Nissan Micra 0.9 IG-T

 

Nova Nissan Micra je od svojih predhodnic popolnoma prenovljena. Obljublja odlične vozne lastnosti, veliko varnosti, prostorno notranjost in atraktiven videz na zunaj kot znotraj. Veliko stavijo na oster zunanji videz in kompaktno notranjost, s katero si želijo pridobiti več kupcev. V preteklosti se je po slovenskih cestah vozilo kar lepo število Micer, danes pa jih je kljub številnim izboljšavam redkost videti. Zakaj je tako, bomo sami izrazili svoje mnenje skozi članek. Kljub visoki ceni, se želi Nissan z novo Micro prebiti v sam vrh malih premijskih mestnih avtomobilov.

Videz, prostornost in praktičnost

Japonci so pri peti generaciji Micre naredili velik in pozitiven korak naprej, ki je bil nujen, saj  jim prejšnji model ni prinašal željenih rezultatov. Z novo Micro so odpravili vse tiste velike pomanjkljivosti in jo približali sodobnemu času,  približali pa so jo tudi zahtevnim kupcem. Micro so oblikovali zelo ostro, športno in ji dodali kar nekaj centimetrov v dolžino (17) kot tudi v širino (8). Postala je zelo elegantna, izstopajo dnevne led luči in bočna linija. Kupec si lahko iz seznama dodatne opreme za 400€ dokupi tudi led žaromete. Pri novi Micri je možna precejšna mera osebne personalizacije. Naša testna Micra je bila v oranžni barvi Energy.     Zagotovo lahko vsak posameznik med desetimi barvami v ponudbi najde vsaj eno po svojem okusu. Poleg osebne personalizacije, bogate barvne palete karoserije, ima Micra na izbiro štiri različna lita platišča do velikosti 17-palcev.

Notranjost Micre je oblikovana popolnoma na novo, izbrali so resnično dobre materiale in lahko rečemo, da kraljuje v tem segmentu. Izbrali so dobro plastiko, ki je po večini mehka na otip, vsa uporabna stikala so logično razporedili, prednji del armature, stranski stranici na osrednjem delu pa so oblekli v oranžno usnje. Testna Micra je izhajala iz najvišjega nivoja opreme, zato je imela na sredini armature vgrajen visoko resolucijski zaslon na dotik v velikosti sedmih palcev. Voznik ima med klasičnima števcema še 5-palčni informacijski zaslon. Multifunkcijski volan, prestavna ročica in ročna zavora so oblečeni v usnje. S povezavo pametnega telefona na Nissanov sistem lahko hitro dostopamo do svoje glasbe, klicev, sporočil ali do zemljevidov za navigacijo. Od paketa N-Connect naprej je navigacijski sistem vgrajen serijsko. Radijske postaje se lahko posluša tudi v DAB tehnologiji in drugo priljubljeno glasbo iz USB ključka. Za dober zvok so poskrbeli z edinstvenim zvočnim sistemom Bose z vgrajenimi šestimi zvočniki in dva so vgradili v voznikov vzglavnik.

Znotraj so izbrali kombinacijo dveh barv in na seznamu osebne personalizacije, lahko ne glede na nivo opreme izbiramo med rdečimi, oranžnimi in modrimi dodatki. Micra vozniku in sovozniku nudi veliko prostora za noge, a smo občasno pogrešali naslon za roke. Odlagalnih mest na vratnih žepih je dovolj. Volan ni popolnoma okrogel, saj so ga na spodnjem delu nekoliko "odrezali" in s tem naredili več prostora za voznika in lažje vstopanje ali izstopanje iz kabine.

Na zadnji klopi res, da ni veliko prostora za dvometraša, a kljub temu boste lahko tisti nižje rasti sedeli brez problema. Verjetno bo v večini primerov zadaj nameščen otroški sedež. Prednost Micre je tudi, da ima na sovoznikovem sedežu pritrdišča Isofix.

