Mazda3

 

Kdor misli, da športne kombilimuzine ne morejo biti elegantne, varčne, tehnološko podprte in zabavne za voziti, še ni srečal ali preizkusil Mazde3, ki je vse to in še več. Tokratna različica nas je navdušila zunaj, znotraj in na cesti. Novost pri Mazdi je tudi osem letna garancija.

Videz, prostornost in praktičnost

Pet vratna Mazda3 ima atraktivni in privlačen videz. Oblikovalci so jo zasnovali na oblikovni zasnovi KODO (duša gibanja), ki naj bi odražala moč in fluidnost. In linije Mazde3 so res tekoče. Tako zunanje kot notranje. Prejšnjo, "nasmejano" zračno režo je zamenjala nova, kromirana in bolj elegantna, ki daje avtomobilu pridih športnosti. Pozornost pritegnejo tudi LED žarometi, stranske linije pa lepo tečejo do malce višjega zadka, ki ga na vrhu krasi majhen spojler v obliki plavuti. Naša testna Mazda3 je bila obuta v 18-palčna platišča iz lahke litine.

Elegantni zunanjosti sledi tudi notranjost. Čeprav se nova armatura v primerjavi s tisto iz predhodne Mazde3 na prvi pogled ne razlikuje bistveno, letošnja vseeno izgleda, kot da bi vanjo pihnili čudežni prah elegance. Vsaka podrobnost je malce manj robustna in malce nežnejših linij. Na sredini je sedem palčni barvni zaslon na dotik, bolj kot ta pa navdušuje "head up", projekcijski zaslon, ki se nahaja pred voznikom in je res praktičen med vožnjo. Prednja sedeža sta udobna, malce prestavljena A stebrička pa izboljšata voznikov pogled na cestišče. Kar je morda kompenzacija za pogled skozi zadnje okno, ki je na žalost precej omejen. Zadnja klop je, kar se tiče prostora za noge, povprečna v primerjavi z avtomobili iz istega segmenta. Dva odrasla potnika še imata dovolj prostora, trije pa so že zelo na tesno. Če pa vzdušje v kabini slučajno ni najboljše, ga popravi sistem ozvočenja Bose z devetimi zvočniki, ki poskrbi za res izjemno avdio izkušnjo. Pa prtljažni prostor? Ta meri 364 litrov, če podremo zadnjo klop (60/40) pa dobimo 1.263 litrov.

Varnost

Pri organizaciji EURO NCAP so Mazd3 testirali leta 2013 in je že takrat prejela vseh pet varnostnih zvezdic. Nedvomno je tudi najnovejša različica izjemno varna, saj ima že pri osnovnem modelu ogromno varnostnih sistemov, kot so protiblokirni zavorni sistem, elektronska porazdelitev zavorne sile, pomoč pri zaviranju, elektronski sistem nadzora stabilnosti, sistem za preprečevanje spodrsavanja, sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah itd. Različica Revolution, ki smo jo imeli na testu ima povrhu vsega še sistem za nadzor dogajanja za vozilom, sistem za izogibanje trku in radarski tempomat. Vsi modeli imajo tudi Skyactive karoserijo,ki je zasnovana tako, da v primeru nesreče zaščiti potniško kabino.

Vozne lastnosti

Vožnja te japonske lepotice je izredno udobna, po želji pa je lahko tudi zelo dinamična. Lega avtomobila na cesti je odlična in tudi z ovinki nima nobenih težav. Voznik lahko med vožnjo zares uživa, saj je že sam sedež zelo udoben, poleg tega pa volan daje dovolj povratnih informacij. Pretikanje šest stopenjske prestavne ročice je gladko, natančno in zahteva le nežen dotik. Tehnologija i-stop deluje brez težav. Za lažje parkiranje pa poskrbijo prednji in zadnji parkirni senzorji.

