Nissan Qashqai 1.6 Tekna XT

 

Nissan Qashqai je od svojega začetka najbolj prodajan mestni terenec v Evropi. Tudi naši kupci so ga lepo sprejeli. Je precej zaželen mestni terenec. Pri tokratni prenovi so upoštevali vse predhodne pomanjkljivosti, ki so jih navajali kupci, novinarji in seveda so dodali tudi nove sisteme, ki so trenutno »obvezni« pri mestnih terencih. Notranjost je za kanček izboljšana, največ sprememb je doživel prednji del vozila in nekoliko manj zadnji. Opremljen je z novimi sodobnimi sistemi, med katerimi je popolnoma nov avtonomni sistem vožnje ProPilot. Mi pa smo vozili najvišji nivo opreme Qashqai Tekna z dizelskim motorjem in avtomatskim menjalnikom.

Videz, prostornost in praktičnost

Največjo prenovo je doživela prednja maska Qashqai-ja. Popolnoma nov je odbijač, kjer so na novo oblikovali zračne reže za zrak motorja, pri višjem nivoju opreme pa so vgradili led žaromete. Meglenke so postavili nižje in bolj na stran odbijača. Dnevne led luči so oblikovane v raztegnjeni črki V oz. v obliki bumeranga. Zadaj so preoblikovali odbijač in klasične luči zamenjali za led. Bok vozila ostaja nespremenjen. Kupci lahko izberejo med lahkimi platišči v velikosti od 17 do 19-palcev oziroma pri višjih nivojih so že serijsko večja. Na streho so dodali novo anteno v obliki plavuti morskega psa.

V notranjosti je vidnih nekaj izboljšav, a ne tako korenitih kot smo pričakovali. Volan je na novo oblikovan, kjer so novi gumbi in za nekaj milimetrov je večji, kar omogoča lažje upravljanje. Voznikovi inštrumenti in večji osrednji zaslon ostajata nespremenjena,  okoli zaslona prav tako še vedno svetleča, cenena plastika, ki malce kvari izgled. Mnoge znamke se izogibajo vgradnji svetleče plastike, Nissan pri tem vztraja. Za obrobe okoli zračnikov in na vratnih kljukah so uporabili opazno boljšo plastiko. Voznikova stikala za upravljanje stranskih stekel so nova, s funkcijo, ki omogoča samodejni spust ali dvig z enim pritiskom. To je doslej veljajo le za voznikovo steklo. Pri nivoju N-Connect sta po novem prednja sedeža na novo oblikovana in udobnejša. Odlagalnih mest je dovolj, večji prostor je pod naslonom za roke, kjer sta še odlagalni mesti za kavo ToGo ali 0,5l plastenko.

Prtljažni prostor meri 430 litrov, ima dvojno dno in pregradno polico, ki omogoča različne pregradne postavitve. S tem se prepreči »vožnjo« manjših predmetov sem ter tja med vožnjo. Klop je deljiva 60:40, ko se jo podre v celoti, se volumen prtljažnika poveča na 1.585 litrov.

Varnost

V letu 2014 so pri organizaciji EuroNCAP zadnjič preizkusili varnost Qashqai-a. Takrat je dobil vseh pet varnostnih zvezdic, 88% za potnike, 83% otroke, 69% pešce in 79% za varnostne sisteme. Danes bi prenovljeni Qashqai z novimi sistemi dobil boljše ocene ali vsaj višje kot do sedaj. Ima Sistem proti blokiranju koles ABS, električno porazdelitev zavorne sile EBD, elektronski nadzor stabilnosti ESP, ojačevalec zavorne sile v sili NBAS,  2x isofix zadaj, 6- varnostnih zračnih blazin, sistem ProPilot, ki združuje sistem za mrtvi kot, opozorilo pri ne načrtovanem prečkanju črte, samodejno zaviranje v sili.

Vozne lastnosti

Krmiljenje je še vedno tako dobro in enostavno, saj je imel Qashqai že od vsega začetka zelo dobre vozne lastnosti. Aktivni sistem za »pozibavanje« oz. nihanje karoserije je še boljši in s tem so dosegli še manjša nihanja po slabih cestah. Z prenovljenim sistemom je postala vožnja mirnejša in udobnejša. Hrup vetra in  motorja so izboljšali z uporabo večje količine izolacije in debelejšimi stranskimi stekli. Pri nivoju opreme Tekna so Qashqai-a obuli v velika 19-palčna platišča, ki niso ravno za družinske potrebe. Od nivoja Tekna naprej so klasične halogenske žaromete zamenjali z led žarometi, ki se prilagajajo vožnji. Za enostavnejše parkiranje ima vgrajene prednje in zadnje parkirne senzorje ter video nadzorni sistem 360 s štirimi kamerami. Samostojno lahko izbiramo katera kamera bo producirala sliko na zaslonu.

