Mogočna eleganca: Audi Q3 Sportback

  • Kompaktni SUV-coupé z ekspresivnim dizajnom in izjemno vozno dinamiko  
  • Progresivno krmiljenje in sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select na voljo serijsko, športno podvozje brez doplačila
  • Vsi žarometi v LED-tehnologiji, povezanost na ravni višjega razreda 

Audi je svojo modelsko paleto razširil s kompaktnim SUV-jem s kupejevskim dizajnom, modelom Audi Q3 Sportback. Novi model združuje izrazito prezenco in vsestransko vsakodnevno uporabnost SUV-ja s športno eleganco in dinamično vodljivostjo kupeja. Audi Q3 Sportback je tako prvi kompaktni križanec znamke Audi.

Nizka strešna linija, atletski trup: dizajn
Audi Q3 Sportback je namenjen kupcem, ki tehnološko inovativnost in športni značaj cenijo v enaki meri kot ekspresiven dizajn. Kompaktni SUV-coupé je sinonim za moč in hkrati preciznost – in to se odraža v vseh detajlih dizajna. Edinstvena značilnost je veliki, osemkotni enodelni okvir mreže hladilnika, ki poudarja pripadnost novega modela Audijevi družini Q. Črno mrežo sataste strukture obdaja srebrn okvir, zaradi katerega je sprednji del videti še izrazitejši. Enako velja za trapezaste odprtine za dovod zraka, ki jih med seboj povezuje vodoravna obroba v odbijaču. Nizki žarometi se klinasto zožijo proti sredini vozila. Audi ponuja žaromete v treh izvedbah; najbolj izpopolnjeni so žarometi z matrično LED-tehnologijo, pri kateri prilagodljive dolge luči skladno z vozno situacijo cesto osvetljujejo s pomočjo pametne regulacije.

Kupejevska potniška kabina je v kontrastu s sprednjim delom, ki ima značilni videz SUV-ja. Zaradi nizke strehe, ki se izteka v položna D-stebrička, je Audi Q3 Sportback ob pogledu od strani videti občutno daljši kot njegov brat Q3. V resnici razlika znaša le 16 milimetrov. SUV-coupé je tudi 29 milimetrov nižji. Elegantna ramenska linija poteka nižje kot pri modelu Q3 in s tem znižuje tudi optično težišče karoserije. Karoserija tako deluje bolj atletsko. Izrazite linije nad kolesi nakazu­jejo pogon quattro, ki je pri večini motorjev serijski. Senca v spodnjem delu vrat poudarja predel pod stranskimi stekli vozila in tako še dodatno okrepi atletski značaj.

Podobno mogočen kot sprednji del Audija Q3 Sportback je tudi zadnji del. Tu nastajajo tri­dimenzionalni učinki prepleta svetlobe in sence. Nad nizkim zadnjim steklom, ki ga obdajata aerodinamična stranska elementa, dolg strešni usmernik zraka poudarja širino tega križanca. K temu prispevajo tudi zadnje luči, ki povzemajo in variirajo dizajn LED-žarometov. Spodnji zaključek tvorijo širok difuzor in dve izraziti prečki.

Športna eleganca: različice zunanjosti

Za Audi Q3 Sportback je skupno na voljo enajst različnih zunanjih barv. Pri osnovni opremi so montažni deli v spodnjem delu karoserije lakirani v kontrastni manhattansko sivi barvi, kar poudarja športno-terenski značaj modela. Tudi pri paketu zunanje opreme S line so odbijača, obrobe kolesnih ohišij in letve na pragovih barvno poudarjeni. Ta oprema je po želji kupca lahko lakirana v barvi avtomobila. Satasta mreža hladilnika v enodelnem okviru pri modelu Q3 Sport­back S line zaradi aluminijastih elementov deluje še markantneje. Enako velja za stranske pragove s srebrnimi vstavki. Izstopajoči difuzor s štirimi navpičnimi prečkami kot bumerang oklepa nakazane odprtine za odvod zraka, zato je zadek videti še bolj dinamičen. 18-palčna aluminijasta platišča s 5-krakim dvojnim dizajnom in pnevmatikami 235/55 pri športnem modelu nadomestijo osnovne pnevmatike 215/65 na 17-palčnih platiščih v filigranskem 5‑krakem dizajnu. V kombinaciji z opcijskimi 19- in 20-palčnimi platišči iz ponudbe Audi Sport so obrobe kolesnih ohišij rahlo razširjene.