Informacije o motorju

Testna Mazda3 je imela vgrajen 1.5 bencinski motor s 100 konjskimi močmi, ki je dovolj močan za vsakodnevno mestno uporabo. Če ste veliko na cesti, pa priporočamo močnejši motor, ki ne porabi veliko več kot naš testni, a ima veliko boljše vozne lastnosti. Motor se upravlja s šest stopenjskim ročnim menjalnikom, ki deluje natančno in dobro. Novi motorji imajo najvišja kompresijska razmerja (14:1, zato dosegajo boljše delovanje in zmanjšano porabo goriva. Enostavno prestavljanje je mogoče tudi pri nizkih obratih, skoraj tako kot pri motorjih, ki jih poganja dizelsko gorivo. Na zadku vozila je napis Skyactive, kar pomeni, da je nova Mazda3 zasnovana z učinkovitejšo porabo goriva in zmanjšanim izpustom emisij (118g/km). Mazda ima tudi lasten sistem za ustavljanje motorja na križiščih I-Stop. Ta deluje podobno kot pri drugih znamkah, le da so ga pri Mazdi še malce bolj dodelali in izboljšali njegovo delovanje za hiter in učinkovit ponoven zagon motorja. Povprečna poraba bencina (95-oktanov) se je na testu gibala okoli 5.7 litrov na sto kilometrov. Pri tako nizki porabi je že smotrno razmisliti, ali sploh potrebujemo dizelski motor. Mazdin bencinski motor je odlična izbira za tiste, ki dnevno prevozijo bolj malo kilometrov.

Končno mnenje

Mazda3 je v svojem segmentu avtomobil, ki močno izstopa zaradi svoje oblikovne dovršenosti. V bolj domačem jeziku - je preprosto lepa. Za njo se bodo ozrli tudi lastniki vozil iz višjega cenovnega razreda, saj jim lahko suvereno stoji ob boku. Njena prednost pa ni le ta, da je lepa, ampak da jo je tudi užitek voziti. Vožnja je udobna, a hkrati dovolj dinamična, ko se za to odločimo. Prostora v notranjosti res nima na pretek, ga pa ima dovolj za povprečnega uporabnika. Je zelo varna za vožnjo, saj že pri osnovnem modelu dobimo vrsto varnostnih sistemov.

Cena osnovnega modela se začne pri 14.990 evrih, cena najbolj opremljenega modela Mazde3 pa konča pri 26.140 evrih (top oprema CD150, Revolution Top s belim usnjem).

Mazda novim lastnikom ponuja 8-letno jamstvo, ki je sestavljeno iz dveh delov. In sicer 5-letno garancijo oz. 150.000 km in tri leta podaljšanega jamstva oz. 200.000 km.

Plusi: videz, varnostna tehnologija, dobre vozne lastnosti, v notranjosti dobri materiali

Minusi: prostor na zadnji klopi, omejen pogled skozi zadnje okno

Cena testnega vozila: 16.890 evrov.

Specifikacije

Motor: 1.5-litrski štirivaljni EURO6

Moč: 74 kW (100 KM) pri 6.000 vrt./min

Navor: 150 pri 4.000 vrt./min

Menjalnik: ročni šest stopenjski

Pogon: na sprednji kolesi

Največja hitrost: 182 km/h

0-100 km/h: 10,7 s

Emisije CO2: 118 g

Povprečna poraba: 5,7l/100km

Prostornina posode za gorivo: 51 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost:  DSC, TCS, ABS, EBD, EBA, ESS, SCBS, RVM, pomoč pri speljevanju v strmini, dvojni varnostni blazini spredaj, sprednje in zadnje varnostne zavese, stranski zračni blazini spredaj, Skyactive karoserija, 2 x ISOFIX

Euro NCAP: 5

Prostornina prtljažnika: 364/1.263 litrov

Obračalni krog: 11,4 m

Masa vozila: 1.265 kg

Platišča: 18-palčna iz lahke litine (215/45)