Mazda3 Sport Challenge

 

Mazda je z manjšimi prenovami pri Mazdi3 dosegla, da je postala bolj varna, boljšega videza in z dodelano notranjostjo. Pri nekaterih nivojih opreme je serijsko bolj opremljena in glede na stari model dražja za slabih 300 evrov. Testna Mazda3 je prihajala iz nižjega nivoja opreme Challenger, ki jo je gnal najšibkejši bencinski motor s 100 konji. S prenovo je dobila nove varnostne sisteme in nadgrajen sistem G-Vectoring. Kljub nižjemu nivoju opreme se jo pelje izredno dobro, za šibko točko pa so se izkazali halogenskimi žarometi. Za večje vozne užitke, bo potrebno poseči po močnejšem bencinskim ali dizelskim motorjem.

Videz, prostornost in praktičnost

Prenovljena Mazda3 se od prejšnje različice razlikuje po nekaj detajlih, ki niso zlahka opazni. V ospredju je prenovljena maska, kjer so v spodnji del odbijača vgradili led meglenke, v kromirano linijo smernike in še nekoliko so preoblikovali reže za zrak motorja. S prenovljeno masko so skoraj gotovo zgrešili namen, saj predhodna različica deluje dosti bolj sodobno od nove. Pri zadnjih lučeh so uporabili nekoliko sodobnejše materiale, oblikovno ostajajo enake. Večja vidna sprememba je v odbijaču, ki je na novo oblikovan in popolnoma v barvi karoserije. Zadnja mačja očesa so preoblikovali v podolgovato obliko. Za Mazdo3 so pripravili devet različnih barv karoserije. Za kovinsko barvo je treba doplačati 450€ in 600€ za posebno Soul rdečo ali Machine sivo. Našo Mazdo3 so obuli v 16-palčna lahka platišča.

Sama notranjost pri Mazdi je bila in še vedno je na nivoju, saj niso nikoli varčevali na kvalitetnih materialih. Notranjost ne prinaša revolucionarnih sprememb, vsaj ne v našem nivoju opreme. Opazi se lahko, da je ročno zavoro zamenjala elektronska, nekoliko so preoblikovali še volan, stranske reže za zrak in osrednji del armature, kjer se nahaja sedem palični zaslon, ki se ga upravlja z vrtljivim gumbom med sprednjima sedežema. Voznikovi števci in vsi drugi sistemi ostajajo ne spremenjeni. Z odstranitvijo ročne zavore smo pridobili zaprt prostor za odlaganje manjših predmetov in še uporaben naslon za roke. Spredaj se sedi odlično, a zadnja klop je nameščena za kakšno stopinjo preveč pokončno, kar se pozna pri sedenju na daljših poteh. Zadaj na tleh je v sredinskem delu večja grbina, ki onemogoča udobno sedenje tretji osebi.

Prtljažno dno je enojno in ima za 364 litrov prostora. Klop lahko podremo v razmerju 60:40 in ob popolnem podrtju pridobimo skupno 1.263 litrov. Kljub temu, da Mazda3 nima dvojnega dna, po podrtju klopi nastane skoraj popolnoma ravno prtljažno dno, saj pri nekaterih znamkah nastane do 15 centimetrska stopnica.

Varnost

Glavne novosti prenovljene Mazde3 so sistemi za samodejno zaviranje v sili SCBC, sistem za speljevanje iz klanca (HHA) in opozorilo pred naletom. Ostali stari sistemi so zavorni sistem ABS s sistemom za elektronsko porazdelitev zavorne sile EBD, elektronski sistem nadzora stabilnosti DSC, sistem ki nadzoruje zbranost voznika DAA, sistem za nadzor tlaka, signalizacija pri ustavljanju v sili ESS, šest zračnih blazin in na zadnji klopi ISOFIX pritrdišča za otroški sedež.

