Na trg prihaja nova hibridna izvedba Panamere

 

Porsche bo na pariškem avtomobilskem salonu predstavil četrto izvedbo iz družine Panamera: Panamero 4 E-Hybrid z uravnavanim štirikolesnim pogonom in dosegom 50 km pri izključno električnem pogonu. Sistemska moč vozila znaša 340 kW (462 KM), poraba skladno z novim evropskim voznim ciklusom za avtomobile s priključnim hibridnim pogonom pa 2,5 l/100 km, kar ustreza emisiji CO2 samo 56 g/km. Prednaročila za Panamero 4 E-Hybrid že sprejemajo. V Nemčiji stane od 107.553 evrov naprej (cena vključuje DDV).

50 kilometrov izključno na elektromotor

Hibrid pri Porscheju že od nekdaj združuje trajnostno mobilnost z zmogljivostjo – dokaz za to sta nenazadnje zmagi dirkalnika 919 Hybrid na 24-urni preizkušnji v Le Mansu v letih 2015 in 2016. Tej filozofiji sledi tudi Panamera 4 E-Hybrid.

Novi priključni hibrid je ob zagonu vedno v električnem načinu delovanja, v katerem lahko Panamera 4 E-Hybrid do hitrosti največ 140 km/h povsem brez emisij prevozi 50 km. Obenem je tudi ta Panamera pravi športnik med luksuznimi limuzinami: Porsche s štirikolesnim pogonom doseže največjo hitrost 278 km/h. Brez zakasnitev je pri pospeševanju iz mirovanja na voljo 700 Nm sistemskega navora. Hibridni športnik s štirimi vrati za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje 4,6 s.

Navor se prenaša na vsa štiri kolesa. Serijsko zračno vzmetenje s 3-prekatno tehnologijo pri tem neprestano skrbi za optimalno ravnovesje med udobjem in dinamiko.

Nov hibridni koncept prevzet iz modela 918 Spyder

Zmogljivost ni le naključje: pri novi Panameri 4 E-Hybrid je hibridni koncept, ki je v tem segmentu novost, prevzet iz modela 918 Spyder. Slednji je z močjo 652 kW (887 KM) najhitrejše serijsko vozilo doslej, ki je prevozilo Severno zanko Nürburgringa. 918 Spyder je rekordni čas kroga (6:57 min) med drugim lahko dosegel zaradi dodatne moči dveh elektromotorjev.

Kot pri modelu 918 Spyder je tudi pri Panameri moč elektromotorja – 100 kW (136 KM) in 400 Nm navora – na voljo že takoj ob pritisku pedala za plin. Pri predhodniku je moral voznik za aktiviranje dodatne moči elektromotorja pedal za plin pritisniti za najmanj 80 odstotkov. Elektromotor in bencinski motor sta sedaj harmonično usklajena že od samega začetka. Elektromotor tako kot pri Porscheju 918 Spyder tudi pri Panameri stalno skrbi za dodatno moč, kar s karakteristiko novega 2,9-litr­skega V6-biturbomotorja (243 kW/330 KM/450 Nm) omogoča impresivno kombinacijo zmog­­ljivosti elektromotorja in turbopolnilnikov.

Panamera 4 E-Hybrid električno energijo poleg tega uporablja za povečanje maksimalne hitrosti. Ta novi princip e-delovanja – več moči, več užitka v vožnji, manj porabe goriva – je pri Porscheju formula uspeha za prihodnost.

Nov hibridni modul in visoka odzivnost 8-stopenjskega menjalnika PDK

Elektromotor skupaj s prekinitveno sklopko bencinskega motorja V6 predstavlja novo generacijo Porschejevega hibridnega modula. Za razliko od elektrohidravličnega sistema, uporabljenega v predhodniku, električni izvajalnik (Electric Clutch Actuator oz. ECA) v novi Panameri prekinitveno sklopko upravlja elektromehansko, kar omogoča še krajše reakcijske čase. Za prenos moči na štirikolesni pogon podobno kot pri ostalih članih družine Panamera druge generacije skrbi nov, zelo hiter in učinkovit Porschejev 8-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko (PDK), ki je nadomestil 8-stopenjski avtomatski menjalnik s pretvornikom navora, uporabljen pri predhodniku. Napajanje elektromotorja poteka s tekočinsko hlajeno litij-ionsko baterijo. Čeprav se je zmogljivost baterije povečala iz 9,4 kWh na 14,1 kWh, je masa baterije, integrirane pod dnom prtljažnika, ostala enaka.

