Nissan Leaf 40 kWh

Vozili smo novega Nissan Leafa druge generacije z napisom zEro Emission. Je že res, da se za avtomobilom nič ne kadi, ampak zaradi tega se nekje na drugem koncu proizvede več strupenih plinov. Sončnih ali vetrnih elektrarn je še vedno premalo, da bi lahko izničili vplive na okolje glede izpustov. Pri Leafu nam je všeč, ker gre za uporaben avto in v njega spravimo pet oseb, v prtljažnik pa veliko prtljage. Vožnja je prijetna in navdušeni smo bili nad e-Pedalom. Nad ceno vozila, časom polnjenja baterije in dometom nismo bili prav nič navdušeni, to pa iz preprostega razloga, ker sodimo med tiste voznike, ki dnevno prevozijo preveč kilometrov, da bi električni avto zmogel ustrezati takim potrebam. Če pobrskamo med konkurenco, nas je glede številnih kilometrov zadovoljila le električna Kona, s katero smo se, zaradi dosti večjega dosega z enim polnjenjem brezskrbno vozili vsevprek in vedno smo dosegli vsak cilj.

Videz, prostornost in praktičnost

Leaf ni vsakdanji avtomobil, saj je po zunanjosti nekoliko vesoljski,  z drugimi besedami futurističen. Karoserija je dvobarvna. Streho, zračni spojler in del prtljažnih vrat so obarvali črno. Tudi del C stebrička je obarvan v črno, kar mu lepo poudarja stransko linijo. Iz strehe štrli velika radijska antena. Platišča so pet kraka v velikosti 17-palcev. Prednje in zadnje luči so v Led tehnologiji, smerniki pa ostajajo še vedno klasični. Prednja maska je zaprta in oblikovana tako, da ima vozilo čim manjši zračni upor. K manjšemu zračnemu uporu prispevata popolnoma ravno dno vozila in zračni difuzor na zadnjem odbijaču, čigar funkcija je zmanjšanje vrtinčenja zraka.

Voznikov sedalni položaj ni tako dober kot bi si želeli. Zahtevni vozniki bodo pogrešali popolnoma nastavljiv volan, saj se ga lahko sedaj nastavlja le po višini in ne po globini. Precej široka sta tudi prednja A stebrička, za katerim se kaj hitro skrije kakšen pešec. Notranjost je precej temačna zaradi popolnoma črne plastike v vozilu. Na nekaterih delih so uporabili »mehko« plastiko, po večini pa bolj ceneno, trdo, svetlečo plastiko. Sami smo malce alergični na svetlečo plastiko, saj se na njej vse pozna in enostavno je OUT. Sedeži so iz usnja v kombinaciji Alcantare. Za dober zvok poskrbi zvočni sistem Bose s 7-zvočniki. Voznikovi prikazovalniki so v kombinaciji digitalne in analogne tehnologije. Za prikazovanje hitrosti so pustili analogni števec, vse druge informacije se prikazujejo na 7 palčnem digitalnem zaslonu, ki ima preprosto in pregledno grafiko. Na sredini armature je 8 palčni zaslon, kjer imamo navigacijo, prikaz slike pri vzvratni vožnji, radio v DAB tehnologiji. Uporabnih odlagalnih mest je kar nekaj in na sredinski konzoli ni klasične prestavne ročice, je pa manjši, okrogel džojstik. Prednja sedeža si lahko ogrevamo.

Prtljažnik električnega Leafa ni tako majhen, kot bi si mislili. Vanj lahko pospravimo precej prtljage. Pri uporabi zadnje klopi ima prtljažni del kar 420 litrov prostora. Zadnjo klop lahko podremo ločeno v razmerju 60:40, a po podrtju dobimo visoko stopnico. Kar nekaj prostora zavzema ojačevalec zvoka Bose. Pri kolotekih sta odlagalna prostora. Največja prostornina prtljažnika znaša 1.176 litrov. Če bi mu dodali dvojno dno, bi bil prtljažnik še nekoliko bolj uporaben in s tem bi bil tudi zmanjšan previsok nakladalni rob.

