Mazda CX-5 AWD Revolution Top

Mazdin športni terenec CX-5 že nekaj časa pošteno diha za ovratnik premijskim znamkam. Športni terenec je s prenovo pridobil še bolj izpopolnjen izgled, tudi notranjost so mu dodelali in uporabili še kvalitetnejše materiale kot doslej. Vozna dinamika je odlična in poskrbi za veliko užitkov. Našega terenca je gnal močnejši dizelski motor, samodejni menjalnik in štirikolesni pogon. Športni terenec CX-5 je izhajal iz najvišjega nivoja opreme, ki z vsemi dodatki in sistemi kaj hitro zasvoji voznika in potnike. Tokrat je Mazda poskrbela, da ima CX-5 vse možne varnostne sisteme in pomagala.

Videz, prostornost in praktičnost

Zunanjost se baha s pet krakimi lahkimi platišči v velikosti 19 palcev. Ker gre za športnega terenca, so ga obrobili s črno plastiko, kar se zelo poda njeni posebni rdeči barvi karoserije in naredi Mazdo CX-5 zelo šik. Prednji del, pokrov motorja je precej velik in za boljši izgled usmerjen bolj naprej, nižje k tlom. Spredaj so izpostavili veliko mrežasto odprtino za zrak motorja in ozka LED žarometa strupenega izgleda. Meglenke so skoraj nevidne, saj so predhodne klasične zamenjali z led tehnologijo. Prednji del kazi le velika registrska tablica, a brez tega ne gre. Zadnja stekla so dodatno zatemnili, na streho namestili anteno v obliko morske plavuti, led luči in samo eno izpušno cev. Z lahkoto bi dodali na drugo stran še eno kromirano cev za boljši izgled.

Notranjost je premijska in zaradi uporabe belega usnja precej svetla. Oblikovalci so za armaturo uporabili ravne linije, ki so čiste in elegantne. Elegantno poživljeni črni zračniki z mat krom obrobo so v obliki pohodniških smerokazov. Voznikov položaj je zelo dober in udoben, saj ima vse na dosegu. Za varnejšo vožnjo ima voznik na vrhu armature še Head Up zaslon za prikazovanje vseh pomembnih podatkov, s čimer mu ni potrebno umikati pogleda iz ceste. Na sredini sicer štrli manjši multifunkcijski zaslon, ki pa je za tako vozilo premajhen in premalo pregleden. Zaslon upravljamo z vrtljivim gumbom na sredinski konzoli med sedežema. Vse sedeže lahko po potrebi ogrevamo, kot novost mu je dodana možnost ogrevanja volana. Volanski obroč je tri kraki z vsemi uporabnimi gumbi za hitro upravljanje raznih sistemov. Klimatska naprava je avtomatska in dvo-področna.

Zadnja prtljažna vrata lahko voznik iz svojega mesta s pritiskom na gumb odpre in prav tako zapre, kar je redkost. Običajno se lahko z nameščenim gumbom v notranjosti vrata samo odpre, za zaprtje pa moramo izstopiti iz vozila in pritisniti na gumb prtljažnih vrat. Ročna zavora je elektronska in poleg gumba je še gumb, ki v križišču zadrži vozilo na mestu. Z vsakim ponovnim vžigom vozila je potrebno vsakič znova aktivirati AutoHold funkcijo.

Odlagalnih mest je kar nekaj in brez težav bodo štirje odrasli potniki uživali v udobju. Kabina je zvočno dobro izolirana in zvočni sistem Bose z desetimi zvočniki poskrbi za odličen zvok. Potnika zadaj si lahko po novem polnita prenosni telefon, saj so v naslon za roke vgradili dva polnilna USB priključka, stikali za vklop gretja in prostor za dve pločevinki ali pol litrski plastenki.

Prtljažnik pri vsakodnevni uporabi ni največji, a kljub temu lahko v 506 litrski prostor spravimo marsikaj. Pod dnom ni rezervne gume temveč ojačevalnik basov sistema Bose in okoli njega dva večja prekata. Zadnjo klop lahko podremo 40:20:40 in to kar iz prtljažnega dela. Po podrtju pridobimo skupno 1.620 litrov prostora. Kljub temu, da gre za športnega terenca je nakladalni rob nizek in dno v celoti ravno.

Varnost

Na testih Euro NCAP-a je športni terenec CX-5 leta 2017 osvojil vseh pet varnostnih zvezdic. K varnosti pripomore aktivni-adaptivni radarski tempomat s funkcijo Stop&Go, sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem, ki preprečuje nalet vozila, prilagodljivi žarometi (dolge luči). Ne smemo pozabiti še na sistem za opozarjanje vozila v mrtvem kotu, 360 stopinjski pogled okoli vozila, Head-Up zaslon, sistem za zbranost voznika, sistem za prepoznavanje prometnih znakov. 6 varnostnih blazin, zadaj dva pritrdišča IsoFix, sistem za pomoč za zaviranje, G-Vectoring Control, pomoč pri speljevanju iz klanca, sistem za nadzor tlaka, sistem za opozarjanje na promet za vozilom itd. Mazda še nikoli ni bila tako varna oz. opremljena s tolikšnimi varnostnimi sistemi.

Vozne lastnosti

Vozna dinamika športnega terenca CX-5 je več kot odlična, je premijska, če lahko temu tako rečemo. Sistem Skyactive ves čas nadzoruje delovanje motorja, menjalnika in podvozja. Volan je nastavljen zelo dobro, vrača vozniku veliko informacij o sami legi vozila. K varnejši, udobnejši in natančnejši vožnji pripomore sistem G-Vector Control.