Novi Qashqai ima vgrajen nov sistem ProPilot, ki poveča avtonomno vožnjo, kar pomeni, da ima sistem vgrajenih več asistenc, ki vozniku pomagajo v različnih situacijah in s tem ima sistem več nadzora nad vozilom. Ob pritisku na novi gumb, ki se nahaja na volanu, sistem delno prevzame nadzor nad volanom, ohranja vozilo na voznem pasu, po potrebi samodejno zavira ali pospešuje. Enostavneje povedano so  združili tri sisteme v enega in ga poimenovali ProPilot.

Informacije motorja

Prenovljenega Qashqai-ja poganjajo štirje motorji. Dva bencinska 1.2 in 1.6-litra ter dva dizelska motorja 1.5 in 1.6-litra. Dizelski motor z 1.6-litri teče dobro in do sedaj ni imel večjih hib, saj so ga nadgradili iz preizkušenega 1.5-litra, ki je na trgu že vrsto let. Močnejši motor ima 20 konjev in 80Nm navora več od šibkejšega. Testni Qashqai je imel tako 130 konjev in 320Nm navora. Menjalnik je bil X-Tronix (avtomatski), ki je deloval tekoče brez kakršnih koli težav. Avtomatski menjalnik lahko kupimo z najšibkejšim bencinskim ali najmočnejšim dizelskim motorjem. Razlika v ceni med avtomatskim in ročnim menjalnikom je 1.450 evrov. Vsi motorji izhajajo iz razreda Euro 6b. Dizelski motor 1.5 izpusti le 99g emisij CO2 na prevoženi kilometer, naš testni model je imel 116g izpusta. Najvišja hitrost, ki jo doseže Qashqai je 190km/h. Na testu smo zabeležili povprečno porabo goriva 6,4 l/100km.

Končno mnenje

Prenovljeni Nissan Qashqai spada v razred C mestnih terencev. S prenovo je postal še bolj dovršen, varnejši in znotraj za malenkost boljši. ProPilot poskrbi, da je voznik v dobrih rokah in se vozi bolj varno kot kdaj koli prej. Seveda to ne pomeni, da vozniku ni več potrebno upravljati z vozilom ali gledati na cesto. Prostora bo dovolj za štiri odrasle potnike in za kar nekaj kosov njihove prtljage. Prilagodljivi led žarometi delujejo dobro in svetilnost je odlična.

Kupci imajo na izbiro štiri nivoje opreme; Visia, Acenta, N-Connecta in Tekna. Cena najbolj opremljenega vozila Tekna z bencinskim motorjem je 30.100€, za dizelski motor je potrebno doplačilo 3.000€.

Serijsko so ga že opremili z digitalnim radijem DAB, Bluetoothom, tempomatom in omejevalnikom hitrosti. Ima 6-varnostnih blazin, sistem za nadzor podvozja (ActiveRide Control in Active Trace Control). Dizelski motor ima za dodatnih 2.000 € možnost štirikolesnega pogona.

Verjetno ni znamke, ki bi imelo na ceniku toliko različnih modelov za eno vozilo. Nissan je pripravil zelo obsežen cenik za Qashqai-a. Bencinski motor z opremo Visia se prične pri 19.950€, Acenta 21.600€, N-Connecta 23.100€ in Tekna 25.700€ naprej. Ko uporabimo Nissan-on konfigurator, dobimo popolnoma opremljenega Qashqai-a za 35.260€.

Plusi: usnjena notranjost, živahen motor, udobnost, ProPilot, menjalnik, prilagodljivi led žarometi.

Minusi: navadna notranja osvetlitev, velika platišča, svetleča plastika.

Cena testnega vozila: 30.760 evrov

Specifikacije

Motor: 1.6-litrski Euro6b

Moč: 96 kW (130 KM) pri 4.000 vrt/min.

Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt/min.

Menjalnik: samodejni

Prestave: sedem

Pogon: dvokolesni/štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 195 km/h

0-100 km/h: 9,3 s

Emisije CO2: 122 g/km

Povprečna poraba: 6,4 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 65 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS

Varnost: EBD, ESP, NBAS, 6 zračne varnostne blazine, 2xIsofix, AVM monitor.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 430/1.585 litrov

Obračalni krog: 10,7 m

Masa vozila: 1.616 kg

Platišča: 19-palčna (225/45)