Varnost

Od varnostnih sistemov ima Leaf vgrajen sitem za zaviranje v sili s prepoznavanjem pešcev in kolesarjev, sistem za mrtvi kot, opozarjanje in preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu, šest zračnih blazin, elektronski nadzor stabilnosti, porazdelitev zavorne sile, zavorni sistem ABS, pritrdišča Isofix in sistem za nadzor podvozja. Najbolj opremljeni ima še adaptivni tempomat, samodejno zaustavljanje in speljevanje v zastojih, zadrževanje vozila na voznem pasu, sistem za opozarjanje prečnega prometa zadaj.

Vozne lastnosti

Leafa se pelje zelo dobro in vožnja je precej sproščujoča. V notranjost ne prihaja nič hrupa, niti ni čutiti tresljajev. Pospeški so dobri, kot pri vseh električnih vozilih, saj imamo od vsega začetka na voljo ves navor.

Velika prednost Leafa je ePedal, saj skoraj ne potrebujemo več zavorne stopalke. Takoj, ko spustimo stopalko za plin, prične vozilo zavirati in ob tem »polniti« baterijo. Voznik si lahko izbere s kakšno močjo bo sistem zaviral. Na ePedal se je treba navaditi, a ko ga osvojimo, postane vožnja uživaška. Opozoriti moramo, da v primeru višje hitrosti ali da se moramo na hitro zaustaviti, je potrebno še vedno pritisniti stopalko za zavoro. Po nekaj dneh uporabe ePedala je postala vožnja zabavna in smo nekoliko pozabili na kratki doseg in dolgo polnjenje baterij. Krmiljenje je dobro in natančno, trdota vzmetenja je ravno pravšnja.

K udobni vožnji prispevajo še sistemi kot so radarski tempomat oz. Nissanov ProPilot, ki ohranja varnostno razdaljo in ohranja vozilo na voznem pasu, ter po potrebi samodejno zavira. Sistem za zaviranje v sili prepozna vozila in pešce. Opremljen je tudi s sistemom za mrtvi kot, prepoznava prometne znake, za enostavno parkiranje ima nameščene štiri kamere s 360° prikazom okolice. Pri vzvratni vožnji senzorji zaznajo prečni promet.

Informacije motorja in baterije

Osnova električnega motorja ostaja enaka kot pri prvi generaciji. Drugi generaciji so dodelali sam sistem in zmanjšali porabo baterij. Motor ima 110 kW, kar v konjih pomeni 150, največji navor je 320Nm in to v celem razponu. Najvišja hitrost, ki jo lahko dosežemo z Leafom je 144 km/h in iz mesta do sto potrebujemo 7,9 sekunde. Menjalnik je avtomatski z reduktorjem.

Baterija je litij-ionska, z napetostjo 350V in kapaciteta le te je 40 kWh. V praksi se je izkazalo, da smo na hitri 42kWh polnilnici potrebovali v povprečju slabo uro, da smo ga napolnili do 98%, najraje pa ne bi omenjali koliko časa se polni na domači, navadni vtičnici. Za 54%, kolikor bi ga morali napolniti, nam je potovalni računalnik nakazal, da bomo morali počakati kar 16 ur.

Poraba je popolnoma odvisna od voznika oziroma od njegovega načina vožnje. Največ energije se izgubi pri hitrem pospeševanju ali višji hitrosti pri vožnji po avtocesti. Mi smo imeli v mestu povprečno porabo 11,3 kWh, če smo vozili po avtocesti s tempomatom 95km/h 12,7 kWh in 100km/h 13,4 kWh. Kratek čas smo vozili nekaj malega nad 120km/h,  a poraba je hitro narasla na 16 kWh in celo več. Največja razdalja, ki smo jo dosegli z enim polnjenjem,  je znašala 220 km. Nissan sicer obljublja od 270 do 369 kilometov, v praksi pa je to misija ne mogoče.

Končno mnenje

Velika prednost Nissana Leaf je uporabnost vozila, saj ima v notranjosti precej prostora za potnike in prav tako uporaben prtljažnik. Nas je precej navdušil ePedal in vsi ostali sistemi, ki pripomorejo k večji varnosti in udobnejši vožnji. V primeru, da bi bilo vozilo cenovno dostopnejše in če bi baterija omogočala večji doseg, bi morda razmišljali v tej smeri. Za enkrat pa so električna vozila precenjena, za polnjenje porabimo preveč časa in število polnilnic je prenizko.

Upajmo, da bo naše mnenje čez nekaj let popolnoma nasprotno, a do takrat se bomo vozili  z vozili, ki imajo motor z notranjim izgorevanjem.

