Nova Dacia Duster

 

  • Novi Duster: povsem nova zunanjost

Novi Duster ima še bolj jasno izražen značaj, tako znotraj kot na zunaj. Vsi zunanji elementi so na novo oblikovani, avtu dajejo bolj jasne poteze in poudarjajo njegov čvrst značaj. Posebno skrbna izvedba stikov in obdelava površin dokazuje veliko pozornost, ki je namenjena zaznavni kakovosti.

Čvrstejša podoba
Novi Duster ima z na novo oblikovanim prednjim delom še bolj odločen videz in še bolj čvrst stas.
• Maska na vsaki strani sega vse do žarometov, ki sta potisnjena na skrajni rob prednjega dela in s tem avtomobilu dajeta videz večje širine.
• Novinec ima novi svetlobni pečat z dnevnimi lučmi s svetilnimi diodami, ki so razporejene v tri ločene segmente. Bolj položen pokrov motorja z izrazitimi gubami prispeva k izrazito čvrstemu videzu Novega Dusterja.

S strani ima Novi Duster značilen videz športnega terenca.
• Višja bočna linija okrepi vtis čvrstosti in varnosti.
• Za 100 mm naprej pomaknjeno in bolj položno vetrobransko steklo podaljšuje prostor za potnike in prispeva k občutku večje prostornosti.
• Nova strešna nosilca iz aluminija, značilen element športnih terencev, nadaljujeta linijo vetrobranskega stekla in avtomobilu dajeta tudi bolj dinamičen videz.
• Nova 17-palčna platišča prispevajo k podobi žlahtne odločnosti.

Zadaj široki in zajetni rameni poskrbita, da avtomobil daje vtis, kako trdno in zanesljivo stoji na cesti. Novi Duster ima svetlobni pečat znamke Dacia s štirimi kvadrati rdeče svetlobe. Zadnji svetili sta umeščeni povsem v vogala avtomobila. Širši zaščitni oblogi pod odbijačema spredaj in zadaj opozarjata na pustolovski značaj avtomobila.

  • Celovito prenovljena notranjost, zelo kakovostna in udobna

Ergonomsko optimiziran voznikov prostor

Ob vstopu v Novi Duster se nemudoma opazi popolnoma predrugačen voznikov prostor, ki zdaj ponuja več udobja in je bolj prijeten za vsakdanje vožnje.

• Povsem nova armaturna plošča ima bolj širokogrudne mere po vzoru iz sveta športnih terencev.
• Na sredini armaturne plošče je za 74 mm višje nameščen in k vozniku usmerjen zaslon naprave MediaNav Evolution, ki poskrbi za jasen prikaz in enostaven dostop (z eno najmanjših razdalj med očmi in zaslonom na trgu).
• Trije okrogli gumbi samodejne klimatske naprave so kot odsev treh zračnikov na vrhu armaturne plošče.
• Pod osrednjim zaslonom so moderni novi gumbi v slogu klavirskih tipk, ki so prijetnejši za uporabo.
• Nova osrednja konzola zaradi zamaknjene ročice ročne zavore ponuja več prostora in idealno umeščen gumb za izbiranje načina pogona.

Voznikov prostor in položaj ponujata optimalno udobje in niz možnih nastavitev.
• Volan je nastavljiv po višini (za 40 mm) in globini (za 50 mm).
• Voznikov sedež ima naslon za roke, nastavljivo ledveno oporo in nov mehanizem za nastavljanje višine, ki omogoča pomik za 60 mm (prej 40 mm).
• Sedalo je za 20 milimetrov daljše za boljšo oporo stegen.
• Nova zasnova sedežev z novim okvirjem in gostejšo peno bolj objame telo, zagotavlja v ovinkih dobrodošlo čvrstejšo bočno oporo, več udobja in večjo trajnost.
• Trije ugrezljivi zglavniki zadaj vozniku omogočajo boljšo preglednost nazaj, kadar zadaj ni potnikov.

Posebno skrbno izbrani materiali

Zahvaljujoč posebno skrbni izbiri materialov in pozorni končni obdelavi ima Novi Duster bolj prefinjeno notranjost.
Že na prvi pogled je notranjost v celoti bistveno žlahtnejša:
• Armaturna plošča je oplemenitena s finejšo zrnatostjo in mat izvedbo površin.
• Obloge vrat imajo čvrstejše ročice za odpiranje vrat in oblazinjene naslone za roke s prevleko, ki je prijetnejša.
• Nove prevleke so iz tkanine z reliefnim tkanjem in okrasnimi šivi.
• Glava nove, krajše prestavne ročice ima satiniran kromast okrasni vstavek.
• Volan ima lahko glede na različico ekskluzivno mehko prevleko Soft Feel, ki je zelo kakovostna in prijetna na otip.
Ne nazadnje so stiki med sestavnimi deli in površinami bistveno lepše obdelani.