Vsa vozila Audi Q3 Sportback so serijsko opremljena s paketom elementov s sijajem. Strešni okvir in okenski okviri tu izstopajo v aluminiju, medtem ko se B- in C-stebrički bleščijo v črni barvi. Za še bolj dinamično podobo skrbi paket črnih elementov, pri čemer je zaradi temnih površin na odbijačih karoserija videti nižja. Hkrati so poudarjeni enodelni okvir mreže hladilnika in okrasne letve ob stranskih steklih. Pri izvedbi S line so črne barve tudi vstavki v pragovih. Ta paket je mogoče opcijsko dopolniti s črnimi ohišji zunanjih ogledal.

Dinamična cestna in terenska vožnja: podvozje

Audi Q3 Sportback omogoča užitek v vožnji po vsakovrstnih terenih. V mestu, na dolgi relaciji ali na lažjem terenu – Audijev kompaktni križanec je dinamično vsestransko vozilo. Serijsko je opremljen s športno-neposrednim progresivnim krmiljenjem, pri katerem je prenos krmilne sile odvisen od kota zasuka volana. Večji kot je kot zasuka, bolj neposreden je prenos, kar pomeni manj dela s krmiljenjem v mestnem prometu in pri manevriranju. V ozkih ovinkih je vožnja z Audijem Q3 Sportback še posebno dinamična: športno podvozje, ki je kupcu brez doplačila na voljo namesto serijskega podvozja, omogoča spontano okretnost in hkrati veliko udobja. Po želji je na voljo prilagodljivo uravnavanje blaženja, katerega krmilnik med drugim obdeluje signale senzorjev pospeškov in senzorjev hoda koles ter meri nihanje karoserije. Tako se blaženje na vseh kolesih v nekaj milisekundah prilagodi pogojem na cestišču in vozni situaciji. Razpon med udobno mehko vožnjo in čvrstimi voznimi lastnostmi se tako še poveča.

Poleg tega so vozniku Audija Q3 Sportback na voljo različne nastavitve. Sistem Audi drive select, ki je serijski, v okviru šestih režimov prilagodi številne komponente in funkcije, med njimi karakteristiko motorja in menjalnika, uravnavanje blaženja in poseganje v krmiljenje. Poleg standardne nastavitve lahko voznik izbira med programi comfort, dynamic in efficiency terindividualnim profilom po svoji meri. Vožnji po neutrjenem terenu je namenjena terenska nastavitev offroad, pri kateri elektronski nadzor stabilnosti ustrezno nastavi regulacijo zdrsa pogonskih koles. Opcijsko pomaga asistenca za nadzorovani spust. Na klancu z naklonom, večjim od 6 %, s samodejnim zaviranjem avtomatsko ohranja s strani voznika predhodno nastavljeno hitrost do največ 30 km/h. Prikaz na zaslonu MMI voznika dodatno obvešča o naklonu.

Audi Q3 Sportback ima McPhersonovo sprednjo premo s spodnjima trikotnima prečnima vodiloma. Širina koloteka meri 1.584 mm. V zadku je vgrajena štirivodilna konstrukcija s kolotekom širine 1.576 mm. Vijačne vzmeti in blažilniki so ločeni drug od drugega, zaradi česar se poveča prostornina prtljažnika. Platišča v različnih dizajnih so na voljo s premerom od 17 do 20 palcev. Glede na vrsto motorja imata notranje hlajena zavorna koluta na sprednji premi premer do 340 mm, zavorna koluta na zadnji premi pa do 310 mm.

TFSI, TDI, S tronic, quattro: pogon

Motorji v Audiju Q3 Sportback delujejo učinkovito, energično in kultivirano ter so certificirani po izpušnem standardu Euro 6d-temp. Ob uvedbi na evropski trg bodo na voljo en bencinski in dva dizelska motorja. Motor 2.0 TFSI v Audiju Q3 Sportback 45 TFSI quattro je z močjo 169 kW (230 KM) najmočnejši motor. Motorja 2.0 TDI imata moč 110 kW (150 KM) oz. 140 kW (190 KM), poganjata pa modela Q3 Sportback 35 TDI in Q3 Sportback 40 TDI quattro.

Nekoliko pozneje bo sledil 1,5-litrski bencinski motor v Audiju Q3 Sportback 35 TFSI. Tudi ta ima moč 110 kW (150 KM) in je poleg tega opremljen s sistemom izklopa valjev (COD). Pri majhnih in srednjih obremenitvah sistem izključi drugi in tretji valj; tako se zmanjša poraba. V kombinaciji z menjalnikom z dvojno sklopko ima motor 1.5 TFSI še eno tehnologijo za večjo učinkovitost: blagi hibridni sistem (MHEV), ki uporablja 48-voltno glavno električno omrežje. Sistem porabo goriva zmanjša praktično za do 0,4 litra na 100 km in hkrati poveča vozno udobje. Jermenski zagonski alternator (RSG), srce blagega hibridnega sistema, lahko pri zaviranju regenerira do 12 kW moči in jo dovaja nazaj v kompaktno litij-ionsko baterijo. Če voznik v hitrostnem območju med 40 in 160 km/h odvzame plin, Audi Q3 Sportback 1.5 TFSI MHEV izvaja rekuperacijo, se prosto kotali ali jadra z izključenim motorjem. Sistem za upravljanje pogona glede na vozno situacijo in način delovanja izbira med temi tremi funkcijami. Takoj ko voznik spet doda plin, jermenski zagonski alternator hitro in udobno ponovno zažene motor 1.5 TFSI. Vozniku pomaga pri dodajanju plina pri nizkih vrtljajih. Sistem start-stop se vključi že, ko hitrost pade na 21 km/h.

