Nissan Pathfinder 2.5 4×4

V času, ko so številni srednje veliki terenci postali precej mehkejši in bolj podobni avtomobilom, Nissan Pathfinder izstopa kot ''pravi'' kamion, z robato obliko in privlači tiste, ki potrebujejo robustno vozilo z veliko moči za vožnjo po zahtevnejšem terenu. Ne bomo olepševali, Pathfinderjeva oblika je malce zastarela. Po drugi strani pa se je stilsko izkazal za brezčasnega in neposrednega. V primerjavi s prejšnjim modelom je manjšo prenovo doživel pokrov motorja, sprednja maska, malce drugače pa izgleda tudi odbijač. Model 2012 je daljši za 80 mm, prednji odbijač je bolj zaokrožen in zato vozilu podari malce bolj športen videz. V prenovo zadnjega dela vozila spada nova oblika odbijača s štirioglatimi robovi za bolj robat videz. V izbor barv pa je bila dodana tudi nova modro-siva barva.

Kot se to tudi pričakuje od luksuznega vozila, ima Pathfinder usnjene sedeže, ki so elektronsko nastavljivi in ogrevani (voznikov in sovoznikov). Zadnji sedeži premorejo tri potnike. V primeru dveh potnikov pa lahko izvlečemo tudi naslonjalo za roke. V kabini je dovolj prostora, čeprav bo potnike na zadnjih sedežih morda motil nizek položaj oziroma nizka klop.

Prostornina prtljažnika znaša 515 litrov, če pa podremo zadnjo klop, se ta razširi na kar 2.091 litrov. V prtljažniku je tudi kar nekaj priročnih predalov in mreža, ki zagotovi, da se tovor ne vozi sem in tja.

Pathfinder je precej prijazen do potnikov. Zadnji sedeži so zložljivi na 40/20/40, tretja vrsta sedežev pa na 50/50, ki je uporabna le za otroke. Edina težava v notranjosti je, da sami sedeži niso tako udobni kot bi lahko bili, saj so precej tanko oblazinjeni, zato morda Pathfinder ni najbolj primeren za dolge poti. Izziv pa je tudi visok položaj vozila, saj je treba za vstop vanj stopiti precej visoko, kar lahko predstavlja težavo za otroke, starejše ljudi in hišne ljubljenčke.

Z voznikovega sedeža so vse komande enostavno dostopne in razumljive. Voznikov sedež ima možnost ročnega nastavljanja položaja ledvenega dela, čeprav že prvotna oblika sedeža zelo dobro podpira hrbet. Vidljivost je zelo dobra, če gledamo na cesto iz kabine, če uporabljamo ogledala, pomoč pa nam nudi tudi Nissanov sistem satelitske navigacije in parkirna kamera, ki je izredno uporabna pri parkiranju slabih pet metrov dolgega vozila. Drugo razkošje, ki ga še nudi Pathfinder je vžig brez ključa, strešno okno, satelitsko upravljanje volana, tempomat, električno nastavljiva in ogrevana zunanja ogledala z lučjo, ki osvetli tla in voznikov sedež, ki si "zapomni" nastavitvi za dva voznika.

Nissan pravi, da so končno podobo Pathfinderja zelo izpopolnili. Na splošno smo bili prijetno presenečeni nad kvaliteto notranje opreme in njihovo uporabnostjo. Vseeno pa smo doživeli nenehno cviljenje v zračnikih - ki pa je izstopalo le zato, ker je vse ostalo izredno izpopolnjeno.

Pathfinder uporablja Nissanovo F-alfa platformo, ki je narejena iz jekla. Najnovejša dizelska tehnologija in izboljšave različnih komponent nudijo moč od 14 kW do 140 kW, medtem ko se navor poveča od 47 Nm do 450 Nm. Čeprav je že prejšnji dCi motor omogočil izredno dober navor za svojo kapaciteto, ima izboljšan motor še manjšo porabo in zato tudi manj emisij. Nissan trdi, da ima Pathfinder porabo 8.5 l/100km - mi smo z normalno vožnjo po mestu dosegli 10.2 l/100km, na avtocesti pa 9.1 l/100km.

Močan 2.5 litrski motor je čudovit za daljšo vožnjo. Navor s 450 Nm precej olajša delo vozniku, dizelski motor pa poskrbi za bolj sproščeno vožnjo. Velik del Pathfinderjeve privlačnosti lahko pripišemo njegovim off-road in 4x4 sposobnostim, saj se ne ustraši še tako strmega klanca ali zahtevnega terena. Na voljo imamo 2WD način, s katerim se pogon prestavi na zadnja kolesa, AUTO, ki upravlja z močjo med prednjimi in zadnjimi kolesi, 4H, ki zaklene diferenciale v 50/50 na spolzkem terenu in 4L, ki izbere nizko razmerje za maksimalen oprijem v bolj ekstremnih off-road razmerah.