Za udobnejšo vožnjo je tu radarski tempomat, Head-Up z vsemi pomembnimi podatki, ki prikazuje trenutno hitrost, shranjeno hitrost tempomata, prometne znake in grafično opozori, če imamo vozilo v mrtvem kotu.

Naš CX-5 je bil gnan s štirikolesnim pogonom i-Activ, ki ga nadzoruje kar 27 senzorjev. Ti poskrbijo, da imamo vedno v vseh voznih pogojih le najboljši oprijem na vseh štirih kolesih. Pri vsakodnevni vožnji ima športni terenec pogon le na prednji kolesi. Takoj, ko senzorji zaznajo kakršen koli zdrs ali slabši oprijem, se samodejno vklopita še zadnji kolesi, na katera se prenese potrebna moč za optimalno vožnjo. Mazda CX-5 je od tal oddaljena 20cm. Z lahkoto jo v mestu zapeljemo čez kakšen višji robnik ali lahkotnejšo gozdno cesto.

Informacije o motorju

Mazdin motor je en redkih motorjev z izredno nizkim kompresijskim razmerjem. Inženirji so s tem dosegli, da je motor poskočen tudi pri nižjih vrtljajih in prestavljanje poteka lahkotno neopazno pri vseh vrtljajih. Vožnja je zelo mirna in prijetna. Motor ima prostornino 2,2-litra in skupno 184 konjev. Potrebno je omeniti, da ima izvrsten navor in pri vseh hitrostih avto kar vleče in vleče. Pri 2.000 vrtljajih imamo 445Nm navora. Samodejni menjalnik je šeststopenjski in deluje gladko, brez težav. Na prevožen kilometer motor izpusti 145 g emisij CO2. Na testu se je poraba gibala pri 6,8 litrih.

Končno mnenje

Pri Mazdi sledijo svojemu reku »konj in jezdec kot eno« in to jim uspeva odlično. Športni terenec CX-5 je prava kombinacija udobja in odličnih voznih lastnosti. Prostora je znotraj dovolj za štiri odrasle potnike, spredaj in zadaj ne bo težav s prostorom za noge. Vsa notranjost je zgrajena čvrsto in kompaktno, s samimi dobrimi materiali. Kar koli otipamo, je mehko na otip in prijetno za oči.

V naši testni Mazdi so bili sedeži iz belega usnja, kar je na videz zelo prestižnega videza, v praksi pa se kaj hitro dojame, da je zadeva nepraktična. Po mesecu uporabe, se že zazna šibkost belih sedežev, saj so ti že postajali modrikasti od kavbojk. Zmotilo nas je, da smo si lahko v hladnih jutrih ogrevali le 1/3 volane in ne celega kot je to običajno.

Pri dinamični vožnji smo pogrešali ob volanski prestavni ročici za ročno prestavljanje in večji osrednji zaslon za večjo preglednost. Kljub temu je Mazda CX-5 odlična izbira, če ne že kar najboljša izbira v tem razredu športnih terencev. Kljub nekaj pomanjkljivostim nam je Mazda CX-5 zelo prirastla k srcu.

Mazda Slovenija je za slovenski trg pripravila obsežen cenik in na njemu lahko najdemo kar 31 različic Mazde CX-5. Bencinskih izvedenk glede na opremo, moč, pogon in menjalnik je 14, dizelskih 17.

Po ceniku nudijo 5 nivojev opreme in najcenejši se prične pri 24.090 evrih z bencinskim  ter 28.790 za dizelskim motorjem. Cena se »konča« pri 40.890 evrih, kajti z nekaj dodatne opreme in posebno kovinsko barvo karoserije lahko cena naraste še za nekaj tisočakov.

Mazda nudi za svojega športnega terenca garancijo za obdobje 5 let ali do prevoženih 150.000 kilometrov in 3-letno garancijo na barvo.

Plusi: prilagodljivi LED žarometi, notranji materiali, zunanji videz, široko odprtje zadnjih stranskih vrat, vozne lastnosti, 360 stopinjska kamera.

Minusi: 1/3 ogrevan volan, majhen multifunkcijski zaslon, nima prestavnih ročic ob volanu, kakovost slike vzvratne kamere.

Cena testnega vozila: 41.950 evrov

Specifikacije

Motor: 2.2-litrski turbodizelski EURO 6

Moč: 135 kW (184 KM) pri 4.000 vrt/min

Navor: 445 Nm pri 2.000 vrt/min

Menjalnik: samodejni

Prestave: šest

Pogon: dvokolesni-štirikolesni

Zavore: spredaj zračno hlajeni diski, zadaj diski

Največja hitrost: 208 km/h

0-100 km/h: 9,6 s

Emisije CO2: 145 g/km

Povprečna poraba: 6,8 l/100 km

Prostornina posode za gorivo: 58 litrov

Gorivo: dizel

Varnost: SBS, DSC, TSR, MRCC, AFLS, HBC, ALH, BMS, HLA, GVC, TPMS, LAS, DAA, SCBS, RCTA, 6 zračnih blazin, 2 x ISOFIX

Prostornina prtljažnika: 506/1.620 litrov

Obračalni krog: 12 m

Masa vozila: 1.763 kg

Platišča: 19 palična (225/55)