Nissan LEAF – prvo električno vozilo, ki je preseglo 400.000 prodanih primerkov

Nissan LEAF je prvi električni avtomobil v zgodovini, ki je presegel 400.000 prodanih vozil, in tako potrdil svojo vodilno vlogo v globalnem premiku k bolj trajnostni mobilnosti.

Nissan LEAF, ki je bil leta 2010 predstavljen kot prvo električno vozilo na svetu za množični trg, je širšemu krogu kupcev prvi odprl vrata v vznemirljivo in udobno vožnjo, ki jo prinašajo električna vozila. Pred manj kot desetimi leti so električni avtomobili veljali za nišni izdelek, kupci LEAFA pa so bili večinoma “navdušenci”.

Danes vedno več potrošnikov pravi, da bi bil njihov naslednji avtomobil lahko električni. Kupci se za LEAFA odločajo zaradi njegove zmogljivosti, okretnosti in napredne tehnologije, kot je sistem za polavtonomno vožnjo ProPILOT1, pomembne pa so seveda tudi prednosti trajnostne mobilnosti.

“Ta pomemben mejnik priča o tem, da že 400.000 kupcev, katerih število se še povečuje, ceni vozilo Nissan LEAF zaradi vznemirljivosti, samozavesti in povezanosti, ki jih prinaša,” je dejal izvršni podpredsednik Daniele Schillaci, Nissanov globalni vodja trženja, prodaje in oddelka za vozila na električni pogon. “LEAF ostaja ikona Nissanove inteligentne mobilnosti, naše strategije, kako v boljši svet popeljati več ljudi.”

Nissan je ob predstavitvi prve generacije vozil LEAF obljubil, da bo postal vodilno podjetje na področju proizvodnje in trženja vozil brez izpustov. Podjetje se je zavezalo, da bo sodelovalo z vladami in energetskimi družbami ter tako podprlo prehod na električna vozila, olajšalo polnjenje in razvijalo načine ponovne uporabe akumulatorskih baterij iz električnih vozil.

Od takrat je Nissan v okviru pobude Nissan Energy oblikoval partnerstva po vsem svetu. Ta partnerstva bodo pripomogla k izboljšanju zmogljivosti akumulatorskih baterij električnih vozil za shranjevanje energije ter oskrbovanje gospodinjstev, podjetij in električnih omrežij z energijo – tako bodo električna vozila še uporabnejša in hkrati spodbujala učinkovito rabo energije.

Medtem so lastniki vozil LEAF skupaj prevozili že več kot 10 milijard kilometrov. Število prodanih avtomobilov LEAF od leta 2010 zadošča za prihranitev 3,8 milijona sodčkov nafte letno.2

LEAF je bil lani ne samo najbolje prodajano električno vozilo v Evropi, temveč tudi najbolje prodajan avtomobil kakršne koli vrste na Norveškem.

Nissan LEAF je na voljo na več kot 50 trgih po vsem svetu. V prvi polovici letošnjega leta se bo začel prodajati na šestih novih trgih v Latinski Ameriki in nato do konca leta še na sedmih trgih v Aziji in Oceaniji.

Novi LEAF

Pogonski sklop druge generacije vozila LEAF3, predstavljenega leta 2017, proizvaja 110 kilovatov moči in 320 Nm navora. Nedavno se je naboru vozil pridružil tudi model z novim pogonskim sklopom: Nissan LEAF e+, ki ponuja več moči in približno 40 % daljši doseg4. Prodaja modela LEAF e+ se je začela konec januarja na Japonskem. V ZDA bo na trg prišel letošnjo pomlad, Evropa pa bo sledila kmalu zatem.

Nissan LEAF uteleša tri stebre Nissanove inteligentne mobilnosti – inteligentno zmogljivost, inteligentno vožnjo in inteligentno integracijo. Prvega od teh ponazarjajo inovativni električni pogonski sklopi avtomobila, medtem ko sistem ProPILOT, ki je na voljo na številnih trgih, predstavlja drugega. ProPILOT, zasnovan za vožnjo po enem voznem pasu na avtocesti, ohranja hitrost in položaj vozila znotraj voznega pasu, tako je vožnja za voznika manj naporna. ProPILOT Park, ki je na voljo pri modelih na Japonskem in v Evropi, pa pospešuje, zavira in usmerja avtomobil pri parkiranju.5

Nissanova inteligentna integracija

Nissan LEAF je predstavil tudi nov svet zmožnosti čiste energije, ki ne vključuje zgolj učinkovite vožnje.

Nissan Energy je ekosistem, katerega srce so električna vozila Nissan, ki so za kupce še uporabnejša, saj izkoriščajo zmogljivost svojih akumulatorskih baterij za shranjevanje energije in oskrbovanje z njo. Lastnikom električnih vozil omogočajo enostavno povezovanje avtomobilov z energetskimi sistemi za polnjenje baterij, oskrbovanje domov in podjetij z energijo, ali pa pomagajo pri uravnavanju porabe na električnih omrežjih. V okviru sistema Nissan Energy je podjetje že začelo izvajati pilotne projekte na področju infrastrukture v Evropi, na Japonskem in v ZDA, razvija pa tudi načine komercialne rabe za prihodnost. Nissan Energy vključuje tudi nova prizadevanja za ponovno uporabo baterij, kar je pomemben korak k povečanju trajnosti električnih vozil. Nissan je skupaj s strateškimi partnerji akumulatorske baterije vozil LEAF predelal za uporabo pri ulični razsvetljavi na območjih brez električnega omrežja, napajalnih enotah za športne objekte in še za mnoge druge namene.