Megane R.S. 280

Renault je s svojim serijskim športnikom pokazal kaj zmore in da se lahko z lahkoto primerja s svojimi tekmeci. Od svojega predhodnika se razlikuje po tem, da ima ta izključno pet vrat, pod pokrovom pa nov, lažji, zmogljivejši 1,8-litrski turbo bencinski motor in še bolj dodelano podvozje. Novi Megane R.S. ima Renaultov sistem 4Control, ki zagotavlja maksimalno stabilnost skozi ovinke in lahko bi rekli, da pelje kot po »maslu«. Megane R.S. je med kupci eden bolj zaželenih avtov, saj je vsestransko uporaben, tako za vsakodnevno vožnjo kot za družinski izlet.

Videz, prostornost in praktičnost

Na zunaj ohranja nekaj linij klasičnega Megana, a ima toliko športnih dodelav, da kaj hitro razpoznamo  športno R.S. različico. Stranski blatniki so precej bolj izbočeni oz. poudarjeni, zadaj na spodnjem delu odbijača je umeščen zračni difuzor, to je večja izpušna cev s sredinsko namestitvijo. Izstopa prednji odbijač z F1 letvijo v temno sivi barvi in zunanji ogledali v črni barvi. Iz velikih R.S. platišč se bohotijo rdeče zavorne čeljusti Brembo. Dnevne luči s tremi diodami predstavljajo športno zastavico za start na tekmah. Glede barve in glede na izbor osmih različnih kataloških barv, se nam je, naš testni  Oranžni Tonic najbolj dopadel.

Notranjost R.S-a se precej razlikuje od klasičnega. Res, da je osnova enaka, tu predvsem izstopata sprednja sportna sedeža, ki te pošteno objameta, volan je v kombinaciji usnja in alkantare. Alkantara na volanu nas ni prepričala.  Na volan so dodali še rdeč emblem R.S., prestavna ročica je obrobljena z rdečo, vsi šivi so v rdeči barvi in v prednjih vzglavnikih je izvezen emblem  R.S. Vse stopalke so iz aluminija za še bolj športen videz. 

Na sredini je viden že poznan multimedijski sistem R-Link 2, s 7 palčnim zaslonom na dotik. Na zaslonu se upravlja večina sistemov, spremlja navigacijo in posluša radio v DAB tehnologiji. Sistem je že nekoliko za časom in deluje precej počasi. Povežemo se lahko z aplikacijama Android Auto in Apple CarPlay. Samodejna klima je dvopodročna, ročna zavora je klasična pri ročnem menjalniku, pri samodejnem menjalniku je elektronska. Voznik si lahko svoj sedalni položaj dobro prilagodi in s tem zagotovi čim več udobja, ki ga lahko ponudi športni sedež. Kljub temu, da je novi Megane bolj prijazen do družin, gre še vedno za športnika in se ne sme pričakovati velikega udobja. Med vožnjo po slabšem cestišču lahko potniki nekoliko »poskakujejo«. Zadaj je prostora za dve odrasli osebi, ki nimata preveč dolgih nog. Na klopi je poskrbljeno za pritrdišča dveh otroških sedežev. Klop je ohranila svojo uporabnost in jo lahko podremo v celoti ali samo delno v razmerju 60:40. Prtljažnik nudi pri normalni uporabi 384 lit volumna, lahko ga povečamo na 1.247 litrov.

Varnost

Megane tretje generacije ima že vgrajenih nekaj sodobnih sistemov, aktivni tempomat, zaviranje v sili, sistem za opozarjanje vozila v mrtvem kotu, prepoznavanje prometnih znakov in možnost samodejnega parkiranja. K varnosti prištevamo še sistem za nadzor stabilnosti ESP in zdrsa pogonskih koles ASR, zavorni sistem ABS v kombinaciji porazdelitve zavorne sile EBS in sistem za pomoč pri zaviranju v sili. Vgradili so šest varnostnih blazin, zadaj dve ISOFIX pritrdišči, Full Led žaromete in Led meglenke.

Vozne lastnosti

Sistem 4Control omogoča Meganu R.S. boljši oprijem in lahkotnejšo vožnjo po ovinkastih cestah, saj se zadnja kolesa pri hitrosti do 60 km/h za 2,7 stopinje obrnejo v nasprotno smer. Ko se preseže hitrost 60km/h pa se kolesa zasukajo le še za dodatno 1 stopinjo. Megane R.S. je odlično vodljiv avto in daje vozniku še več poguma za športno vožnjo, a ne smemo pozabiti na cestne omejitve in slabe ceste. Podvozje je precej čvrsto in pri vsakodnevni uporabi je lahko vožnja na trenutke precej mučna, saj »poskakujemo« v športnih sedežih.

Moč, navor se med kolesoma učinkovito porazdeli po potrebi in to zaradi sistema mehanske zapore diferenciala. Za hitro in varno ustavljanje so tu zavore znamke Brembo, ki nas niso nikoli razočarale. Po mestu ne smemo pozabiti na robnike, ker ima Megane zelo nizke pnevmatike in jih lahko mimogrede presekamo ali pa poškodujemo atraktivna platišča.