Pri vseh motorjih za prenos moči skrbita bliskovito hitri 7-stopenjski menjalnik S tronic in štirikolesni pogon quattro. Izjema sta oba osnovna motorja 1.5 TFSI und 2.0 TDI s pogonom na sprednji kolesi in z močjo 110 kW (150 KM), ki sta na voljo tudi v izvedbi z ročnim menjalnikom. Poleg tega je dizelski motor opcijsko na voljo s pogonom quattro. Osrednja komponenta štirikolesnega pogona je hidravlična lamelna sklopka na zadnji premi, ki je uravnavana elektronsko. Takšno uravnavanje združuje suvereno stabilnost in maksimalno vlečno silo z izjemnim užitkom v vožnji. Pogonske momente lahko deloma preusmeri s sprednje na zadnjo premo že, ko voznik med športno vožnjo zasuka volan. Takoj ko doda plin, se vozilo zlahka obdrži v ovinku. Pogon quattro v mejnem območju deluje v tesni povezavi s funkcijo porazdeljevanja navora po posameznih kolesih. Funkcija programske opreme omogoča, da je krmiljenje z majhnimi posegi v zavorni sistem – na kolesih na notranji strani ovinka pri pogonu quattro oziroma na sprednjem kolesu na notranji strani ovinka pri pogonu spredaj – še bolj dinamično in stabilno, saj se navor s tem prenese na zunanjo stran ovinka.

Prostornost in prilagodljivost: prostorska zasnova
Audi Q3 Sportback je eden najprostornejših modelov v svojem segmentu. V dolžino meri 4.500 milimetrov, v višino 1.556 milimetrov, širina pa je 1.843 milimetrov. S tem je ta SUV-coupé 16 mm daljši, 29 mm nižji in 6 mm ožji kot Audi Q3. Medosna razdalja pri obeh modelih znaša natanko 2.680 mm in je osnova za veliko prostornost.

SUV-coupé je zasnovan kot standardni 5-sedežnik. Omogoča udobno vstopanje, dober pregled in športen položaj sedenja za voznika in sovoznika. Sprednja sedeža – opcijsko električno nastavljiva in ogrevana – sta pravzaprav serijska šele v naslednjem višjem avtomobilskem razredu. Zadnjo sedežno klop je mogoče vzdolžno premikati v razponu 130 milimetrov, tridelno naslonjalo ima 7-stopenjsko nastavljiv naklon. Za sedežno klopjo je prtljažnik s prostornino 530 litrov, pri podrtih naslonjalih pa ta znaša do 1400 litrov. Prtljažno dno je nastavljivo na različne višine, pri čemer lahko pod njim priročno shranite tudi zadnjo polico. Audi po želji nudi električni pokrov prtljažnika, ki ga je mogoče odpirati in zapirati tudi z zamahom noge.

Arhitektura modelov višjega razreda: notranjost
V notranjosti kompaktnega SUV-coupéja se nadaljuje športno čvrsti dizajn zunanjosti; poudar­janje vodoravnih linij daje občutek zračnosti in prostornosti. Kot pri Audijevih modelih višjega razreda se arhitektura odlično ujema s konceptom upravljanja. Osrednji element vozila je opcijski zaslon MMI touch, ki ga obdaja široka črna obroba z visokim sijajem. Njena osemkotna oblika povzema dizajn okvira mreže hladilnika. Zaslon je skupaj s pod njim umeščeno upravljalno enoto klimatske naprave za 10 stopinj nagnjen proti vozniku.

Zaradi prilagodljivega koncepta linij ter obširne palete barv in materialov lahko kupec tudi notranjost Audija Q3 Sportback v veliki meri prilagoditi svojim individualnim željam. Poleg petih različnih tipov dekorativnih elementov za armaturno ploščo so na voljo sedežne prevleke iz tekstila, umetnega usnja, usnja in alkantare, pri čemer je možna izbira med številnimi barvnimi odtenki in dizajni.