Vozne lastnosti

K boljšim voznim lastnostim prispeva izboljšan sistem GVC (G-Vectoring Control, ki poskrbi za popolno krmiljenje in udobje. Pri vožnji se pozna šibkost motorja, ki pokaže svoje slabosti pri natovorjenem vozilu, prehitevanju, kot tudi pri vožnji v klanec. Upravlja se ga z ročnim šest-stopenjskim ročnim menjalnikov, ki je dober. Pri nivoju opreme Challenger ni zadnjih ne prednjih parkirnih senzorjev, a se jih lahko za doplačilo doda in s tem si olajšamo vzvratno parkiranje. Naši testni Mazda3 so dodali le zadnje parkirne senzorje.

Informacije motorja

Večkrat smo že omenili, da je Mazdo3 gnal najšibkejši bencinski motor, s prostornino 1.5 litra. Motor teče gladko, a ne smemo pričakovati preveč od njega. Vsi tisti, ki bi želeli imeti bolj zmogljivo Mazdo3 imajo na izbiro veliko bencinskih in dizelskih motorjev. Naš motor je pri 6.000 vrt. razvil le 100 konjev in pri 4.000 vrt. 150 Nm navora. Najvišja hitrost po tehničnih podatkih je 182 km/h in iz mesta do 100km/h doseže v 10,6 sekundah. Na prevožen kilometer v ozračje izpusti 119g emisij CO2. Na testu smo prevozili kar nekaj kilometrov in poraba goriva se je gibala med 5,6 in 6,1 litri. Z enim rezervoarjem lahko prevozimo dobrih 750 kilometrov.

Končno mnenje

Na Mazdinem ceniku je kar 20 različic Mazde3 glede na motor in nivo opreme. Vsak zahtevnejši kupec bo za zadovoljitev svojih potreb zagotovo našel vso potrebno dodatno opremo v obširni dodatni ponudbi. Kljub temu, da je testna Mazda3 izhajala iz nižjega nivoja opreme Challenge pa so jo že serijsko opremili z tempomatom, sistemom za preprečevanje naleta, elektronsko zavoro, sedem palčnim zaslonom in z led lučmi za meglo. Zelo smo pogrešali LED žaromete, saj je imela naša le klasične halogenske, ki svetijo povprečno. Tudi najšibkejša Mazdo3 ima dobre vozne lastnosti, a jo priporočamo nezahtevnim voznikom oziroma tistim, ki avto večinoma uporabljajo za mestno vožnjo oz. za krajše razdalje.

Prostora ja dovolj za štiri potnike in njihovo prtljago. Motor deluje tekoče in tudi varčno. Za dobrih 17 tisočakov dobimo veliko in tudi ne, odvisno kako gledamo na vozilo. Mazda že od nekdaj slovi po svoji zanesljivosti in dobrem delovanju tudi pozneje v starejši dobi.

Omenili smo, da je na ceniku kar 20 različic Mazde3 in najcenejšo je moč kupiti za 14.490€ z bencinskim motorjem, za dizelski motor v istem nivoju opreme je potrebno doplačati slabih 4.000€. Mazda na vsa nova vozila podarja garancijo za obdobje petih let ali do prevoženih 150.000 kilometrov.

Plusi: vozne lastnosti, prostorna udobna notranjost, zunanji videz.

Minusi: navadni žarometi, okrnjena osnovna  oprema, pogled nazaj.

Cena testnega vozila: 17.390 evrov

Specifikacije

Motor: 1,5-litrski bencinski Euro6

Moč: 74 kW (100 KM) pri 6.000 vrt/min.

Navor: 150 Nm pri 4.000 vrt/min.

Menjalnik: ročni

Prestave: šest

Pogon: dvo-kolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 182 km/h

0-100 km/h: 10,6 s

Emisije CO2: 119 g/km

Povprečna poraba: 5,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 51 litrov

Gorivo: bencin

Zavore: ABS

Varnost: HHA, EBD, EBA, DSC, ESS, SCBS, 6 zračnih blazin, 2xISOFIX.

Euro NCAP: 5 zvezdic

Prostornina prtljažnika: 364-1.263 litrov

Obračalni krog: 11,6 m

Masa vozila: 1.290 kg

Platišča: 16-palična (205/60)