Mercedes-Benz E220d

 

Tokrat smo vozili nekaj udobnega in elegantnega,  kar je zrisal Robert Lešnik, naše gore list. V notranjosti potniške kabine je postavil nove standarde dizajna, izbral kakovostne in prefinjene materiale. Rezultat je odličen. Novi E je najbolj eleganten do sedaj. Za udobno, varno vožnjo je poskrbljeno, vgrajeni so namreč vrhunski varnostni sistemi, za nameček mu vgrajeni računalnik omogoča, da lahko vozi celo sam. Novi motor in novi devet-stopenjski samodejni menjalnik sta popoln par , ki poskrbita za zelo nizko porabo goriva, kar je pomembno dejstvo za poslovne uporabnike.  Tretja dobra lastnost je nizek koeficient upora, saj znaša le 0,23, s čimer je prekosil oba konkurenta, Toyoto Prius in Tesla.

Videz, prostornost in praktičnost

Novi razred E ima svoj stil, zaradi svojega izgleda je specifičen in morda marsikomu po okusu ne ustreza. Stari dizajn je nadomestil nov, z veliko novih, elegantnih krivulj in edinstvenim izgledom. Lahko bi rekli, da je mlajši brat serije S ali pa veliki C z dodatnimi izboljšavami. Ob pogledu na vozilo takoj opazimo, da je sprednji del oblikovan v športnem stilu, zadnji pa s pridihom elegance. Sprednja maska je športna, bolj agresivna, iz nje izstopajo atraktivne, dnevne LED luči in potem še velika zvezda, ki povsem tipično dominira na sredini zračne maske z dvema kromiranima črtama. Na boku se ta agresivnost umiri, proti zadku se prelije v popolno umirjenost. Na zadnjem delu so vgrajene nekoliko manjše LED luči, na spodnjem delu odbijača je dvojna izpušna cev.

Ob prvem snidenju z notranjostjo vidimo, da je prefinjena, čudovito izdelana, vgrajeni so vrhunski materiali. Izbiramo lahko med 64 različnimi odtenki osvetljevanja notranjosti. Vse skupaj daje izredno dober občutek in ko enkrat sedemo v notranjost, jo stežka zapustimo.

Testno vozilo je imelo vgrajeno dva velika, digitalna 12,3-palčna zaslona (za doplačilo), ki prikazujeta jasno in ostro sliko. Prvi zaslon pred voznikom služi voznikovim potrebam (potovalni računalnik, navigacija, prikazovalnik hitrosti, vrtljajev itd.), drugi zaslon v enaki velikosti služi upravljanju avdio in video sistema, navigacije, vseh nastavitev vozila itd. Skupno v diagonali merita 62,4 centimetrov. Na voljo je precej možnosti glede prilagajanja videza. Včasih se lahko zgodi, da med surfanjem  po menijih deluje počasneje ali za trenutek postane celo neodziven. Multi funkcijski volanski obroč je prav tako zanimiv, poseben, saj gumbi delujejo na dotik in prav tako omogočajo listanje po menijih. Na osrednjem delu armature so nameščene klasične štiri okrogle, zračne reže, pod njimi še klasična analogna ura, kar daje občutek luksuza.

Kakovost notranjosti je odlična, armatura je usnjena in prefinjena, s kovinskimi dodatki.

Ko vse to seštejemo, je novi E precej poseben in v marsičem boljši od konkurence.

Notranjost je zelo prostorna, tako spredaj, kot zadaj. Na zadnji klopi je dovolj prostora za tri odrasle osebe na krajši poti. Za večjo prostornost je poskrbela večja medosna razdalja, ki se je povečala za 6,5 centimetrov. Vstopanje in izstopanje iz avtomobila je enostavno.

Za dober zvok poskrbi 13 visoko zmogljivih zvočnikov podjetja Barmestar (za doplačilo).

Odlagalnih mest je veliko. Zadnja klop se lahko podre v razmerju 40:20:40 (za doplačilo). Prtljažni prostor razreda E je vodilni v svojem razredu, saj ima 540 litrov. Pod prtljažnim dnom je še velika, globoka odprtina za shranjevanje večjih predmetov.

Varnost

Ker gre v razredu E za visoke standarde varnosti, bi glede tega lahko napisali res veliko. Dejansko je ta Mercedes najvarnejši med vsemi.  Sami so varnost razdelili v štiri segmente: varna vožnja, ob nevarnosti, ob nezgodi in po nezgodi. Varnostnih sistemov je ogromno, zato bomo omenili le nekaj glavnih: pilot varnostne razdalje Distronic, Drive Pilot, Multibeam LED sistem pametnih luči,  sistem za prepoznavanje prometnih znakov, sistem ohranjanja smeri vožnje, sistem za mrtvi kot, ESP z asistentom za bočni veter, sistem Pre-Safe, za prepoznavanje kritičnih situacij, sedem zračnih blazin, sistem proti spodrsavanju pogonskih koles Attention Assist in še nekaj drugih varnostnih sistemov. Na testih Euro NCAP je pridobil vseh pet zvezdic.