Vse tri linije opreme – osnovna, design selection in S line – je mogoče poljubno kombinirati z linijami zunanje opreme. Obe opcijski liniji imata športne sedeže, katerih prevleke krasijo kontrastni šivi. Pri izvedbi design selection je na stranicah sedežev barvno poudarjena črta, odvisna od izbrane barve sedežev. Površine iz alkantare na armaturni plošči in naslonih za roke dodatno poudarjajo napredno oblikovalsko filozofijo. Po želji kupca so lahko jantarjevo rjave, lunino srebrne, oranžne ali jekleno sive barve. Opcijski paket notranje linijske/ambientne osvetlitve v temi poskrbi za ciljane svetlobne poudarke v predelu vrat in ob sredinski konzoli. Glede na razpoloženje jih je mogoče nastaviti v 30 barvah.

Digitalni svet: upravljalni elementi in prikazi
Koncept prikazov in upravljalnih elementov Audija Q3 Sportback odraža Audijev napredek pri digitalizaciji svojih modelov: že v serijsko opremo z MMI radiom je vključen digitalni kombinirani instrument z diagonalo 10,25 palca, ki ga voznik upravlja z večfunkcijskega volana. Pri vrhun­skem sistemu z MMI navigacijo plus se prikazi izpisujejo na virtualni armaturni plošči (Audi virtual cockpit), ki ponuja še veliko dodatnih funkcij. Poleg tega je na sredini armaturne plošče zaslon na dotik MMI touch. Zaslon ima diagonalo 10,1 palca in se ob izbiri funkcije odzove z zvočno povratno informacijo. Kupec po želji lahko naroči 12,3-palčni Audi virtual cockpit plus. Tu lahko na zaslonu MMI izbira med tremi različnimi prikazi; posebno dinamičen je prikaz z rdečimi elementi. S tipko za prilagajanje prikaza na večfunkcijskem volanu je mogoče spreminjati velikost prikazanih okroglih instrumentov in vsebine infotainmenta.  

MMI navigacija plus v Audiju Q3 Sportback ima enake odlike kot v Audijevih velikih modelih. Njen koncept upravljanja z enostavno strukturo menijev je zlahka razumljiv, vnos navigacijskega cilja in iskanje z MMI delujeta po načelu vnosa poljubnega besedila. Ko npr. voznik išče gostinski lokal, zadošča že vnos nekaj črk, da se prikaže seznam zadetkov. Še več udobja nudi naravno­glasovni sistem upravljanja, ki razume tudi poljubne formulacije. Ko voznik izreče stavek, kot je npr. po nemško: "Ich habe Hunger" (slov."Lačen sem"), sistem predlaga bližnje restavracije. 

Navigacija na osnovi prevoženih poti prepozna voznikove najpogostejše cilje in lahko postreže z ustreznimi predlogi za pot. Pri tem upošteva statistične pretekle vrednosti v zvezi s stanjem prometa in časom dneva. Izračunavanje poteka prek interneta na strežnikih ponudnika karto­grafskih in navigacijskih podatkov HERE, ki za ta namen vključuje v realnem času razpoložljive podatke o prometni situaciji. Če se podatkovna povezava prekine, MMI navigacija plus preklopi na vodenje do cilja, ki ves čas vzporedno poteka na osnovi podatkov, shranjenih v vozilu. Kompleksna povezanost: infotainment in Audi connect Skupaj z MMI navigacijo plus so v vozilu tudi spletne storitve iz ponudbe Audi connect – in sicer s hitrostjo po standardu LTE Advanced, prek SIM-kartice za Audi Connect, ki je fiksno vgrajena v vozilo. Vodenje do cilja idealno dopolnjujejo spletne prometne informacije in iskanje posebnih ciljev. Audi Q3 Sportback za napovedovanje prostih parkirišč ob cestah ter za informacije o nevarnih mestih in trenutno veljavnih hitrostnih omejitvah uporablja storitve Car-to-X in s tem inteligenco rojev, ki jo predstavljajo Audijeva vozila. Na novo so dodane Informacije o sema­forjih, ki jih Audi nudi v vedno več evropskih mestih. S povezavo z mestno infrastrukturo vozilo prek strežnika prejme informacije iz centralnega računalnika za semaforizacijo, tako da lahko voznik hitrost vožnje uravnava glede na naslednji zeleni val. Že ko voznik čaka pred rdečim semaforjem, se v kombiniranem instrumentu prikažeta individualno priporočilo o hitrosti in čas, ki preostane do naslednjega zelenega vala. Sistem tako pripomore k preudarnemu, učinkovi­temu načinu vožnje in izboljša pretočnost prometa. K naboru storitev Audi connect spada tudi dostopna točka za WLAN, ki jo potniki lahko uporabljajo za svoje mobilne naprave. Omogoča hitrosti prenosa do 300 MBit/s.