Nissan Navara 2.0 dCi 4×4

Tokrat si bomo za spremembo malce pobližje ogledal Nissana Navaro, letnik 2007. Kljub temu, da je terenec malce starejše izdaje, ga kljub temu pogosto srečujemo na cestah, kot tudi med oglasi rabljenih vozil.

Navara je bila razvita vzporedno s Pathfinderjem in se lahko ponaša z opremo, ki jo najdemo pri običajnih osebnih vozilih, kljub temu pa ponuja tudi vse lastnosti terenca. Oblikovana je kot običajen pickup, s krajšim prednjim delom in daljšim kesonom. Le-ta ima vratca, ki se odprejo v horizontalen položaj, kar omogoča prevažanje precej dolgega tovora.

Mehanično ima Navara številne lastnosti, ki so oblikovane zato, da vozniku nudi čim večjo raznolikost. Pri vseh modelih lahko izbiramo med štirikolesnim in dvokolesnim pogonom, odvisno od okoliščin. Uporabniku omogoča tudi zaporo diferenciala za zahtevne razmere.

Kljub robustni zunanjosti pa Navara vozniku ponudi prijazno notranjost. Armaturna plošča je enostavna, privlačna in za povprečnega voznika popolnoma ''razumljiva''. Gumbi so veliki in priročni, instrumenti na volanu (tempomat, upravljanje z audio sistemom) pa jasni in enostavni. Navara uporabniku nudi udobno vožnjo, saj sedeži nudijo dobro oporo, preseneti pa nas tudi to, da so sedeži ogrevani (lastnost, ki jo običajno ne pripisujemo pickupom). Kvaliteta vožnje je na splošno dobra. Čeprav je glasnost motorja enaka glasnosti vozil na dizelski pogon, je hrup precej dobro utišan.

Prostornost in praktičnost

Navara je predvsem v enem pogledu zelo prostorna - tovorna površina je izredno velika. Za večjo varnost tovora pa je na voljo tudi pokrov. Tudi voznik in sovoznik imata dovolj prostora, tako za noge, kot tudi nad glavo. Zaradi česar pa prostora zmanjka pri sopotnikih na zadnjih sedežih.

Varnost

Vozilo ima kljub starosti štirih let električne-usnjene sedeže, dvo-stopenjsko klimo, tempomat, zaporo deferencialov, gretje sedežev, izbiro med 2 ali 4 kolesnim pogonom itd. Na samem testu je povprečna poraba dosegla 8,5l/100km..

Vozne lastnosti

Kljub velikosti in dobrim obvladovanjem off-road terena je Navaro voziti malce težje, v primerjavi z običajnim avtomobilom. Sklopka je precej trda, a kljub temu čvrsta in natančna. Motor se dobro odziva in kljub malce večji glasnosti ponudi dobro pospeševanje in lagodno vožnjo. Tu in tam se na ovinku zaziba, kar pa ni moteče. Precej zahtevno pa je vozilo obrniti kjerkoli, kjer ni na voljo vsaj pet praznih parkirnih prostorov.

Navara je že leta 2007 uspešno premostila vrzel med delovnim vozilom in terencem, z zadostno dozo udobja je zadovoljila še tako zahtevne kupce, s širokim spektrom opreme pa se lahko še danes spopada z zelo raznolikimi pogoji na cesti.

Novo navaro se je leta 2007 dobilo za okoli 35.000 evrov, rabljeno pa danes, odvisno od opreme, dobite od 15.000 do 22.000 evrov.

Danes lahko kupite novi, preoblikovani model Nissan Navaro že od 22.491€

Plusi: atraktivna zunanjost in notranjost, fleksibilen in močan motor, dobra opremljenost.

Minusi: počasno krmiljenje zna biti v mestu naporno, vožnja je lahko občasno ''nihajoča'', pomanjkanje prostora za potnike na zadnjih sedežih.

Specifikacije:

Motor: 2.0-litre, štiri cilindri

Moč: 140 kW pri 4000 rpm

Navor: 450 Nm 2000 rpm

Menjalnik: Ročni

Prestav: 6

Pogon: 2 ali 4 kolesni

Zavore: zračno hlajeni diski ABS

Največja hitrost: 180 km/h

0-100km/h: 11,1 s

Emisije CO2: 224 g/km

Povprečna poraba: 8,5 L/100km

Prostornina posode za gorivo: 80L

Gorivo: Diesel

Zavore: ABS

Varnost: EBD, prednje zračne blazine

Prostornina prtljažnika: 280L

Obračalni krog: 13,8 m

Masa vozila: 1960kg

Platišča: 16 inčev