci so zunanjost oblikovali na »stari« način, kjer so uporabili spretne roke in glino. Karoserija je gladkih potez, a kljub temu pride do prelivanja senc in svetlobe. To lahko vidimo predvsem na boku vozila. Sprednje, zadnje luči so v Led tehnologiji, osnovni nivo opreme ima 16-palčna platišča in vsi ostali nivoji že 18-palčna. Kupci lahko izbirajo med devetimi barvami karoserije in med katerimi so tri nove Soul Crystal rdeča, Machine siva in Polymetal siva.

Med motorji je novost popolnoma nov motor Skyactive-X s sistemom Mazda M Hybrid. Mazdo CX-30 poganja motor Skyactive-G (M Hybrid) in Skyactive-D. Skyactive-G 2.0 ima 122 konjev pri 6.000 vrt/min, 231 Nm navora pri 4.000 vrt/min. Ima zmanjšano mehansko trenje in hrup. K manjši porabi prispeva sistem, ki izklaplja valje. Dodali so mu tudi nov Mazdin M Hybrid 24V. Vsi motorji ustrezajo standardom EURO 6d. Dizelski motor 1.8 ima 116 konjev pri 4.000 vrt/min, 270 Nm navora od 1.600 do 2.600 vrt/min in ne potrebuje dodatka AdBlue. Z sistemom Skyactive-X M Hybrid so dosegli revolucionarno metodo vžiga bencina in popolnoma nadzorovan kompresijski vžig prek SPCCI. Z novo tehnologijo so dosegli večjo zmogljivost, varčnost in večjo skrb za okolje.

Kako deluje sistem SPCCI; 1.zrak in gorivo se stisneta do pogojev, ki skoraj zadoščajo za vžig s kompresijo, 2.vžigalna svečka vžge manjši »meteor«, 3.«meteor« se širi, da poveča temperaturo in tlak, dokler niso izpolnjeni pogoji za vžig s kompresijo, 4.večina zraka in goriva v valju zgori s pomočjo kompresijskega vžiga, 5.krmiljenje vžiga s svečko uravnava, kdaj pride do kompresijskega vžiga.

Novi sistem Mazda M Hybrid deluje tako, da  integrirani zaganjalnik (B-ISG) pretvarja kinetično energijo, pridobljeno med upočasnjevanjem, v električno energijo. Litij-ionska baterija ima kapaciteto 600kL, pretvornik DC-DC za pretvorbo v ustrezno napetost in dovajanje električni opremi vozila. Sam sistem tudi izboljša okoljsko zmogljivost in zagotavlja boljše vozne lastnosti.

Pri vozni dinamiki so naredili še korak naprej in v kombinaciji AWD-GVC-ja, naredili Mazdo CX-30 še boljšo, bolj varno in bolj prijazno vozniku. Po novem sistem porazdeli navor in usklajuje prenos pogona glede na obremenitev pnevmatike.

Osnovni nivo opreme je že dodobra opremljen in ima dolg spisek opreme od Led luči, žarometov, Head Up zaslona, adaptivni tempomat, nadzor mrtvih kotov. Preprečevanje naleta, pomoč pri zaviranju, za ohranjanje voznega pasu, prepoznavanje prometnih znakov, sistem GVC+, kolenska varnostna blazina, navigacijski sistem, DAB radio in še veliko druge opreme. Cena modela G122 se začne pri 22.290 evrih, D116 24.390 in X180 25.390 evrov.

Mazdo CX-30 zaznamujejo štiri ključne odlike; izboljšano oblikovanje Kodo, vrhunska notranjost, uživanje v vožnji in napredna varnost.