Praktična notranjost za prijetne vsakdanje vožnje

Novi Duster ima za 27,2 litra odlagalnih in shranjevalnih mest, med katerimi je tudi novi 2,8-litrski predal pod sovoznikovim sedežem.
Prostornina prtljažnika pod prekrivalom prtljage znaša 445 dm3 VDA (478 litrov) v izvedenki s pogonom na prednji kolesi oziroma 411 dm3 VDA (467 litrov) s štirikolesnim pogonom. Z zlaganjem klopi zadaj je možno prostornino povečati do 1.478 dm3 VDA (1.623 litrov).

Z izboljšano zvočno izolacijo prepolovljen trušč v notranjosti

Posebna skrb je bila posvečena zvočni izolaciji. Trušč v potniškem prostoru je prepolovljen zahvaljujoč uporabi bolj učinkovitih izolacijskih materialov, ki zmanjšujejo trušč s cestišča.
• Izolacijo prostora za potnike so izboljšali s:
- povečanjem deleža površin, ki vpijajo zvok, tako v potniškem kot tudi v motornem prostoru – z 20 na 50 odstotkov,
- zmanjšanjem trušča zahvaljujoč optimizirani rabi tesnilnih kitov in čepov,
- z vgradnjo za 0,35 mm debelejših stekel za prednja okna.
• Trušč motorja in cestišča je zmanjšan zahvaljujoč bolj togemu prednjemu delu (okvir motorja, vzdolžnika spodnjega dela karoserije in prečnika pod vetrobranskim steklom), kar zmanjšuje vdor tresljajev v potniški prostor.

Za boljši zvok ima Novi Duster zvočnike z dvojno membrano in večjim premerom (165 mm), ki so v obloge vrat vgrajeni z boljšimi tesnili in pritrdišči. V najbolje opremljenih različicah sta za še boljši zvok na vrh armaturne plošče vgrajena še dva visokotonca.
3. Pristen športni terenec, ki je udoben tako
v vožnji po cesti kot izven nje

Novi Duster ima niz nove opreme, ki olajšuje vse vrste vožnje tako v mestu kot tudi izven utrjenih cestišč

Novi Duster ohranja vse terenske zmožnosti, ki so prispevale k izjemni uspešnosti prvega rodu tega modela, in jih ponuja v kompaktnih merah;
• dolg je 4,34 m,
• širok je 1,80 m,
• ima večjo oddaljenost od tal (210 mm),
• pristopni kot znaša 30°, sestopni pa 33° pri izvedenki s štirikolesnim pogonom (4x4) oziroma 34° pri izvedenki s pogonom na prednji kolesi,
• kot prečenja znaša 21°.

Še bolj spokojna in varna vožnja

• Novi Duster ima nov električen servo volan. Ta za 35 odstotkov zmanjšuje silo, ki je potrebna za sukanje volana, kar je najbolj koristno pri parkiranju. Poleg tega ima za šest odstotkov manjše prenosno razmerje, zaradi česar je volan bolj odziven, okretnost pa večja tako pri ostrem zavijanju v mestu kot hitri vožnji po ovinkasti cesti. Volanski sistem ima progresivno pomoč, katere raven je odvisna od hitrosti avtomobila, kar prispeva k boljši smerni stabilnosti na avtocesti. Hkrati znatno izboljša odzivnost volana, še zlasti pri terenski vožnji.

• Novi Duster ima tudi sistem kamere z več pogledi, ki ga sestavljajo štiri kamere (ena spredaj, po ena na vsaki strani in ena na zadnjem delu avtomobila). Ta sistem vozniku omogoča, da vidi območje okrog avtomobila in je posebno koristen pri parkiranju. Vklopi se samodejno ob izbiri vzvratne prestave. Če voznik naglo izbere prestavo za vožnjo naprej, kamera temu primerno spremeni svoj zorni kot.
Kamero je možno vklopiti tudi ročno s pritiskom na "klavirsko tipko" z oznako “MVC” pod osrednjim zaslonom. Zaslon navigacijske naprave je enostaven za uporabo in naenkrat kaže sliko ene kamere. Voznik lahko sistem izključi s pritiskom na tipko “MVC”, sicer pa se izključi samodejno, ko hitrost avtomobila preseže 20 km/h. Stranski kameri sta nameščeni pod zunanji ogledali, da lahko pokažeta neposreden pogled na prednji kolesi in tako omogočita zelo natančno vožnjo.

