Nissan Qashqai +2 Tekna

Pri Nissanu lahko izbiramo med celo paleto terenskih ali SUV vozil, vsako od njih pa je namenjeno določenemu uporabniku. Nissan lahko zadovolji vse, od manj zahtevnih kupcev do tistih, ki si želijo nekaj več.

V zadnjih nekaj letih so vsi avtomobilski koncerni na trg poslali svoje SUV-je (športne mestne terence), ker sledijo željam kupcev. Nekateri si želijo nekoliko višje vozilo zato, da imajo večji pregled nad dogajanjem okoli vozila, zaradi občutka večje varnosti in na splošno boljšega občutka pri vožnji. Nissan je zato naredil dva SUV-ja, klasičnega Qashqaia (za pet potnikov) in Qashqaia +2 (s podaljšanim zadkom in večjim prtljažnim prostorom, kjer se nahajata še dva dodatna sedeža). Qashqai je v istem razredu s Kio Sportage, Hyundaiem IX35, Škodo Yeti, Oplom Mokko itd.

Tokrat smo na testu imeli Qashqaia +2 Tekna, z bencinskim motorjem z 1.6 litri (89kW oz. 117 KM) in pogonom na prvi dve kolesi. Naš Qashqai +2 je od svojega "brata" daljši za 211mm in težji za 104 kg. V primeru izbire bencinskega motorja, vam svetujemo, da izberete močnejšo različico 2.0 litra, saj je motor 1.6 litra vsekakor prešibek, hkrati pa ima tudi precej visoko porabo goriva. Več o vozilu lahko izveste v spodnjem opisu, testu in našem končnem mnenju.

Notranjost, praktičnost

Ko se usedemo na voznikov sedež, nas tam pričaka klasični Nissanov volanski obroč, z videzom v kombinaciji črnega usnja in s sivimi kraki. Na njem lahko najdemo vse komandne gumbe (za radio, telefon in potovalni računalnik). Števca in sredinski prikazovalnik raznih podatkov (program A in B za prevožene kilometre, skupno število prevoženih kilometrov, prikazovalnik idealne prestave, povprečna poraba goriva, simbol za odprta vrata, povprečna hitrost, zunanja temperatura) sta v elegantni beli barvi in s kromiranimi okroglimi obrobami. Na sredinski konzoli sta dve prezračevalni reži za zrak, pod njima zaslon s CD-radiem in USB priključkom, avtomatska dvopodročna klimatska naprava, poleg vžigalnika pa manjši odlagalni prostor. Osvetlitev sredinske konzole je bolj staromodna, saj se je Nissan odločil za pusto oranžno svetlobo, ki bi jo lahko v prihodnosti zamenjali s kakšno bolj elegantno in prijazno. Med prednjima sedeža imamo naslon za roko, ki pride prav med daljšo vožnjo, poleg njega pa je odlagalno mesto za dve pločevinki.  Tudi na vratih lahko najdemo nekaj odlagalnega prostora, a ne veliko. Pred sovoznikom se nahaja predal, ki je zelo majhen in vanj ne moremo spraviti kaj veliko. Tudi na zadnji klopi lahko med sedeži uporabimo naslonjalo za roke, ki ga odpremo iz sredinskega sedeža.

Udobje, prostornost

Sedeži so dokaj udobni in nas pri vožnji skozi ovinke prijetno "objamejo" in obdržijo na svojem mestu, da se ne gibljemo sem ter tja. Za noge je dovolj prostora, tako pri prednjih sedežih, kot tudi pri zadnji klopi. Zadnja klop ni premična in se je ne da popolnoma odstraniti. Lahko pa jo poljubno preklopimo naprej v razmerju 40:60. Pri tretji klopi (sedeža v prtljažnem prostoru) je manj prostora za noge oz. ga skoraj ni, zato sta sedeža res namenjena samo otrokom. Z zloženo tretjo klopjo imamo na voljo prtljažnik z ravno površino in z volumnom 410 litrov. Če pa zložimo še zadnjo klop, se prtljažnik poveča na celih 1.513 litrov prostornine.

Če imajo potniki željo nočnega gledanja zvezd ali pa imajo podnevi radi več svetlobe, je strop opremljen z zelo velikim panoramskim oknom v velikosti 800x1190mm, ki ga elektronsko odpremo in zapremo (stropno oblazinjenje).

