Nissan Qashqai+2 1,5 dCi

Nissanov koncern je že pred časom na tržišče poslal dva ''mestna terenca''. Najmanjšega terenca so poimenovali Juke, srednje velikega pa Qashqai in Qashqai +2 (ki imav prtljažnem prostoru še dva dodatna dvižna sedeža). Mi smo testirali Qasqai+2, 2WD z dizelskim motorjem 1,5 dCi in 110 konjskimi močmi. Vozilo je prejelo EURO 5 zvezdic zaradi nizkega izpusta CO2 (137g/km). Že na prvi pogled vidimo, da je vozilo visoko ter primerno za vse terene. Prednja maska je zelo agresivna in jasno kaže, da gre za terensko vozilo. Prednji in zadnji del vozila deluje sveže in dinamično ter pritegne pogled mimoidočih.

Pri Qashqaijuje mogoče izbirati med 2WD in 4WD pogonom ter med različnimi agregati motorja(1,6 litra bencinski motor 117KM, 2.0 litra bencinski 140km ali pa dvadizelska agregata 1.5 litra 110KM ter 2.0 litras 150KM). Skoraj vse verzijeimajo šest prestav, razen bencinski model 1,6 litra-117KM. Šesta prestavaje zelo koristna, ko se vozimo na avtocestah in na daljših razdaljah (kjer ni potrebno pretikati prestavne ročice), saj s tem privarčujemo pri porabi goriva.

Pri varnosti nam Qashqai ponuja ABS (sistem proti blokiranju koles, EBD (elektronska porazdelitev zavorne sile), NBAS (ojačevalnik zavorne sile), 6 zračnih blazin,aktivni vzglavnik prednjih sedežev, ESP (sistem za nadzor stabilnosti vozila),prednje zategovalnike varnostnih pasov z omejevalnikom zatezne sile ter ksenonske žaromete s samodejno nastavitvijo.

V notranjosti že takoj opazimo boljšo kompaktnost materialov. Na sredinski konzoli je radio s CD predvajalnikom in s štirimi zvočniki (pri boljši opremi sistem BOSE ozvočenje s sedmimi zvočniki). Pod audio konzolo se nahaja ročna klimatska naprava (pri boljši opremi avtomatska dvopodročna klimatska naprava). Kot slabost lahko omenimo osvetlitev sredinske konzole, saj so jo osvetlili s klasično oranžno svetlobo, števce za hitrost, obrate in potovalni računalnik pa z moderno belo svetlobo. Na volanskem obroču imamo gumbe za upravljanje audio sistema,potovalnega računalnika ter bluetootha. Volanski obroč in prestavna ročica sta oblečena v usnje. V vozilu se nahaja veliko odlagalnih mest (v vratih,sredinski konzoli med prednjima sedežema, prav tako med zanjima sedežema, kjerje držalo za dva kozarca in predal). V najvišjem razredu z opremo Premium lahko v notranjosti najdemo še navigacijsko opremo na dotik, radio s CD/MP3 predvajalnikom, USB priklop, kamero za pomoč pri vzvratnem parkiranju in usnjene ogrevane sedeže.

V prtljažnem prostoru se skrivata še dva dodatna sedeža, zaradi česar so vozilo poimenovali z dodatno oznako +2, ter velik prtljažni prostor s 410 litri, ki se pri podrtih zadnjih sedežih razširi na 1.513 litrov. Zadnja dva dodatna sedeža sta namenjena predvsem otrokom ali pa ljudem nižje rasti. Zadnjima sedežema ali sredinskima, v kolikor dvignemo še zadnja dva dodatna, lahko nastavljamo naklon, ju premikamo naprej in nazaj ter s tem naredimo nekaj več prostora zazadnjo dodatno vrsto. V vozilu se lahko tako brez težav pelje šest oziroma sedem ljudi.

Pri zunanjosti najbolj izstopa prednja maska, ki je nekaj posebnega na tem vozilu. Vozilo ima zelo veliko strešno okno, ki sega čez celo strešno površino in je zaščiteno pred UV žarki. Ponaša se tudi z zatemnjenimi zadnjimi stekli, vzdolžnimi strešnimi nosilci in ogrevanimi ogledali. Pnevmatike po velikosti segajo od 16 palcev in vse do 18 palcev. Verzija vozila z boljšo opremo voznikom ponuja še senzor zadež, električno upravljana vzvratna ogledala, ki so v barvi vozila, senzorje za parkiranje ter inteligentni ključ.

Vozilo je primerno tako za mestno vožnjo kot tudi za terensko. Seveda je za terensko vožnjo priporočjivo kupiti verzijo s pogonom na vsa štiri kolesa (4WD), saj se na klancih in slabem terenu hitro pokažejo slabosti 2WD. Če vozilo uporabljamo zgolj za vožnjo po mestnih ulicah, zadostuje 2WD, če pa želimo vozilo preizkusiti še na slabem terenu (makadamu, snegu) ali priti na odročen vikend v hribih, pa vsekakor priporočamo 4WD. Že za samo vožnjo v slabih razmerah je uporaba 4WD bolj primerna in tudi bolj varna.

Nissanov dizelski 1,5 Qashqai je zelo varčen, saj smo tudi na testu imeli porabo okoli5,5l/100 km. Vozili smo se po avtocestah, osvojili smo Vršič, raziskali smo okoliške hribe in vozilo je še vedno imelo zelo nizko povprečje porabe goriva. Qashqai z 1,5 dCi in 110KM je še vedno dovolj prožno in močno,da nas požene v breg ali da lahko z lahkoto prehitevamo.

NissanQashqai je za voznike, ki si želijo udobne vožnje na ''visokem položaju'',hkrati pa bi radi privarčevali še kakšen liter goriva. Cena osnovnega bencinskega modela (Visia) se prične pri 20.000€, dizelskega (Tekna) pa pri 24.000€.

Plusi: veliko panoramsko strešno okno, nizka poraba, dobra vodljivost vozila.

Minusi: barve osvetlitve sredinske konzole.

Specifikacije:

Motor: 1.5-litre, štiri cilindri

Moč: 81 kW pri 4000 rpm

Navor: 240 Nm 1750 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon: 2 kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski ABS

Največja hitrost: 177 km/h

0-100km/h: 12,4 s

Emisije CO2: 137 g/km

Povprečna poraba: 5,5 L/100km

Prostornina posode za gorivo: 65L

Gorivo: diesel

Zavore: ABS

Varnost: 4x zračne blazine, ABS, ASR, EDL, EDS, ESP

Prostornina prtljažnika: 410/1513L

Obračalni krog: 10.2 m

Masa vozila: 1418kg

Platišča: 17 inčev