• Sistem pomoči pri vožnji nizdol (Hill Descent Control) vozniku na strmem terenu omogoča enostavno nadzorovanje hitrosti avtomobila. Sistem deluje z aktivacijo zavor in tako zagotavlja izjemno stabilnost.

• Kombinacija sistemov za pomoč pri speljevanju navkreber (Hill Start Assist) in za pomoč pri vožnji nizdol bistveno olajšuje vožnjo po strmem terenu.

• Za ljubitelje terenske vožnje sta na zaslonu s podatki za terensko vožnjo prikazana tudi kompas in trenuten kot nagiba avtomobila.

• Novi Duster je na voljo s kartico za prostoročno odklepanje in zagon motorja. Ta sistem ob približanju voznika avtomobilu samodejno odklene vsa vrata in jih samodejno zaklene, kadar se voznik oddalji. Ob odklepanju utripnejo vse utripalke, kar se zgodi tudi ob zaklepanju, a je pospremljeno še z zvočnim opozorilnikom. Poleg tega vozniku za zagon motorja ni treba iz žepa vleči ključa, ampak le pritisne gumb start/stop.

• Naprava MediaNav Evolution ima vgrajen tudi sistem Driving Eco2, ki je preverjen in dokazan že v drugih modelih Skupine Renault, zdaj pa je na voljo skupaj s funkcijo eco-inštrukcij, ki voznika spodbujajo, da vozi bolj gospodarno.

  • Izboljšana varnost

Novi Duster ima okrepljeno karoserijo z
• novima vzdolžnima nosilcema iz debelejše (+ 0,2 mm) jeklene pločevine z boljšimi mehanskimi lastnostmi,
• nove strukturne okrepitve prednjih stebričkov in vzdolžnih nosilcev v podu.
Poleg tega ima tudi nove elemente varnostne opreme (glede na trg):
• nove okvirje sedežev,
• nova, po širini in debelini zajetnejša vzglavnika spredaj za boljšo zaščito v primeru trka od zadaj,
• novi varnostni zavesi,
• pirotehnične zategovalnike z omejevalniki zatezne sile spredaj in na obeh straneh zadaj,
• sidrišča za otroške varnostne sedeže Isofix s funkcijo i-Size na stranskih sedežih zadaj; oporna noga sedežev i-Size ta boljšo zaščito otrok sega do tal (zato okrepljeni nosilci v podu),
• nov opozorilnik za neuporabo varnostnih pasov (SBR - Seat Belt Reminder) s prikazom števila nepripetih pasov zadaj in zvočnim opozorilnikom, če se varnostni pas odpne med vožnjo,
• nov blažilnik v odbijaču in na novo zasnovan pokrov motorja za boljšo absorpcijo ob trku s pešcem,
• novi zunanji ogledali z za 8 odstotkov večjo zrcalno površino za boljšo preglednost nazaj.

Novi Duster ima niz uporabnih pripomočkov za vožnjo, ki prispevajo k povečanju varnosti.

• Opozorilnik za mrtve kote (Blind Spot Warning) je sistem s štirimi ultrazvočnimi senzorji, ki so razporejeni okrog vseh štirih vogalov avtomobila. Ti senzorji zaznavajo vsako vozilo za ali ob strani avtomobila na razdalji treh do petih metrov. V primeru zaznave nevarnosti se samodejno prižge opozorilna lučka (LED) na zunanjem ogledalu. Če je ob zaznavi nevarnosti v voznikovem mrtvem kotu vključen smernik, opozorilna lučka na vzvratnem ogledalu utripa. Ta sistem deluje pri hitrosti od 30 do 140 km/h.
• Omejevalnik hitrosti vozniku omogoča vožnjo do vnaprej določene hitrosti, ne da bi zato moral ves čas gledati na merilnik hitrosti. Tako mu pomaga, da ne preseže določene hitrostne omejitve. Sistem deluje od hitrosti 30 km/h.
• Novi Duster ima tudi samodejni vklop luči, ki vozniku zagotavlja še bolj sproščeno vožnjo.