Močnejši, hitrejši in trajnejši na dirkalni stezi: Novi Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport s karoserijskimi deli iz biovlaken

Tri leta po premieri prvega Caymana GT4 Clubsport predstavlja Porsche njegovega naslednika: novi 718 Cayman GT4 Clubsport je sistematično izpopolnjena različica uspešnega modela iz Weissacha. Predserijski dirkalnik s sredinsko vgrajenim motorjem je prvič na voljo v dveh tovarniških različicah: kot model "Trackday" za ambiciozne hobi dirkalne voznike in kot "Competition" za udeležbo državnih in mednarodnih tekmovanjih.

Pri razvoju novega 718 Caymana GT4 Clubsport je bila poleg še boljše vozljivosti in hitrejših časov krogov v ospredju trajnostna uporaba surovin. Kot prvi serijsko proizvajani dirkalnik ima 718 Cayman GT4 Clubsport karoserijske dele izdelane iz kompozitnega materiala z biovlakni. Voznikova in sovoznikova vrata ter zadnji usmernik zraka so izdelani iz zmesi naravnih vlaken, ki jo primarno sestavljajo poljedelski ostanki, kot so lanena ali konopljina vlakna, z vidika mase in togosti pa ima ta zmes podobne lastnosti kot ogljikova vlakna.

Za pogon 718 Caymana GT4 Clubsport se uporablja 3,8-litrski šestvaljni bokser motor z močjo 313 kW (425 KM). To je 40 KM več kot pri prejšnjem modelu. Za prenos moči na zadnji kolesi skrbi Porschejev 6-stopenjski menjalnik dvojno sklopko (PDK) z mehansko prečno zaporo na zadnji premi. Lahka konstrukcija sprednje preme z vzmetnima nogama prihaja od večjega brata, modela 911 GT3 Cup. Zmogljivi zavorni sistem je opremljen z velikimi jeklenimi zavornimi koluti, ki imajo spredaj in zadaj premer 380 milimetrov. S 1.320 kilogrami je 718 Cayman GT4 Clubsport, ki je serijsko opremljen s privarjeno varnostno kletko, dirkalnim školjkastim sedežem in 6-točkovnim pasom, pravi lahkokategornik.

Osnovna različica "Trackday" je namenjena hobi voznikom, ki želijo dirkalnik brez večjega vložka uporabljati na dirkalnih dogodkih za zasebne tekmovalce in klubskih športnih prireditvah. Vozilo ima fiksno nastavitev blažilnikov, ki v kombinaciji z asistenčnimi sistemi ABS, ESC in nadzorom vlečne sile (ki jih je po potrebi mogoče izključiti) skrbijo za ugodne vozne lastnosti v mejnem območju. Serijski so tudi klimatska naprava, reševalna odprtina v strehi, ročni gasilni aparat in 80-litrski varnostni rezervoar kategorije FT3. Vozilo, ki ni homologirano za cestno vožnjo, je mogoče servisirati v vseh Porschejevih centrih. 718 Cayman GT4 Clubsport "Trackday" stane 134.000 evrov, prišteti pa je treba še ustrezni DDV.

Model "Competition" vključuje vrsto konkurenčne opreme. Tako so na primer blažilniki trojno nastavljivi. Varnostni rezervoar ima kapaciteto 115 litrov in je zato primeren tudi za vzdržljivostne dirke. Izenačevanje zavornega pritiska med sprednjo in zadnjo premo brezstopenjsko uravnava sistem izenačevalnika. Hitre postanke v boksih zagotavlja integrirani sistem za dviganje vozila. Snemljivi dirkalni volan iz modela 911 GT3 R omogoča raznovrstne nastavitve v voznikovem neposrednem vidnem polju. Za še večjo varnost na dirkah ima vozilo vgrajen avtomatski gasilni sistem. 718 Cayman GT4 Clubsport "Competition" stane 157.000 evrov, prišteti pa je treba še ustrezni DDV.

"V novem Porscheju 718 Cayman GT4 Clubsport se skriva še bistveno več dirkalnih genov kot v njegovem uspešnem predhodniku," je povedal vodja Porsche Motor-sporta Fritz Enzinger. "Moč motorja je opazno večja. Hkrati nam je uspelo izboljšati potisk k tlom, kokpit pa je zdaj še bolje prilagojen voznikovim potrebam. Prepričan sem, da bomo lahko nadgradili odlične prodajne rezultate prejšnjega modela, od katerega smo prodali 421 primerkov."

Obe različici je že mogoče naročiti, dobave tekmovalnim ekipam in voznikom z vsega sveta pa bodo stekle februarja.