Mazda6 karavan Takumi Plus 184

Mazda že od vsega začetka skrbi za svoj ugled in je edin tistih avtomobilističnih proizvajalcev, ki vedno ponudijo dobro vozilo z odličnimi voznimi lastnostmi. Zadnjih nekaj let so v ospredju športni terenci, ki se jim povečujejo prodajne številke, ostalim segmentom pa upada, predvsem limuzinam srednjega razreda.

Prva Mazda6 je na ceste zapeljala v letu 2002 in vse do danes so izdelali tri generacije, ter z nekajkratnimi manjšimi prenovami. Tokrat ni večjih sprememb, saj morate biti že strokovnjak ali ljubitelj Mazde, da vidite spremembe. Preizkusili smo lahko najmočnejšo Mazdo6 z 184 konji, 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki so jo opremili z najvišjim paketom opremo Takumi Plus.

Videz, prostornost in praktičnost

Spredaj je Mazda6 postala nekoliko bolj agresivna od predhodnice, a vse skupaj umirijo »Mazdina krila« v kromu, ki ji poudarijo širino vozila. Luči so za malenkost preoblikovali in na spodnji del odbijača dodali kromirano ravno linijo. Iz strani opazimo novo linijo, ki je daljša in postavljena nižje. Iz kolotekov se bohotijo velika desetkraka 19-palčna lahka platišča. Zadnji del je glede na pokrov motorja precej kratek, a kljub temu še vedno eleganten. Zadek je nekoliko bolj mehek in na spodnji del odbijača vdelali dve kromirani izpušni cevi. Bodoči lastniki lahko Mazdo6 izbirajo med devetimi barvami karoserije.

Mazda meri v dolžino 4.805 mm, širino 1.840 mm in zaradi velike medosne razdalje 2.750 mm, je v notranjosti precej razkošja in prostora za vse potnike, tudi večjih rasti. Nov, prestižni paket opreme Takumi Plus doda notranjosti najvišjo kakovost. Sedeži so iz usnja Nappa, armatura sestavljena iz lesa in semiša. Voznikov sedež si lahko elektronsko nastavimo v vse smeri in tako nastavimo optimalen sedalni položaj. V paket je vključen ogrevan volan, led osvetlitvijo, zvočni sistem Bose,strešno okno, stropna obloga v črni barvi itd. Od slej so voznikovi klasični analogni inštrumenti zelo elegantni in pregledni. Ima tudi večji centralni digitalni potovalni računalnik, ki prikazuje hitrost in vse druge informacije o vozilu. Pohvaliti je potrebno armaturno ploščo, ki je odlična in pregledna.

Na vrhu armature je nov, večji 8-palčni zaslon, ki je zrastel od predhodnika za en palec. Žal zaslon ni občutljiv na dotik in še vedno ga upravljamo z vrtljivim gumbom, ki je kot do slej med sedežema. Za nov zaslon sko pričakovali nekoliko več kakovosti, dodelane grafike in čistejšo sliko. Zvočni sistem Bose zagotovi odličen zvok, radio lahko poslušamo v klasični in novi, digitalni tehnologiji. Nekateri proizvajalci so CD predvajalnik že odstranili iz armature, a Mazda ga ohranja. Imamo tudi USB vtičnico za poslušanje svoje glasbe ali za polnjenj mobitela. Klimatska naprava je dvopodročna, prednja sedeža lahko prezračujemo oz. hladimo, tudi ogrevamo in pohvalno je, da so gumbi za upravljanje prezračevanja, temperature in vseh drugih sistemov ločeni od multimedijskega sistema.

Na zadnji klopi si lahko potnika ogrevata zadnjico, ob odprtju naslona za roke je na voljo »predal«, dve držali za pijačo in dvema USB priključkoma za polnjenje mobilnega telefona. Prostora zadaj za potnika je veliko in precej udobja. Klop je deljiva v razmerju 60:40, prtljažnik prostoren in meri 522 litrov. Po podrtju klopi se ga poveča na 1.664 litrov in prtljažno dno je popolnoma ravno. Nakladalni rob prtljažnika je nizek in s tem omogoča lahko natovarjanje težjih predmetov.

Varnost

Mazda je zelo varen avto in ponuja veliko aktivnik, pasivnih varnostnih sistemov. Ima sistem za opozarjanje na zaviranje v sili, pomoč pri speljevanju iz klanca, elektronski sistem nadzora stabilnosti in sistemom za preprečevanje spodrsavanja, protiblokadni sistem ABS s sistemom za elektronsko porazdelitev zavorne sile EBD in pomočjo pri zaviranju v sili EBA. Napredni sistem za preprečevanje nalta, z zaznavanjem pešcev, napredni sistem za preprečevanje naleta pri vzvratni vožnji, radarski tempomat, sistem za nadzor mrtvega kota in opozarjanjem na vozilo za vozilom, sistem za pomoč ohranjanja vozila v voznem pasu in nadzorom voznikove zbranosti.