Visokonapetostna baterija je preko 230-voltne električne vtičnice z 10 A v celoti napolnjena v 5,8 ure. Če za polnjenje Panamere namesto serijskega polnilnika z močjo 3,6 kW uporabite opcijski vgrajeni polnilnik z močjo 7,2 kW in 230-voltno vtičnico z 32 A, se čas polnjenja skrajša na 3,6 ure. Polnjenje je s sistemom Porsche Communication Management (PCM) ali aplikacijo Porsche Car Connect (za pametni telefon in ure Apple Watch) mogoče časovno programirati. Poleg tega je Panamera 4 E-Hybrid serijsko opremljena s funkcijo klimatiziranja mirujočega vozila, ki notranjost med polnjenjem ohladi ali ogreje.

Armatura Porsche Advanced Cockpit s prikazi, specifičnimi za hibrid

Posebnost Panamere druge generacije je nov koncept prikazov in upravljalnih elementov: serijska armatura Porsche Advanced Cockpit s površinami, občutljivimi na dotik, in zasloni z možnostjo individualnega konfiguriranja. Dva 7-palčna zaslona obdajata analogni merilnik števila vrtljajev in sestavljata interaktivno armaturno ploščo. Panamera 4 E-Hybrid se od ostalih izvedb iz te serije razlikuje po merilniku moči, prilagojenem hibridnemu načinu delovanja.

Intuitivni način delovanja prikazov, specifičnih za hibrid, izvira iz superšportnega vozila Porsche 918 Spyder. Merilnik moči navaja podatke npr. o trenutni porabi električne energije oz. o količini električne energije, pridobljeni z rekuperacijo.

12,3-palčni zaslon na dotik ima vlogo osrednje upravljalne in prikazovalne enote sistema PCM, ki podobno kot kombinirani instrument omogoča prikaz najrazličnejših informacij, specifičnih za hibrid. Asistenca za pospeševanje s polno močjo in asis­tenca za hibridni pogon vozniku pomagata med vožnjo in mu sporočata številne podatke: asistenca za pospeševanje s polno močjo prikazuje energijo, ki je na voljo za pospeševanje s polnim plinom, asistenca za hibridni pogon pa z vizualnimi napotki pomaga pri odmerjanju moči elektromotorja.

Najučinkovitejša vožnja v režimu "Hybrid Auto"

Panamera 4 E-Hybrid je serijsko opremljena s paketom Sport Chrono, ki vključuje stikalo Mode, integrirano na volanu. S stikalom Mode in sistemom PCM lahko voznik aktivira različne vozne režime, npr. "Sport" in "Sport Plus", ki sta znana že iz drugih izvedb Panamere s paketom Sport Chrono. Režimi, specifični za hibrid, so "E-Power", "Hybrid Auto", "E-Hold" in "E-Charge".

Pri vklopu Panamere 4 E-Hybrid je vedno aktiviran električni režim "E-Power". "Hybrid Auto" je popolnoma na novo razviti režim, v katerem menjava in kombiniranje pogonskih agregatov potekata avtomatsko.

Ta režim omogoča najbolj učinkovito vožnjo. V režimu "E-Hold" lahko voznik namerno vzdržuje trenutno stanje napolnjenosti in na cilju, npr. v "okoljski coni" vključi elektro­motor ter se vozi brez emisij. V režimu "E-Charge" baterijo polni motor V6. Bencinski motor pri tem razvije večjo moč, kot jo dejansko potrebuje za vožnjo.

Največja moč je na voljo v režimih "Sport" in "Sport Plus", v katerih je V6-biturbomotor neprestano aktiven. V režimu "Sport" se vzdržuje minimalni nivo napolnjenosti baterije, da je za funkcijo "E-Boost" na voljo dovolj rezerve. Maksimalna zmogljivost je v ospredju v režimu "Sport Plus", v katerem Panamera doseže največjo hitrost 278 km/h. Baterija se najhitreje napolni v tem režimu, in sicer z V6 biturbomotorjem.

Za Panamero 4 E-Hybrid v Evropi že sprejemajo naročila

Panamera 4 E-Hybrid, za katero že sprejemajo naročila, bo v Nemčiji naprodaj za ceno od 107.553 evrov naprej (cena vključuje DDV). V Evropi bodo prva vozila dobavljena sredi aprila, leta 2017 bodo sledili vsi ostali kontinenti. Priključni hibrid je že četrta izvedba nove Panamere; vse imajo štirikolesni pogon. Paleto sestavljajo Panamera Turbo (404 kW/550 KM), Panamera 4S (324 kW/440 KM), Panamera 4S Diesel (310 kW/422 KM) in Panamera 4 E-Hybrid (340 kW/462 KM sistemske moči). Te štiri izvedbe združujejo lastnosti športnih avtomobilov in limuzin za udobna potovanja v koncept vozila tipa GT, ki se v svetovnem merilu ponaša z edinstveno kombinacijo dinamike in udobja.