Prtljažnik ima enojno dno in pri vsakodnevni uporabi imamo prostora za 300 litrov prtljage, ki se ob podrtju zadnje klopi poveča na 1.004 litrov. Pri vseh nivojih opreme imamo že serijsko vgrajeno deljivo klop v razmerju 60:40. Kadar se podre zadnja klop, prtljažno dno ni popolnoma ravno in nastane manjša stopnička, a ne tako velika kot pri nekaterih konkurentih. Prtljažna vrata so široka in rob prtljažnika ni previsok, kar se opazi pri natovarjanju nakupovalnih vrečk.

Varnost

Pri Micri iz pete generacije varnostnih sistemov in pomagal ne primanjkuje. Že v najnižjem nivoju ima Micra zavorni sistem ABS, elektronski nadzor stabilnosti, ojačevalnik zavorne sile, šest varnostnih zračnih blazin, inteligentno zaviranje v sili, razporeditev zavorne sile med kolesi, tri Isofix pritrdišča, sistem HillAsist. Pri najvišjem nivoju opreme Tekna so dodali še sistem za opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu, sistem za zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev. Na testih Euro NCAP je Micra pridobila štiri varnostne zvezdice (91% za potnike, 79% otroke, pešce 68% in varnostne sisteme 49%) za osnovne nivoje opreme. V primeru, da izberete top opremo, ki prinaša več varnostnih sistemo pa dobi nova Micra vseh pet zvezdic.

Vozne lastnosti

Pri Micri so veliko naredili na izboljšanju voznih lastnosti za evropski trg, saj so tu kupci bolj občutljivi in dovzetni za te lastnosti. Po novem ima tudi sistem Nissan Inteligent Mobility, ki smo ga lahko že pred leti prvič spoznali pri X-Trailu. Sistem ves čas aktivno nadzira vožnjo in poskrbi, da ne prihaja do pretiranega nihanja karoserije in v ovinkih postane vozilo bolj vodljivo. Pri zaviranju pa samodejno doda zavorno moč na posamezno kolo. Elektronsko krmiljenje je dobro uravnoteženo, s čimer ima voznik pravšnjo mero povratnih informacij. Večina voznikov si bo lahko našlo optimalen položaj sedeža in volana, saj sta oba nastavljiva v vse smeri. Vozniku bo na daljših poteh v pomoč tempomat ali v mestih omejevalnik hitrosti.

Poskočen 0,9-litrski motor postreže s pravo mero moči za vožnjo po mestu in po avtocesti. Manjša šibkost se pokaže pri prehitevanju ali vožnji v klanec. Na žalost pet-stopenjski ročni menjalnik ni tako impresiven, kot je izgled vozila, ker je lahko na trenutke nejasen in ga ne moremo gladko pretikati med prestavami. Zadnji C stebriček je zelo širok, ki onemogoča dober pogled nazaj in na stran, pri parkiranju imamo lahko v pomoč vzvratno parkirno kamero in zadnje senzorje.

Informacije motorja

Nova Nissan Micra ima na izbiro le tri motorje, dva bencinska in dizelskega. Bencinski je s tremi valji in prostorninama 0.9-litra (90KM) in 1.0-litra (71KM). Dizelski motor ima prostornino 1.5-litra in 90KM. Testna Micra je imela turbo bencinski motor z 0.9-litri. Motor je v višjih vrtljajih tudi poskočen in pri 2.250 vrt./min razvije 140Nm navora. Vso moč pa dosežemo pri 5.500 vrt./min. Dobra novica je, da masa testne Micre znašala le 1.169 kilogramov in s tem je tudi poraba znosna. Če upoštevamo nekatere druge podobne motorje niso ti prav nič varčni, kvečjemu še večji porabniki kot nam obljubljajo. Prostornina rezervoarja je 41 litrov in smo lahko z enim polnjenjem prevozili do 600 kilometrov. V testnem obdobju se je poraba gibali od 5,1 do 6 litrov in ob vrnitvi Micre je potovalni računalnik prikazal povprečno porabo 5,4l/100km.