Vozne lastnosti

Vozne lastnosti Mazde6 so odlične in jih je že težko prekosita. K boljši vožnji pripomore že sama medosna razdalja, čvrsto vzmetenje in stabilnost. Kljub temu, da so jo obuli v 19-palčna lahka platišča in nizkim presekom pnevmatik je udobja še vedno dovolj. Mazda6 ima izjemne vozne lastnosti in odlično nastavljen volanski mehanizem. Med vožnjo v notranjost prihaja zelo malo hrupa in bo za vse tiste, ki veliko potujete ali ste precejšen del na avtocesti.

Prenovljeni LED žarometi so odlični, ki se samodejno prižgejo ali prilagajajo glede na cesto oz. samo dogajanje na njej. Vsak žaromet je sestavljen s 20 posameznimi led diodami, ki zagotavljajo optimalno osvetlitev ceste. Zelo uporaben je radarski tempomat, ki omogoča funkcijo stop-go, kar v praksi pomeni, da se bo vozilo v zastojih samodejno popolnoma zaustavilo in ko se vozilo pred nami premakne naprej, bo naša šestica speljala sama.

Informacije motorja

Inženirji se pri Mazdi niso odločili za manjšanje prostornine motorjev, ampak jih znova in znova nadgradijo, izboljšajo. Motorji Skyactiv ponujajo veliko zmogljivosti in obenem gospodarnost. Naša šestica je imela pod pokrovom turbo dizelski 2,2-litrski motor, ki po novem ponuja kar 184 konjev in izjemnih 445 Nm navora pri 2.000 vrtljajih na minuto.  Zaradi novih, strožjih predpisov glede izpustov, so dizelskemu motorju dodali se dodatek AdBlue. Motor smo upravljali s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ki pa ni več tako sodoben, dodelan glede na konkurenco, ki že vgrajujejo do 9-stopenjske menjalnike. Naš ni bil tako hiter, a kljub temu je lepo prestavljal in poskrbel za udobno vožnjo. Karavan je izdelan za udobno vožnjo in ne divjanje. Glede na to, da Mazda6 tehta 1.690 kilogramov smo na odprti cesti dosegli 5,8 litrov porabe in po mestu za 6,4 litrov več.

Končno mnenje

Prenovljena Mazda6 karavan ima sedaj bolj refeneriran prednji in zadnji odbijač, novo kromirane reže za zrak motorja, na novo oblikovana velika aluminijasta platišča in v najvišjem nivoju opreme še bolj kakovostne materiale. Naša je bila v barvi Titanium Flash sive in si upamo trditi, da ta barva paše karavanski izvedenki in posebna Mazdina rdeča manjšim izvedenkam, a ima vsak svoj okus.

Vsakdo bo lahko iz ponudbe izbral pravo kombinacijo, ki si jo želi in ne glede na nivo opreme, motor, menjalnik ne bo razočaran nad prenovljeno karavansko Mazdo6, saj je to odlično vozilo. K bolj uglajeni vožnji prispeva nadgrajeno podvozje in dodelano vzmetenje. Vsi močnejši motorji imajo za večjo varnost večje zavorne kolute, ki poskrbijo za varnejše in hitrejše ustavljanje. Prostora za vse potnike bo dovolj in prav tako njihovo prtljago v velikem prtljažniku.

Mazda je za slovenski trg pripravila 28 različnih različic, od tega bencinski motor z tremi močmi in dizelski z dvema izvedenkama. Bencinski motor ima lahko 145, 165 in 194 konjev, dizelski pa 150 in 184 konjev. Imamo pet nivojev opreme in ročni ter samodejni menjalnik. Cena osnovnega karavana se prične pri 26.290 evrih in konča pri dobrih 40.490 evrih. Mazda nudi na svoja vozila 5-letno garancijo ali do 150.000 prevoženih kilometrov.

Plusi: prostornost, udobje, vozne lastnosti, kakovostna notranjost, varnostni sistemi, zmogljiv in varčen motor.

Minusi: kakovost sredinskega zaslona, število prestav menjalnika.

Cena testnega vozila: 38.600 evrov

Specifikacije:

Motor: 2.2-litrski turbodizelski EURO 6d

Moč: 135 kW (184 KM) pri 4.500 vrt/min

Navor: 445 Nm pri 2.000 vrt/min

Menjalnik: samodejni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 220 km/h

0-100 km/h: 9 s

Emisije CO2: 133 g/km

Povprečna poraba: 5,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 62 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: ABS, EBD, EBA, DSC, TCS, HHA, ADL, SCBS, MRCC, LAS, HBC, 6  zračnih blazin, 2xIsofix.

Prostornina prtljažnika: 522/1.664 litrov

Obračalni krog: 12 m

Masa vozila: 1.690 kg

Platišča: 19-palcev (225/45)