Če ste eden tistih voznikov, ki dnevno naredi veliko kilometrov ali pa imate raznolike poti in ne samo od točke A do točke B, po vsej verjetnosti Leaf ne bo prava izbira za vas. Ta pride prav vsem tistim, ki dnevno prevozijo sto, največ stopedeset kilometrov dnevno in imajo načrtovane poti. Zelo pride prav pri vožnji do službe in nazaj, z vmesnim postankom v trgovini, vrtcu ali šoli. Šibka točka Leafa je čas polnjenja. Pri vsakodnevni uporabi električnega Leafa morate vnaprej načrtovati kraj in čas polnjenja, vedeti kje so hitre polnilnice in koliko časa dnevno ste pripravljeni izgubiti za polnjenje baterij. V kolikor se vozilo polni na bližnji polnilnici medtem, ko ste v službi, pa vaš čas načeloma ni ogrožen.

Mi smo dnevno izkoriščali hitro polnilnico v Logatcu na MOLu, Celovški cesti in ob priliki še na počivališču avtoceste Lukovica, saj se običajno nahajamo na teh relacijah. Največ časa smo za polnjenje izgubili na relacijah opravljenih istega dne, Logatec-Ljubljana, Ljubljana-Logatec in nato Logatec-Velenje ter na koncu še vrnitev iz Velenja v Logatec. Ta dan smo za polnjenje izgubili slabi dve uri, pri čemer smo imeli srečo, da so bile hitre polnilnice ves čas prazne in so delovale. Si pa ne znamo predstavljati, da bi prišli s prazno baterijo do določene polnilnice, ki ne bi delovala ali bi bila zasedena. Za potrebe, kot so naše, električno vozilo s takšnim kratkim dometom enostavno ni ustrezno.

Nissan Leaf je na voljo z dvema baterijama kapacitete 40 in 62 kWh in možna sta v dveh nivojih opreme N-Connesta in Tekna. Za prvi nivo opreme je potrebno odšteti €36.790 in za drugega, višjega €39.290. Z močnejšo baterijo je od prvega dražji še za 7.710€ in od drugega nivoja za 6.210€. K temu se prišteje  €200, ki je strošek priprave vozila, kot tudi kovinsko oz. biserno barvo, ki nas bo stala €540. Pri šibkejši bateriji se lahko doda še dvobarvno karoserijo,  pri nižjem nivoju ProPilot in ProPilot Park pri višjem nivoju opreme. Model z močnejšo baterijo ima že več dodane opreme v samih nivojih opreme, a vas moramo razočarati,  žal močnejše različice v Sloveniji ni možno kupiti. Pri Nissanu ga naročijo le po predhodnem naročilu kupca. V letu 2018 je bilo prodanih 106, v letošnjem letu pa 68 Leafov.

Servisni interval je na 36.000 in 90.000 km, pri pooblaščenemu servisu pa se za vsak redni servis odšteje 500€+DDV. Tovarniška garancija na vozilo znaša tri leta ali 100.000 prevoženih km, medtem, ko na baterijo, motor in električne elemente garancija znaša pet let ali 100.000 kilometrov.

Plusi: prostornost, ePedal, zunanjost, udobna vožnja.

Minusi: cenena plastika v notranjosti, širok A stebriček, cena vozila, domet in čas polnjenja, visok prtljažni nakladalni rob, majhen sredinski naslon za roke.

Cena testnega vozila: 40.790 evrov

Specifikacije:

Motor: električni

Moč: 110 kW (150 KM) od 3.283 do 9.795 vrt./min

Navor: 350 od 0 do 3.283 vrt./min

Menjalnik: avtomatski z reduktorjem

Pogon: prednja kolesa

Največja hitrost: 144 km/h

0-100 km/h: 7,9 s

Emisije CO2: 0 g

Skupna napetost: 35o V

Prostornina baterije: 40 kW

Čas polnjenja 0-90%: 220V (2,2kW) okoli 21 ur, 7,4kW 7,5h in v hitri polnilnici 50kW 1h.

Gorivo: elektrika

Zavore: ABS

Varnost: EBD, ESP, NBAS, 6x zračne blazine, 3xIsofix, ICC, ILI, TJ, TPMS.

Euro NCAP: še ni opravljenih testov

Prostornina prtljažnika: 420/ 1.176 litrov

Obračalni krog: 11 m

Masa vozila: 1.670 kg

Platišča: 17-palčna (215/50)