Končno mnenje

Nova Nissan Micra je kupcem na voljo v štirih nivojih opreme in tremi motorji. Pri vseh modelih lahko sami izbiramo dodatno opremo (osebno personalizacijo) iz seznama dodatne opreme. Micra se podaja v boj z veliko konkurenti, a je s svojo notranjostjo dva koraka pred njimi. Pravzaprav je nova Micra doživela radikalne spremembe na izgledu, tehnologijah in voznih lastnostih. Vozi se jo bolje kot kdaj koli prej, čeprav v svojem razredu ni najboljša. Osnovna modela Visia in Acenta sta opremljena povprečno, a za druga dva nivoja je rezervirano veliko dodatne, sodobne opreme.

Micra ima veliko plusov  med katere lahko štejemo ozvočenje Bose, samo zvočno izolacijo potniške kabine, varnost, vozne lastnosti, izbira kakovostnih materialov in dodelano armaturo. Dveh šibkih točk pa enostavno ne moremo pozabiti in jima pripisujemo dvojni minus. Prvi minus pripada ročni, plastični ročici na zadnjih vratih, ki služi za spuščanje-dviganje zadnjega stekla in drugi minus je hrup zadnjih vrat. Ko jih zapremo, se sliši, kot bi zaprli vrata Fičota iz leta 1960.

Najnižja cena Micre je 12.700€, ampak ta se kaj hitro dvigne na 14.000€ in to že v prvem nivoju opreme Visia. V kolikor se odločite za dizelski motor, bo potrebno odšteti 1.500€ več kot za 0.9 IG-T. Vsi motorji imajo samo pet-stopenjski ročni menjalnik. Najvišja cena je za opremo Tekna, ki je za bencinski motor 0,9 IG-T 17.300€ , za dizelaša pa 18.800€. Na vse cene je potrebno prišteti še barvo in pripravo vozila, kar znaša dodatnih 660€. Nissan za novo Micro nudi 3 letno garancijo ali 100.000 kilometrov, a jo je moč podaljšati na 5 let ali 160.000 in 7-let ali 150.000 kilometrov. 5-letno jamstvo si lahko prislužimo v primeru, da se odločimo za Nissan financiranje. Pripravili so pa tudi dva paketa: Statistično neverjetno ponudbo, ki zajema prihranek 2.300€, 3-letno vzdrževanje, 5-let jamstva in obvezno osnovno in kasko zavarovanje. Drugi paket pa Popolna zavezanca na poti pa 3 letno vzdrževanje, 5-letno jamstvo in obvezno-kasko zavarovanje. Seveda je potrebno prebrati ves drobni tisk, ki ga je veliko za omenjenima marketinškima paketoma.

Plusi: atraktivna, sodobna notranjost, zunanji videz, vozne lastnosti, zvočna izolacija kabine, vzmetenje..

Minusi: samo trije motorji, visoka cena, pogled nazaj, plastična ročica za spuščanje zadnjih stekel.

Cena testnega vozila: 18.360 evrov.

Specifikacije

Motor: 0,9-litrski turbo-bencinski EURO6b

Moč: 66 kW (90 KM) pri 5.500 vrt/min

Navor: 140 Nm pri 2.250 vrt/min

Menjalnik: ročni

Prestave: pet

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj bobni

Največja hitrost: 175 km/h

0-100 km/h: 12,1 s

Emisije CO2: 104 g/km

Povprečna poraba: 5,6 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 41 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: VDC, ABS, EBD, HBA, TCS, BLSD, HSA, 3xIsofix, 6 zračnih blazin.

Euro NCAP: 4 ali 5 zvezdic odvisno od nivoja opreme

Prostornina prtljažnika: 350/1.260 litrov

Obračalni krog: 10,3 m

Masa vozila: 1.169 kg

Platišča: 17 palcev (205/45)