Varnost

Pri tem modelu Qashqaia lahko najdemo zavorni sistem ABS in EBD, ki zagotavljata progresivno moč zaviranja. V serijski opremi dobimo šest varnostnih blazin, pri prednjih sedežih imajo varnostni pasovi omejevalnik zatezne sile, in aktivna vzglavnika (v primeru, da nam v zadnji del vozila trči drugo vozilo, se sprednja vzglavnika premakneta naprej in s tem preprečita večje poškodbe vratu).  Pri osnovni opremi vozila z bencinskim motorjem 1.6 litra ESP ni dobavljiv in ga lahko dobimo le pri modelih z več opreme oz. pri drugih motorjih. Pri boljši različici All Mode 4x4 imamo na voljo sistem, ki deluje v kombinaciji z elektronskimi senzorji in nadzoruje hitrost zasuka volanskega obroča ter avtomatsko porazdeli navor na zadnja kolesa. V kombinaciji z ESP pa lahko nadzoruje celo vsako kolo posebej.

Motor

Kot smo že omenili  v uvodu, 1.6 litrski bencinski motor ni kaj prida poskočen in za to vozilo deluje celo prešibak. Po našem testu in vseh prevoženih kilometrih smo kaj hitro ugotovili, da bi to vozilo potrebovalo vsaj 2.0 litrski bencinski motor ali pa varčni 1.5 litrski dizelski motor, ki ima 240Nm navora in dosti lažje premaguje prepreke. Bencinski motor 1.6 litra je tudi dokaj potrošen. Na testu smo imeli v povprečju porabo  7,9l/100km. Na daljši poti se pokaže tudi pomanjkljivost menjalnika, saj bi mu šesta prestava prišla še kako prav. Menjalnik se poleg tega še precej zatika in se ne giblje gladko. Predvsem ima veliko težav pri prestavljanju v vzvratno, saj je hod zelo majhen in je dostikrat potrebno ponoviti vajo, da dejansko prestavimo v vzvratno.

Vozne lastnosti

Vozilo je dobro vodljivo tako na asfaltiranih cestah, kot tudi na makadamskih. V ostrih ovinkih se karoserija vozila morda za malenkost bolj nagiba, a kljub temu je vožnja zelo udobna. Blažilniki amortizerjev lepo blažijo neravnine cestišča ali brezpotij. Obračalni krog vozila je 11 metrov, podobno kot pri vozilih iz iste kategorije.

Končno mnenje

Nissan Qashqai +2 je velik, prostoren SUV. V primeru, da potrebujemo več sedežev, je vozilo prava izbira, saj nam jih ponudi kar sedem, čeprav res samo na "tretji" klopi (sedeža v prtljažnem prostoru sta namenjena otrokom). V primeru, da zadnjih sedežev ne potrebujemo pa imamo na voljo precej velik in visok prtljažni prostor za prevoz večjih stvari. Pri izbiri motorja predlagamo varčni dizelski motor 1.5 litra, če pa potrebujete vozilo za vleko počitniške prikolice ali česa drugega, pa močnejši bencinski motor 2.0 litra ali pa dizelski 2.0 litra.

Cena osnovnega modela Qashqai +2 z bencinskim motorjem se prične z 19.900 € in konča pri 33.790 € za dizelski motor 2.o litra, s pogonom na vsa štiri kolesa in z vso opremo, ki jo je možno dobiti.

S pravo izbiro motorja in opreme lahko kupimo zelo uporabnega SUV-ja, atraktivnega Qashqaia +2 s sedmimi sedeži.

Plusi: sedem sedežev, velik prtljažni prostor, atraktiven videz.

Minusi: šibek motor, visoka poraba, nenatančen menjalnik, nezložljiv ključ.

Specifikacije:

Motor: 1.6-litrski, štirje cilindri

Moč: 86 kW pri 6000 rpm

Navor: 158 Nm 4400 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 5

Pogon: 2 -kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, ABS

Največja hitrost: 180 km/h

0-100km/h: 12,9 s

Emisije CO2: 145 g/km

Povprečna poraba: 7,9L/100km

Prostornina posode za gorivo: 65 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: ABS, EBD, 6 x zračne blazine

Prostornina prtljažnika: 411/1513L

Obračalni krog: 11 m

Masa vozila: 1404kg

Platišča: 16 inčev