Neel Jani bo odslej nastopal v Formuli E

Porsche se vse bolj vneto pripravlja na premierni nastop na prvenstvu Formule E, ki poteka pod okriljem podjetja ABB in zveze FIA: kot prvi voznik je že potrjen Neel Jani. Z izkušenim Švicarjem bo nova tovarniška ekipa v začetku naslednjega leta pričela s testiranji na progi. Tako se bo lahko kar najbolje pripravila na december 2019, ko bo stekla 6. sezona dirkalne serije električnih avtomobilov s prizorišči tekem po vsem svetu. Trenutno Porsche že nestrpno pričakuje dobavo prve standardizirane šasije, v katero bo lahko vgradil svoj pogonski sklop, ki ga je že testiral na preizkusnih napravah.

Jani je Porschejev tovarniški voznik od leta 2013. Za krmilom dirkalnika Porsche 
919 Hybrid je leta 2016 postal skupni zmagovalec Le Mansa, osvojil pa je tudi naslov prvaka na svetovnem vzdržljivostnem prvenstvu FIA. 35-letnik je poleg tega kot voznik dirkalnika 919 od leta 2014 do vključno leta 2017 štirikrat stal na najvišji stopnički zmagovalnega odra, poleg tega si je devetkrat zagotovil najboljši startni položaj in štirikrat odpeljal najhitrejši krog. Leta 2018 je z dirkalnikom 919 Hybrid Evo v Spa-Francorchampsu (BE) prevozil krog v rekordnem času, s čimer je podrl takratni rekord proge, dosežen v Formuli 1. Jani je začel svojo kariero kot voznik formule, pri čemer se je povzpel do mesta testnega voznika v Formuli 1. 

"Neel je nedvomno pravi človek za naš novi, tehnološko napredni projekt," je dejal Fritz Enzinger, vodja programa Porsche Motorsport. "Ni le izjemno hiter, pač pa ima tudi bogate izkušnje z enosedežnimi dirkalniki. Poleg tega je že vozil formulo E in se je pri nas v Weissachu že uveljavil tudi kot razvojni voznik."

"Zelo se veselim svoje nove naloge," je poudaril Jani. "Veliko mi pomeni, da sem že drugič od samega začetka del povsem novega projekta v sklopu programa Porsche Motorsport. Tehnični izzivi so veliki, prav tako tudi pričakovanja do voznikov. Poleg tega ima močna konkurenca v Formuli E že precej več izkušenj. Pred nami je še veliko dela in komaj že čakam, da bo na vrsti krstna vožnja na dirkalni stezi."

Porschejev vstop v Formulo E je del daljnosežnih sprememb v podjetju in je načrtovan ravno ob pravem času: vzporedno s Porschejevim dirkalnikom na izključno električni pogon bo predstavljen model Taycan, prvi serijski športni avtomobil znamke, ki svoje moči ne bo črpal iz motorja z notranjim zgorevanjem. Porsche se v električno in digitalno dobo podaja z naložbami v višini šest milijard evrov. Že samo v okviru uvedbe Taycana bo ustvarjenih 1.500 novih delovnih mest. "Proizvodnja 4.0" zahteva povsem nove procese in naj bi potekala z nevtralnimi emisijami CO2. Program Formule E ima pomembno vlogo v Porschejevi ofenzivi za prihodnost. V raziskovalnem in razvojnem centru v Weissachu strokovnjaki za področje avtomotošporta tesno sodelujejo s strokovnjaki za serijsko proizvodnjo. Enega od rezultatov tega prenosa znanja predstavlja 800-voltna tehnologija Taycana, ki velike dosege in kratke čase polnjenja združuje z osupljivo zmogljivostjo. Visokonapetostna tehnologija temelji na pionirskem delu, opravljenem med razvojem dirkalnika 
919 Hybrid, s katerim je Porsche trikrat osvojil zmago v Le Mansu. Pri serijskem razvoju se je znamka na področju električnega pogona ter upravljanja baterije in hlajenja zgledovala po izkušnjah, pridobljenih v avtomotošportu. Tudi v dirkalni seriji električnih avtomobilov sta v ospredju nadaljnji razvoj ključnih tehnologij in upravljanje energije.

Z uvedbo dirkalnika 2. generacije in zmogljivejših baterij v Formuli E od te sezone naprej ne bo več potrebna menjava vozil. Porsche je sam razvil pogonski sklop, šasija in baterija pa sta za vse ekipe standardizirani. Med pogonske komponente (nekatere med njimi bodo igrale pomembno vlogo tudi v serijski proizvodnji) sodijo elektromotor, pretvornik, menjalnik, diferencial, pogonski gredi, nosilna struktura in deli podvozja na zadnji premi, prav tako pa tudi hladilni sistem in krmilnik.