Zaradi visokega centra gravitacije in robustne oblike, Nissan Pathfinder ni narejen za zavijanje z visoko hitrostjo, saj se bodo v tem primeru hitro oglasile pnevmatike. Hlajene zavorne ploščice dobro opravljajo delo, da ustavijo krepkega terenca. Poleg tega pa za varnost skrbijo tudi ABS, elektronska porazdelitev zavorne sile EBD, elektronski nadzor stabilnosti vozila ESP, dve varnostni zračni blazini spredaj, stranske zračne blazine in ojačani stranski stebri. Pri vozilu pa je edino malce zaskrbljujoč podatek, da je v primerjavi z drugimi modeli istega razreda model 2012 na IIHS testu dosegel le zadovoljive ocene za moč strehe in udarec v zadnji del vozila.

Pathfinder je na voljo v XE, SE in LE modelih. SE je verjetno najboljši izbor, glede na to kaj dobimo za ceno - potovalni računalnik, 6 CD izmenjevalnik, dva dodatna zvočnika, tri 12 V vtičnice, aktivne vzglavnike spredaj, strešne nosilce, kromirano prednjo masko, kljuke na vratih v barvi karoserije, ABS, EBD elektronsko porazdelitev zavorne sile, po višini nastavljiv servo volan, prekrivalo prtljažnega prostora, daljinsko centralno zaklepanje, osvetlitev prtljažnega prostora, priključek za MP3, prednje meglenke, imobilizator motorja, tri tritočkovne varnostne pasove zadaj, ročno nastavljive žaromete iz kabine, voznikov sedež nastavljiv po višini z ledveno oporo, varnostno zračno blazino na voznikovi in sovoznikovi strani, stranske varnostne blazine spredaj, omejevalnik zatezne sile varnostnih pasov spredaj, po višini nastavljive varnostne pasove spredaj in zadaj, ISOFIX sidrišče za otroški sedež, ESP in elektronski nadzor stabilnosti vozila z zavornim sistemom ABLS in sistemom za pomoč pri speljevanju v klanec USS, avtomatsko klimatsko napravo z dvopodročnim delovanjem, električno pomična stekla, usnjen volan in prestavno ročico, ogrevane prednje sedeže, anteno integrirano v steklo, aluminijasto letev na pragu, ogrevana bočna ogledala, ojačevalnik zavorne sile NBAS in še bi lahko naštevali. .

Cena osnovnega modela se začne pri 35.490 evrih, cena najbolje opremljenega modela pa se konča pri 48.070 evrih. Pathfinder je tako pravi terenec med terenci. Velik plus so njegove zelo dobre off-road sposobnosti in, če to zares potrebujete, vlečna moč. Na slovenskih cestah je mogoče zaslediti kar nekaj Pathfinderjev, v glavnem po mestih, kjer je zaradi njegove velikosti parkiranje precej velik problem. Pathfinder je tako idealen terenec za zelo zahtevne razmere, lahko bi rekli celo "delovni" terenec, vendar njegove lastnosti v mestnem okolju le težko pridejo do izraza in so prej slabost kot prednost. Čeprav se je izkazal za terensko vozilo v pravem pomenu besede pa je v realnosti na žalost vse prevečkrat "šminkersko" vozilo voznikov, ki si ga za takšno ceno lahko privoščijo in jim niti slučajno ne pade na pamet, da bi ga kdaj peljali na sprehod tudi v njegovo "naravno okolje".

Plusi: robatost, moč, ogromno prostora za prtljago in tovor.

Minusi: velika poraba goriva, tanko oblazinjeni sedeži, cena.

Specifikacije:

Motor: 2.5-litre, štiri cilindri

Moč: 140 kW pri 3600 rpm

Navor: 450 Nm pri 2000 rpm

Menjalnik: ročni

Prestav: 6

Pogon:2 in 4-kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski, ABS, ESP

Največja hitrost: 186 km/h

0-100km/h: 10,7 s

Emisije CO2: 238 g/km

Povprečna poraba: 9,2L/100km

Prostornina posode za gorivo: 80L

Gorivo: diesel

Zavore: ABS

Varnost: ESP, ABS, 4 x zračne blazine, USS

Prostornina prtljažnika: 705/2091L

Obračalni krog: 11.9 m

Masa vozila: 2140kg

Platišča: 17 inčev