Vozne lastnosti

Mercedes razreda E je pravi razkošni popotnik, ki zagotavlja umirjeno, tekočo in gladko vožnjo. Za boljše vozne lastnosti so mu odvzeli dobrih 100 kilogramov. Krmiljenje je zelo lahko, se ostro odzove in velikemu avtomobilu navkljub so dosegli relativno majhen obračalni krog (11,6m). Dynamic Select omogoča, da voznik lahko izbira med petimi različnimi voznimi programi Eco, Sport, Sport+, Comfort in Individual. Za doplačilo 2.600 evrov so testnemu vozilu dodali zračno vzmetenje, ki nudi pravo udobje v programu Comfort ali pa trše vzmetenje v Sport. Vendar limuzina razreda E ne ponuja takšnega športnega duha kot na primer Jaguar XF.

Devet-stopenjski samodejni menjalnik (9G-Tronic) je vrhunski in lahko bi rekli, da je do sedaj najboljše, kar smo lahko preizkusili. Menjalnik pripomore k nižji porabi goriva, saj ta prestavlja pri zelo nizkih vrtljajih, 400Nm navora pa pomaga, da E220D doseže iz 0-100km/h v pičlih 7,3 sekundah. Voznik lahko tudi sam prestavlja z dvema ročkama ob volanu. Prestavljanje je izredno gladko in ga s težka občutimo.

V celotnem testnem obdobju smo imeli večino časa vklopljen program Comfort, saj se nam je glede udobja in zmogljivosti zdel najbolj optimalen. Zanimiv je tudi samodejni način vožnje, saj zna vozilo kar nekaj časa voziti samo, preden prične opozarjati voznika, da poprime za volan. Aktivni sistem lahko ohranja smer vožnje v področju med 60 in 200 km/h.

Parkiranje je enostavno, vgrajene so štiri kamere, ki omogočajo 360-stopinjski pogled okoli vozila.  Opremljen je tudi s prednjimi in zadnjimi parkirnimi senzorji. Opcijsko si lahko naročimo dodatno aplikacijo, to je sistem daljinskega parkiranja, ki jo upravljamo s pametnim telefonom.

Informacije o motorju

Nov dizelski štirivaljnik prostornine 2.0-litra zagotavlja dovolj moči in varčnosti. Inženirji so dosegli pravo razmerje med zmogljivostjo in ekonomičnostjo. Z vso tehnologijo motor izpusti v ozračje samo 102 g/km emisij CO₂. Motor ima pri 3.800 vrt./min največjo moč 194 konjev in pri 1.600 vrt./min največji navor 400Nm. Samodejni menjalnik pri umirjeni vožnji prestavlja že pri 1.400 vrtljajih. Motor in menjalnik sta res v odlični kombinaciji, kar bodo pri Mercedesu težko izboljšali. Kot vsi novi avtomobili je tudi razred E opremljen s sistemom Start & Stop.

Na testu smo prevozili več kot 900 kilometrov kombinirane vožnje, pa še nismo porabili celega rezervoarja, ki znaša 50 litrov. Kljub dinamični vožnji po mestu in avtocesti, smo dosegli presenetljivo nizko porabo, ki je na koncu znašala le 4,7 litrov.

Končno mnenje

Mercedes razreda E je bil vedno sinonim za udobje in kakovost. Novi E prinaša še avtonomno vožnjo, veliko sodobnih varnostnih sistemov in sodobno notranjost. Neposredni tekmeci so Jaguar XF, Audi A6 in BMW5.

Peta generacija prinaša še nov dizelski motor v povezavi z devet-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki je resnično vrhunski. Razred E spada med najbolj napredne avtomobile na trgu.

Osnovni E ne prihaja z veliko standardne opreme in seznam dodatne opreme je precej dolg. Zahtevnejšim se lahko zgodi, da bo osnovna cena 49.590 evrov kaj hitro narasla na 70.ooo evrov ali več. Je že res, da razred E ponuja zmogljiv, ekonomičen dizelski motor, veliko prefinjenosti in udobja, a kaj, ko lahko kar hitro postane predrag. Pred dodajanjem dodatne opreme moramo dobro premisliti, kaj vse mu bomo dodali oziroma kaj res potrebujemo.

Na izbiro imamo štiri dizelske motorje in sedem bencinskih. Cena za osnovni dizelski štarta pri 46.850 evrov in se »ustavi« pri 91.900 evrov za model AMG E43 4Matic. Zahtevnejši kupci ali poslovni uporabniki lahko izbirajo med dodatno opremo na 32 straneh  in zagotovo zadovoljijo vse svoje želje ali potrebe.

Plusi: potovalno udobje, menjalnik 9G-Tronic, notranja kakovost, udobje, poraba goriva LED žarometi.

Minusi: dinamičnost, cena dodatne opreme, občutljiva črna plastika, boljše vozne lastnosti  nekaterih tekmecev.

Cena testnega vozila: 76.986 evrov.

Specifikacije

Motor: turbodizelski 2.0-litra EURO 6

Moč: 143 kW (194 KM) pri 3.800 vrt./min

Navor: 400 pri 1.600 do 2.800 vrt./min

Menjalnik: samodejni 9-stopenjski

Pogon: na zadnja kolesa

Največja hitrost: 240 km/h

0-100 km/h: 7,3 s

Emisije CO2: 102 g

Povprečna poraba: 4,7l/100km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: dizel

Zavore: ABS, spredaj-zadaj zračno hlajeni diski

Varnost:  ESP, ABS, ASR, BAS, Adaptive Brake, Distronic, Drive Pilot, Attention Assist, Pre-Safe, 6-zračnih blazin…

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 540 litrov

Obračalni krog: 11,6 m

Masa vozila: 1.680 kg

Platišča: 19-palčna iz lahke litine (245/40 spredaj, 275/35 zadaj)