Pospeševanje nas ni pustilo hladne in glede na razpoloženje smo si menjali načine vožnje Confort, Neutral, Sport, Race in Personal. V programu Race se izključi ESP, kar pa pride v poštev kadar smo res dobro vozniki in smo z Meganom na progi. Glede na izbran program se spreminjajo barve, grafična podoba na voznikovih števcih in v velikem sredinskem zaslonu. K takemu športnemu avtu bi se podal še kakšen bolj športen zvok, ki bi prihajal iz zadka. Ne smemo biti preveč kritični, saj se je na trenutek zaslišal tudi kakšen pok, ko sta dodobra ogreta izpušni sistem in motor pognala v višje vrtljaje.

Informacije o motorju

Nov 1,8-litrski turbo bencinski motor z dvojno turbino, je postal lažji in zmogljivejši glede na prejšnjega. Renaultova trditev je, da lahko sedaj le v pičlih 5,8 sekundah doseže iz mesta do sto in da najvišja hitrost znaša 255km/h. Razlike so res da minimalne, a vsaka izboljšava šteje. Motor razvije »neukrotljivih« 280 konjev in 390Nm navora od 2.400 do 4.800 vrt/min. Od konkurentov ni najmočnejši, a kljub temu ostaja Megane med zmogljivejšimi. Upravljali smo ga z ročnim šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki ima zelo kratke hode med prestavami in je izjemno natančen. Pri zmerni vožnji se povprečna poraba giblje pri 8,1 litrih, ki ob težki nogi voznika in voznem programu Sport ali Race kaj hitro naraste. Pri športni vožnji se poraba giblje tudi nad 12 litri.

Končno mnenje

Renault se tudi pri tretji generaciji Megana R.S. ni odločil, da vanj vgradil štirikolesni pogon ali še več konjev. Stari dvolitrski motor so nadomestili z lažjim in zmogljivejšim bencinskim motorjem manjše prostornine, z dvema turbinama. Novost je  sistem 4Control, ki smo ga že pred leti preizkusili pri Talismanu in Meganu GT. Novi Megane R.S. je postal za kakšen odstotek bolj družinski športnik. Med drugim mu karakter določi tudi podvozje in seveda lastnik, ki mu podvozje izbere.

Ponuja veliko športnih užitkov v prostem času, hkrati pa lahko zaradi petih vrat na zadnjo klop z lahkoto namestimo otroka v otroški sedež. Pri dolgotrajni vožnji smo opazili, da se prtljažni prostor precej ogreje. To pride zaradi velikega izpušnega sistema in verjetno premalo toplotne izolacije. Precej slabe volje smo bili, ko je deževalo. Ko se odpre zadnja prtljažna vrata, se zaradi oblike vrat in okrasne plastike  vsa voda »zlije« v notranjost prtljažnika.

Megane R.S. tretje generacije na zunaj izgleda odlično in tudi barva se nam je precej dopadla. V primeru, da bi sami iskali takega športnika pa lahko zagotovo zatrdimo, da bi bili pripravljeni odšteti dodaten denar za barvo vozila in verjetno bi na seznam dodali še samodejni menjalnik z dvojno sklopko. 

Konkurenca je precej močna, med katero se šteje Hyundai i30N (275KM), Ford Focus ST (250KM), VW Golf GTI (245KM), Seat Leon (300KM), Škoda Octavia RS (245KM), Honda Civic (300KM), Peugeot 308 GTi (270KM) in Opel Astra GTC (280KM).

Megane je na voljo v izvedenki R.S. in Trophy. Oba imata lahko ročni ali samodejni menjalnik z dvojno sklopko EDC. Za prvega je treba odšteti 30.040 evrov in drugega 34.340 evrov. Samodejni menjalnik EDC pride dodatnih 1.700 evrov. Za 700 evrov se lahko sklene podaljšano jamstvo 5 let ali 100.000 kilometrov in vzdrževanje vozila od 1.779 do 2.436 evrov odvisno na izvedenko.

Precej visoka je cena kovinske barve Sport za katero je potrebno doplačati kar 1.600 evrov. Med dodatno opremo se najdejo še Bi-Metal zavorni koluti v višini 1.100 evrov, sprednja sedeža Recaro 2.500 ali oblazinjenje R.S. za 1.500 evrov. Pripravljenih je tudi nekaj paketov Varnost, Parkiranje, Varnost plus, Cup in Visio.

Plusi: nov motor, zavore, vozne lastnosti, zunanji izgled.

Minusi: ni pravega-športnega zvoka motorja, še vedno škripajoč ročaj za odpiranje vrat, alkantara na volanu, vroč prtljažni prostor.

Cena testnega vozila: 37.520 evrov

Specifikacije

Motor: 1.8-litrski turbo bencinski

Moč: 205 kW (280 KM) pri 6.000 vrt/min.

Navor: 390 Nm od 2.400 do 4.800 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 255 km/h

0-100 km/h: 5,8 s

Emisije CO2: 162 g/km

Povprečna poraba: 8,3 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 50 litrov

Gorivo: bencin

Varnost: ESP, ABS, ASR, EBS, 2xIsofix, 6 zračnih blazin.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 384-1.247 litrov

Obračalni krog: 10,3 m

Masa vozila: 1.542 kg

Platišča: 19-palična (245/35)